FOTOGRAFĒŠANAS PAMATI

Jauns skats uz pierastām ainām

No dabas objektu ietveršanas līdz dabiskā apgaismojuma izmantošanai — trīs fotogrāfi dalās ar padomiem par to, kā ikdienas mirkļus pārvērst neaizmirstamos attēlos.
Fotogrāfe Kamilla Ruterforda (Camilla Rutherford) smaida kamerai, viļņi šļakstās pret krastu aiz viņas.

Ir vienkārši uztvert vietu, kur dzīvojam, kā pašsaprotamu, un bieži vien kļūdaini domājam, ka jāceļo simtiem kilometru, lai izveidotu interesantas fotogrāfijas. Tomēr laika pavadīšana, apskatot pazīstamas ainas no jauna skatu punkta, var būt lielisks veids, kā attēlos iepludināt dzīvīgu svaigumu. Mēs jautājām trīs fotogrāfiem no visas pasaules, kā viņi atrod jaunus skatu punktus, kas iedvesmo gan viņus, gan viņu auditoriju. Šeit ir daži viņu padomi iedvesmojošu attēlu radīšanai, uzņemot tuvāk mājām.

1. Kļūstiet radošs, kad dokumentējat iespaidīgas pilsētas ainas

Londonas Temzas barjera krēslā ar krāsainajām Kenerīvorfas gaismiņām fonā.

Neatkarīgi no tā, vai dzīvojat rosīgā pilsētā vai klusā lauku rajonā, varat uzņemt pārsteidzošus kadrus, eksperimentējot ar kompozīciju un kameras iestatījumiem. Šis attēls tika uzņemts ar ilgu ekspozīcijas laiku.

Laku Deivisa (Laku Davies) ir fotogrāfe no Londonas, kas uzņem piedzīvojumus savā dzimtajā pilsētā un citur. Līdz ar to Laku objektīvā spoguļojas viņas pilsētas ainas un ielas. Divi viņas iemīļotākie attēli apvieno ikoniskus Londonas skatus ar radošu pieskārienu.

“Es saulrietā aizgāju uz Temzas barjeru un ieraudzīju fonā izgaismoto Kenerīvorfu,” saka Laku, kura izmantoja Canon EOS M50, kas aprīkota ar Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS M un Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (kura pēctecis tagad ir Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM) telefotoobjektīvu, lai uzņemtu iespaidīgo skatu.

“Es izmantoju tieši šo objektīvu, jo telefotoobjektīvs nedaudz saspiež attēlu,” viņa skaidro. “Tam ir tendence pievilkt fonu, tāpēc zināju, ka iegūšu lielisku Kenerīvorfas skatu starp barjerām.” Telefotoobjektīvi efektīvi saspiež perspektīvu, tāpēc fons un priekšplāns izskatās tuvāk viens otram, nekā tie ir.

Ilga ekspozīcija un ND filtrs akcentēja ainu, radot košu, tomēr sirreālu efektu. “30 sekunžu ekspozīcija var izpludināt akcentus, tāpēc izmantoju ND filtru objektīva priekšpusē, lai akcenti būtu pareizajā vietā un attēls nebūtu pāreksponēts, kad to rediģēju,” saka Laku.

Dzīvesstila un ceļojumu fotogrāfes Laku Deivisas (Laku Davies) portrets.

Laku Deivisa (Laku Davies)

Londonā dzīvojošajai dzīvesstila un ceļojumu fotogrāfei patīk uzņemt pilsētas ainas ar radošu pieskārienu.

2. Uzņemiet ievērojamas vietas no neparasta skatu punkta

Divstāvu autobuss saullēktā šķērso Tauera tiltu Londonā, Lielbritānijā. Debesis fonā ir oranžas.

Laku iesaka apmeklēt vietas dažādos dienas laikos, lai iegūtu perfekto kadru. Viņa uzņēma šo attēlu ar divstāvu autobusu, kurš šķērso Tauera tiltu, 5.30 no rīta.

Attēls ar Londonas Šardu, kas paceļas virs Sautvorkas izgaismotajām ēkām. Priekšplānā var redzēt Londonas Tūkstošgades gājēju tiltiņu.

