SPRAIGAS DARBĪBAS FOTOGRAFĒŠANA

Uzlabojiet savas spraigas darbības fotogrāfijas ar Speedlite zibspuldzēm

Vienkāršs Canon Speedlite zibsnis var pavērt inovatīvu darbības fotografēšanas paņēmienu pasauli. Uzziniet, kā maksimāli efektīvi izmantot šo parocīgo fotografēšanas komplekta elementu.
Canon Camera
Fotografēšana ar zibspuldzi var šķist sarežģīta, bet patiesībā zibspuldze ir ļoti vienkāršs fotografēšanas komplekta elements. Tās mērķis ir izcelt attēla daļas ar gaismas uzplaiksnījumu pareizajā mirklī. Dažkārt tas var būt nepieciešams tumšu apstākļu dēļ. Bet citreiz zibspuldzi var izmantot apvienojumā ar apkārtējo apgaismojumu, lai panāktu iespaidīgāku izskatu. Viens Speedlite zibsnis paver dažāda veida radošās iespējas, jo īpaši spraigas darbības un sporta fotografēšanā. Varat izvēlēties, vai nofiksēt darbību, uzņemt izpludinātu darbību vai vienā kadrā apvienot abus paņēmienus.

Neatkarīgi no tā, vai tikko sākat izmantot zibspuldzi vai meklējat jaunus veidus, kā paplašināt iespējas ar radošiem apgaismojuma paņēmieniem, šeit ir daži padomi par to, kā izmantot Speedlite, lai iegūtu pārsteidzošas sporta fotogrāfijas.

1. Nofiksējiet darbību ar liela ātruma sinhronizāciju

Vīrietis stāv skrituļdēļu rampas augšpusē un fotografē braucēju ar skrituļdēli.

Lai uzņemtu režīmā High Speed Sync (HSS), spiediet Speedlite sinhronizācijas pogu, līdz tiek parādīts simbols “H”, pēc tam palieliniet aizslēga ātrumu, lai nofiksētu objektus, kas ātri pārvietojas.

Vīrietis tumšās drēbēs un cepurē uz skrituļdēļa trika vidū, rampas augšdaļā noliekdamies atpakaļ perpendikulārā leņķī.

HSS ļauj iestatīt ekspozīciju, lai iegūtu iespaidīgu fonu un tomēr labu priekšplāna objekta ekspozīciju. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 24 mm, 1/1600 s, f/5 un ISO 100, kā arī Canon Speedlite 600EX II-RT.

Daudzas kameras ierobežo minimālais ekspozīcijas laiks 1/200 s, kad izmanto zibspuldzi, kas var būt par lēnu, lai fiksētu objektus, kas ātri pārvietojas. Tomēr, ja jūsu kamera un zibspuldze ir saderīga, piemēram, Canon EOS RP un Canon Speedlite 600EX II-RT, ko izmantojam šeit, varat fotografēt liela ātruma sinhronizētajā režīmā (high-speed sync — HSS). Tas sniedz iespēju izmantot daudz īsāku ekspozīcijas laiku.

Lai uzņemtu staigājošus cilvēkus, ekspozīcijas laiks 1/250 s ir pietiekami mazs, tomēr, ja objekts pārvietojas ātrāk, piemēram, skrien vai brauc ar skrituļdēli, 1/1000 s ir vairāk piemērots, lai iegūtu objektus bez izpludinājuma. Ja ir vēl īsāks laiks ar HSS režīmu, zibspuldzei jāraida nemanāmi ātri impulsi, lai tie sakristu ar kameras aizslēga abiem “aizkariem”, un tas nozīmē, ka, palielinot aizslēga ātrumu, zibspuldzes maksimālā jauda samazinās. Tomēr, ja vēlaties apgaismot objektu, uzņemot fotogrāfijas ar kustību, HSS režīms var būt nenovērtējams.

2. Piešķiriet dziļumu ar zibspuldzi, kas novietota atsevišķi no kameras

Braucējs ar skrituļdēli izpilda triku ar grafiti apzīmētas sienas priekšā, un viņu apgaismo Speedlite zibspuldze uz trijkāja.

Izmantojot zibspuldzi, lai apgaismotu objektu no jebkura leņķa, piemēram, sāniem vai aizmugures, var piešķirt attēlam dziļumu, un tas izskatīsies interesantāks, nekā apgaismots tikai no priekšpuses ar kameras zibspuldzi.

Braucējs ar skrituļdēli izpilda triku ar grafiti apzīmētas sienas priekšā.

Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2) ir gandrīz identisks pogu izkārtojums kā 600EX II-RT, un to var izmantot atsevišķi no kameras ar zibspuldzi HSS režīmā. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 46 mm, 1/200 s, f/8 un ISO 320, kā arī Canon Speedlite 600EX II-RT.

