The EOS 5D Mark IV captures a wedding in low light

Džefs Askafs (Jeff Ascough)

Laulības, kas noslēgtas debesīs

Jeff Ascough
Jeff Ascough

Vēstnieks


Plaši pazīstamais kāzu fotogrāfs un Canon vēstnieks Džefs Askafs (Jeff Ascough) kopā ar savu sievu un partneri uzņemšanas laukumā Sāru atklāj, kā kameras EOS 5D Mark IV nozīmīgo tehnisko priekšrocību kombinācija ir mainījusi viņu pieeju kāzu fotografēšanai jaunos un vēl pārsteidzošākos veidos.

Džefam un Sārai Askafiem ir vērīgas acis uz detaļām. Vairākus apbalvojumus ieguvušais fotogrāfu pāris no Lielbritānijas ir izveidojis nevainojamu reputāciju visā pasaulē, pateicoties ārkārtīgi skaistiem attēliem, kas bagāti ar detaļām un notverti ar reportiera aci.

Kad nesen notikušās kāzās Rumānijā viņiem bija iespēja izmēģināt kameru 5D Mark IV pirms ražošanas uzsākšanas, Džefs un Sāra bija ieinteresētāki par daudziem citiem ieraudzīt, cik lielā mērā labāki būs digitālie faili, kas uzņemti ar jauno 30,4 megapikseļu CMOS sensoru. Vai tie būs pietiekami labi, lai viņus pārvilinātu no darba ar jaudīgajām kamerām 5D Mark III un 6D? Pagāja aptuveni minūte, līdz viņi saprata, ka RAW failu izveides noteikumi ir pilnībā pārrakstīti...

“Faili bija pārsteidzoši,” Džefs atzīst. “Kad es pirmo reizi ieraudzīju attēlus ekrānā, Sāra nodomāja, ka esmu tos jau apstrādājis. JPEG bija gandrīz precīzi. Patiesībā es sāku brīnīties, kāpēc man vispār vajadzēja uzņemt RAW formātā, jo JPEG faili bija tik labi. Ādas toņi bija tik jauki; pārejas no izgaismotām līdz ārkārtīgi izgaismotām vietām bija daudz vienmērīgākas, un es varēju atgūt daudz vairāk detaļu ēnainās vietās, neradot problemātisku troksni. Dinamiskais diapazons bija daudz labāks.”


Apgaismojuma izaicinājums

Uzņemot kāzas ārā, Džefs izmantoja kameru ļoti mainīgā un stipri kontrastainā gaismā. 38 grādu karstumā šis bija gadījums, kas būtu pamatīgs pārbaudījums pat viszinošākajiem fotogrāfiem, nemaz nerunājot par aprīkojumu.

“Apgaismojums bija tik sarežģīts!” viņš atminas. “Mēs ar Sāru uzņēmām saulē lielāko dienas daļu. Ceremonija fonā tika izgaismota ar lielu daudzumu gaismām, un līdz ar to ainai trūka kontrasta. Es uzreiz sapratu, ka kamera EOS 5D Mark IV, jo īpaši ar jauno objektīvu EF 24-105 mm f/4L IS II USM, brīnišķīgi tiek galā ar atspīdumu. Tas man acumirklī deva pārliecinātību.”

Arī Sāra uzreiz bija patīkami pārsteigta par kameras veiktspēju. “Es neesmu tehnisks fotogrāfs,” viņa atzīst, “tāpēc man nepieciešama kamera, kas sniedz to, ko es vēlos, brīdī, kad man tas nepieciešams. Džefs uzstāda kameras atbilstoši mūsu uzņemšanas darba stilam, un pēc tam man ir nepieciešamais laiks, lai uzņemtu šos īpašos mirkļus.

“Jo īpaši vājā apgaismojumā es pamanīju milzīgu atšķirību fokusēšanā. Kad 6D kamera mēdza cīnīties, lai iegūtu asu attēlu, kamera 5D Mark IV uzreiz nofiksējās un saglabāja fokusu pat tad, kad viesi pārvietojās. Man tā ir fantastiska priekšrocība.

“Ar kameru EOS 5D Mark IV es uzreiz jutos ērti, un man bija prieks konstatēt, ka tā nemaz nav liela un smaga. Esmu tik ļoti pieradusi savā darbā strādāt ar EOS 6D, tomēr uzreiz ievēroju, ka ir vērts pāriet uz šo jaunāko modeli, cik vien drīz iespējams.”

Džefs bija tikpat patīkami pārsteigts par jauno objektīvu kā par kameru. Kāzu fotogrāfam šis pāris ir perfekts. “Objektīvs pats par sevi ir fenomenāls,” viņš sajūsmināti stāsta. “Tas ir tik ļoti uzlabots kopš iepriekšējā modeļa — atšķirības ir neticamas.”

