Model poses next to flowers

Lorenco Agviss (Lorenzo Agius)

Atšķirība atklājas dinamikā

Lorenzo Agius
Lorenzo Agius

Vēstnieks


EOS 5D Mark IV var daudz ko paveikt labi, taču portretu fotogrāfa Lorenco Agvisa (Lorenzo Agius) rokās tā ieguva pavisam cita līmeņa veiktspēju, apvienojot ātrumu, kvalitāti un pielāgojamību, kas ļauj atklāt jaunu darba stilu.

Lorenco Agviss ir aizņemts cilvēks — fotografē ievērojamiem klientiem gan modes pasaulē, gan kā portretists. Tomēr, kad radās iespēja izmēģināt vienu no pirmajām kamerām EOS 5D Mark IV pirms to ražošanas uzsākšanas, viņš atlicināja laiku, lai to iekļautu savā darba grafikā.

Kādas garas nedēļas nogales laikā viņš paveica divas fotografēšanas sesijas — vienu studijā un otru ārpus studijas — izmēģinot kameras jaudu un testējot burtiski visas tās jaunās funkcijas. Kādu iespaidu tas atstāja uz viņu? Viņš saka: “Uzskatu, ka kamera ir teju nevainojama.” Viņš piemin arī to, ka tai ir ideāls ātruma un kvalitātes apvienojums. “Varu uzņemt daudz ātrāk nekā ar savu kameru EOS 5DS, un tā ir liela priekšrocība. Modes un portretu fotografēšanas darbos dažkārt ir jāuzņem vairāk kadru sekundē, lai noķertu īsto mirkli.”

EOS 5D Mark IV uzņem 30 megapikseļu RAW kadrus ar lielāko ātrumu 7 kadri sekundē un spēj apstrādāt šādu datu apjomu pateicoties DIGIC 6+ procesora izstrādei, kas palīdz arī uzlabot attēlu kvalitāti. “Kad fotografēju ārpus studijas, uzreiz pamanīju, ka attēliem bija dinamiskāks diapazons. Ja gaismas līmeņi neparedzami mainās vai objekts nedaudz pārvietojas ārpus gaismas, zinu, ka pēcapstrādē varu atjaunot spilgtumu, neupurējot attēlu kvalitāti.

“To pamanām tagad, kad retušējam šo fotosesiju attēlus un apskatām tos detalizētāk. Fotografējot ārpus studijas, bieži nokļūstu neparedzamās situācijās, un, ja kadrā, kurā objektam ir vislabākā sejas izteiksme, nav pārāk labs apgaismojums, man jāspēj tas atgūt. Manā darbā ekspozīcijas intervāls ir ļoti svarīgs, un šai kamerai ir man nepieciešamais intervāls.”

Šāda veida pielāgojamība un spēja labot neparedzētu situāciju sekas atrodama arī citos kameras EOS 5D Mark IV specifikācijas aspektos. “Vienmēr uzskatīju, ka EOS 5D Mark III ļoti labi spēj apstrādāt attēlus ar lielu ISO — biju apmierināts, to izmantojot ar ISO no 1500 līdz 1800. Taču kameras EOS 5D Mark IV veiktspēja ir daudz labāka ar tādu pašu jutīgumu, un esmu pārliecināts, ka varētu to vēl krietni palielināt. Tas sniedz man brīvību izmantot jebkādu vēlamo diafragmas atvērumu un aizslēga ātrumu neatkarīgi no attiecīgās situācijas,” viņš apalvo.

Viņš iesaucas: “Un vēl ir arī Dual Pixel RAW — tas ir lieliski!” “Man ļoti patīk uzņemt ar plašu diafragmas atvērumu, lai iegūtu samazinātu asuma dziļumu, taču, izmantojot tādus objektīvus kā EF 85 mm f/1.2L II USM ar platu atvērumu, kļūdām nav vietu. Ir tik kaitinoši pazaudēt lielisku kadru, jo viena acs nav fokusā vai objekts pirms uzņemšanas ir nedaudz izkustējies. Tomēr, ja uzņemu, izmantojot Dual Pixel RAW failus, varu vēlāk pielāgot vajadzīgo asumu.

"Runājot godīgi, nezinu, kā šo kameru varētu vēl vairāk uzlabot. Priecājos, ka tas nav mans darbs.”"

“Tagad šādi varu izglābt kadrus, lai vienmēr saglabātu labākos momentus no fotosesijas par spīti problēmām ar fokusu, ekspozīciju vai apgaismojumu. Visvairāk šajā kamerā man patīk tas, kā varu ar to strādāt — tā man sniedz brīvību un vairāk iespēju. Iespēja iegūt īsto kadru ir lielāka, un tas ir ārkārtīgi svarīgi. Ja, fotografējot kādu slavenību, atvēlētas tikai dažas minūtes, es nevēlos zaudēt nevienu iespēju. Uzņēmums Canon mani nav apkaunojis ar attēliem, kas nav fokusā vai ir ar sliktu ekspozīciju, tādēļ es to ļoti cienu!” viņš apgalvo.

Citādāks veids, kā skatīties uz lietām

Gluži tāpat kā citas jaunākās EOS kameras, arī EOS 5D Mark IV var kadrā izsekot kustīgus cilvēkus režīmā Live View, pielāgojot fokusu, lai tie nezaudētu asumu. Kaut arī tas, protams, lieliski noder videoklipu uzņemšanā, Lorenco šo tehnoloģiju izmanto arī fotoattēlu uzņemšanā.

