Parīzes ziemeļu daļai kaimiņos esošās Sensendenī apkārtnē ir rajons, kur mājas ir tai paaudzei, kuru ģimenes pārcēlās no bijušajām franču kolonijām, lai palīdzētu Franciju atjaunot pēc kara. Tas arī ir nabadzīgākais pilsētas rajons valstī.
Tomēr, neskatoties uz to, ka daudzi šeit ir atstumti, no Francijas priekšpilsētām ir nākuši daži slavenākie mūsdienu aktieri, mākslinieki un mūziķi, tostarp aktieris Omārs Sajs (Omar Sy) un komiķis Žamels Debūzs (Jamel Debbouze), katrs no viņiem ir cīnījies ar iesīkstējušiem stereotipiem.
Išons, 25 gadus vecs reperis, kura vecāki emigrēja no Kamerūnas un kurš uzauga Montreilā, kas atrodas netālu no Sensendenī, vēlas, lai viņa mūzika paceltos pāri sadalījumam starp Parīzes metropoli un novārtā atstātajām priekšpilsētu nomalēm.
„Man ir draugi, ar kuriem kopā šeit uzaugu. Kad viņiem stāstīju, ka biju Parīzē, viņi domāja „Ak, Parīze!“, it kā tas būtu kas sevišķs,“ viņš stāsta. „Viņi uzskatīja, ka Parīze nav domāta viņiem. Tomēr, manuprāt, izvēle ir katram paša ziņā.“
Išona mūzikā savijas reps un citi žanri. Līdzīgi kā mūzika, viņam patīk arī ēst gatavošana — šo kaislību viņš ir pārmantojis no saviem vecākiem, kuriem Montreilā piederēja restorāns.
„Dzīve ir kā mūzikas videoklips. Savā ziņā viss ir neīsts. Tu izvēlies savu attēlu. Tu izvēlies savu dzīvi, tu izvēlies savu mūzikas videoklipu,“ Išons saka.
Arī Worms-T, kura ģimene ir nākusi no Alžīrijas, ir reperis no Sensendenī, kuru vietējie dēvē par „le 9-3“ atbilstoši departamenta numuram.
Viņš dzīvo kopā ar sievu un savu tēvu, katru dienu no skolas izņem savu meitu un ne smēķē, ne dzer, tomēr 28 gadus vecā mūziķa lirikā ir atsauces uz ļoti dažāda veida dzīves stāstiem nomalēs.
„Departamentā 9-3 mūsu dažādās kopienas ir patiešām cieši saistītas. Ja visi nodarbotos ar vardarbību, noziedzību un vieglas naudas pelnīšanu, departamentā 9-3 būtu tikai bagāti cilvēki. Bet bagātie ļaudis atrodas otrā pusē,“ viņš saka, atsaucoties uz automaģistrāli, kas aptver Parīzes metropoli.
Worms-T repo par to, ko viņš zina: par dzīves šķēršļiem nomalē, viņa komandu La Rue La Vraie (The Real Street), noziedzību un plāniem sasniegt repa virsotnes.
Viņa melanholiskā lirika spēlējas ar draudīgajiem priekšstatiem, kuri daudziem francūžiem ir par konkrēto situāciju, neskatoties uz to, ka reperis saka, ka viņš domā par piepilsētām kā par vietu ģimenei un draugiem.
„Ko cilvēki vēlas dzirdēt no nomales mākslinieka? Viņi vēlas dzirdēt par vardarbību, tāpēc es viņiem to piedāvāju,“ Worms-T saka. „Tā ir kā savas sirds atklāšana, un tā ir drūma. Mēs noliedzam to, ko viņi ir ielikuši mūsu sirdī.“
Imigrācijas un identitātes tēmas Francijā ir kā karsts kartupelis pirms nākamā gada prezidenta vēlēšanām. Partijas, kuras iestājas pret imigrāciju, pieņemas spēkā visā Eiropā, tostarp arī Francijas Nacionālā fronte.
„Le 9-3“ jaunā mākslinieku paaudze nāk no dažādas vides, bet viņiem kopīga ir sajūta, ka nomales ir izolētas no pārējās sabiedrības un medijos tiek pasniegta sagrozīta informācija par tām.
Dizainere Aisa Ndaija (Aisse N'diaye) savas mauritāniešu saknes izpauž savās apģērbu līnijās ar nosaukumu Afrikanista.
Viņas jaunākās kolekcijas nosaukums ir „Liberte, Egalite, Affaire de papiers“, vārdu spēle par Francijas valsts moto, atsaucoties uz to, kā imigrantiem jācīnās, lai iegūtu savus identifikācijas dokumentus. Tajā T krekli, uz kuriem ir Parīzes afrikāņu mikrorajonu nosaukumi, ir papildināti ar epoletēm, kas izrotātas ar sarkanām bārkstīm un izgatavotas no austiem plastmasas iepirkumu maisiņiem.
„Afrikāņu sievietes ir spēcīgas, tāpēc ar to es parādu viņu spēku un neatkarību, sievieti, kas ir lepna par savu izcelsmi un kas zina, kurp viņa dodas,“ Ndaija saka.
„Es esmu francūziete. Bet šobrīd cilvēki Francijā mani neuzskata par pilnīgu francūzieti... Kad notiek kas slikts, vienmēr vainīgi ir imigranti vai musulmaņi.“