PORTRETS

Ieraudzīt neredzēto: kvīru kopienas fotografēšana

Nebinārās dzimtes fotogrāfs Luiss Peinters (Louis Painter) uzņem iespaidīgus portretus, kas izceļ priekšplānā daudzveidīgas kopienas un atklāj fotogrāfijās redzamo personu emocijas
Luisa Peintera uzņemts portrets, kurā redzama dragkvīna ar gariem, blondiem matiem ziedu motīvu kleitā un brūnā kažokādas mētelī, stāvot vēsturiskas ēkas priekšā.

Vientulība un vēlme pēc piederības ir emocijas, ko izjūt visi cilvēki kādā dzīves posmā, un viņiem var būt grūti tās pārvarēt. Šodien reprezentācija un redzamība ir svarīgākas nekā jebkad, un sevis ieraudzīšana kāda cita mākslos darbos var raisīt prieku un atvieglojuma sajūtu par to, ka esat novērtēts tāds, kāds esat.

Fotogrāfijai var būt nozīmīga loma daudzveidības izcelšanā, un nebinārās dzimtes fotogrāfs Luiss Peinters (Louis Painter), kurš ir arī kvīru un autistu kopienas pārstāvis un izmanto vietniekvārdu “viņi”, uzņem portretus, kas pauž dziļu humānismu un ievainojamības sajūtu, vienlaikus saglabājot kinofilmas līmeņa kvalitāti. Tikai vienā kadrā šajās fotogrāfijās savijas žilbinoša identitāte un dziļas emocijas.

"Kvīru kopienas cilvēki nereti jūtas īpaši vientuļi," stāsta Luiss, kurš pats dzīvo Birmingemā, Apvienotajā Karalistē. "Kvīru fotogrāfija man ir vissvarīgākā lieta pasaulē. Tā kā pats identificējos ar kvīru kopienu, vēlos, lai tas būtu jūtams manos darbos. Šis projekts ir stāsts par manu iejušanos kvīru kopienā un atklātību pret draugiem, un ar šīm izjūtām var identificēties arī citi kvīru kopienas cilvēki."

Kas ir Luisa aizrautības pamatā un kur šīs kvīru fotogrāfijas ceļojums viņu ir aizvedis?

Mākslas un fotogrāfijas apvienošana

Persona raugās pa logu, tās spilgti krāsotie mati papildina zaļos toņus loga ailā.

"Man patīk dubultā ekspozīcija no logiem, un dažādās zaļās krāsas ēnas papildina sarkano krāsu, padarot attēlu “dzīvāku”," stāsta Luiss, kurš teju zemapziņas līmenī izmanto krāsu teoriju savos darbos. "Pēc kadrējuma nākamā prioritāte man ir krāsas." Uzņemts ar Canon EOS RP ar Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R un Canon EF 50mm f/1.2L USM objektīvu ar 1/200 sek., f/2.5 un ISO 320. © Louis Painter

Persona garā kleitā stāv uz klints virsotnes malas, raugoties tālumā uz laukiem un ūdenstilpni.

Luiss vēlējās, lai šī fotogrāfija, kas uzņemta Pīka apgabalā, izskatītos pēc kadra no filmas. "Es veicu nelielas korekcijas objektīvam un pieregulēju ekspozīciju un spilgtākos elementus programmā Adobe Photoshop Lightroom1." Uzņemts ar Canon EOS RP ar Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R un Canon EF 24mm f/2.8 IS USM objektīvu ar 1/200 sek., f/2.8 un ISO 320. © Louis Painter

Luiss agrāk bija gleznotājs, taču izlēma studēt fotogrāfiju universitātē, iedvesmojoties no drauga, un tagad regulāri publicē savas unikālās kinematogrāfiskās fotogrāfijas platformā TikTok un citās sociālo mediju platformās, piesaistot tūkstošiem skatītāju.

"Mani uzrunāja fotogrāfijas tehniskā puse, piemēram, ekspozīcijas laiks un dažādi fokusa attālumi," stāsta Luiss. "Pakāpeniski es apguvu arī fotogrāfijas vēsturi. Es kļuvu pārņemts un skatījos YouTube videoklipus visu dienu."

Apzinoties, ka viņu veidotās fotogrāfijas ir nišas kategorijā, Luiss sava trešā mācību gada pirmajā semestrī nolēma realizēt savu kvīru fotogrāfijas projektu. "Daži fotogrāfi, kas darbojas šajā kategorijā, savos darbos nespēja paust emocijas, tāpēc es nolēmu apvienot savu emocionālo pasauli ar kinematogrāfisko estētiku, un es sāku publicēties platformā TikTok, kur saņēmu sirsnīgas atsauksmes no citiem kvīriem," viņi atklāj.

