Padomi par fotogrāfiju kompozīciju

Kompozīcija gluži vienkārši ir process, kurā izvēlaties objektu izvietojumu kadrā. Kompozīcija ir patiesi radošā fotografēšanas daļa, un ir jautri apgūt tās noteikumus un pēc tam tos pārkāpt!

Lai uzlabotu savas fotogrāfijas, apskatiet tālāk sniegtos padomus un videoklipu un izmēģiniet iegūtās idejas praksē.

  1. 1. Apdomājiet, kas būs fotogrāfijas objekts — pirmais solis lielisku fotogrāfiju uzņemšanā ir izvēlēties fotografējamo objektu. Turpiniet meklēt interesantus objektus, kuri pievērš jūsu uzmanību, — jo interesantāks būs fotogrāfijas objekts, jo labāka būs fotogrāfija

  2. 2. Trešdaļu noteikums — mēģiniet fotogrāfijas objektu kadrā ievietot ar nobīdi no centra. Novietojot galvenos elementus gar iedomātām līnijām, kuras sašķeļ kadru vertikālās un horizontālās trešdaļās, iznāk patīkami attēli
    trešdaļu noteikums

    Georgijs Kabarovs (Georgy Khabarov), The Drowned World
    Tas, ka objekts novietots ar nobīdi no centra, atstājot telpu, uz kuru airēt, kā arī tas, ka objekts kadrā ir mazs, padara šo attēlu interesantāku un piešķir tam skatupunktu, kamēr laivas krāsa rada ideālu kontrastu ar ūdeni.


  3. 3. Virzošās līnijas — dabiskas līnijas, piemēram, takas, dzelzceļa sliedes, sienas vai žogi, var tikt izmantotas, lai piesaistītu skatītāju uzmanību attēlam. Ir lieliski arī, ja tuvāk līnijas beigu punktam atrodas kāds interesants objekts, kam pievērst uzmanību
    virzošās līnijas fotogrāfijās

    Manuels Tehjera (Manuel Teixeira), Manhã submersa
    Diagonāles, kuras krustojas, piešķir šim attēlam spēcīgu struktūru; sliedes kalpo kā vadošās līnijas, kuras piesaista uzmanību kadrā, virzoties tuvāk divām cilvēku figūrām, kas sniedz mēroga izjūtu.


  4. 4. Ierāmēšana — objekta ievietošana dabiskā rāmī, piemēram, durvju ailē. Koki, zari vai arka arī var kalpot uzmanības piesaistīšanai objektam
    Ierāmēšana kompozīcijā

    Toms Lā (Tom La), Into the light!
    Šajā fotogrāfijā parādīts, kā ierāmēts objekts var paspilgtināt kompozīciju. Izmantojot gaismu no tilta un uzņemot attēlu pret tumšu fonu, uzmanība tiek pievērsta objektam. Pievērsiet uzmanību arī tam, kā Toms Lā ir uzņēmis objektu, to novietojot kreisajā pusē un atstājot tam telpu, uz kuru virzīties.


  5. 5. Aizpildiet kadru — uzņemot dzīvo dabu un portretus, uzņemiet objektu tā, lai tas kadrā izskatītos liels. Izmantojiet tālummaiņu, lai pietuvinātu objektu, vai piekļūstiet tam tuvāk, lai atbrīvotos no nevajadzīgās telpas ar objektu.

  6. 6. Atstājiet telpu kustībai — kustīgus objektus vislabāk uzņemt, atstājot tiem priekšā telpu. Piemēram, ja uzņemat foto ar automašīnu, mēģiniet to novietot vienā kadra malā, atstājot telpu, uz ko virzīties.

  7. 7. Diagonāles — diagonālas līnijas, kuras šķērso kadru, rada dramatiskuma un kustības sajūtu. Platleņķa kadros parasti mēdz būt diagonāles plašākas perspektīvas dēļ. Mēģiniet arī pavērst kameru uz augšu vai uz leju, lai akcentētu šīs līnijas
    Diagonāles kompozīcijā

    Sirils Namičs (CYRIL NAMIECH), Soupe campagnarde
    Šim attēlam spēcīgu fonu rada divas diagonāles — vienu veido laivas radītais leņķis un otru veido aļģu sakopojums, kas iet cauri kadram. Šī kompozīcija tiek uzlabota, uzņemot no augšas un novietojot objektu ar nelielu nobīdi no centra.


  8. 8. Mainiet skatupunktu — padariet attēlus vēl interesantākus, mainot uzņemšanas pozīciju. Mēģiniet notupties uz viena ceļgala vai novietot kameru uz grīdas, lai iegūtu zemas perspektīvas; varat arī turēt kameru augstu gaisā vai atrast skatu punktu, kas vērsts no augšas uz leju

  9. 9. Tekstūra, raksts un detaļas — neatkarīgi no tā, vai uzņemat ainavas, dabu, arhitektūru vai kādu darbību, pietuvojieties objektam un meklējiet tekstūru un detaļas, lai attēliem piešķirtu citu dimensiju. Krāsu kontrasti, simetrija un raksti sastopami gandrīz jebkur, tādēļ pievērsiet uzmanību šīm detaļām
    Kompozīcijas tekstūra

    Paulo Diazs (Paulo Dias), lisboa bela com encanto
    Mums ļoti patīk tas, kā kadrs ir piepildīts ar košām krāsām un kā kāpnes, kuras virzās prom no ainas, skaisti ierāmē koka rozā ziedus. Šajā attēlā dominē vertikālas līnijas, radot stabilitātes sajūtu; ievērojiet arī, kā Paulo Diazs ir novietojis alejas vadošo līniju nedaudz pa kreisi no centra.


  10. 10. Mērogs — mērogs attēliem tiek pievienots, lai akcentētu ainu un pievienotu skatu punktu. Tas var būt īpaši veiksmīgi ainavu uzņemšanā. Cilvēku figūras tam ir ideāli piemērotas, jo skatītājs tās var nekavējoties atpazīt.

Šeit varat noskatīties videoklipu par kompozīciju:

Mēģiniet izvēlēties objektu un noskaidrot, cik daudz dažādu kompozīciju varat uzņemt, izmantojot iepriekš minētos 10 padomus. Pēc tam uzņemiet vēl 10 attēlus ar to pašu objektu un pārkāpiet šos noteikumus, piemēram, novietojot objektu tieši kadra centrā vai padarot to kadrā ļoti mazu, ar tālummaiņu attālinot to pēc iespējas tālāk. Neaizmirstiet uzņemt gan horizontālus, gan vertikālus attēlus un noskaidrojiet, kurš variants ir labāks. Drīz vien redzēsiet, ka pastāv bezgalīgi daudz veidu, kā veidot attēlus, un arī atklāsiet, ar kurām kompozīcijas metodēm var izveidot interesantas fotogrāfijas.

Vai jau jūtat iedvesmu? Pārbaudiet, kā jums veicies, veidojot kompozīciju attēlā, un augšupielādējiet to mūsu pakalpojumā Gallery; iespējams, izmantosim jūsu attēlu savā nākamajā rakstā.