IELU FOTOGRAFĒŠANA

Ielu fotografēšanas objektīva izaicinājums

Uzziniet, kā Glāzgovā dzīvojošajam fotogrāfam Andresam Maknīlam (Andres McNeill) veicās, paņemot uz pilsētu tikai vienu kameru — Canon EOS R8 un vienu objektīvu — Canon RF 28mm F2.8 STM.
Automašīnu lukturu gaismas strēles agrā pievakarē pilsētas ielā starp augstceltnēm, uzņēmis Andress Maknīls ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Ielu fotografēšanas laikā var notikt visdažādākās lietas. It kā no nekurienes var parādīties neticami fotografējami mirkļi, un šie mirkļi tikpat ātri arī aiziet. Fotogrāfam tas ir īsts izaicinājums. Jābūt gatavam uz visu un jāņem līdzi fotoaparatūra, ar kuru var iegūt vēlamo rezultātu.

Andress Maknīls (Andres McNeill), kurš dzīvo Glāzgovā, Lielbritānijā, ir savācis iespaidīgu sekotāju pulku sociālajos tīklos ar savu unikālo ielu fotografēšanas stilu, kurā kā sākumpunkts tiek izmantota pilsētas greznā, vēsturiskā arhitektūra. “Man vienmēr ir paticis vērot cilvēkus,” viņš saka, un, kad 2020. gadā viņš sāka nopietni nodarboties ar fotografēšanu, viņš gluži dabiski devās ielās.

Andresam patīk staigāt pa ietvi, līdz viņš atrod lielisku kadru, un pēc tam viņš gaida, līdz parādās atbilstoša persona — pēdējais svarīgais elements, kas pilnveido kompozīciju.

Līdzīgi kā citi ielu fotogrāfi, Andress nav iecienījis klasisko 35 mm fiksēta fokusa attāluma objektīvu, kas bija lielā cieņā šī žanra pirmsākumos; tā vietā viņš eksperimentē ar dažādiem objektīviem, kas varētu būt atbilstoši attiecīgajai tēmai. Parasti viņš ņem līdz Canon EOS R5 vai EOS R6 un Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R, lai izmantotu savus EF objektīvus.

Lai redzētu, vai ir iespējams atkārtot viņam raksturīgo izskatu ar minimālu aprīkojumu, viņš Canon pilnkadra bezspoguļa kamerai EOS R8 uzlika tikai vienu platleņķa fiksēta fokusa attāluma objektīvu — ārkārtīgi kompakto Canon RF 28mm F2.8 STM. Šeit mēs uzzināsim, vai aprīkojums atbilda izaicinājumam.

Saplūšana ar apkārtni

Roka, kas virs kameras somas tur Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Vieglo Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar fiksēta fokusa attālumu raksturo daudzpusīgs fokusa attālums un liels maksimālais diafragmas atvērums, un Andress atklāja, ka, apvienojot šādu kompakto objektīvu ar EOS R8, viņš iegūst vairāk iespēju būt radošam.

Fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill) pietupjas, lai uzņemtu kadru ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu sūnām apaugušā bruģētā ielā.

Andresam izdevās tvert kadrus, kas citādi nebūtu iespējami, jo viņa objekti būtu ievērojuši, ko viņš dara, un uzvedušies citādāk.

Labākie objektīvi ielu fotografēšanai ir tie, kuri ļauj būt izveicīgam, tos ātri koriģējot, kad jāseko ātrai darbībai, un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīva svarīga iezīme ir tā plakanā konstrukcija.

Objektīva RF 28mm F2.8 STM svars ir tikai 120 g, un tas ir viegls salīdzinājumā ar tālummaiņas vai fiksēta fokusa attāluma objektīviem ar lielāku diafragmas atvērumu — ideāli piemērots, kad staigājat pa kādu pilsētu, piemēram, Glāzgovu. “Tas ir neticami mazs,” Andress saka. “Es nespēju noticēt, cik tas mazs kopā ar Canon EOS R8. Es jutos gandrīz neredzams.”

Andresam, kurš ir garāks par 180 cm, milzīga priekšrocība ir tā, ka viņš var saplūst ar apkārtni. “Varat būt patiešām tuvu notiekošajai darbībai un iegūt momentuzņēmumus, turklāt es biju mazāk pamanāms nekā tad, ja būtu staigājis apkārt ar savu parasto aprīkojumu.”

