Filming with the EOS 5D Mark IV on a beach

Kristians Anderls (Christian Anderl)

Filmēšana — skaidri un precīzi

Christian Anderl
Christian Anderl

Pētnieks


Pateicoties Instagram iespējām, ēdienu fotografēšana pēdējo gadu laikā piedzīvo renesansi, bet ikviens, kurš kaut reizi ir mēģinājis nofotografēt savas pusdienas, zina — tas nav nemaz tik vienkārši. Ēdienu fotogrāfe no Zviedrijas Linda Lomelīno (Linda Lomelino) ir lieliski apguvusi šo mākslu. Viņas ēdienu attēli ir ievīti rotaļīgi pasakainā šarmā ar saldsērīgas noskaņas piedevu un ir spējuši piesaistīt vairāk nekā 750 000 sekotāju viņas Instagram kontam.

“Cepšanas azartu sevī atklāju pirms aptuveni 11 gadiem,” saka Linda, kura fotomākslu apguva skolā. “Glazūrkēksiņi tolaik bija ļoti iecienīti, tādēļ es uzņēmu dažas fotogrāfijas un ievietoju tās Facebook tīklā. Citiem tās ļoti patika, tādēļ sāku domāt par sava bloga izveidi.” Pateicoties šim blogam (Call Me Cupcake), Lindas apetīti rosinošie meistardarbi ir apkopoti četrās grāmatās, kas ir tulkotas vairākās valodās.

Lūk, daži viņas padomi, kā tikt pie panākumu saldās garšas:

1. Cik vien iespējams, izmantojiet dabisko gaismu

Viņš turpina: “Šīs kameras darbība bija izcila, arī uzņemot filmas ļoti vāja apgaismojuma apstākļos, kad šķita, ka fokusēšana varētu neizdoties. Arī no fotografēšanas viedokļa Dual Pixel RAW funkcija bija nepārspējama. Bija viena fotogrāfija, kas man ļoti patika, taču tai nebija pietiekama asuma ap acīm, bet vēlāk es to koriģēju ar programmatūru Canon Digital Photo Professional un iznāca lielisks kadrs!”

“Uzskatu, ka šis ir tikai sākums fantastiskai jaunai revolūcijai no Canon,” viņš sajūsmināti izsakās. “Jaunajam 30 megapikseļu sensoram ir lielisks dinamiskais diapazons, un kameras īpaši asajā LCD ekrānā varēju nekavējoties pamanīt attēlos atšķirību.”

"Uzskatu, ka šis ir tikai sākums fantastiskai jaunai Canon revolūcijai."

Gaismas, kamera, aiziet!

Kristians atklāja, ka uzņemt aizkadru fotoattēlus un videoklipus ar kameru EOS 5D Mark IV bija grūts uzdevums. Abu pienākumu veikšana ar vienu kameru bija izaicinājums. “Parasti es izmantotu divus aparātus — vienu filmēšanai un otru fotoattēliem — bet šī uzņemšanas laukuma ierobežotajā telpā būtu bijis ļoti sarežģīti ātri pārvietoties ar pārāk lielu aparatūru. Mani nekavējoties pārsteidza iespēja izmantot kameru nestandarta situācijās, kad ir ārkārtīgi svarīga ātra reakcija un precīza fokusēšana, — gan uzņemot fotoattēlus, gan videoklipus.”

Viņš dalās pārdomās: “Sākumā domāju, ka uzņemšu tikai grupas mūziķu portretus, tomēr mani palūdza uzņemt arī filmu. Tā nu iznāca, ka man bija jāuzņem gan fotoattēli, gan videomateriāls, kas bija lielākais pārbaudījums.”

“Aizkadru videoklipu un fotoattēlu uzņemšana ir izaicinājums. Jāuzņem lielā tempā, un automātiskā fokusēšana šādos apstākļos ļoti palīdz. Es pievērsu visu uzmanību kadrējumam, un AF funkcija paveica pārējo; protams, izmantojot fantastisko pārslēgšanas slēdzi kameras aizmugurē, varēju virzīt fokusu, kur vien vēlējos.”

