RADOŠA FOTOGRAFĒŠANA

Uzdrīkstieties būt citāds: radoši padomi sociālo tīklu kadriem

TikTok fotogrāfi Rozija Luga (Rosie Lugg) un Eletrico dalās ar saviem iecienītākajiem paņēmieniem uzmanību piesaistošu attēlu radīšanā.
Šķidruma lāses izšļakstījušās pusaplī no stikla kausa, kas tiek turēts paceltā rokā; siluets pret oranžām debesīm.

Lai izveidotu izcilus attēlus, ko ievietot pārpildītajās sociālo tīklu plūsmās, galvenais ir domāt citādi un parādīt pasaulei savu redzējumu. Tiešo to dara TikTok satura veidotāji Rozija Luga (Rosie Lugg) (@rambosphotos) un Pīters Džejs (Peter Jay) (@Eletrico). Viņi abi aizraujas ar unikāla satura veidošanu un dalās ar savām metodēm un idejām ar auditoriju.

Šeit Rozija un Eletrico atklāj savus labākos padomus un trikus, kā izveidot unikālus attēlus, kas pārsteigs jūsu sekotājus, izmantojot piecus dažādus fotografēšanas paņēmienus.

1. Gaismas strēles ar ilgu ekspozīciju

Ar ilgu ekspozīciju uzņemts vīrietis, kas stāv uz ietves garām braucoša autobusa sarkano gaismas strēļu priekšā.

“Uzņemot gaismas strēļu attēlus, kam nepieciešama ilga ekspozīcija, svarīgs ir trijkājis, lai izvairītos no kameras izkustēšanās,” skaidro Rozija. “Ja savā kadrā vēlaties kādu statisku objektu, tam jāstāv tiešām nekustīgi.” Uzņemts ar Canon EOS 200D (tagad tās pēctece ir Canon EOS 250D) un Canon EF 35mm f/1.4L II USM objektīvu ar 2 s, f/5.6 un ISO100. © Rosie Lugg

Ar ilgu ekspozīciju uzņemts figūras siluets blakus zeltainam gaismas aplim. No riņķa malām izstaro gaismas strēles.

Elektrico uzskata, ka, fotografējot ar ilgu ekspozīciju, jāpieturas pie zemas jutības iestatījuma ISO100, lai varētu izmantot mazu slēdža ātrumu un nepieļautu attēlā nekādus trokšņus. Uzņemts ar Canon EOS M50 Mark II un Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvu ar 18 mm,13 s, f/10 un ISO100. © Peter Jay

Fotogrāfiem, kuri vēlas gūt panākumus sociālajos tīklos, noteikti jāizmanto paņēmieni, kas piesaista uzmanību, — gan Rozija, gan Eletrico iesaka radīt pārsteidzošus attēlus ar gaismas strēlēm.

Rozija nesen eksperimentēja ar gaismas strēlēm, ko veidoja sarkanie autobusi uz Tauera tilta Londonā. “Lai panāktu vēlamo efektu, jāeksperimentē ar kameras iestatījumiem. Es parasti fotografēju manuālajā (M) režīmā, kas ļauj viegli kontrolēt slēdža ātrumu un diafragmas atvērumu, kā arī ISO iestatījumu. Fotografējot objektus ar autobusu, kurš fonā veido gaismas strēli, es atklāju, ka man ir nepieciešams aptuveni divu sekunžu slēdža ātrums ar f/5.6 diafragmas atvērumu un ISO100, lai iegūtu pareizu kopējo ekspozīciju. Man vienmēr patīk saglabāt pēc iespējas zemāku ISO iestatījumu, lai palielinātu kvalitāti un līdz minimumam samazinātu attēla troksni.

Eletrico radīja tikpat saistošu attēlu, izmantojot ikdienas sadzīves priekšmetus. “Metāla virtuves putotājā ieliku gruzdošu vati,” viņš skaidro. “Ar auklu virpinot putotāju, radās dzirksteles, un 13 sekunžu ilga ekspozīcija bija lieliski piemērota gaismas gleznas izveidei.” (Uzmanību: pastāv ugunsbīstamības risks. Pārliecinieties, ka parocīgā attālumā ir ugunsdzēšamais aparāts, vai ievērojiet citus piesardzības pasākumus.) “Novietojot kameru uz statīva ar 10 sekunžu taimera aizkavi, man bija iespēja visu sagatavot un nostāties savā vietā, pirms nostrādāja slēdzis.”

Līdzīgus gaismas strēļu efektus var izveidot ar lāpām, LED lampām vai pat brīnumsvecītēm.

