PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

Praktiskā maģija: mītiska apgaismojuma un ēterisku fotogrāfiju izpēte

Fantāzijas stila portretu eksperte Rozija Hārdija (Rosie Hardy) dalās ar svarīgiem padomiem, kā veidot satriecošus pasaku stila portretus.
Sieviete ar gariem, blondiem matiem, tērpusies sarkanā kleitā, miglainā dienā sēž pils logā. Autors: Rozija Hārdija (Rosie Hardy).

Kuplas balles kleitas, savdabīgas arkas un ziedu pārpilnība raksturo Rozijas Hārdijas (Rosie Hardy) ēteriskos tēlus. Tomēr aiz katras fotogrāfijas ir stāsts — vai nu smalki vīts stāstījums, ko atklāj attēla elementi, vai rūpīgi izvēlēts pavadošais citāts, kas darbu parāda jaunā gaismā.

“Mani vienmēr ir ļoti saistījuši cilvēku stāsti,” saka Rozija. Radošā portretu fotogrāfe sāka savas gaitas tiešsaistē, dokumentējot savu alopēcijas pieredzi pusaudža gados un cīnoties ar savas identitātes atklāšanu, nepaļaujoties uz savu izskatu. “Mani ļoti interesēja, ko jūt citi cilvēki, cilvēku psiholoģija un uzvedība. Darbā un citos cilvēkos mani vienmēr piesaista emocionālais aspekts. Tāpēc mani tik ļoti saista portreti.”

No radošiem pašportretiem līdz kāzu fotografēšanai un komerciāliem projektiem — Rozijas portretiem ir pārsteidzoša, pārpasaulīga estētika. “Mani darbi noteikti attīstās, bet es joprojām cenšos panākt to pašu stilu — fantāzijas, sirrealitātes, pasaku stila darbus, kādus vienmēr esmu radījusi,” viņa saka.

Šeit viņa dalās ar 10 svarīgiem padomiem amatieriem, kuri vēlas izpētīt šo maģisko jomu.

1. Uzņemiet ar pievilcīgu bokē efektu

Sieviete ar gariem, blondiem matiem, tērpusies izsmalcinātā, baltā brokāta kleitā, noliekusies pret akmens stabu mežā, atspiedusi galvu uz vienas rokas. Autors: Rozija Hārdija (Rosie Hardy).

Vēsie toņi un klusinātās krāsas šeit rada ēterisku noskaņu, modelei mežā pozējot. Rozija bieži fotografē ar 85 mm objektīvu, kas ir lieliski piemērots “maģiskam, krēmīgam bokē efektam”, lai nošķirtu objektu no fona, kā arī lai padarītu maigākus ādas toņus. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un Canon EF 85mm f/1.2L II USM objektīvu ar 1/640 s, f/2.2 un ISO 250. © Rosie Hardy

Portrets ar sēdošu sievieti pelēkā kleitā bez lencītēm un oranžu ziedu vainagu viņas garajos, sarkanajos matos. Aiz viņas ir augs, kas noklāts ar tādiem pašiem oranžiem ziediem. Autors: Rozija Hārdija (Rosie Hardy).

“Izpētīt cilvēkus, izmantojot jebkuru mākslas veidu, ir patiešām brīnišķīgi,” saka radošā portretu fotogrāfe Rozija Hārdija (Rosie Hardy), kuras attēliem sociālajos tīklos seko vairāk nekā 180 000 cilvēku. Uzņemts ar Canon EOS R un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/1600 s, f/1.2 un ISO 100. © Rosie Hardy

Eksperimentēšana ar bokē efektu var palīdzēt uzburt maģisku atmosfēru, jo īpaši ja izmantojat lielu diafragmas atvērumu un mazu f skaitli, lai izveidotu seklu asuma dziļumu, kas veido maigu fonu.

“Bokē efekts ir ļoti sapņains,” saka Rozija. “Ja es uzņemtu kādā vietā, kuru ļoti gribētu parādīt, tad es fotografētu ar šaurāku diafragmas atvērumu, lai parādītu vidi. Bet, ja es vēlētos pievērst uzmanību kleitai, tad es sliektos noņemt fonu un visu uzmanību pievērst modelim.”

2. Fotografējiet ar apgaismojumu no aizmugures, lai panāktu sapņainu estētiku

“Ja jums nav apgaismošanas komplekta, fotografēšana ēnā, gaismai krītot cauri kokiem un no aizmugures, ir patiešām lielisks veids, kā izveidot maigu, izskatu uzlabojošu, mistisku apgaismojumu,” saka Rozija. Novietojot gaismas avotu aiz objekta, varat izveidot oreola vai apmales efektus un maigus attēlus, kas šķiet intīmi. “Man tas rada attēlā mazāk haosa un tas padara to daudz līdzīgāku pasakai.”