Laku darbos dominē ielu fotogrāfijas un pilsētas ainas, piemēram, šis neticamais Londonas Šarda kadrs. Pilsētas ainām bieži vien tiek izmantoti platleņķa objektīvi, bet, izmantojot telefotoobjektīvu, Laku varēja uzņemt pazīstamu vietu neparastā un unikālā veidā.

Runājot par citām labi zināmām un regulāri fotografētām ievērojamām vietām, piemēram, Londonas Tauera tiltu, Laku iesaka meklēt citādus skatu punktus, un tas var arī nozīmēt, ka laukā ar kameru jādodas jau agri no rīta. Vienā gadījumā viņa nolēma fotografēšanu sākt 5.30 no rīta un pievērsa uzmanību konkrētai slavenā tilta arhitektūras daļai.

“Es izmantoju savu telefotoobjektīvu, lai nošķirtu torni un novietotu to priekšā lecošajai saulei, panākot ap to mirdzošu gaismas oreola efektu,” viņa saka. “Šī attēla veiksme slēpjas oranžajās debesīs un Londonas autobusā!”

Viņas padoms tiem, kuri meklē iedvesmu, izpētot vietējo apkārtni, ir apmeklēt slavenās vietas dažādos dienas laikos, lai iegūtu interesantu skatu.

“Izaiciniet sevi dažādos dienas laikos, lai redzētu, kāds ir apgaismojums,” saka Laku. “Mēģiniet izmantot dažādus objektīvus, citādi katru reizi uzņemsiet vienu un to pašu attēlu. Veidojiet attēlu, lai tas būtu interesants gan jums pašam, gan cilvēkiem, kas to skatās.” Canon EF-M 32mm f/1.4 STM objektīvs ir laba opcija vājam apgaismojumam, jo tas ir ļoti ātrs un ielaiž daudz gaismas. Ja vēlaties tvert platāku leņķi un uzņemt pēc iespējas plašāku ainu, ir vērts pamēģināt Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM objektīvu.

3. Atrodiet vislabāko gaismu

Stāvošas figūras siluets uz iespaidīgi oranža saullēkta fona.

Pjērs Dubī (Pierre Dubuis) vienu un to pašu parku apmeklē atkal un atkal, vienmēr meklējot jaunu skatu punktu savām fotogrāfijām.

Dodoties uz Pilā Reģionālo dabas parku Ronas Alpu reģionā Francijas dienvidaustrumos, Pjērs Dubī (Pierre Dubuis) savos attēlos ieguva jaunu dimensiju. Jaunais fotogrāfs, kurš uzņem ar Canon EOS 5D Mark III (kuras pēctecis ir Canon EOS 5D Mark IV), fotografē kopš 15 gadu vecuma, bet fotogrāfijas studiju gados radās viņa aizrautība ar piedzīvojumiem dabā. Viņš pateicas draugiem par savu aizraušanos ar dabu un saka, ka vietējo rajonu atklāšana no jauna attīsta radošumu. Par to liecina viņa iecienītākie attēli, kuri uzņemti vienā un tajā pašā parkā.

“Lai atklātu brīnišķīgas vietas, vislabāk pēc iespējas biežāk doties pārgājienos, un jūs uziesiet vairāk vietu, nekā domājat,” viņš iesaka. “Es iedvesmu meklēju pakalpojumā Instagram. Apmeklējiet vietas dažādos laikos un izmēģiniet dažādus skatu leņķus, lai iegūtu noskaņu, ko vēlaties.”

Lai fotogrāfijās radītu noskaņu, Pjērs iesaka doties ārā vai nu uzreiz no rīta, vai vakarā. “Laiks, kad redzēsiet brīnišķīgu gaismu, ir agri no rīta, saullēktā un saulrietā,” viņš saka. “Atmosfēriskais siluets (iepriekš) tika uzņemts saulrietā. Lai uzņemtu šāda veida fotoattēlu, vislabāk ir jau iepriekš noskaidrot laikapstākļus un ierasties 30 minūtes agrāk, lai būtu laiks atrast vietu un iztēloties dažādos kadrējumus, kurus var izvēlēties. Šim attēlam izlēmu izmantot mazāku ekspozīciju, palielinot aizslēga ātrumu un uzņemot ar diafragmas atvērumu f/22. Es to darīju, lai iegūtu skaidri konturētu, tumšu siluetu — lai radītu tumšāku noskaņu.”