2. Kustības nofiksēšana ar lielu slēdža ātrumu

Sociālajos medijos patiešām izceļas kadri ar aktīvu darbību, kas uzņemti ar lielu slēdža ātrumu. Kustība ir nofiksēta sekundes daļā, atklājot detaļas, kuras nevar redzēt ar neapbruņotu aci.

Savam saulrieta kadram, kur no glāzes virpulī iztek ūdens (lapas augšpusē), Eletrico izmantoja manuālo fokusa režīmu. “Ar taimera aizkavi automātiskais fokuss ne vienmēr nofiksējas pareizajā ainas daļā, tāpēc vispirms atzīmēju vietu uz zemes un fokusēju. Canon EOS M50 Mark II grozāmais skārienekrāns bija patiešām noderīgs, ļaujot man iekomponēt kadru, kamēr stāvēju kameras priekšā.

Rozija saka: “Man patīk fotografēt modeļus, kas griežas kleitās, un, ja vien neizmanto ļoti lielu slēdža ātrumu, visas detaļas izplūst. Man arī daudz labāk patīk fotografēt, kameru turot rokās, nevis izmantojot statīvu, jo varu pārvietoties un būt daudz spontānāka.

Fotografējot bez statīva un izmantojot objektīvus ar iebūvētu attēla stabilizāciju, var iegūt asus kadrus. Canon EOS R5 un EOS R6 attēla stabilizācija ir ietverta kamerās un darbojas tandēmā ar IS objektīviem vai pat tad, ja jūsu objektīvam nav iebūvētās attēla stabilizācijas.

3. Detalizēti tuvplāni

Sarkana apļveida forma ar trim līnijām, kas iziet no centrālā punkta un atspīd ūdens pilienos virs tās.

“Esmu sajūsmināts, kā EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvs nodrošina tik izcilas detaļas tuvplānā,” saka Eletrico. “Veidojot šo kadru, ar neapbruņotu aci es pat nevarēju saskatīt gaismas rakstus ūdens pilienos.” Uzņemts ar Canon EOS M50 Mark II un Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvu ar 52 mm, 1/40 s, f/5.6 un ISO400. © Peter Jay

Canon EF-M 18-150 mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvs.

Eletrico izmantoja Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvu iekrāsotu ūdens pilīšu tuvplānam (kreisajā pusē). Ideāls universālais objektīvs, kas nodrošina lieliskus rezultātus, fotografējot gan tuvus, gan tālus objektus, un var fokusēt pat 25 cm attālumā (ar fokusa attālumu 18–50 mm).

Makro attēli, kas atklāj neticami smalkas detaļas, noteikti liks sociālo tīklu lietotājiem pārtraukt ritināšanu un pievērst tiem uzmanību. “Es vienmēr biju domājis, ka nepieciešams liels, specializēts makro objektīvs, lai iegūtu ļoti tuvus tuvplānus, taču biju pārsteigts, cik tuvu varu piekļūt ar Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvu,” saka Eletrico. Ja fokusa attālums ir 18–50 mm, objektīvs var fokusēt pat 25 cm attālumā.

“Es izstiepu caurspīdīgu lenti pa spoles apkārtmēru un novietoju to virs attēla tālruņa ekrānā, lai tā tiktu apgaismota, pēc tam izsmidzināju dažus ūdens pilienus, lai caur tiem spīdētu gaisma.

“Man nebija jāizmanto īpaši kameras iestatījumi, un objektīvs uzņēma vissīkākās detaļas pilienos. Kameras izkustēšanās var būt reāla problēma makro fotogrāfijās, taču es fotografēju, turot to rokās, un objektīva attēla stabilizētājs izrādījās neticami efektīvs.

4. Atspulgi ūdenī

Spoguļattēls ar dzeltenos svārkos un baltos zābakos ģērbta cilvēka kājām, kas uzņemtas no ceļiem uz leju un atspīd peļķē.

Ideja par atspulgu ūdenī Rozijai lika domāt par dubļainām peļķēm un gumijas zābakiem. “Smieklīgi, ka, neskatoties uz Lielbritānijas laikapstākļiem, lietus man bija jāgaida vairāk nekā nedēļu,” viņa saka. Uzņemts ar Canon PowerShot G7 X Mark II (tās pēctece tagad ir Canon PowerShot G7 X Mark III) ar 1/320 s, f/2.8 un ISO320. © Rosie Lugg

Spoguļattēls ar bērnu, kurš sēž uz peldoša matrača pilsētas panorāmas priekšā, kas atspīd ūdens baseinā.