Luiss atklāj, ka viņa sekotāji bieži lietot tādus vārdus kā “kinematogrāfisks, kvīrs, naratīvs un fantāzija”, lai aprakstītu viņu darbus, un Luisu iedvesmo fotogrāfi, kuru fotogrāfijās arī ir dramatisks stāsts. Kā savus ietekmes avotus Luiss min Sāru Babahu un Gregoriju Krūdsonu, jo viņu fotogrāfijas ietver stāstus, ko vārdi nespēj atklāt.

Modeļu meklēšana un darbs ar tiem

Persona, ietērpta bruņinieka metāla bruņās, stāv un lūkojas kamerā, fons ir izplūdis.

Luiss atrada savu modeli, pateicoties uzsaukumam platformā TikTok. "Viņi izbaudīja lomu spēles, un es vienmēr esmu gribējis uztaisīt fotosesiju ar bruņinieku," stāsta Luiss. "Es vēlējos parādīt, kā kvīru kopienas pārstāvjiem tiek uzspiestas cisdzimtes un heteroseksuāļu lomas un kā tas liek mums justies izolētiem." Uzņemts ar Canon EOS 6D Mark II un Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM objektīvu ar 1/200 sek., f/2.8 un ISO 500. © Louis Painter

Persona princeses tērpā balstās pret sienu un noskatās renesanses perioda tirgū.

Luiss uzņēma šo fotogrāfiju renesanses perioda tirgū, un, tāpat kā bruņinieka fotogrāfijā, viņi vēlējās radīt ainu pasakas noskaņās. Luisa attēli ir atvērti interpretācijai – viņi vēlas, lai skatītāji varētu iztēloties sevi šajās situācijās. Uzņemts ar Canon EOS 6D X Mark II un Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM objektīvu ar 1/320 s, f/2,8 un ISO 1600. © Louis Painter

Projekta sākumā Luiss lūdza saviem draugiem viņiem pozēt, taču pēc uzsaukumu publicēšanas tiešsaistē saņēma daudz atbilžu no kvīru kopienas cilvēkiem. "Es pieņēmu lēmumu, ka nealgošu profesionālus modeļus," norāda Luiss. "Man patīk ideja par reālu cilvēku izmantošanu, kuri pauž autentiskas emocijas."

Ja runa ir par modeļu režiju, Luiss paļaujas uz situācijas attīstību. "Esmu visnotaļ impulsīvs savās fotogrāfijās. Es izveidoju nelielu skici, taču, ja redzu labu vietu, kas nebija sākotnējā plānā, varu uzreiz pieņemt lēmumu doties turp. Manuprāt, fotogrāfija ir sekošana līdzi plūsmai un atvērta prāta saglabāšana."

Luiss dod saviem modeļiem uzdevumu un pēc tam ļauj to brīvi interpretēt. "Es lūdzu viņiem domāt par bērnību vai svarīgu brīdi viņu dzīvē," skaidro Luiss. "Kad viņi ir sasnieguši šo stāvokli, es varu koncentrēties uz kompozīciju un krāsām. Es teiktu, ka aptuveni 40% ir mani norādījumi un 60% ir pats cilvēks, kuru fotografēju. Es vēlos, lai mani modeļi jūtas ērti, jo tikai viņi var būt pilnībā viņi paši un atklāt savas iekšējās pasaules izjūtas."

Fotogrāfa aprīkojuma komplekta veidošana

Transpersona mūziķis Džejs Peidžs (Jay Page) veras spogulī, rokas aizlicis aiz galvas, šajā Luisa Peintera uzņemtajā fotogrāfijā.

Šis mūziķa Džeja Peidža attēls bija viens no pirmajiem portretiem, ko Luiss uzņēma viņu projektam. "Džejs jau vairākus mēnešus dzīvoja atklāti kā transpersona, un mana ideja bija parādīt dzimtes diskomfortu," skaidro Luiss. "Es lūdzu viņiem ieskatīties spogulī un padomāt par to, kā viņi sevi identificē, un tas spēja raisīt tīras emocijas." Fotogrāfija uzņemta ar Canon EOS 6D Mark II, izmantojot Canon EF 50mm f/1.2L USM objektīvu ar 1/200 sek., f/2.8 un ISO 800. © Louis Painter

Luiss bieži fotografē mainīgos apstākļos, sākot no vāji izgaismotām alejām un lapenēm līdz atklātiem laukiem, tāpēc viņiem ir jāstrādā ātri, lai iegūtu vislabākos rezultātus. Luiss sāka uzņemt bildes ar Canon EOS 6D Mark II, ko aizņēmās no universitātes, un Canon L-series objektīviem, taču pārgāja uz pilnkadra bezspoguļu kameru Canon EOS RP kopā ar Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R, lai varētu turpināt izmantot EF stiprinājuma objektīvus.

