AINAVU FOTOGRAFĒŠANA

Kā fotografēt ainavas bez trijkāja

Uzziniet, kā uzņemt detalizētas ainavas un pat izpludinātu ūdeni vai mākoņus, kameru turot rokās.
Ainavu fotogrāfs skatās Canon EOS RP kameras skatu meklētājā, lai uzņemtu kadru ar lēzeniem laukiem.

Trijkāji var būt ļoti noderīgi ainavu fotografēšanai, jo tie stabili tur kameru, līdz ar to nav jāraizējas par ilgu ekspozīcijas laiku, kas var izraisīt neskaidrus attēlus, jo īpaši fotografējot vājā apgaismojumā. Tomēr tie var būt smagi un neērti, ja jānes līdzi, dodoties garā pastaigā. Izmantojot modernu kameru ar pareizajiem iestatījumiem un nedaudz atjautības, nākamreiz, kad dosieties ārā, lai uzņemtu skaistas ainavas, trijkāji varēsiet atstāt mājās, tā vietā paņemot līdzi termosu ar kafiju vai kādu uzkodu.

1. Turiet kameru stabili un izmantojiet savu ķermeni

Ainavu fotogrāfs skatās Canon EOS RP kameras skatu meklētājā, uzturot stabilitāti ar ceļgalu, lai uzņemtu kadru ar lēzeniem laukiem.

Jo stabilāka ir kamera, jo mazāk tai iespēju izkustēties, — ja izmantojat ilgu ekspozīcijas laiku, aizturiet elpu, kamēr uzņemat kadru.

Ainavu fotogrāfs tur Canon EOS RP kameru prom no sava ķermeņa tā, ka kakla siksniņa ir nostiepta.

Turot nostieptu kakla siksniņu, var panākt kameras stabilitāti.

Veids, kā turat kameru, var izmainīt to, vai iegūsiet ļoti asu attēlu vai tādu, ko sabojājusi kameras izkustēšanās. Lai kameru turētu stabili, atbalstiet objektīva apakšu uz kreisās rokas plaukstas un turiet elkoni iespiestu sānos. Tā izveidosiet stabilu pamatni kameras atbalstam.

Varat izmantot ķermeni citādos veidos, lai izvairītos no neasiem attēliem izkustēšanās dēļ. Mēģiniet apsēsties un izmantot ceļgalu rokas atbalstam. Varat izmantot arī kakla siksniņu — ieslēdziet tiešo skatu un turiet kameru prom no ķermeņa, lai siksniņa būtu nostiepta, tomēr uzmanieties, lai nepārpūlētu kaklu.

2. Aktivizējiet stabilizāciju

Ainavu fotogrāfs tur kameru virs galvas, lai uzņemtu koku pret slīdošajiem mākoņiem.

Ieslēdzot objektīva stabilizāciju Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM objektīvā, varat uzņemt, kameru turot rokās, ar ekspozīcijas ātrumu 0,8 sekundes.

Objektīva stabilizācija var palīdzēt samazināt kameras izkustēšanos, mīkstinot dabiskās roku kustības, kas ļauj vieglāk uzņemt ar ilgu ekspozīcijas laiku, kameru turot rokās. Parasti, kameru turot rokās, jāievēro likums, ka jāizmanto ekspozīcijas laiks, kas vienāds ar fokusa attālumu vai mazāks, piemēram, izmantojot 50 mm objektīvu, tam nevajadzētu būt ilgākam par 1/50 s. Tomēr ar objektīva stabilizāciju varat izmantot daudz ilgāku ekspozīcijas laiku. Canon RF objektīvu klāsts, tostarp tādi iesācējiem piemēroti objektīvi kā Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM un RF 35mm F1.8 Macro IS STM, piedāvā papildu stabilizāciju, nodrošinot komunikāciju ar bezspoguļu korpusu, turklāt lielāks RF stiprinājums pieļauj lielāku sensora kustību.

3. Atrodiet pacēlumu

Canon EOS RP atbalstīts uz žoga staba.

Iestatot divu sekunžu taimeri, kad izmanto žoga stabu kā pamatni, kamerai ir dots laiks līdz aizslēga atvēršanai.

Kad atrodaties ārā, ir vienkārši atrast platformas un dabiskus pacēlumus, kas var kalpot kā stabils pamats kamerai, ļaujot vēl vairāk palielināt ekspozīcijas laiku. Iestatot kameru ar ilgu ekspozīciju, ņemiet vērā, ka spoguļa atsitiens DSLR kamerās (ko izraisa spoguļa apgriešanās, lai atklātu sensoru), var izkustināt kameru. Iestatiet spoguļa bloķēšanu kameras izvēlnē vai, ja kamerai nav šādas funkcijas, ieslēdziet tiešo skatu. Protams, bezspoguļu korpusiem, piemēram, EOS RP, nav šādu problēmu. Arī aizslēga pogas nospiešana var izraisīt izkustēšanos, tāpēc iestatiet divu sekunžu taimeri, izmantojiet tālvadības pulti vai aktivizējiet kameru no attāluma, izmantojot Canon Camera Connect lietojumprogrammu.