Savdabīgo fotogrāfiju pamatu veido Canon EOS R5 vai Canon EOS 5D Mark IV izmantošana kopā ar dabisko apgaismojumu. “Man patīk dabiskais apgaismojums, un es domāju, ka, ja iesācējs spēj apgūt darbu ar to, tad viņš kļūst par fotogrāfu,” viņa piebilst.

3. Izpētiet rekvizītus un kostīmus

Sieviete plīvojošā rozā kleitā sēž uz grezna dīvāna, atspiedusies ar roku, un sānos ir ziedu kaudzes. Autors: Rozija Hārdija (Rosie Hardy).

Rozija apvieno pašdarinātus rekvizītus ar greznām kleitām, lai radītu savdabīgu izskatu. “Mantu īrēšana ir vēl viena ļoti laba iespēja iesācējiem, jo īpaši, ja esat mācību iestādē, kur ir kāda veida teātra nodaļa,” viņa saka. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM objektīvu. © Rosie Hardy

Sieviete zilā kleitā šķietami rāpjas cauri lauka vidū bez atbalsta novietota milzu viedtālruņa salauztajam ekrānam. Autors: Rozija Hārdija (Rosie Hardy).

Rozija savos portretos bieži izmanto rekvizītus, no kuriem daudzus viņa izgatavo pati un pēc tam uzlabo pēcapstrādes laikā, piemēram, šo milzu viedtālruni, kas patiesībā ir sasists spogulis ar digitāli pievienotu tālruņa rāmi. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un Canon EF 35mm f/1.4L II USM objektīvu ar 1/640 s, f/4.5 un ISO 100. © Rosie Hardy

Rozijas fotogrāfijās bieži tiek izmantoti dzīvespriecīgi rekvizīti un viņai raksturīgās balles kleitas, kas atdzīvina pārpasaulīgas ainas, izmantojot ar rokām darinātus elementus, kurus viņa pielāgo pēcapstrādes laikā. “Ir vērts izpētīt uzstādījumus, rekvizītus un kostīmus,” viņa saka. “Ar tiem es atšķiros.”

Lai samazinātu izmaksas, viņa iesaka meklēt tiešsaistes izsoles un vietējos lietoto preču pārdevējus, kur var atrast izdevīgus piedāvājumus, īrēt rekvizītus un kostīmus nomas veikalos vai pat pašam izgatavot rekvizītus, kā viņa to darīja ar vienu no saviem mīļākajiem attēliem, kurā viņa rāpjas cauri milzu tālrunim. “Es vienkārši izņēmu spoguli no rāmja, izrāpos caur to un pēc tam rediģēju sava tālruņa attēlu uz šī rāmja,” viņa stāsta. “Es izgriezu kartona gabalus paziņojumu sirsniņu formā un nokrāsoju tos ar nagu laku, jo tobrīd man nebija pieejama krāsa.”

4. Eksperimentējiet ar maigu gaismu

Izskatu uzlabojošam apgaismojumam ir liela loma maigas estētikas veidošanā. “Izkliedēts, maigs apgaismojums bez asām ēnām liek ādai izskatīties maigākai,” saka Rozija.

Lai gan viņa cenšas izvēlēties savu atrašanās vietu, pamatojoties uz apgaismojuma piedāvātajām iespējām, dažkārt ir jāmanipulē ar dabisko apgaismojumu, un ir daudz pieejamu veidu, kā to izdarīt. “Ja uzņemat portretu ar galvu saulē, varat piekārt palagu, lai mazliet izkliedētu gaismu,” viņa saka. “Ja man būtu jālieto atstarotājs, es, iespējams, lietotu zelta krāsas atstarotāju virs vēsāka sudraba krāsas atstarotāju, lai ādas tonim piešķirtu siltāku nokrāsu.”

5. Esiet radošs pēcapstrādē

Modele baltā kleitā ar spalvām skatās kamerā, kamēr uz viņas krīt mākslīgais sniegs.

Rediģēšanas programmatūra sniedz iespēju mainīt krāsas un padarīt attēlus maigākus, lai pastiprinātu sapņiem līdzīgo noskaņu. “Iespēja rediģēt arī palīdz darbam piešķirt lielāka budžeta darba izskatu, nekā tas varētu būt bijis,” saka Rozija, kura rediģējot bieži akcentē rekvizītu un dekorāciju izskatu, sākot no kompozīcijas līdz pārliecinošai sirreālas pasaules izveidošanai.