Eletrico vēlējās uzņemt kaut ko neparastu par ūdens atspulgu tēmu, veidojot ūdens kārtu uz grīdas un fotografējot tālrunī redzamo attēlu, kā arī tā atspulgu tumšā telpā. Tā rezultātā tika iegūta neticama optiskā ilūzija. Uzņemts ar Canon EOS M50 Mark II un Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvu ar 18 mm,1,6 s, f/14 un ISO100. © Peter Jay

Dubultie attēli piesaista cilvēku uzmanību, un Rozija demonstrēja savā TikTok videoklipā, kā viņai patīk veidot spoguļattēlus ar atspulgiem, pievienojot savam saturam īpašu simetrijas efektu. “Es gaidīju lietainu dienu, lai būtu daudz peļķu, ar kurām varētu eksperimentēt,” viņa paskaidro. “Beigās es pati biju modelis un konstatēju, ka Canon Camera Connect lietotne ir ārkārtīgi noderīga. Bija lieliski, ka kameru varēju novietot uz statīva un kontrolēt visus tās iestatījumus no tālruņa savās rokās.

“Lai efektīvi izmantotu atspulgu ūdenī, parasti ir diezgan zemu jānoliecas — kameras leņķis ir ļoti svarīgs, tāpēc iespēja priekšskatīt attēlu tālrunī, kā arī koriģēt fotografēšanas iestatījumus visu ļoti atviegloja un vienkāršoja,” piebilst Rozija.

Ja neizmanto lietotni Camera Connect kameras kontrolēšanai no attāluma, visticamāk, tā jātur rokās, lai fotografētu zemākā leņķī. “Šādos apstākļos,” Rozija turpina, “noliecams vai grozāms ekrāns ļoti atvieglo darbu, un tas nozīmē, ka nav jāmetas uz ceļiem vai jāguļ slapjā vietā.”

Arī Eletrico patīk savus kadrus ar ūdens atspulgiem papildināt ar radošu stilu. “Es uzlēju nedaudz ūdens uz grīdas un izslēdzu visu apgaismojumu, tāpēc bija patiešām tumšs. Ūdenī atspīdēja attēls, kas bija mana tālruņa ekrānā, un šis efekts izskatījās ļoti interesanti. Es izmantoju mazu f/14 diafragmas atvērumu, lai iegūtu lielāku asuma dziļumu un viss kadrs no ainas priekšpuses līdz aizmugurei būtu ass.”

5. Izpludināts fons

Sieviete skatās uz augšu un pa labi, viņas roka ir uz vaiga, fonā izplūdušas, zvaigžņu formas gaismiņas.

Rozija bieži izmanto rekvizītus, lai fotogrāfijas padarītu interesantākas. Viņa uzliek lampiņas vai pūš burbuļus, lai radītu interesantus bokē efektus. Viņa arī izgriež dažādas formas, ko uzlikt virs objektīva, lai piešķirtu radošu izskatu gaismas punktiem un spilgtiem gaismas laukumiem, kuri nav fokusēti. “Es bieži vien izmantoju seklu asuma dziļumu, lai izpludinātu fonu,” viņa piebilst. Uzņemts ar Canon EOS 200D un Canon EF 35mm f/1.4L II USM objektīvu ar 1/125 s, f/1.4 un ISO200. © Rosie Lugg

Balta marmora ēka ar vairāk nekā duci kupolu un četriem minaretiem, kas aplūkojami caur zeltītas gaismas gredzenu.

“Es nolēmu izmantot tikai savu roku priekšplānā, bet tad man radās ideja turēt neitrāla blīvuma filtru, lai pievienotu radošāku elementu,” saka Eletrico. Uzņemts ar Canon EOS M50 Mark II un Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvu ar 18 mm, 1/100 s, f/3.5 un ISO100. © Peter Jay

Viens no Rozijas iecienītākajiem paņēmieniem ir galvenās personas vai objekta izolēšana ainā, izpludinot fonu. “Lielākā daļa portretu, ko redzat sociālajos tīklos, izskatās diezgan līdzīgi, jo īpaši tie, kas uzņemti ar mobilo tālruni. Mans Canon EF 35mm f/1.4L II USM objektīvs sniedz man priekšrocības, jo tā platais diafragmas atvērums rada seklu asuma dziļumu. Tas visu uzmanību pievērš fotografējamajai personai.” Ja izmantojat EF objektīvu ar kameru, kurai ir APS-C sensors, fotografējamais objekts sensorā ir lielāks nekā pilnkadra sensorā, kas faktiski palielina objektīva fokusa attālumu 1,6 reizes. “35 mm fokusa attāluma objektīva efektīvais fokusa attālums manā Canon EOS 200D kamerā ir 56 mm, kas, manuprāt, ir ideāli piemērots portretu un modes fotogrāfiju uzņemšanai. Attēliem ir iedvesmojošs un izsmalcināts izskats, kas piesaista acis un notur sociālo tīklu lietotāju uzmanību.”

