SPORTA FOTOGRAFĒŠANA

Vienas dienas ekstrēmo sporta veidu fotografēšana ar profesionāli

Jaunā fotogrāfe Debora pavada aktīvu dienu ar Canon vēstnieku Žanu-Batistu Liotāru (Jb, Jean-baptiste Liautard), uzņemot ik katru aizraujošas kalnu riteņbraukšas sesijas mirkli.
Divi fotogrāfi uzņem kadru ar kalnu riteņbraucēju, kurš izpilda drosmīgu triku, un priekšplānā redzami zāles stiebri.

Kad uzsākat fotografēšanu, ātras kustības nofiksēšana var būt sarežģīts izaicinājums. Kādu kameras iestatījumu izmantot? Kā jāfokusē objektīvs? Ar kādiem paņēmieniem var iegūt īpaši asus attēlus?

Debora, jauna fotogrāfe un ekstrēmo sporta veidu cienītāja no Lionas Francijā, nepacietīgi vēlējās saņemt kādas atbildes.

“Es ļoti mocījos ar fokusēšanu un kadrēšanu,” viņa paskaidro. “Es vēlos iemācīties pareizos paņēmienus, lai objekts būtu ass un lai varētu izvēlēties vislabāko leņķi darbības fotografēšanai.”

Lai Deborai palīdzētu ātri uzlabot spraigas darbības fotografēšanas prasmes, mēs izveidojām komandu ar Canon vēstnieku un kalnu riteņbraukšanas fotogrāfu Žanu-Batistu Liotāru (Jb, Jean-baptiste Liautard) triku pilnā fotografēšanā ar franču kalnu riteņbraucēju nobraucienos Žeremiju Bertjē (Jéremy Berthier).

Jb parasti uzņem ar Canon EOS R5, bet, lai pierādītu, ka nav nepieciešams profesionāļa aprīkojums profesionāla izskata attēlu uzņemšanai, abiem dalībniekiem darbam tika iedota Canon EOS RP kamera un Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM objektīvs.

Atklājiet, kā Debora veica uzdevumus, un iepazīstieties ar Jb svarīgākajiem padomiem spraigas darbības fotografēšanai.

1. Komunicējiet ar fotografējamo objektu

Trīs cilvēki uz koka platformas skatās fotogrāfijas Canon EOS RP kamerā, divi no viņiem sēž, viens no viņiem ķiverē stāv un tur kalnu velosipēdu.

Ir svarīgi visu pārrunāt ar fotografējamo objektu, lai iegūtu vislabākos rezultātus. “Šāda veida attēla mērķis ir vislabāk parādīt darbību,” saka Jb. “Ja sportists uzlec četru metru augstumā, bet attēlā tas izskatās kā viens metrs, tas nav labs spraigas darbības fotoattēls. Tas varētu būt labs fotoattēls, bet braucējs nekad nebūs priecīgs par to, un dienas beigās visiem ir jābūt priecīgiem.”

Silueta attēls tumšā ēnā Canon EOS RP kameras grozāmajā ekrānā.

Jb iesaka Deborai vadīt fotografējamo objektu, piemēram, pateikt, kur skatīties un ko darīt. “Tādējādi visu varēs kontrolēt pat tad, ja darbība dabiski attīstīsies — lai iegūtu kadru, ir svarīgi pārvaldīt visas sīkās lietas,” viņš saka.

“Ja kamerai nav ļoti ātra nepārtrauktās fotografēšanas režīma, aizslēga poga ir jānospiež precīzi pareizajā mirklī,” saka Jb. “Ja pārzināt sporta veidu, tas var palīdzēt. Izrunājieties ar braucēju un apspriediet, kādus trikus viņš veiks, cik augstu leks un kādā leņķī, viņaprāt, darbība varētu labi izskatīties.”

Debora piekrīt: “Jb izskaidroja, cik svarīgi ir komunicēt ar cilvēkiem, ar kuriem strādājam, lai mēs viens otram varētu izstāstīt, ko sagaidām. Lielākais izaicinājums fotografēšanā bija tikt galā ar fotografējamā objekta ātrumu. Es to atrisināju, analizējot Žeremija treniņu braucienus, lai nākamajā mēģinājumā varētu prognozēt pareizo momentu, kad nospiest aizslēga pogu.”

Neaizmirstiet izmantot arī kameras tehnoloģiju sniegtās priekšrocības. Apvienojot lielisku komunikāciju ar fotografējamo objektu un kameras ātrāko fotografēšanas iestatījumu, jums būs labāka iespēja uzņemt momentu, lai visi elementi apvienotos izcilā spraigas darbības kadrā. “Svarīga ir iespēja ierakstīt secīgus kadrus, ko var kopīgot ar sportistu, lai izvēlētos labāko kadru, jo pozīcijai un darbībai jāatbilst perfektiem kritērijiem abās kameras pusēs,” Jb paskaidro.