Viņa saka, ka Canon Digital Photo Professional (DPP) programmatūra ir lielisks rīks, ar ko sākt. “DPP man ir ļoti noderējusi, jo tas ir veids, kā gan apstrādāt RAW formāta failus, lai tie iegūtu absolūti labāko kvalitāti, gan apskatīt attēlus un redzēt tos patiešām noderīgā formātā.” Programmatūru var arī izmantot, lai koriģētu elementus, piemēram, baltā balansu, piesātinājumu un pamatlīknes. “Ja es vēlējos attēla krāsas padarīt siltākas vai vēsākas pirms tā eksportēšanas, šī ir vislabākā programmatūra, ar kuru to darīt, jo tā saglabā faila integritāti,” viņa piebilst.

6. Izveidojiet krāsu paleti

Ēteriskās fotogrāfijas bieži ir maigā, pieklusinātu krāsu paletē, kas piepildīta ar pasteļtoņiem un vēsiem toņiem. “Krāsām ir milzīga ietekme uz kopējo attēla izskatu,” saka Rozija. “Mani kā skatītāju mēdz atbaidīt attēli, kuros ir pārāk daudz dažādu krāsu, ja vien tā nav īpaša šī attēla tēma. Mani piesaista attēli, kuriem ir viens kopējais tonis.”

Runājot par krāsām, Rozija dod priekšroku vienkāršībai un līdzsvaram. “Ja skatāties manus sociālos kanālus vai vietni, jūs redzēsiet, ka katram attēlam ir kopējais tonis vai divas krāsas,” viņa turpina. “Kad es fotografēju, es vai nu cenšos noskaidrot, kādas būs šīs divas krāsas, vai domāju, kā es vēlāk varēšu rediģēt šo attēlu, lai tas būtu patiešām vienots kā kadrs.”

7. Izpētiet dažādas vietas

Fotogrāfe Rozija Hārdija (Rosie Hardy) stāv pie ezera ar kameru, lai nofotografētu mazu elektrisko lampiņu, ko viņa tur otrā rokā.

Dodoties uz laukiem, varēsiet portretiem piemeklēt daudz fantastisku fonu, piemēram, šādu sapņainu ezeru krēslas stundā.

Portrets, kurā redzama sieviete, kas valkā rozā kleitu un pasaku tēla spārnus. Viņa sēž uz pusmēness meža vidē, un visapkārt viņai veļas dūmi. Autors: Rozija Hārdija (Rosie Hardy).

Vēsie toņi un klusinātās krāsas šeit rada ēterisku noskaņu, modelei mežā pozējot. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un Canon EF 35mm f/1.4L Macro II USM objektīvu ar 1/1000 s, f/2.2 un ISO 125. © Rosie Hardy

Domājot par mītiskiem attēliem, bieži vien centrālo lomu ieņem vieta. Rozija un viņas modeles bieži pozē pie pārsteidzošas arhitektūras vai blīvos mežos, lai palīdzētu fotogrāfijām piešķirt ēterisku noskaņu. “Mani piesaista pamestas vietas, pilis un jebkāda veida arkas,” viņa saka. “Sākt darbu publiski pieejamās vietās, piemēram, parkos, mežos un pie lielām, atklātām ūdenskrātuvēm un ezeriem, ir patiešām jauks veids, kā pierast pie fotografēšanas publiskās vietās bez spriedzes, ko rada cilvēku skatīšanās, kā arī izvairīties no nepatikšanām, kas var rasties, ja nav pareizās atļaujas.”

RF50mm F1.8 STM

Canon objektīvu meklēšanas rīks

Atrodiet savām vajadzībām vispiemērotāko objektīvu

8. Izvēlieties pareizo objektīvu

“Kā portretu fotogrāfe es nevēlos izkropļot cilvēku izskatu savos attēlos,” saka Rozija. “Fotografējot ļoti platā leņķī, seja tiek nedaudz deformēta, tāpēc es to nedaru, fotografējot portretus.”