Pjēra Dubī (Pierre Dubuis) portrets.

Pjērs Dubī (Pierre Dubuis)

21 gadu vecajam dabas fotogrāfam patīk fotografēt dabiskā apgaismojumā saullēkta un saulrieta laikā.

4. Pievērsiet uzmanību detaļām

Papardes lapas tuvplāns uz tumša fona.

Cits lielisks veids, kā uzņemt interesantus kadrus, neceļojot tālu, ir pievērst uzmanību detaļām, kuras pirmajā mirklī pat nevar pamanīt. Pjēram patīk ieskatīties dabā.

Koku lapas no aizmugures apspīd saule.

Šis attēls ar mirdzošajām koku lapām, kuras apspīd norietošā saule, tika uzņemts netālu no Sotdužīras ūdenskrituma.

“Jums jāvēro viss, kas apkārt notiek, pat vissīkākās detaļas,” saka Pjērs, atsaucoties uz savu otru iecienītāko attēlu — smalku papardes lapas attēlojumu. ISO 3200 un diafragmas atvērums f/4.5 palīdzēja viņam atdzīvināt tumšā meža dzīles. Atverot Canon EF 70-200mm f/2.8L USM objektīvu, viņš varēja samazināt asuma dziļumu un pievērst uzmanību papardes centrālajai daļai un tās brīnišķīgajai tekstūrai. Lielais ISO bija nepieciešams, jo mežā trūka gaismas.

“Kad uzņēmu šo fotogrāfiju, biju īsā ekskursijā mežā,” skaidro Pjērs. “Man vajadzēja sakārtot domas, un es ieraudzīju šo papardi, ko apgaismoja gaismas kūlis. Man patīk šis attēls, jo tas ataino dabas skaistumu un trauslumu.”

5. Atrodiet neparasto ikdienā

Divi mazi zēni spēlējas smilšu kastē pie guļbaļķu veikala, kuru klāj putekļi.

Dienas laikā notiek dabiska apgaismojuma maiņa. Izvēloties pareizo laiku fotografēšanai, var panākt atšķirību, kas veido izcilu, nevis parastu attēlu — piemēram, šo noskaņas pilno kadru ar Kamillas bērniem.

Ar godalgām novērtētā profesionālā fotogrāfe Kamilla Ruterforda (Camilla Rutherford) nāk no Skotijas, bet bija uzsākusi slēpošanas sezonā doties uz Jaunzēlandi. Viņu fotografēšanai piesaistīja sportistu stāsti dabā, un tagad viņa dzīvo skaistajā Vanakā kopā ar vīru, kurš nodarbojas ar Merino aitu audzēšanu, un diviem dēliem.

Kamillas reportāžas stilu ievērojami ietekmē dabiskais apgaismojum, kas redzams šajā attēlā ar fona apgaismojumu, kurā viņas dēli spēlējas smilšu kastē. Tas uzņemts ar Canon EOS R, kura aprīkota ar EOS R adapteri un viņas iecienīto objektīvu — Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM.

“Visvairāk šajā attēlā man patīk mana mazā puikas sejas izteiksme,” viņa saka. “Viņš lieliski pavada laiku. Tas ir pirmatnējais prieks par nepārtrauktu rotaļu, kas šo fotogrāfiju padara īpašu.

Kad uzņemat bērnus rotaļājoties, dažkārt nav laika nomainīt fiksēta fokusa garuma objektīvu,” viņa piebilst. “Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM ir perfekts tālummaiņas objektīvs šādam nolūkam, un attēla kvalitāte līdzinās tai, ko var iegūt ar fiksēta fokusa attāluma objektīvu.”