4. Pārvietojieties un eksperimentējiet

Ainavu fotogrāfs ir notupies, lai uzņemtu augus agra rīta saulē.

Nepiesaistot kameru trijkājim, var ļaut uzplaiksnīt radošām idejām, atklājot jaunus leņķus un unikālas kompozīcijas.

Smalka auga tuvplāna siluets pret zemu sauli.

Stabilitāti, ko zaudējat, uzņemot ar kameru rokās, varat kompensēt, lai pielāgotos. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM objektīvu ar 1/100 s, f/16 un ISO100.

Vienmēr ir vieta, kur, fotografējot ainavas, var novietot trijkāji, tomēr dažkārt bez trijkāja var iegūt vēl labākas fotogrāfijas. Trijkāja uzdevums ir ierobežot kustību, bet, kad kamera ir rokās, varat brīvi izmēģināt dažādas pozīcijas, lai uzņemtu no dažādiem leņķiem un eksperimentētu ar savām radošajām idejām. Ja stāvat vienā vietā un pat tad ja atrodat kādu interesantu objektu priekšplānā un iekadrējat, ņemot vērā trešdaļu likumu, tik un tā attēli var nebūt dinamiski.

5. Izmantojiet automātisko ISO

Fotogrāfs noliecas, lai no zema leņķa uzņemtu izskalotu koka gabalu piekrastē.

Fotogrāfs izmanto priekšrocības, ko sniedz kustību brīvība un kas ļauj uzņemt šo izskaloto koka gabalu no cita leņķa.

Izskalots koka gabals tukšā piekrastē. Viļņu kustība ir izpludināta ar ilgo ekspozīciju.

Šī divu sekunžu ekspozīcija, kameru turot rokās, ir maigi izpludinājusi viļņu kustību, un to varēja uzņemt, pateicoties Canon EOS R6 kameras korpusā ietvertajai attēla stabilizācijai, kas darbojas kopā ar IS Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvā. Šādu kadru būtu grūtāk panākt ar trijkāji, jo ūdens, aptverot tā kājas, būtu izraisījis izkustēšanos. Uzņemts ar 35 mm, 2 s, f/7.1 un ISO125.

Pirms dažiem gadiem būtu neiedomājami palielināt ISO līdz 1600, bet, tā kā modernie sensori tagad daudz labāk darbojas vājā apgaismojumā, var izveidot ļoti tīrus attēlus pat ar šādu līmeni. Vienkāršai ekspozīcijas iestatīšanai atlasiet manuālo režīmu, automātisko ISO un ekspozīcijas laiku, kas vienāds ar fokusa attālumu vai mazāks. Kamera pielāgos ainai ISO, tāpēc varēsiet pārliecinoši veikt radošu izvēli, izmantojot ekspozīcijas laiku un diafragmas atvērumu.

Canon modernākās bezspoguļu kameras, piemēram, EOS R6, ir aprīkotas ar modernu korpusā ietvertu attēla stabilizāciju (in-body image stabilisation, IBIS), kas darbojas neatkarīgi vai kopā ar objektīva optisko attēla stabilizāciju (IS), sasniedzot līdz astoņām IS pakāpēm, kas ļauj veikt sekundēm ilgu ekspozīciju bez trijkāja.

Autors: Džeimss Patersons (James Paterson)

Saistītie produkti

Saistīti raksti

  • Padomi uzņemšanai ekstrēmos laikapstākļos

    FOTOGRAFĒŠANAS PAMATI / BRĪVĀ DABĀ

    Padomi uzņemšanai ekstrēmos laikapstākļos

    Šeit ir sniegti noderīgi padomi un paņēmieni, lai apgūtu fotografēšanu ekstremālos laikapstākļos, — sākot no aprīkojuma aizsardzības līdz rūpēm par sevi.

  • Fotogrāfe stāv uz akmeņiem seklā ūdenī, fotografējot ezeru, ko ieskauj kalni.

    AINAVU FOTOGRAFĒŠANA

    Izaicinājums ar ainavu fotografēšanas objektīviem

    Profesionālā fotogrāfe Veritija Miligana (Verity Milligan) dalās radošu ainavu fotografēšanas pieredzē ar diviem viegliem objektīviem.

  • Purvainas ainavas attēls pirms un pēc apstrādes — kreisajā pusē nerediģēts un labajā pusē melnbalts.

    REDIĢĒŠANAS PAMATI

    Kā rediģēt ainavu attēlus pirms drukāšanas

    Rediģēšanas metodes, kas jūsu ainavu fotogrāfijas pārvērtīs mākslas darbos.

  • Divi cilvēki ar mugursomām slido pāri aizsalušam ezeram.

    PIEDZĪVOJUMU FOTOGRAFĒŠANA

    Padomi piedzīvojumu fotografēšanai

    Pieci padomi, kā uzņemt piedzīvojumus brīvā dabā ar EOS M6 Mark II.