“Novietojot kameru uz trijkāja un iestatot režīmu Live View, es varu sekot objekta sejai, lai tā vienmēr būtu fokusā. Pēc tam varu uzņemt, neskatoties caur skatu meklētāju vai pat neatrodoties pie kameras, kas ļauj daudz labāk mijiedarboties ar cilvēkiem, kurus fotografēju,” viņš skaidro. “Kamera pazūd, un es varu daudz personiskāk sarunāties ar objektu.

Lorenco šādi strādāja, ar Canon lietojumprogrammu Camera Connect, Wi-Fi tīklā savienojot kameru EOS 5D Mark IV ar planšetdatoru un attāli izmantojot režīmu Live View. Tas viņam ļāva arī attāli kontrolēt kameru un uzņemt fotoattēlus — šādu pieredzi viņš pielīdzina uzņemšanai ar lielformāta kamerām.

“Tas atgādina atgriešanos laikos, kad strādāja tādi fotogrāfi kā Ričards Eivdons (Richard Avedon): viņš strādājot neskatījās caur savas 10 x 8 kameras objektīvu, jo tas nebija iespējams. Viņš stāvēja tai līdzās, sarunājoties ar fotografējamo objektu, un tā darīju arī es, kad izmantoju kameru EOS 5D Mark IV. Tas bija lieliski! Iegūtie rezultāti ir asi, un sejas izteiksmes ir labākas — sajūta ir tāda, it kā man būtu fokusa izvilcējs un uzraugs, uzņemot filmu. Vienīgā atšķirība ir tāda, ka uzņemu fotoattēlus.”

Lorenco apgalvo, ka šāds darba stils viņam atgādina filmēšanai raksturīgo uzņemšanu, kas ir lēnāka un pārdomātāka. “Digitālo fotogrāfiju radīšana var būt nedaudz automātiska — jūs nospiežat pogu, un, ja kadrs nav izdevies, vienmēr var iegūt nākamo vai aiznākamo kadru. Vienmēr var iegūt īsto kadru, ja vien uzņemat pietiekami daudz fotogrāfiju, kas, manuprāt, ir nedaudz slinka pieeja. Uzņemot šādā veidā — lēnāk un visu uzmanību veltot objektam — ieguvu daudz vairāk veiksmīgu kadru. Es vairāk apzinājos, ka uzņemu fotogrāfiju.

"“Kamera pazūd, un es varu daudz personiskāk sarunāties ar objektu."

Lorenzo Agius photographs with EOS 5D Mark IV

Meistarīgums it visā?

Kamera EOS 5D Mark IV tika aprakstīta kā vispusīga kamera, un Lorenco tam piekrīt, kaut arī piebilst, ka tās vispārējā pievilcība nav sasniegta caur kompromisiem. “Uzskatu, ka neatkarīgi no tā, ko fotografējat, šai kamerai piemīt kaut kas īpašs un tas sniegs priekšrocības un ļaus paveikt ko jaunu,” viņš apgalvo. “Ja esat žurnālists un fotografējat vājā apgaismojumā, jums patiks lielā ISO iespējas. Ja fotografējat sportu vai savvaļas dzīvniekus, varat izmantot iespēju uzņemt ar ātrumu 7 kadri sekundē un AF sistēmu, kas līdzinās kamerai EOS-1D X Mark II. Ja, tāpat kā es, esat portretu fotogrāfs, ar šo vienu kameru jūs varēsit paveikt visu, ko vēlaties.”

“Fokusēšana, ātrums un attēlu kvalitāte. Mani palīgi un digitālie operatori, kuri redzēja kameru, kamēr es to izmantoju, un redzēja arī iegūtos failus, bija izbrīnīti. Viņi tiešām bija pārsteigti,” viņš apgalvo.

Lorenco pieder arī pāris EOS 5DS kameras. “Domāju, ka izmantošu tās, kad būs nepieciešama papildu izšķirtspēja, piemēram, reklāmas stendu attēliem, bet EOS 5D Mark IV ir ātrāka, tai ir plašāks dinamiskais diapazons, labāks fokuss un piemīt arī mūsu apspriestā pielāgojamība — Dual Pixel RAW un līdzīgas īpašības. Manuprāt, šī varētu būt pirmā kamera, par kuru pēc tās lietošanas nenodomāju, ka tā ir lieliska, taču kaut kas tomēr pietrūkst”.

“Es nebiju vīlies nevienā šīs kameras aspektā, tā ir pavisam cita līmeņa kamera. Neatkarīgi no tā, vai esat profesionālis vai amatieris, iegūsit labākus kadrus un varēsit izglābt attēlus, kurus iepriekš nevarējāt. Runājot godīgi, nezinu, kā šo kameru varētu vēl vairāk uzlabot. Priecājos, ka tas nav mans darbs.”

Vēstnieki un stāsti

Canon vēstnieks Lorenco Agviss (Lorenzo Agius) lieto EOS 5D Mark IV

Iedvesma

Atklājiet, kā EOS 5D Mark IV darbojas profesionālu fotogrāfu rokās

Uzziniet vairāk