Plašāka perspektīva

Saulaina diena rosīgā ielā, kas pilna ar biroju darbiniekiem un tūristiem. Uzņēma Andress Maknīls ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Fotografēšana ar Canon RF 28mm F2.8 STM nozīmēja, ka Andress varēja piekļūt tuvu saviem objektiem, vienlaikus parādot arī plašāku apkārtējo vidi. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/1250 s, f/2,8 un ISO 100. © Andres McNeill

Starp divām augstām ēkām saules gaismā stāvošs siluets met garu ēnu uz ietves. Uzņēma Andress Maknīls ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Došanās ielās ar kameru var būt sarežģīts uzdevums, bet minimāls aprīkojuma daudzums ļauj vieglāk saplūst ar apkārtni. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/800 s, f/2,8 un ISO 100. © Andres McNeill

Andress palika Glāzgovas centrā, lai fotografētu, “jo tā ir vieta, kur viss notiek,” viņš saka. “Tur ir tik eklektisks cilvēku sajaukums, ka tā ir labākā vieta fotografēšanai.”

Platleņķa objektīvs ar 28 mm fokusa attālumu Andresam bija jauna pieredze, un viņš izmantoja šo iespēju, lai kadrā ietvertu vairāk arhitektūras. “Es varēju piekļūt ļoti tuvu cilvēkiem, jo kamera un objektīvs kopā ir tik mazi, tomēr varēju arī uzņemt ēkas visā platumā,” viņš paskaidro.

Andress uzņēma dažādus attēlus, parādot cilvēkus, kas gaismas laukumos, metot garas ēnas, pārvietojās starp arhitektūras pērlēm. “Es uzņēmu arī kadrus ar ilgāku ekspozīciju ar garām braucošām automašīnām, veidojot gaismas strēles,” viņš piebilst.

Liels diafragmas atvērums uzņemšanai vājā apgaismojumā

Cilvēks naktī iet gar teātri, ēkas apgaismojumam viņu izgaismojot. Uzņēma Andress Maknīls ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Labākais padoms, ko Andress ir saņēmis, bija — beigt meklēt fotogrāfijas un sākt meklēt stāstus. “Veido kompozīciju tā, it kā tu uzņemtu filmu,” viņš iesaka. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/100 s, f/2,8 un ISO 400. © Andres McNeill

Kopumā Skotija nav slavena ar saulainām dienām, tāpēc Andresam ir ļoti svarīgi, lai objektīvs labi darbotos sliktu, apmākušos laikapstākļu gadījumā.

“Mans iecienītākais fotografēšanas laiks ir “zilā stunda” — tūlīt pēc saulrieta, tomēr pietiekami vēlu, lai izskatītos kā naktī,” viņš saka. “Diafragmas atvērums f/2.8 bija lieliski piemērots šīm situācijām. Man nebija pārmērīgi jāpalielina ISO, lai panāktu pietiekami eksponētu attēlu. Ar f/2.8 var paļauties uz nedaudz lielāku ekspozīcijas laiku, lai iegūtu ļoti asas fotogrāfijas.”

Andress cenšas panākt vizuālo efektu, kam viņš gūst iedvesmu filmās, atsaucoties uz raksturīgajiem zili violetajiem tirkīza toņiem, kas redzami 2016. gada filmas “Mēnesgaisma” kinematogrāfijā. Tas ir piemērs krāsu paletei, kas viņam patīk savos kadros.

Cilvēks, ko izgaismo daudzstāvu autostāvvietas pirmā stāva apgaismojums. Aiz pilna augstuma fasādes logiem redzamas kāpnes, kad ved uz ēkas augšstāvu. Uzņēma Andress Maknīls ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Andress bieži fotografē naktī un meklē pilsētas ainavas, kurās var izmantot pieejamā apgaismojuma priekšrocības, lai radītu interesantas kompozīcijas. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/100 s, f/2,8 un ISO 800. © Andres McNeill

Cilvēka siluets gara, grafiti klāta tuneļa galā. Uzņēma Andress Maknīls ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Andress saka, ka ir divas ielu fotogrāfu grupas — mednieki un makšķernieki. Pats Andress pieder otrai grupai. “Es parasti gaidu, līdz dažādi personāži atklāj sevi,” viņš saka. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/160 s, f/2,8 un ISO 100. © Andres McNeill

Uzņemot naktī, Andress izmanto no biroju logiem un ātrās ēdināšanas iestāžu izkārtnēm pieejamo gaismu, lai uzlabotu savus attēlus. Jo īpaši viņš apbrīnoja bokē efektu, ko varēja iegūt ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu pēc tumsas iestāšanās.

