RADOŠA FOTOGRAFĒŠANA

Septiņas dienas un septiņi radoši veidi sava stila attīstīšanai

Aizrautīgais pakalpojuma TikTok lietotājs un profesionālais fotogrāfs un videofilmu veidotājs Kims Mozelijs (Kym Moseley) dalās ar padomiem un paņēmieniem, kā radīt neaizmirstamas fotogrāfijas.
Cilvēka portrets ar seju, kas pēcapstrādē izstiepta pāri attēlam, uz violeta fona.

Lai iegūtu labākas fotogrāfijas, ir svarīgi paplašināt savus radošos izpausmes veidus. Iemācoties eksperimentēt ar stilu un izmēģinot jaunus paņēmienus, bieži vien var iegūt drosmīgus un pārsteidzošus rezultātus. Kims Mozelijs (Kym Moseley) aizrautīgi aizstāv savus eksperimentus ar idejām, ar kurām viņš pēc tam dalās ar saviem daudzajiem sekotājiem pakalpojumā TikTok.

Nesen Kims pārbaudīja savas radošuma robežas, vienu nedēļu katru dienu izvirzot sev fotogrāfisku izaicinājumu un dokumentējot to pakalpojuma TikTok pamācībā. Šeit Kims stāsta par septiņiem paņēmieniem, ko izmantoja, un atklāj radošās domas procesu, kas stāv aiz katra pārsteidzošā gatavā kadra.

1. Pievienojiet abstraktu elementu

Daži saka, ka kamera nekad nemelo, taču rediģēšanas lietotnes noteikti var sagrozīt patiesību. “Es domāju, ka Salvadora Dalī sirreālistiskie darbi ir patiesi iedvesmojoši, un vēlējos izveidot kaut ko līdzīgu,” saka Kims par neticamo attēlu šīs lapas sākumā. “Es nebiju pārliecināts, ko tieši darīšu, tāpēc nolēmu uzņemt vienkāršu pašportretu.” Canon Camera Connect lietotne ir ļoti piemērota šim nolūkam, jo īpaši tāpēc, ka varat automātiski fokusēt sevi, stāvot kameras priekšā, lai nebūtu jānodarbojas ar dažādiem minējumiem, kā attēls varētu izskatīties.

“Man portretā vissvarīgākās ir acis,” Kims turpina. “Uzņemot kadru, uz tām tiešā nozīmē tiek koncentrēta visa uzmanība, bet acis ir arī tās, kuras parāda attiecīgo stāstu. Manuprāt, portretā nav nekā sliktāka par samākslotu smaidu — es vienmēr varu saprast, kad acis nesmaida. Lai šajā kadrā izdomātu kaut ko pavisam citādu, nolēmu acis no attēla pavisam izņemt, atbrīvojoties no visas individualitātes un personības. Rediģēšanas stadijā es izstiepu sejas daļu, un kadrs tika pārveidots, attēlojot portretu, kas varētu piederēt jebkurai personai. Es domāju, ka ar to patiešām panācu sirreālistisku mākslas darbu.”

2. Mainiet leņķus, lai uzņemtu plašāku attēlu

Fotografēts no zemes līmeņa, skatoties uz augšu, kur putns lido starp diviem augstiem debesskrāpjiem uz spilgti zilo debesu fona.

“Ēku fotografēšana ar īpaši plata leņķa objektīvu, slēdža ātrumu 1/125 sekundes un diafragmas atvērumu f/4.5 nodrošināja pietiekami lielu asuma dziļumu, lai viss būtu ass,” Kims saka par šo attēlu ar nosaukumu “Skatoties uz augšu”. “Tas ir pietiekami ātri, lai fotografētu platleņķī, kameru turot rokās bez statīva.” © Kym Moseley

“Es galvenokārt uzņemu portretus un cilvēkus, bet ir labi sevi izaicināt ar kaut ko citu,” saka Kims. Portretiem viņš nelietotu tādus īpaši plata leņķa objektīvus kā RF 16mm F2.8 STM vai Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM, tomēr viņš uzskata, ka tie var piešķirt dinamisku perspektīvu pilsētas ainām, piemēram, iepriekš redzamajai ainai. “Šajā kadrā es mēģināju izdomāt kaut ko, kas atšķiras no parastajiem ēku attēliem, un man radās doma fotografēt taisni uz augšu,” viņš skaidro.

Kims izmanto Canon EOS R6, un ar šo kameru var izmantot EF vai EF-S objektīvus kopā ar Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R.

“Man patika, kā debesskrāpji izskatījās noliekušies viens pret otru ar augšupvērstu perspektīvu, taču es jutu, ka centrā debesīs nepieciešams kāds objekts, piemēram, putns vai lidmašīna. Tie neparādījās, tāpēc es izgriezu putnu no veca kadra fona un ielīmēju to tieši tur, kur gribēju.”