Viņš turpina: “Viena no lietām, kas tagad raksturīga kāzu fotografēšanā, ir tāda, ka mūs lūdz fotografēt ilgāk un uzņemt vairāk attēlu, tāpēc mēģinām samazināt līdz paņemto aprīkojumu līdz minimumam. Tālummaiņas objektīvi ir lieliski, bet viena no problēmām bija, ka, tuvojoties dienas beigām, pietrūka augstas ISO kapacitātes, tāpēc bija jānēsā līdzi ātrāki objektīvi ar fiksētu fokusa garumu tieši šiem periodiem. Ar kameras 5D Mark IV labāku ISO veiktspēju var izmantot par vienu pakāpi vairāk, kas ir svarīga priekšrocība, uzņemot ar f/4 objektīvu. Šis viens objektīvs ir pietiekami labs visai dienai, ja vien nevēlaties veidot sekla asuma dziļuma efektus. Es personiski uzskatu, ka šobrīd varu strādāt tikai ar šo vienu kameru un objektīvu. Tas man ļauj vairāk koncentrēties uz manu darbu, nevis nemitīgi mainīt objektīvus, un man ir pilnīga pārliecība par to. Attēla stabilizēšana bija izcila un arī asums bija citā līmenī.”

"Tas ir tik ļoti uzlabots kopš iepriekšējā modeļa — atšķirības ir neticamas."

Izpētes iespējas

Džefam vienīgais veids, kā viņš atbilstoši varēja salīdzināt kameru 5D Mark IV ar 5D Mark III, bija izslēgt visu iespējamo. “Visas automātiskās korekcijas — Digital Lens Optimizer, pilnīgi viss — tika izslēgts, lai salīdzinātu līdzīgu ar līdzīgu. Nav šaubu, ka šī kamera ir ievērojams solis uz priekšu visos aspektos. Tā ir vieglāka, kas to padara ļoti pievilcīgu, ņemot vērā, ka jāfotografē visu dienu, un uzņemšana ar divām kartēm mani nekad nepievīla ar bufera ierobežojumiem. Turklāt kamera bija ātra un jutīga — ideāls kompanjons.”

Jaunums kamerā EOS 5D Mark IV ir Wi-Fi — daudz pieprasīta funkcija, par kuru Džefs bija ļoti ieinteresējies. “Wi-Fi funkcija ir interesants jaunums kāzu fotogrāfam,” viņš apcer. “Tagad tiešsaistes platformās kāzu fotogrāfiem tiek daudz runāts par to, un viņi var parādīt kāzu dienas attēlus tieši no kameras klientam. Pagaidām šī tehnoloģija vēl ir zīdaiņa autiņos, tomēr tā jau ir kamerā 5D Mark IV, ļaujot īstenot šādu darbplūsmu, ja klients to pieprasa.”

Fokusēta veiktspēja

Kopā ar augstas kvalitātes failiem otrs vissvarīgākais Džefa apsvērums saistībā ar kāzām ir ātrā fokusēšana. “Deviņdesmit procentus laika es izmantoju centrālo fokusu, un kamerā 5D Mark IV ātrums bija ievērojami lielāks nekā III modelī. Kāzu laikā pa kāpnēm man pretim nāca kāda meitene vājā apgaismojumā, un, secīgi uzņemot četrus vai piecus attēlus ar fokusa sekošanu, ikviens no tiem bija ass. Es to nevarēju tikpat veiksmīgi izdarīt ar veco kameru. Tā tiešām bija gandrīz vai atklāsme.”

Kopā ar fokusēšanas priekšrocībām Džefs arī pamanīja, cik vienkārši kameru 5D Mark IV bija iestatīt un izmantot, salīdzinot ar viņa modeli Mark III. “Izvēlnes iestatīšana bija ļoti intuitīva un ļoti vienkārši lietojama, pārejot no iepriekšējā modeļa. Es bez problēmām varēju iestatīt savu kameru tieši tā, kā vēlējos to lietot.”

"Tagad, kad esmu to izmēģinājis, man būs grūti atgriezties pie savas vecās kameras EOS 5D Mark III."

“Tagad, kad esmu to izmēģinājis, man būs grūti atgriezties pie savas vecās kameras EOS 5D Mark III,” viņš atzīst. “Kad šī kamera iznāca pirms pieciem gadiem, es domāju, ka to varēšu lietot visu savu atlikušo karjeru. Un tad Canon ņem un uzlabo to, izveidojot šo jauno! Tā ir tik ļoti pārāka, jūs neaptverat, cik daudz uzlabojumu tajā ir, kamēr neesat sācis to lietot. Un tad, kad sākat to lietot, vairs nevēlaties to likt nost!”

“EOS 5D Mark IV ir kamera, par kuru nav jādomā tās lietošanas laikā. Un man šāda veida kamera ir vislabākā.”

Vēstnieki un stāsti

Canon vēstnieks Lorenco Agviss (Lorenzo Agius) lieto EOS 5D Mark IV

Iedvesma

Atklājiet, kā EOS 5D Mark IV darbojas profesionālu fotogrāfu rokās

Uzziniet vairāk