2. Kontrolējiet pēc iespējas vairāk elementu

Canon vēstnieks Žans-Batists Liotārs (Jb, Jean-baptiste Liautard) ar Canon EOS RP kameru uzņem attēlu ar cilvēku, kas izpilda trikus uz kalnu velosipēda lauku strēlē.

Jb saka, ka viņam patīk pārspīlēt ar baltās krāsas balansu, lai akcentētu vakara siltās krāsas, un viņš parādīja Deborai, kā to izdarīt, ar manuāliem iestatījumiem paaugstinot krāsu temperatūras opciju K (Kelvin) Canon EOS RP kameras baltās krāsas balansa izvēlnē.

Kalnu riteņbraucējs lec, braucot lejup pa ceļu no kalna.

“Lai iegūtu šo kadru, lūdzu Žeremiju uzvilkt dzeltenas un brūnas drēbes, jo man šķita, ka tās labi papildinās fonu,” saka Jb. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM objektīvu ar 1/2500 s, f/1.8 un ISO 200. © Jean-baptiste Liautard

Jūs nevarat kontrolēt laikapstākļus, tomēr jums jādara viss iespējamais, lai citus fotografēšanas aspektus neatstātu nejaušības ziņā,” saka Jb. “Mēģiniet prognozēt problēmas un kontrolējiet pēc iespējas vairāk lietu. Piemēram, dienās pirms šīs fotografēšanas stipri lija, tāpēc piebraukšana pie vienas no lēcienu vietām bija pārāk mīksta. Lai to atrisinātu, mēs izrakām tramplīna vietu un tajā iekšā iededzinājām ugunskuru, lai dubļi dažu stundu laikā izžūtu.”

Viens aspekts ekstrēmo sporta veidu fotografēšanā ir relatīvi kontrolējams — tā ir braucēja apģērba izvēle. “Mēģiniet atrast krāsas, kas ir harmoniskas vai piešķir kontrastu. Piemēram, ja jums ir zaļš fons, varat izmēģināt sarkanas vai baltas drēbes, lai braucējs izceltos.”

3. Iestatiet īsu ekspozīcijas laiku

Attēls ar Canon EOS RP kameru no augšpuses, kur fokusā ir kameras režīmu ripa.

Jb iesaka mainīt uz manuālo ekspozīcijas režīmu, lai iegūtu pilnīgu kameras iestatījumu kontroli. Ja uzsākat darbību kā spraigas darbības fotogrāfs, vislabāk uzņemt salīdzinoši gaišā vietā, jo jums būs vairāk brīvības eksperimentēt.

Kalnu riteņbraucējs izpilda augstu lēcienu, tā virsotne ir vienā līmenī ar netālo koku galotnēm.

Lai uzturētu asas detaļas, kad fotografē sportistu kustībā, ir svarīgs liels aizslēga ātrums. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 52 mm, 1/1000 s, f/7.1 un ISO 1250. © Jean-baptiste Liautard

Šajos kadros ir ārkārtīgi svarīgi izvēlēties atbilstošu ekspozīcijas laiku. “Kalnu riteņbraukšana, iespējams, ir viens no ātrākajiem sporta veidiem, ko varat fotografēt,” Jb saka. “Riteņi griežas tik ātri, ka ir grūti iegūt asus spieķus pie ekspozīcijas laika, kas ir ilgāks par 1/800 s. Ja ir pietiekami daudz gaismas, es ieteiktu vismaz 1/1000 s.”

Tik maza ekspozīcijas laika iestatīšana var būt problemātiska, kad gaismas līmenis samazinās, bet, izmantojot “ātru” objektīvu ar lielu maksimālo diafragmas atvērumu, piemēram, Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM, jums var pavērties vairāk iespēju. “Iespējams, jums būs jāpielāgojas ar diafragmas atvērumu un ISO, lai iegūtu labu ekspozīciju ar mazu ekspozīcijas laiku,” saka Jb. “Dažkārt nevēlēsieties uzņemt ar maksimālo diafragmas atvērumu vājā apgaismojumā, jo vēlēsieties, lai priekšplāns būtu mazāk izpludināts. Šādā gadījumā iestatot lielāku ISO, joprojām varēsiet nofiksēt darbību.”

Neskatoties uz to, Jb iesaka turēt ISO pēc iespējas zemāku, lai panāktu labāko attēla kvalitāti, tāpēc Debora sāka ar ISO 100. “Pēc tam izvējos īsu ekspozīcijas laiku,” viņa saka. “Es koriģēju diafragmas atvērumu un ISO, lai iegūtu vēlamo ekspozīciju.”

4. Izvēlieties pareizo fokusa režīmu

Canon vēstnieks Žans-Batists Liotārs (Jb, Jean-baptiste Liautard) notupies zālē pie Deboras, rādot viņai Canon EOS RP kameras grozāmo ekrānu.