3. Esiet radošs ar pašportretiem

Cilvēka portrets, uz kura sejas ar projektoru parādīti ķīniešu hieroglifi.

Bezspoguļa kameras ļauj priekšskatīt ekspozīcijas un baltā balansa iestatījumu efektu elektroniskajā skatu meklētājā, taču šīs pašas priekšrocības var izbaudīt arī ar visām Canon DSLR kamerām, kurām ir tiešais skats, tā vietā kadrus iekomponējot aizmugurējā ekrānā. © Kym Moseley

“Man patīk portreti, kas ir tumši, kinematogrāfiski un izskatās veci kā kāds fotoattēls no filmas,” Kims stāsta par iedvesmu pārsteidzošajai fotogrāfijai, kas tika radīta ar viņa trešo paņēmienu. “Es vēlējos, lai lielākā daļa kadra būtu tumša un tikai daļa no tā tiktu izgaismota dramatiskā veidā. Lai radītu šādu efektu, es izmantoju LED gaismas stienīti, fonam piešķirot nedaudz apgaismojuma. Tad es pievienoju savu tālruni projektoram, uzrakstīju uz tā ķīniešu hieroglifu ar nozīmi “mīlestība” un projicēju to tieši uz savas sejas.

“Es praktiski vienmēr izmantoju manuālās ekspozīcijas režīmu, lai iegūtu vēlamo izskatu, jo īpaši tumšiem attēliem,” turpina Kims. “Nesen es nomainīju Canon EOS 6D Mark II uz EOS R6 un, līdzīgi kā visām Canon bezspoguļa kamerām, iespēja skatu meklētājā redzēt ekspozīcijas līmeņa tiešā skata priekšskatījumu un baltās krāsas balansu ir patiešām noderīga. Es eksperimentēju ar LED gaismas krāsām un ķīniešu hieroglifu savā tālrunī, līdz ieguvu vēlamo balansu ar zilganu fonu un sarkanīgu tekstu.”

Portretus Kimam patīk uzņemt ar seklu asuma dziļumu, izolējot objektu uz izpludināta fona. Šādu iespēju sniedz objektīvs ar lielu diafragmas atvērumu, tāpēc Canon RF 50mm F1.8 STM un EF 50mm f/1.8 STM ir lieliski piemērota un ekonomiski izdevīga izvēle.

4. Izmantojiet ēnas un gaismu

Rokas ēna, kas izstiepusi rozi pret gaidošu otru roku, kas arī ir ēnā.

Kims uzskata, ka drosmīgu, vienkāršu formu silueti dažkārt var pateikt vairāk nekā gaisma un krāsas. “Šis kadrs ar divām rokām un ziedu stāsta par cilvēku mijiedarbību,” viņš saka. © Kym Moseley

“Spilgti un saulaini kadri ir visur, bet man patīk eksperimentēt ar ēnām un siluetiem,” saka Kims. Savam attēlam ar divām rokām un ziedu siluetu pret pelēku sienu viņš vēlējās, lai viss izskatītos parasti, vienkārši un dramatiski. “Liela daļa no manas iedvesmas nāk no attēliem, ko esmu redzējis filmās vai televīzijā, vai tādās platformās kā TikTok un Instagram. Šis attēls balstās uz to, ka kāda persona ieliek ziedu citas personas rokā. Es domāju, ka tas rada patiešām spēcīgu attēlu ar emocionālu pievilcību.”

Kims turpina: “Es uzņēmu attēlu iekštelpās, pavēršot kameru pret logu un izmantojot ekspozīciju, kas palielināta aptuveni par vienu pakāpi, lai atbrīvotos no jebkādām detaļām spilgtajā fonā. Es uzņēmu divus atsevišķus kadrus — vispirms vienu roku, tad otru. Patiesībā tās ir manas rokas, un es izmantoju Canon Camera Connect lietotni, lai kontrolētu visus iestatījumus un priekšskatītu kadrus attālināti no sava tālruņa. Beigās rediģēšanas lietotnē es sapludināju abas fotogrāfijas kopā, lai iegūtu vienu attēlu.”

5. Eksperimentējiet ar kompozīciju

Skeitbordists, kas atstumjas aptumšotā daudzstāvu autostāvvietā.

Cilvēki bieži domā, ka darbības fiksēšanai ir nepieciešams ātrs slēdža ātrums, taču Kims rīkojās pretēji un izmantoja lēnu slēdža ātrumu 1/30 sekundes, lai kadru papildinātu ar izpludinātu kustību, kas rada kustības sajūtu. © Kym Moseley

“Man patīk, ka tik daudzām Canon kamerām ir grozāms ekrāns. Varat to izmantot, lai iekomponētu kadrus no neparastiem leņķiem, turot kameru augstu gaisā vai ļoti zemu,” saka Kims. Uzņemot skeitbordista attēlu aptumšotā autostāvvietā, viņa kamera atradās zemes līmenī, kas, viņaprāt, piešķīra interesantu perspektīvu. “Es varēju likt skeitbordista ķermenim izskatīties lielam un mazam tieši tajās vietās, kur vēlējos, tāpēc viņa pēda, kas atrodas vistuvāk objektīvam, izskatās milzīga, un pārējais ķermenis ir atkāpies tālumā,” viņš skaidro. "Ja kadru uzņemtu no parastā acu augstuma, tas zaudētu visu savu iespaidīgo izskatu.

