Young gypsy child stands in a shaft of light

Paolo Pelegrīns (Paolo Pellegrin)

Dzīve vājā apgaismojumā

Paolo Pellegrin
Paolo Pellegrin

Vēstnieks


Slavenais Magnum fotožurnālists un Canon vēstnieks Paolo Pelegrīns (Paolo Pellegrin) stāsta par savu pieredzi, pirmoreiz lietojot jauno EOS 5D Mark IV, un salīdzina to ar iepriekšējām EOS 5D sērijas DSLR kamerām.

Paolo Pelegrīns zina, kā izveidot saikni ar saviem objektiem, lai atklātu visintīmākos momentus, kad uzņem savas unikālās dokumentālās fotogrāfijas. Viņa pieejai nepieciešams tikpat daudz takta izjūtas un diplomātijas cik prasmes darbā ar kameru. Paolo spēja izveidot attiecības ar fotografējamiem objektiem ir ļoti svarīga, lai panāktu viņu uzticību un iekļūtu viņu dzīvē.

Vienā no pēdējiem projektiem Paolo saņēma EOS 5D Mark IV pirmsražošanas modeli, lai Romā, Itālijā pavadītu laiku ar pilsētā dzīvojošu čigānu ģimeni, dokumentējot viņu ikdienu un kultūru. Projekts ir perfekts piemērs, kas liecina, kāpēc Paolo ir bijušas tik ilgas un auglīgas attiecības ar EOS 5D sēriju — kamera ir portatīva, apvieno pilnkadra attēlu kvalitāti un jutīgu darbību, kas ļauj uzņemt gan ielas portretus, gan ainavas vājā apgaismojumā.

Kad mēs runājām ar Paolo par viņa pieredzi ar jauno kameru, viņš jau bija aizņemts, dokumentējot notikumus Irākā un strādājot tādās pilsētās kā Ramadi un Fallujaha. Sprakšķošas tālruņa līnijas sarunā viņš mums sniedza savus pirmos iespaidus...


“Esmu izmantojis EOS 5D sēriju no paša sākuma un esmu redzējis, kā kameras attīstās gadu gaitā,” Paolo stāsta. “Lai gan EOS 5D Mark IV man bija tikai dažas dienas Romā, tā atstāja labu iespaidu, jo īpaši kad to lietoju vājā apgaismojumā.”

Daudzi Paolo attēli Romā tika uzņemti pēc tumsas iestāšanās — tas ir viens no iemesliem, kāpēc viņš dod priekšroku fiksēta fokusa objektīviem. “Viena no pirmajām lietām, ko ievēroju, bija automātiskās fokusēšanas jutīgums, kad uzņēmu tajās tumšajās vietā, un tas man bija ļoti nozīmīgi,” viņš saka. “Turklāt šajos apstākļos ir arī labāka attēlu kvalitāte. Mani pirmie iespaidi, apskatot RAW failus, bija tādi, ka attēlos ir daudz mazāk trokšņa nekā jebkad iepriekš un ēnā ir redzamas daudzas detaļas.”

Ja uzņem pārvietojoties, ir daudz svarīgāk, lai būtu kvalitatīvs LCD ekrāns. EOS 5D Mark IV ar augstas izšķirtspējas 3,2 collu skārienekrānu parāda Paolo ierakstīto failu izsmalcinātās detalizētības kvalitāti, ļaujot viņam pārskatīt un labot failus ceļojuma laikā — nav jāatver portatīvais dators.

Paolo ļoti atzinīgi vērtē EOS 5D Mark IV lielo pikseļu skaitu. “Es veidoju daudzas lielformāta izdrukas izstādēm, tāpēc liels pikseļu daudzums ir noderīgs,” viņš komentē.

"Faktiski es to izmantoju visu laiku — gan iekštelpās, gan ārā. Es uzskatu, ka tā ir viena no labākajām šīs kameras sistēmas funkcijām."