EOS 5D Mark IV on a handheld rig

Kristians izmantoja kameru ar ļoti vienkāršu rokas statīvu. Tā kā viņš uzņēma videomateriālu un fotoattēlus, nebija iespējams izveidot lielu rāmi, kas būtu ierastā prakse, ja viņš tikai filmētu.

“Mazais statīvs bija tieši laikā. “Ar manu veco kameru Mark III bija ērti rīkoties un man tā ļoti patika, bet vēl vairāk man patīk ērtības, ko piedāvā EOS 5D Mark IV. Tā ir vieglāka nekā vecais modelis, un šī svara atšķirība ir būtiska. Tikpat svarīga ir vēl viena jauna funkcija: Wi-Fi!”

Viņš turpina: “Wi-Fi funkcija DSLR kamerā vairs nav tikai reklāmas triks. Tagad tas ir patiesi noderīgs papildinājums. Mēs saistījām kameru ar planšetdatoru, lai filmēšanas laikā varētu attāli kontrolēt automātisko fokusēšanu, — tas bija lieliski. Noteiktos brīžos es pievērsu visu uzmanību kadrējumam, kamēr palīgs varēja pievērst uzmanību fokusēšanai. Abi varējām veikt savus uzdevumus neatkarīgi viens no otra, bet reāllaikā. Bez laika nobīdes, bez apjukuma. Perfekts rezultāts!” “Iegādājos kameru EOS 5D Mark III tikai pagājušajā gadā, jo man ļoti patika kamera 5D Mark II un tā paveica visu, kas man bija nepieciešams. Un šī kamera Mark IV? Tā man ir vajadzīga uzreiz. Esmu to jau pasūtījis!”

"Jaunajam 30 megapikseļu sensoram ir lielisks dinamiskais diapazons, un kameras īpaši asajā LCD ekrānā varēju nekavējoties attēlos pamanīt atšķirību."

Filming handheld with the EOS 5D Mark IV

Pārdomas un secinājumi

Pārskatot filmēšanā iegūto materiālu, Kristians nekavējoties varēja pamanīt kameras EOS 5D Mark IV priekšrocības. “Kā filmu veidošanas rīks tā apvieno iepriekšējo divu paaudžu kameru labākās funkcijas, kā arī piedāvā jauno 4K video funkciju un nepārspējamu koriģēšanas rīku klāstu, ko var izmantot, atrodoties kustībā, piemēram, funkciju Digital Lens Optimizer un citas objektīva aberācijas korekcijas, kā arī funkciju Fine Detail Picture Style. Turklāt, kad atgriežaties pie iegūtā materiāla apstrādes, režīms Dual Pixel RAW ir nepārspējams.”

“Man arī ļoti patika automātiskā fokusēšana video režīmā, lielā ISO iespējas un zemā graudainība. Krāsas ir izteiksmīgas, un trokšņa līmenis vājā apgaismojumā pie 6400 ISO bija nepārspējams. Līdzinās skaistai filmas graudainībai. Parasti to pievienotu kā filtru pēcapstrādē. Tas tiešām ir tik lieliski!”

“Es neesmu fotogrāfs, kas orientēts uz tehnoloģijām,” viņš secina, “bet šis rīks darbojas tā, kā es to vēlos. Man nekad nav bijusi šai kamerai līdzīga kamera, kuru varu sākt nekavējoties lietot. Biju noskumis, kad nācās to atdod atpakaļ!”

Vēstnieki un stāsti

Canon vēstnieks Lorenco Agviss (Lorenzo Agius) lieto EOS 5D Mark IV

Iedvesma

Atklājiet, kā EOS 5D Mark IV darbojas profesionālu fotogrāfu rokās

Uzziniet vairāk