Arī manas Canon EOS R6 kameras ļoti lielais uzņemšanas ātrums, kas ir 20 kadri sekundē, palīdz iegūt šāda veida kadru,” Kims turpina. “Ar nepārtraukto uzņemšanu ieguvu attēlu sēriju, lai varētu būt pārliecināts, ka esmu nofotografējis izšķirošo mirkli. Neatkarīgi no izmantotās kameras šāda veida attēlam atmaksājas izmantot kameras lielāko kadru nomaiņas ātrumu.”

6. Savvaļas pieradināšana

Balodis, kas aizlido no izstieptas rokas, kura tur sēklas.

Šim attēlam Kims izmantoja viena punkta automātisko fokusēšanu, bet būtu varējis izmantot arī Canon EOS R6 kameras apbrīnojamo mākslīgā intelekta putnu noteikšanas automātiskās fokusēšanas režīmu, kas pieejams arī kamerās EOS R5 un EOS R3. Tas viedi fiksējas uz putnu un seko tā kustībai, nosakot tā ķermeni un fokusējot galvu un pat acis, kad tās parādās kadrā. “Man patīk tas, ka EOS R6 ir tik neticami intuitīva un vienkārši lietojama,” saka Kims. © Kym Moseley

Jums nav jādodas uz safari, lai iegūtu pārsteidzošus savvaļas dzīvnieku attēlus, jo lieliskus kadrus var uzņemt savā piemājas dārzā vai Kima gadījumā — vietējā parkā. Pakalpojuma TikTok lietotājs par savu fotogrāfiju, kurā balodis pēc barošanas aizlido, saka: “Mani vienmēr ir iedvesmojuši kadri, kuros lido baloži, kā arī fotogrāfijas ar cilvēkiem, kuri tur rokās eksotisku putnu. Šajā attēlā nolēmu šos sižetus apvienot.

Parkā ir kafejnīca, kurā pārdod putnu barību ar sēkliņām pīļu barošanai, taču tā noder arī baložu piesaistīšanai. Es vienkārši turēju kameru vienā rokā un vilināju balodi ar otru. Es izmantoju ātru slēdža ātrumu 1/1600, lai nofiksētu kustību, kad balodis aizlidoja.”

7. Dubultā uzņemšana

Melnbalts dubultās ekspozīcijas attēls, kurā redzams jauns vīrietis ar īsi apgrieztiem matiem.

Kims saka, ka dubultās ekspozīcijas attēlus viņš nevarētu izveidot bez Canon EOS R6 kameras piedāvātās iespējas apskatīt pirmā kadra dubultattēlu, priekšskatījumā pirmajam kadram pārklājot otru, lai salāgotu acis. “Tā ir vienkārši pasakaina kamera,” viņš saka. Šāda funkcija ir pieejama arī daudzās citās Canon kamerās, tostarp EOS 90D, EOS 6D Mark II un EOS RP. © Kym Moseley

“Šis ir vēl viens kadrs, kuram daļēji iedvesmu esmu smēlies no kāda cita darba,” par savu neaizmirstamo pēdējo fotogrāfiju saka Kims. “Dubultā ekspozīcija vienmēr piesaista uzmanību, un es gribēju izveidot attēlu, kurā kreisā un labā acs ir precīzi pārklāta divos atsevišķos kadros,” viņš skaidro. “Bija jāizmanto mēģinājumu un kļūdu metode, jo es atklāju, ka acs zīlītes ir jānovieto ļoti precīzi.”

“Ļoti noderīgs bija kombinētās ekspozīcijas režīms manā Canon EOS R6 kamerā,” Kims turpina. “Pēc pirmā kadra uzņemšanas tas tiek parādīts skatu meklētājā vai aizmugurējā ekrānā kā sava veida dubultattēls, lai, iekomponējot otru kadru, jūs to varētu izmantot precīzai tā novietošanai.”

Neatkarīgi no tā, vai izveidojat sev nedēļu ilgu izaicinājumu kā Kims, izmēģinot kādu no šiem dažādajiem paņēmieniem katru dienu, vai vienkārši izmēģināt dažus paņēmienus laika gaitā, varat iegūt lielu prieku un gandarījumu, paplašinot savas fotografēšanas robežas. Neaizmirstiet dalīties ar izveidotajām fotogrāfijām, pievienojot mirkļbirku #FreeYourStory un birku @canonemea.



Autors: Metjū Ričardss (Matthew Richards)

Saistīti produkti

Saistīti raksti