Jb skaidroja Deborai, ka automātiskā fokusēšana kopā ar Canon EOS RP kameras grozāmo ekrānu var būt ļoti noderīga, jo atvieglo asu kadru iegūšanu, kad kamera jātur neērtā leņķī.

Sporta fotogrāfijās viens no lielākajiem izaicinājumiem ir iegūt asu sportistu, kas ātri pārvietojas. Jb iesaka pāriet uz manuālo fokusēšanu, kas var nodrošināt konsekventus attēlus, sastopoties ar prognozējamu un atkārtojamu sporta triku, lai gan bieži vien kamera ar ātru automātisko fokusēšanu ir nenovērtējama darbības fotografēšanā.

“Ja zināt sporta veidu un zināt konkrētu vietu, kur braucējs atradīsies trika augstākajā punktā, varat manuāli iepriekš iefokusēt objektīvu uz šo punktu,” viņš saka. “Lai viss būtu vienkāršāk, lūdziet viņam nostāties pozīcijā, virs kuras tiks izpildīts triks, pēc tam palieliniet tiešā skata attēlu līdz 10 reizēm, lai varētu viņu precīzi fokusēt.” Fokusa attālumam no darbības līdz objektīvam nevajadzētu mainīties, ja kamera paliktu tajā pašā leņķī, līdz ar to tam nevajadzētu ietekmēt fokusu. Tomēr, ja kamera tiks pavērsta uz augšu, fokusēšanas attālums mainīsies un fokuss vairs netiks nodrošināts, ja asuma dziļums būs pietiekami sekls.

“Ja darbība ir neprognozējama, piemēram, tas ir kalnu riteņbraukšanas nobrauciens, tad es dotu priekšroku Servo automātiskajai fokusēšanai.”

Debora saka, ka bija nepieciešami vairāki mēģinājumi, lai nodrošinātu viņas fotogrāfijām asu fokusu, jo viņa nebija pieradusi pie šī paņēmiena. “Pirms darbības es iestatīju automātisko fokusu uz objektu, kas bija tādā pašā augstumā, kā, manuprāt, Žeremijam būtu jābūt trika augstākajā pozīcijā, pēc tam es ieslēdzu objektīva manuālo fokusu, lai tas nemainītu pozīciju,” viņa paskaidro.

5. Izmēģiniet veiksmi

Jauna sieviete laukā ar garu zāli tur sauju zāles kameras priekšā, un tālumā redzami divi silueti uz velosipēdiem uz rampas.

Izmantojot savu personīgo priekšplānu, jums ir brīvība uzņemt darbību no vislabākā leņķa.

Kalnu riteņbraucējs saulainā dienā izpilda lēcienu, un attēla priekšplānā ir zāle.

Izmantojot Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM objektīvu ar maksimālo diafragmas atvērumu f/1.8, zāle nodrošina Žeremija lēciena maigu ierāmēšanu. Uzņemts ar Canon EOS RP ar 1/4000 s, f/1.8 un ISO 100. © Jean-baptiste Liautard

Jb iemācīja Deborai, cik svarīgi ir ātri domāt, ja lietas nenotiek tā, kā ir izplānots. “Es paskaidroju, ka man patīk attēlā priekšplāna detaļas, piemēram, zari un lapas, jo tie piešķir dziļumu un trīsdimensiju kvalitāti,” viņš saka. “Šajā vietā bija zāle, kurai vēlējos fotografēt cauri, bet tā bija diezgan zemu un no zema leņķa lēciena priekšā kadrs būtu aizsegts. Lai to atrisinātu, mēs vienkārši izrāvām nedaudz zāles un turējām to objektīva priekšā.”

Deborai tas bija jauns paņēmiens. “Zāles vai koku izmantošana, lai slēptu detaļas, ko nevēlos savos kadros, vai radītu labāku kompozīciju, bija tik pašsaprotama, bet līdz šai fotografēšanai to vēl nekad nebiju izmantojusi,” viņa paskaidro. “Jb mani pamācīja nevilcināties izpētīt visas vietas, lai atrastu perfektu leņķi, un neplānot mānīšanos ar rediģēšanu vēlāk, bet gan pirms attēla uzņemšanas izmantot un pārveidot vidi, cik vien nepieciešams.”

Par laimi Debora pārnāca no fotografēšanas ar dažām pārsteidzošām ekstrēmā sporta veida fotogrāfijām — cerams, Jb padoms palīdzēs arī jums uzņemt jūsu trikus.

Pilnveidojiet savu spraigas darbības fotografēšanu ar šiem jaunajiem Jb paņēmieniem.*

*Pieejami tikai atsevišķās valodās.



Autors: Markuss Hokins (Marcus Hawkins)

Saistītie produkti

Saistītie raksti