Viņas objektīvi ir Canon EF 35mm f/1.4L II USM, Canon EF 85mm f/1.2L II USM un Canon EF 50mm f/1.4 USM. Visi trīs objektīvi piedāvā plašu diafragmas atvērumu maigam fokusam, vienlaikus saglabājot reālistiskas proporcijas un detaļas. Viņa dod priekšroku fiksēta fokusa attāluma objektīviem, kas piedāvā arī citas priekšrocības. “Es domāju arī par mijiedarbību ar cilvēkiem, kas ir manā priekšā,” saka Rozija. “Ja es izmantotu objektīvu ar lielāku fokusa attālumu, es nevarētu tik labi mijiedarboties ar savu klientu, jo es uzņemtu no tālienes.”

Citi objektīvi šāda veida attēliem ietver Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, Canon RF 50mm F1.8 STM un Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM.

9. Izmantojiet ilgāku ekspozīcijas laiku

Pretēji ierastajam uzskatam, Rozijai patīk pārmērīgi eksponēt savus attēlus. “Es zinu, ka daudziem cilvēkiem liek nodrebēt doma par detaļu pazaudēšanu un pārspīlētiem akcentiem, bet es uzskatu, ka, nedaudz pāreksponējot, tiek piešķirts izskats, kas gandrīz līdzinās filmai,” viņa saka.

Izmantojot ilgāku ekspozīcijas laiku, attēlos var radīt arī kustības sajūtu, jo īpaši ja to lieto kustīgiem elementiem, piemēram, ūdenim vai mākoņiem. Rozija rediģējot arvien vairāk eksperimentē ar mākslīgo intelektu (MI), un tas noder, eksperimentējot ar ekspozīciju. “Tagad, ja man ir, piemēram, pāreksponēta baltas kleitas daļa, es varu vienkārši apvilkt šo apgabalu un uzvednē ierakstīt “pievienot detaļu”, un pārējā kleita tiks analizēta, lai pievienotu to pašu detaļu, kas man tik ļoti patīk.”

10. Veidojiet stāstu

Portrets ar jaunu sievieti ar vasaras raibumiem, spilgti zilām acīm un gariem blondiem matiem. Viņa skatās tieši kamerā, un viņu ieskauj rozā ziedi. Autors: Rozija Hārdija (Rosie Hardy).

Stāsta elementu iekļaušana attēlos, kā arī kostīmi un dekorācijas var uzlabot mītisko izskatu un atstāt iespaidu. Uzņemts ar Canon EOS R un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/1000 s, f/2 un ISO 250. © Rosie Hardy

Rozijas darbu centrā ir stāsti, kas tiem piešķir daudz lielāku nozīmi nekā parastiem portretiem, un viņa mudina amatierus attēlos iekļaut stāsta elementus. “Daudzi cilvēki domā, ka spēja stāstīt stāstus ir iedzimta, bet es domāju, ka to var iemācīties,” saka Rozija. “Es nedomāju, ka būtu jākaunas, ja iedvesmojas no citiem cilvēkiem. Jums vienkārši jābūt cieņai pret to, kā interpretējat šo iedvesmu. Es iesaku dekonstruēt attēlus, kas patīk, un pēc tam pašam izmēģināt šos elementus citā veidā.

Viņa iesaka meklēt iedvesmu arī sevī. Daži no viņas spēcīgākajiem darbiem radās, kad viņa pārdzīvoja skumjas pēc kāda tuva cilvēka nāves, tās parādot fotogrāfijās.

“Galu galā jums vajadzētu censties izstāstīt savu stāstu, iedvesmojoties no savām emocijām — gan pozitīvajām, gan negatīvajām. Jums jāieskatās sevī un jājautā, “Ko es vēlos pateikt? Kāds ir mans komentārs par dzīvi?”


Lai iegūtu vairāk iedvesmas un padomu no fotogrāfiem, skatiet Rozijas radošās rediģēšanas videoklipus un pārējo Canon Europe mācību sērijas atskaņošanas sarakstu pakalpojumā YouTube.


Autors: Lūsija Fulforda (Lucy Fulford)

Saistītie produkti

Saistītie raksti

  • FOTOGRAFĒŠANAS PAMATI

    Uzņemiet estētiskus fotoattēlus

    Sociālo mediju influencere Štefi Marla (Steffi Marla) stāsta, kā panāk, ka viņas attēli tiešsaistē izceļas.

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Portretu fotografēšanas padomi

    Uzlabojiet portretu fotografēšanu ar šiem padomiem un paņēmieniem.

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Uzņemiet abstraktus portretus

    Eksperimentējiet ar kombinēto ekspozīciju, gleznojiet ar gaismu, spēlējieties ar ēnām un veiciet citas darbības.

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Labākais sākuma līmeņa komplekts portretiem

    Kameras un objektīvi jebkura veida portretu fotografēšanai.