Saglabājiet vienkāršību

Paolo uzņem ar ierobežotu fiksēta fokusa garuma objektīvu klāstu, kas nodrošina atbilstošu attēlu kvalitāti un ātru atvērumu, kā arī radošumu, ko sniedz viena fokusa garuma ierobežojums. “Mans parastais aprīkojums ir 28 mm, 35 mm un 50 mm fiksēta fokusa garuma objektīvs,” viņš atklāj. “Man ir ātrā EF35 mm f/1.4L II USM un šo divu objektīvu versijas EF50 mm f/1.4L II USM, un man patīk izmantot arī objektīvu EF28 mm f/2.8 II USM, kas ir ļoti mazs.”

Paolo somā ir arī EF24-70 mm f/2.8L II USM (“Man nepatīk tālummaiņas ideja, tomēr tas tiešām ir lielisks objektīvs.”) un plakanais objektīvs EF40 mm f/2.8 STM.

Aplūkojot viņa aprīkojuma somu, kļūst saprotamāka tā loma, ko viņa diskrētajā darba stilā ieņem aprīkojums. Viņam patīk mazs un viegls aprīkojums, lai ātri reaģētu, nepievēršot sev uzmanību. Arī jaunās kameras EOS 5D Mark IV funkcijas var palīdzēt. Piemēram, klusās uzņemšanas režīms — attīstīta tehnoloģija, kas bija iepriekšējās 5D kamerās. “Kad Canon ieviesa klusās uzņemšanas režīmu, tas pilnīgi noteikti izmainīja manu darbu,” Paolo stāsta. “Faktiski es to izmantoju visu laiku — gan iekštelpās, gan ārā. Es uzskatu, ka tā ir viena no labākajām šīs kameras sistēmas funkcijām.”

Jaunums Paolo bija arī iespēja ātri pārsūtīt attēlus uz planšetdatoru, pateicoties EOS 5D Mark IV režīmam Wi-Fi/NFC. Šī jaunā kameras funkcija viņu vēl vairāk pārliecināja, kad viņš uzzināja, ka tagad ar lietojumprogrammu Canon Connect ir ārkārtīgi vienkārši strādāt situācijās, kad ātri jākopīgo faili vai jāuzņem attāli.

EOS 5D Mark IV ir ļoti pielāgojama kamera, un, lai gan Paolo šī izmēģinājuma kamera bija tikai dažas dienas, viņš jau sāka izjust tās uzlabotās darbības priekšrocības. “Skārienekrāns mani patīkami pārsteidza. Patiesībā es neko par to nezināju, kamēr kamera nebija nonākusi manās rokās,” viņš nosmejas. “Bet tā lietošana ir ļoti ātra, un man patīk pārlūkot attēlus un pietuvināt detaļas.”

“Man nebija nepieciešamības lietot Wi-Fi un GPS funkciju, bet domāju, ka nākotnē tās varētu izmantot. GPS ir interesanta funkcija un noderētu, lai atzīmētu kartē atsevišķas vietas, piemēram, vietas tuksnesī Tuvajos Austrumos.”

"Kad Canon ieviesa klusās uzņemšanas režīmu, tas pilnīgi noteikti izmainīja manu darbu."

Paolo Pellegrin photographs gypsy children with EOS 5D Mark IV

Runājot ar Paolo, kļūst skaidrs, ka nav vienas atsevišķas funkcijas, kas EOS 5D sēriju padara tik pievilcīgu fotožurnālistiem. Drīzāk tā ir kameras piemērotība dažādām vajadzībām: DSLR kamera, ar kuru var patiešām labi izdarīt daudzus darbus. EOS 5D Mark IV ir labi pozicionēta, lai ietu savu inovatīvo priekšgājēju pēdās.

Viņš piebilst: “Man ir vairāk svarīgs faila lielums un šī faila kvalitāte, jo īpaši vājā apgaismojumā. Un tādas funkcijas kā AF, kas kļūst arvien labākas. Man nav šīs kameras šeit Irākā, bet es vēlētos, kaut tā būtu. Es ceru, ka nākotnē atkal varēšu to lietot...”

Vēstnieki un stāsti

Canon vēstnieks Lorenco Agviss (Lorenzo Agius) lieto EOS 5D Mark IV

Iedvesma

Atklājiet, kā EOS 5D Mark IV darbojas profesionālu fotogrāfu rokās

Uzziniet vairāk