Lai parādīt seklu asuma dziļumu, Eletrico uzņēma arhitektūras kadru ar tālumā esošu ēku. Viņa jaunā pieeja bija nelielā attālumā rokā turēt neitrāla blīvuma filtru, to iekļaujot kadrā. “Fokusējot mošeju tālumā, filtrs rada sapņainu, maigu defokusētu oreolu ap ēku, panākot īpašu efektu.” Bieži vien, domājot netradicionāli, var iegūt skaistus rezultātus.

Esiet radošs ar savu aprīkojumu

Lai iegūtu vispievilcīgāko saturu, ir nepieciešams aprīkojums, kas atbilst jūsu radošajām vēlmēm. Rozija un Eletrico ceļo ar vieglām somām un fotografē ar aprīkojumu, kas viņus neapgrūtina, tomēr ir intuitīvi lietojams, jutīgs un ļauj radīt brīnišķīgus darbus, kad uznāk iedvesma.

Rozija izmanto kabatas formāta Canon PowerShot G7 X Mark II (tagad tās pēctece ir Canon PowerShot G7 X Mark III) — tā ir viņas jaudīgā, pārnēsājamā kompanjone ideju īstenošanai, atrodoties kustībā. Viņa izmanto arī Canon EOS 200D (tagad tās pēctece ir Canon EOS 250D) — ārkārtīgi kompaktu un vieglu DSLR kameru, kas lieliski piemērota lietošanai gan mājas studijā, gan jebkur brīvā dabā. “Var būt izaicinoši fotografēt strauju darbību,” saka Rozija. “Tomēr mana kamera EOS 200D ir brīnišķīgi jutīga, jo īpaši saistībā ar automātisku fokusa izsekošanu.”

Rozija paļaujas uz tādiem objektīviem kā Canon EF 35mm f/1.4L II USM tā neticami seklā asuma dziļuma dēļ un Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (tagad tā pēctecis EF piedāvājumā ir Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM), lai iegūtu tālummaiņas objektīva daudzpusību, nekompromitējot attēla kvalitāti.

Savukārt Eletrico dod priekšroku kompaktajai, tomēr jaudīgajai Canon EOS M50 Mark II kopā ar ārkārtīgi daudzpusīgo Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM objektīvu. Kombinācija ir pārsniegusi viņa prasīgās gaidas gandrīz katrā fotografēšanas scenārijā.

Vai jūs iedvesmoja šie radošie paņēmieni? Noskatieties Eletrico padomus labāku kadru iegūšanai pakalpojumā TikTok un pēc tam mēģiniet saviem attēliem pievienot dažus interesantus efektus. Dalieties ar iegūtajiem attēliem, pievienojot mirkļbirku #FreeYourStory un birku @canonemea.


Autors: Metjū Ričardss (Matthew Richards)

Saistīti produkti

Saistīti raksti

  • Sieviete ar tauriņu sprādzēm matos piestiprina citas tauriņu sprādzes pie auklas gabaliņiem, kas karājas no sudraba krāsas stieņa.

    MĀJĀS ĪSTENOJAMI PROJEKTI

    Iedvesmojoši attēli mājās

    Pārveidojiet savas mājas studijā ar TikTok zvaigznes Mikelas Efordas (Michaela Efford) padomiem.

  • Gadalaiku fotografēšana

    AINAVU FOTOGRAFĒŠANA

    Gadalaiku fotografēšana

    Tveriet katra gadalaika unikālo noskaņu, ņemot vērā šos padomus, ko sniedzis Bendžamins Hegi (Benjamin Hegyi).

  • Jauna sieviete ar zilām bizēm dzelzceļa priekšā sevi filmē ar kameru, turot to aiz roktura.

    VIDEOBLOGOŠANA

    Panāciet augstākas kvalitātes saturu tiešsaistē

    Seši ekspertu padomi un paņēmieni, kas jūsu saturam sociālajos medijos liks izcelties no pūļa.

  • Slavenais konditors Mets Adlerds (Matt Adlard) uzņem fotogrāfiju ar šokolādes desertu, izmantojot Canon EOS M50 Mark II.

    ĒDIENA FOTOGRAFĒŠANA

    Panākumu recepte: iepazīstinām ar Canon EOS M50 Mark II

    Pašmācības ceļā izskolotais konditors un sociālo tīklu zvaigzne Mets Adlerds (Matt Adlard) izmēģina kameru EOS M50 Mark II.