“Jo lielāks diafragmas lapiņu skaits, jo vienmērīgāks bokē efekts un jo perfektāks un apaļāks tas izskatās,” viņš saka. “Tas bija svarīgi, jo fonā bija gan ielu apgaismojums, gan automašīnu lukturu gaisma. Iegūstot acīm tik patīkamu bokē efektu, attēli tika ievērojami uzlaboti.”

Andress ne tikai uzņem fotogrāfijas, bet ir arī videogrāfs. Objektīvs RF 28mm F2.8 STM ir lieliski piemērots satura veidotājiem, kas uzņem kustību, kā arī filmu veidošanai, jo tā fokusa elpošanas korekcija nodrošina pastāvīgu kadrēšanu, mainot fokusa punktus.

Lieliska opcija ielu fotografēšanai

Vīrietis pie acs tur Canon kameru ar Canon objektīvu ar fiksētu fokusa attālumu, lai uzņemtu fotoattēlu.

“Kad tu tikai sāc fotografēt, tu domā: “Ā, tagad man jāmaina ekspozīcijas laiks”,” stāsta Andress. “Tagad tas notiek dabiski. Es pat vairs nedomāju par savas kameras vadības ripām.”

Saulainā dienā uz ietves malas starp diviem debesskrāpjiem sēž ēnās tīts cilvēks un skatās savā tālrunī. Uzņēma Andress Maknīls ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu.

Andress labprāt izmēģināja Canon EOS R8 40 kadru/s elektronisko aizslēgu, kas nozīmē, ka rediģēšanas fāzē viņam bija plaša izvēle. “Es vienkārši nespēju noticēt, cik daudz kadru man izdevās notvert,” viņš sajūsminās. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/400 s, f/4 un ISO100. © Andres McNeill

Tā bija pirmā reize, kad Andress izmantoja Canon EOS R8 kameru, un viņš konstatēja, ka tā ir lieliska kamera ielu fotografēšanai. Jo īpaši viņš novērtēja inteliģento automātisko fokusēšanu, kas viņam ļāva saglabāt objektus asā fokusā. “Dažkārt gandrīz bija sajūta, ka nedaudz mānos. Tas bija gandrīz vai tā, ka savā prātā tai teicu, kas jādara, un viss notika.”

Veiksmīga ielu fotogrāfija kadrā parāda stāstu. Andress atceras vienu īpaši iespaidīgu piemēru — vīrieti, kas atpūtās, sēžot gaismas laukumā (augšā, pa labi). Pateicoties neuzkrītošajam aprīkojumam, Andress varēja uzņemt kadru, kamēr vīrietis mierīgi, netraucēti turpināja izbaudīt mirkli. Šim fotografējamajam objektam, iespējams, tā bija vēl viena parasta diena, bet, raugoties uz to caur Andresa objektīvu, tā kļuva par kaut ko maģisku.

“Mans padoms ielu fotogrāfiem — vienkārši iet ārā un izdarīt vairāk,” Andress mudina. “Es varētu uzskaitīt paņēmienus, bet patiesībā ir jāuztrenē skatiens, lai ieraudzītu tādus mirkļus, kādus meklējat. Un tā kļūsiet par labāku ielu fotogrāfu.”

Rachel Segal Hamilton

Saistītie produkti

Saistīti raksti

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Ielu fotografēšanas padomi

    Svarīgi padomi, lai uzņemtu iespaidīgus ielu attēlus ar arhitektūru.

  • Arhitektūras fotografēšana

    Arhitektūras fotografēšanas padomi

    Uzsāciet arhitektūras fotografēšanu ar profesionāļa ieteiktiem paņēmieniem un padomiem.

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Ielu portretu fotografēšanas padomi

    Labākie padomi izciliem ielu portretiem no profesionālā fotogrāfa Džūliena Lova (Julian Love).

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Atkājiet, kā veidot abstraktas ielu fotogrāfijas

    Veidojiet skaistus mākslas darbus ar ikdienas motīviem, izmantojot šos vienkāršos paņēmienus sirreālu pilsētvides attēlu veidošanai.