Photographer Tom Bing on a beach taking a picture of a surfer holding her board.

FOTOGRAFĒŠANA BRĪVĀ DABĀ

No viļņiem līdz riteņiem: kā radoši uzņemt aktīvus vaļaspriekus

Kaislīgais sērfotājs un motobraucējs Toms Bings ar šiem ātrajiem vaļaspriekiem ir aizrāvies tikpat pamatīgi kā personas, ko viņš fotografē. Savu sievu Salliju, kura arī ir aizrautīga sērfotāja, viņš satika mākslas skolā, un pāris pavadīja 12 mēnešus ar motocikliem un saviem sērfošanas dēļiem dodoties no Santjago uz Sanfrancisko. Tagad viņi mājo Tainmutā Anglijas ziemeļaustrumos — tur ir sērfošanas centrs, kas zināms ar zeltainu smilšu pludmalēm un aukstu jūru.

Toms saka, ka interesi par fotografēšanu viņā radīja nu jau aizgājušais vectēvs, kurš mīlēja doties jūrā un zvejot. "Mans vectēvs bija tiešām aizrāvies ar fotografēšanu, un viņam mājās bija iekārtota tumša istaba, kurā viņš attīstīja fotogrāfijas — man joprojām ir dažas viņa vecās kameras," Toms saka. "Viņš manī radīja domu, ka es varētu dokumentēt un uzņemt dažādus momentus — sev un citiem cilvēkiem."

Tagad Toms ir profesionāls fotogrāfs, kas specializējas sērfošanas un motokrosu fotografēšanā, un tas viņu aizved gan uz vietējo pludmali, gan uz dažādām vietām pasaulē. Par viņa aizraušanos ir kļuvusi kopienu, brīvības un raksturīgās jautrības dokumentēšana, kas ir visu šo vaļasprieku pamatā.

Šeit viņš pastāsta par savu pieeju un metodēm, kā arī sniedz padomus, kā radoši fotografēt vaļaspriekus brīvā dabā.

Uzņemiet gan darbību, gan apkārtējo noskaņu — Toma Binga padomi

1. Pielāgojiet savu komplektu, lai tas atbilstu attiecīgajai aktivitātei

Viegla, ērti pārnēsājama un jaudīga: Canon EOS M6 Mark II bija lielisks rīks, lai uzņemtu darbību šajā trasē, ļaujot Tomam tai sekot.

Toms izmanto Canon EOS 90D ar Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS II USM objektīvu — šis komplekts ir perfekti piemērots savvaļas dzīvnieku un sporta fotografēšanai, kur jāuzņem ātra kustība, piedāvājot nepārtraukto fotografēšanu ar ātrumu 10 kadri sekundē un 45 krusteniskā veida automātiskās fokusēšanas punktus.

Braucot vai dodoties pārgājienos uz vietām, kuras ir grūti sasniegt, viņš izmanto arī vieglāku, mazāku bezspoguļu kameru — Canon EOS M6 Mark II ar Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM un Canon EF-M 32mm f/1.4 STM objektīviem. "Bezspoguļu funkcija nodrošina, ka mazākos izmēros var ietvert daudz vairāk," Toms saka. Tas ir lieliski, kad jādodas ceļojumā.

Viņš iesaka reālistiski padomāt par to, cik lielu somu vēlaties nēsāt līdzi, kad dodaties fotografēt brīvā dabā. "Iespējams, jums nav nepieciešami 10 objektīvi, bet tikai divi, ar kuriem varat izdarīt visu, kas nepieciešams," viņš saka.

Ja kustība ir ļoti ātra, DSLR kameras optiskais skatu meklētājs sniedz iespēju tai sekot līdzi, neizjūtot nelielo aizkavi, kas raksturīga elektroniskajam skatu meklētājam bezspoguļu kamerā, bet, runājot par attēla kvalitāti, viņš piebilst: "Es uzskatu, ka bezspoguļu kameras ir tikpat labas."

2. Iedziļinieties darbībā

Ja izpratīsiet fotografējamās aktivitātes, varēsiet paredzēt darbību un sagatavoties tās uzņemšanai. Pat tik vienkāršas lietas kā no pieredzes gūtās zināšanas par to, kādai trajektorijai braucējs dod priekšroku, braucot pa dubļainu ceļu, var ietekmēt to, vai iegūsiet kadru vai nokavēsiet.

"Mani vienmēr ir iedvesmojuši [fotožurnālisti] Džeims Nahtvejs (James Nachtwey) un Dons Makkalins (Don McCullin) un viņu dokumentālais fotografēšanas stils. Man ļoti patika tas, ka viņi tik ļoti iedziļinās stāstā, kuru uzņem," saka Toms, kura mērķis ir nodot tās emocijas un aizrautību, kas ir aktivitāšu dalībniekiem, nevis tikai to, ko redz novērotājs no malas.

"Izprotiet uzņemtās aktivitātes kultūru, pirms izņemat ārā savu kameru," viņš saka. "Ja zināt, kādas sajūtas ir braucot pa motobraucēja taku cauri brīnišķīgam rezervātam, tad zināt, ko vēlaties uzņemt un kurā sekundes desmitdaļā jānospiež aizslēga poga," viņš saka.

Praktiskā līmenī — ja no savas personīgās pieredzes zināt, kādi ir sērfošanas apstākļi, piemēram, varat paredzēt, kurā vietā darbība norisināsies, varat attiecīgajā vietā sagatavoties, lai to uzņemtu. "Ja ir, tad ir," Toms saka, "un tā ir lieliska sajūta, ja zini, kur jābūt katrā brīdī."