“Fotografēšana saulē var būt gan problemātiska, gan jautra,” saka Kamilla, “tomēr bezspoguļu kameras, piemēram, Canon EOS RP, piedāvā priekšrocības, pateicoties elektroniskajam skatu meklētājam.” “Varat redzēt, ko ekspozīcija izmaina un koriģēt to pa vairākām pakāpēm šurpu un turpu atkarībā no fona gaismas stipruma,” viņa skaidro.

Kamillas Ruterfordas (Camilla Rutherford) portrets ar saulesbrillēm.

Kamilla Ruterforda (Camilla Rutherford)

Skotijā dzimusī Kamilla ir godalgām novērtēta fotožurnāliste, kura tagad kopā ar ģimeni dzīvo saimniecībā Jaunzēlandē. Viņa specializējas sporta, dzīvesstila un ceļojumu fotografēšanā.

6. Parādiet stāstu, fotografējot to, ko zināt

Vīrietis darbnīcā izmanto leņķa slīpmašīnu, un viņam visapkārt ir instrumenti. Saule spīd caur spraugu aizmugurējā sienā.

Veids, kā leņķa slīpmašīnas dzirksteles un gaismas kūlis viens otru papildina, piešķir gluži jaunu dimensiju citādi diezgan parastam attēlam.

Kamillas attēls ar vīru saimniecības darbnīcā parāda viņas dzīvesvietas bagātīgo vēsturi. Izmantojot tikai dabisko apgaismojumu un mazu aizslēga ātrumu, Kamilla parāda, ka nav jādodas pārāk tālu, lai radītu stāstu.

“Mūsu puikas ir piektā paaudze saimniecībā, un šī darbnīca ir lieliska vieta, kuru man patīk fotografēt,” viņa saka. “Puikām patīk iet un vērot, kā viņu tēvs kaut ko labo. Es ievēroju, kā no rīta saule ienāk caur aizmugurējo sienu, radot spilgtu gaismu kreisās puses stūrī,” viņa saka.

“Es uzņēmu platā leņķī ar savu Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM objektīvu, mēģinot parādīt visu stāstu. Es iestatīju ISO līdz 800, lai iegūtu papildu gaismu, un uzņēmu ar 1/80 s. Tas bija labs aizslēga ātrums, lai noķertu ripas kustību un lidojošās dzirksteles.”

Tāpēc neatkarīgi no tā, vai ejat cauri mežam, pastaigājaties pa pilsētu vai izbaudāt ērtības mājās, vietējās apkārtnes izpēte nenozīmē, ka iegūsiet vājas fotogrāfijas. Iemācoties uztrenēt acis, lai ieraudzītu fotografēšanas iespējas parastos apstākļos, un radot attēlus, kas jums svarīgi, varat izveidot pavisam īpašas fotogrāfijas.


Autors: Lorna Dokerila (Lorna Dockerill)

Saistīti produkti

Saistīti raksti

  • PIEDZĪVOJUMU FOTOGRAFĒŠANA

    Padomi piedzīvojumu fotografēšanai

    Pieci padomi, kā uzņemt piedzīvojumus brīvā dabā ar EOS M6 Mark II.

  • FOTOGRAFĒŠANA ZIEMĀ

    Kā uzņemt labākas fotogrāfijas ziemā

    Gūstiet vislabāko pieredzi šajā skaistajā sezonā ar fotogrāfu Vladimiru Medvedevu (Vladimir Medvedev).

  • AINAVU FOTOGRAFĒŠANA

    Pieci svarīgi padomi, kā uzņemt ainavas ar intervāla fotografēšanu

    Atdzīviniet ainavas, izmantojot šos svarīgos padomus intervāla fotografēšanai.

  • SAVVAĻAS DZĪVNIEKU FOTOGRAFĒŠANA

    Savvaļas dzīvnieku fotografēšana pilsētvidē

    Kristīne Sonvila (Christine Sonvilla) un Marks Grafs (Marc Graf) sniedz padomus un atklāj paņēmienus, kā fotografēt savvaļas dzīvniekus, nepārkāpjot savas mājās slieksnim.