Lai izmantotu zibspuldzi atsevišķi no kameras, varat izmantot bezvadu zibspuldzes palaidēju, piemēram, Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT un Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2). Kad Speedlite zibspuldze ir novietota uz statīva vai trijkāja, iestatiet zibspuldzi E-TTL režīmā, kur zibspuldze automātiski nosaka jaudu, kas atbilst ekspozīcijai, vai iestatiet manuālo režīmu un uzņemiet izmēģinājuma kadrus, lai izprastu pareizo zibspuldzes jaudu objekta apgaismošanai.

3. Nepietiekami eksponējiet apkārtni, lai objekts izceltos

Vīrietis fotografē sievieti, kas izpilda triku ar skrituļdēli, kadrā lēciena laikā viņas dēlis ir pagriezies otrādi.

Nepietiekami eksponējot apkārtni, tiek radīta tumša un noskaņas pilna vide, līdz ar to objekts vairāk izceļas, kad to apgaismo ar Speedlite zibspuldzi.

Sieviete uz skrituļdēļa gaisā — mirklis ir nofiksēts, un ir redzams, ka dēlis zem viņas apgriežas.

Ar zibspuldzi atsevišķi no kameras objekta kreisajā pusē un sauli, kas spīd no aizmugures uz labo pusi, var izveidot iespaidīgu krustenisku apgaismojumu. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 48 mm, 1/180 s, f/13 un ISO 100, kā arī Canon Speedlite 600EX II-RT.

Apvienojot zibspuldzi ar dienasgaismu, varat eksperimentēt ar abu gaismas avotu attiecību. Piemēram, varat ar nolūku nepietiekami eksponēt dienasgaismas apņemtu apkārtni un izmantot zibspuldzi, lai eksponētu un izolētu objektu. Lai to panāktu, sākumā atstājiet zibspuldzi izslēgtu un atrodiet manuālo ekspozīciju, ar kuru apkārtne ir nepietiekami eksponēta, lai apgaismojums būtu tumšs un ar noskaņu. Pēc tam ieslēdziet zibspuldzi un manuāli iestatiet tās jaudu.

Uzņemiet dažus izmēģinājuma kadrus, lai atrastu ainai atbilstošu zibspuldzes jaudu. Lai uzsvērtu spilgtu dienasgaismu kā šeit, mums nepieciešama liela jauda, tāpēc sāciet ar uzņemšanu zibspuldzes pilnas jaudas režīmā 1/1, tad samaziniet to, ja tā šķiet par spēcīgu. Var mainīt ne tikai zibspuldzes izvadi, bet arī koriģēt gaismas stiprumu, pārvietojoties tuvāk objektam vai tālāk no tā. Šādi izmantojot Speedlite zibspuldzi, tā ļauj aptvert objektu ar noskaņu radošu apgaismojumu.

4. Iestatiet zibspuldzes beigu sinhronizācijas režīmu, lai pievienotu gaismas ceļus

Speedlite zibspuldze tiek iestatīta ar vienas sekundes ekspozīciju.

Ekspozīcijas beigu zibspuldzes režīmā zibspuldze tiek aktivizēta aizmugurējā “aizkara” laikā. Šeit zibspuldze tiek iestatīta, lai tiktu palaista vienas sekundes ekspozīcijas beigās.

Aktivizējot zibspuldzi ilgas ekspozīcijas laikā, varat izveidot dinamisku izpludinājuma un asuma sajaukumu. Kustība cauri kadram rada izpludinājumu, savukārt īsi zibspuldzes uzplaiksnījumi nofiksē objektu sekundes daļā jūsu izmantotajā ekspozīcijā. Varat izvēlēties, vai zibspuldze tiek palaista ekspozīcijas pašā sākumā vai beigās. Parasti vislabāk zibspuldzi iestatīt beigu sinhronizācijas režīmā, lai tā tiktu palaista beigās. Tādējādi izpludinājums rada gaismas ceļu aiz objekta. Lai izmantotu zibspuldzes beigu sinhronizācijas režīmu, nospiediet Canon Speedlite sinhronizācijas pogu, līdz tiek parādīta trīs bultiņu ikona.

5. Izmantojiet zibspuldzi panoramēšanas kadriem, lai objekts būtu ass

Attēls ar sievieti uz skrituļdēļa, kur fonā ir izpludināta ķieģeļu siena ar grafiti, savukārt sieviete kadrā ir asa.

