Shooting a vignette with Nehemias Colindres

Vinjetes uzņemšana ar Nīmeju Kolindresu (Nehemias Colindres)

Fotogrāfs un filmu veidotājs Nīmejs Kolindress dalās ar savām trim labākajām pamācībām par filmu uzņemšanu: vinjetes efekta uzņemšana, filmu veidotāja padomi un cauri objektīvam.

Ainas jeb “vinjetes” uzņemšanai, kā tā tiek dēvēta komerciālajā pasaulē, ir nepieciešama rūpīga plānošana un izpratne, kas rodas praktizējot.

Kad būsiet izveidojis noskaņu kolāžas (vizuālus paraugus, kas parāda, ko vēlaties sasniegt) un stāstu (rakstisku aprakstu par to, kas notiks vinjetē), jums būs skaidrība par savu mērķi.

Izplānojiet katru kadru, izveidojot stāsta kolāžu un paturot prātā objektīvu, kuru vēlaties izmantot filmēšanai. Neraizējaties, ja nevarat to uzzīmēt, pat viegla ieskicēšana var būtiski palīdzēt vizualizēt gatavo vinjeti.

Arī citu filmu ekrānuzņēmumi, kuri, jūsuprāt, labi iederētos, var būt labi atskaites punkti. Atcerieties, tā nav zagšana; galu galā mēs visi viens otru ietekmējam. Jūs negrasāties no jauna izveidot filmu mākslu, tomēr varat stāstam pievienot savu ieguldījumu.

Pirms jebkādas filmēšanas vislabāk ir izplānot kameras kustību un ar atzīmēm izveidot dalījumu, kā arī skaidri saprast, ko vēlaties panākt attiecīgajā ainā.

Pēc tam jums jāiziet cauri ainai kopā ar aktieriem. Atkarībā no aktieru kvalifikācijas es vai nu vienkāršoju uzdevumu, vai strādāju ar viņiem, aicinot viņus dot savu ieguldījumu šajā darbā. Neatkarīgi no pieredzes līmeņa jūsu uzdevums ir izvirzīt viņiem emocionālu vai garīgu mērķi.

Viņiem jāsaprot, kādā stāvoklī viņiem jābūt. Man patīk vadīt aktieri cauri ainai, tomēr pieļaujot plūstošu novērošanu cauri kamerai. No turienes es sevi piespiežu meklēt noteiktus kadrus, un dažkārt es pat negaidīti atrodu izcilus mirkļus, par kuriem nebiju domājis. 

Pēc ainas nofilmēšanas vienā paņēmienā es atlasu kadrus ar noteiktām detaļām, kas ainai var piešķirt kādu citu elementu. Izvēle ir atkarīga no jūsu stila un veidotās filmas veida. 

Pēc tam es veidoju portretu. Portreti jūsu darbā var ienest dzīvību, bet jums jāpanāk, lai aktieris vai filmējamais personāžs justos ērti. Sniedziet viņiem dažus padomus. Parasti es aktierim saku, lai paskatās uz citu pusi, dziļi ievelk elpu, pagriežas pret kameru un izelpo. Ja tādā veidā nepanāku vēlamo izskatu, es mainu viņa pozīciju un lieku veidot dažāda izskata variācijas. Dažkārt, ja pēc vairākiem mēģinājumiem neizdodas panākt vēlamo, tad, iespējams, ir kas jāmaina, lai tas izdotos. 

Visbeidzot vinjete ir pietiekami jāsadala, lai būtu vairāk iespēju, kad uzsāksiet rediģēšanas darbu. Materiāls jums var patikt tāds, kāds tas uzņemts, vai, ja esat pieredzējušāks redaktors, varat tam piešķirt savu personīgo stilu. 

Ir svarīgi kontrolēt visus aspektus, bet ir svarīgi arī zināt, kad grožus palaist vaļā un dot zināmu brīvību apkārt esošajiem — sākot no filmējamiem personāžiem līdz notikumiem, kas norisinās visapkārt.

Atcerieties, ka labs filmu veidotājs ir tikai tik labs, cik labs ir viņa filmā ietvertais domu gājiens un plānošana.