3. Nofiksējiet darbību

Izprotiet, kā pārvaldīt ekspozīcijas laiku un kā tas saistīts ar ISO un diafragmas atvērumu, lai iegūtu ideālu darbības un apkārtējās noskaņas kadru.

"Es gandrīz vienmēr uzņemu ar nepārtrauktās fotografēšanas režīmu," saka Toms. "Fotografējot darbību, tas ir nenovērtējami, jo sejas izteiksme mainās ārkārtīgi ātri un to nevar iegūt vienā kadrā, kad fotografējamais objekts izskrien cauri kadram. Nepieciešami kādi 10 kadri."

Kamera Canon EOS M6 Mark II palīdz, jo var uzņemt 14 kadrus sekundē, turklāt nodrošina tādu priekšrocību kā ārkārtīgi asu nepārtrauktās automātiskās fokusēšanas izsekošanu. Ja ātrums ir svarīgs,var uzņemt RAW failus ar neticamu ātrumu — 30 kadriem sekundē, izmantojot nepārtrauktu fokusēšanu ar 18 MP apgriezta RAW formāta nepārtrauktās uzņemšanas režīmā.

Kamera Canon EOS 90D nodrošina lielāku ekspozīcijas laika diapazonu — līdz 1/8000 s vai līdz 1/16000 s ar elektronisko aizslēgu, salīdzinot ar kameras EOS M6 Mark II maksimumu — 1/4000 s, sniedzot labākās iespējas nofiksēt ātru kustību, un optiskais skatu meklētājs sniedz iespēju sekot darbībai pat bez vismazākās aizkaves, kas ir pat vislabākajiem elektroniskajiem skatu meklētājiem.

4. Kļūstiet radošs

Esiet radošs un izpētiet neparastas kompozīcijas, piemēram, šādu, lai uzņemtu intriģējošākus kadrus.

Neparastas perspektīvas, panoramēšana, silueti un spēlēšanās ar asuma dziļumu — šādus paņēmienus Toms izmanto, lai iegūtu radošus attēlus un tajos parādītu fotografējamo objektu iespējamās sajūtas trasē vai ūdenī.

"Konteksts var būt visdažādākais, un, ja nevaru pietuvināt darbību, bet varu atkāpties un uzņemt plašāku ainu, dažkārt iegūstu vēl iespaidīgāku kadru," viņš saka. "Es uzņemu [arī] pret sauli, jo man patīk spēlēties ar raksturīgajām īpatnībām, kas saistītas ar šādu uzņemšanu. Iespējams, varu parādīt vairāk no tā, ko braucējs jūt."

Funkcijas, kas veicina radošu darbu ar kameru Canon EOS M6 Mark II, ietver noņemamu elektronisko skatu meklētāju un grozāmu skārienekrānu — tie abi ir nenovērtējami radošām kompozīcijām un sarežģītiem momentiem, kas uzņemti šaurā leņķī no apakšas.

5. Stāsts nav tikai par aktivitātēm

Izmēģiniet dažādus fotografēšanas stilus un veltiet laiku, lai izpētītu visus aktivitātes aspektus, kā arī uzņemtu spraigo darbību.

Līdzīgi kā daudziem citiem sērfotāju kopienā, Toma kaislība nav tikai viņa vaļasprieks bet arī atrašanās brīvā dabā, okeāns un reģions, kurā viņš dzīvo. Viņš iesaka negaidīt tikai aktīvas darbības mirkļus, bet uzņemt visu ainu. Fotografējiet visu dienu un ievērosiet, ka ir daži vērā ņemami attēli ar cilvēkiem un attiecīgo vietu, kā arī daži lieliski aktīvas darbības kadri.

"Es cenšos dokumentēt lietas tā, kā tās redzu," Toms saka. "Man patīk uzņemt vietas un piedzīvotos notikumus, okeāna spēku un daudzveidību. Un tā kā pats esmu sērfotājs, man patīk skatīties, kā citi sērfotāji atbild uz izaicinājumiem ar stilu."

Autors: Lorna Dokerila (Lorna Dockerill)

Saistīti raksti
A dirt bike heads towards the camera spraying muddy water in its wake.

AIZSLĒGA ĀTRUMS

Uzziniet, kā izmantot ekspozīcijas laiku

Šie pieci svarīgie padomi palīdzēs pārvaldīt ekspozīcijas laiku, lai uzņemtu kustīgus objektus un uzlabotu fotogrāfijas ar spraigu darbību.

A snowboarder walks through the snow with his snowboard under his arm, away from the camera.

BRĪVĀ DABĀ

Ziemas brīvdienu fotografēšanas padomi un paņēmieni

Profesionālais sporta fotogrāfs Ričards Velčs (Richard Walch) dalās ar saviem eksperta padomiem, kā iegūt labākas ziemas fotogrāfijas — no kameras izvēles līdz vislabākajiem iestatījumiem.

A Canadian player tackles an Irish player during a rugby match. Photo by Richard Heathcote.

SPORTA FOTOGRAFĒŠANA

Septiņi vienkārši veidi, kā iegūt labākas sporta notikumu fotogrāfijas

Iepazīstieties ar kameras iestatījumiem, režīmiem un funkcijām, kas palīdzēs iegūt labākas sporta notikumu fotogrāfijas.

Saistīti produkti

Saistīti raksti



Gūstiet iedvesmu — tas ir galvenais noderīgu fotografēšanas padomu, pircēja ceļvežu un informatīvu interviju avots — viss, kas nepieciešams vislabākās kameras vai printera atrašanai un jaunāko radošo ideju īstenošanai.

Atpakaļ uz visiem padomiem un paņēmieniem