Kompaktā EOS RP kamera sniedz iespēju Luisam fotografēt kustībā, tikmēr pagarinātais AF laukums ļauj nekavējoties fokusēties uz fotogrāfijas subjektu un iegūt asus portretus. "Man ir bijušas patiesi veiksmīgas reizes, kad kadrs ir fokusā jau no pirmā mēģinājuma," stāsta Luiss.

Luiss atklāj, ka skārienekrāns arī ir svarīgs. "Man nepatīk skatīties caur skatu meklētāju, es skatos tieši uz modeli, lai izveidotu attiecības ar viņu," skaidro Luiss. "Es vēlos, lai viņi skatās uz mani, nevis kameru, un EOS RP sniedz man šādu iespēju. Es var vienkārši pieskarties ekrānam un neuztraukties, ka pazaudēšu emocijas."

Strādājot ārpus telpām vējainā laikā, Luiss ir sapratis attēla stabilizēšanas nozīmi, tāpēc viņš bieži izmanto Canon EF 24mm f/2.8 IS USM objektīvu, lai iegūtu stabilus kadrus. Fotografēšana ar platleņķa objektīvu ļauj Luisam ietvert attēlā vairāk fona un parādīt, cik ērti subjekts jūtas šajā vidē. "Man patīk, ka spēju fiksēt to vientulības sajūtu, ko rada apkārtējā vide," papildina Luiss.

Luiss izmanto arī Canon EF 50mm f/1.2L USM objektīvu – viņu iecienīto fokusa attālumu –, kas spējīgs iemūžināt asas detaļas arī tumšos apstākļos.

Ekvivalenti RF objektīvi ir RF 24mm F1.8 MACRO IS STM un RF 50mm F1.2L USM.

Ko nesīs nākotne

Persona ar īsiem balinātiem matiem un riņķi degunā skatās kamerā.

Šis attēls no Luisa otrās fotosesijas tika uzņemts Mančesteras geju ciematā. "Es gribēju šajā attēlā radīt kadrējumu, kas izskatās kā filmas beigu kadrs, kurā galvenais varonis ir dzīves sagrauts un lūkojas kamerā, lai sagrautu ceturto sienu," viņi skaidro. "Es aizņēmos 50 mm objektīvu no universitātes, un tas ir dievīgs, jo ļāva izcelt krāsas pat vājā apgaismojumā." Uzņemts ar Canon EOS 6D Mark II un Canon EF 50mm f/1.2L USM objektīvu ar 1/125 sek., f/2 un ISO 6400. © Louis Painter

Luisam ir lielas ambīcijas, un viņš cer turpināt fotografēt kvīru kopienu, paplašināt savu paziņu loku un atrast vēl vairāk unikālu stāstu un pieredžu. "Kopš absolvēšanas esmu vēlējies izpētīt vairāk emociju, piemēram, kvīru prieku," atklāj Luiss. "Es vēlos fotografēt dažādas seksualitātes un dzimtes – citu ādas krāsu kvīrus, dzimšanas brīdī par vīriešiem pasludinātās personas (AMAB) un daudzus citus. Tas ir nākamais solis."

Kādu dienu viņi cer ieraudzīt savas fotogrāfijas iespiestas, varbūt albuma formātā. "Būtu lieliski pabeigt šo projektu," pauž Luiss. "Joprojām esmu ceļā uz beigām, un es uzņemu arvien vairāk fotogrāfiju un strādāju pie tā katru dienu."

Demonstrējot fotogrāfijas spēku, Luisa portreti ļauj cilvēkiem apzināties, ka viņi nav vieni, un parāda, kā viens attēls var paust plašu emociju spektru, ko var būt grūti izteikt vārdos.


Autors: Nikita Achanta (Nikita Ačanta)

  1. Adobe, Photoshop un Lightroom ir reģistrētas preču zīmes vai preču zīmes, kas pieder uzņēmumam Adobe Amerikas Savienotajās Valstīs un/vai citās valstīs.

Saistītie produkti

Saistītie raksti

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Kā portretos uzņemt perfektu ādas toni

    Apgūstiet sarežģīto mākslu uzņemt dabisku ādas toni kopā ar profesionālo modes fotogrāfi Džeidu Kešu Gordonu (Jade Keshia Gordon).

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Ideāls objektīvs portretiem

    Kas jāņem vērā, izvēloties objektīvu portretu fotografēšanai.

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Portretu fotografēšanas padomi

    Uzlabojiet portretu fotografēšanu ar šiem padomiem un paņēmieniem.

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Portreti drukāšanai

    Fotogrāfs un pakalpojuma “TikTok” satura veidotājs Kims Mozelijs (Kym Moseley) dalās ar padomiem par to, kā uzņemt pārsteidzošas svešinieku fotogrāfijas un tās kopīgot.