Lai veidotu panoramēšanas izpludinājumu, sekojiet objekta kustībai no vienas kadra malas līdz otrai, pielāgojot kameru kustības ātrumam. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 26 mm, 1/30 s, f/16 un ISO 100, kā arī Canon Speedlite 600EX II-RT.

Panoramējot kameru ar objektu, var panākt brīnišķīgu izpludinājuma un asuma apvienojumu. Ja iestatīsiet pareizu laiku, objekts būs ass, bet viss pārējais būs izpludināts. Panoramēšanu var veikt bez zibspuldzes, bet, papildinot ar zibspuldzi, objekts būs asāks un izteiksmīgāks. Iestatiet zibspuldzi beigu sinhronizācijas režīmā, pēc tam izmantojiet aizslēga prioritātes režīmu ar aptuveni 1/30 s (vai ātrāku laiku objektiem, kas ātri pārvietojas, piemēram, automašīnām). Kad esat sagatavojies, panoramējiet kameru atbilstoši darbībai. Var būt nepieciešami vairāki mēģinājumi, lai objekts būtu ass, tomēr tas ir šo pūļu vērts, ņemot vērā ātruma un kustības sajūtu, ko var radīt.

6. Aktivizējiet zibspuldzi impulsu režīmā, lai sapludinātu attēlu

Speedlite zibspuldze, kas iestatīta režīmā MULTI.

Režīmā MULTI var iestatīt vairākus impulsus un frekvenci (Hz) uz sekundēm. Izdaliet impulsu skaitu ar frekvenci, lai iegūtu ideālu aizslēga ātrumu.

Kadrs ar ilgu ekspozīciju un impulsu zibspuldzi, kurā redzams braucējs ar skrituļdēli, kas izpilda triku.

Izmantojot režīmu MULTI, paveras radošu ideju pasaule straujas darbības fotografēšanai, kas ļauj veidot šāda veida abstrakti sapludinātus attēlus.

MULTI režīms ir radošs Speedlite iestatījums, kas aktivizē secīgus ātrus impulsus. Izmantojot to apvienojumā ar ilgu ekspozīciju, varat uzņemt objektu kadrā vairākās pozīcijās. Izaicinājums šeit ir tāds — līdzīgi kā dubultajai ekspozīcijai — gaišākās zonas pārklāsies un saplūdīs viena ar otru. Tāpēc objektu labāk uzņemt uz tumša fona vai naktī, kad tas pārvietojas no vienas puses uz otru.

Kad būsiet apguvis šos paņēmienus, kāpēc gan negūt vēl vairāk iedvesmas no profesionālā adrenalīnu raisošu sporta veidu fotogrāfa un Canon vēstnieka Lorenca Holdera (Lorenz Holder), kurš atklāj mums savus svarīgākos padomus1 par zibspuldzes lietošanu darbības fotografēšanai, vai no profesionālā darbības fotogrāfa Deiva Makisona (Dave Mackison), kurš uzņem ar Speedlite EL-12.

Autors: Džeimss Patersons (James Paterson)
  1. Pieejams tikai angļu valodā
  2. Pieejams tikai atsevišķās valodās.

Saistīti produkti

Saistīti raksti

  • Uzņemti autobusa kustības gaismas ceļi rosīgā ielā Madridē (Spānijā).

    KUSTĪBAS FOTOGRAFĒŠANA

    Kustības uzņemšana fotogrāfijās

    Atklājiet, kā uzņemt kustību un piešķirt attēliem kustības sajūtu.

  • Cilvēks brauc ar sacīkšu motociklu pa trasi, noliecis motociklu tuvu pie zemes, un nofotografēts, izmantojot kameras panoramēšanu. © Richard Walch.

    FOTOGRAFĒŠANAS PAMATI

    Fotografēšana ar panoramēšanu iesācējiem

    Uzziniet šajos padomos, kā panoramēt, lai iegūtu labākas spraigas darbības fotogrāfijas.

  • Pieci svarīgi padomi spraigas darbības fotografēšanai

    FOTOGRAFĒŠANA BRĪVĀ DABĀ

    Pieci svarīgi padomi, kā fotografēt aktivitātes brīvā dabā

    Uzziniet, kā uzņemt vairāk radošu kadru ar spraigu darbību savos ikdienas piedzīvojumos, izmantojot profesionālā fotogrāfa Toma Binga (Tom Bing) padomus.

  • Uzziniet, kā izmantot ekspozīcijas laiku

    AIZSLĒGA ĀTRUMS

    Uzziniet, kā izmantot ekspozīcijas laiku

    Šie pieci svarīgie padomi palīdzēs pārvaldīt ekspozīcijas laiku, lai uzņemtu kustīgus objektus un uzlabotu fotogrāfijas ar spraigu darbību.