ĒDIENA FOTOGRAFĒŠANA

Ēdiena fotografēšanas uzsākšana: kā kļūt par profesionāli

Ēdiena fotogrāfe un Canon vēstniece Jasmīna Albatoula (Yasmin AlBatoul) stāsta, kā attīstīja savu karjeru, un piedāvā padomus jaunajiem fotogrāfiem.
Tēja, kas izšļakstās gaisā no augstas krūzes uz apakštasītes.

Ēdiena fotografēšana ir tikpat populāra kā vienmēr, un katru dienu Instagram plūsmās parādās miljoniem fotogrāfiju. Tik plašas satura pieejamības apstākļos jaunajiem ēdiena fotogrāfiem kļūst arvien grūtāk izcelties uz pārējo fona. Atklājiet, kā pat visvienkāršākajiem mājas ēdieniem var piešķirt izskatu, kas tos pielīdzina ēdieniem no restorāniem ar Mišelina zvaigznēm.

Viena no fotogrāfēm, kas no amatieres veiksmīgi ir kļuvusi par profesionāli, ir Canon vēstniece Jasmīna Albatoula (Yasmin AlBatoul). Jasmīna dzīvo Bātnā, Alžīrijā un fotografēšanu ir apguvusi pašmācības ceļā. Viņai ir uzreiz atpazīstams stils — savus kadrus viņa izceļ ar kustību un enerģiju. “Visinteresantākais man šķiet izaicinājums pārvērst kaut ko parastu, kaut ko, ko redzam katru dienu, piemēram, ēdienu, skaistos un mākslinieciskos attēlos,” viņa saka.

Jasmīna uzsāka fotografēšanu agrīnos pusaudža gados, iedvesmojoties no vectēva franču interjera dizaina katalogiem. “Dažos bija vairāk nekā 4000 lappušu, un es pavadīju daudz laika, tos skatoties un vēloties, kaut es varētu uzņemt šāda veida fotogrāfijas.”

Pēc dažiem gadiem Jasmīna uzsāka darboties sociālajos tīklos, izmantojot YouTube pamācības, lai apgūtu savas Canon EOS 600D kameras (tagad tās pēctece ir Canon EOS 850D) manuālo vadību. Pieredzei augot, auga arī sekotāju skaits, un pēc kāda laika viņa kļuva par pilntiesīgu profesionālu ēdiena fotogrāfi. Šobrīd viņas sekotāju skaits pakalpojumā Instagram tuvojas 50 000, un viņa jau ir izpildījusi daudzus profesionālus darbus.

Jasmīna prot labi pastāstīt par saviem sasniegumiem, un šeit viņa atklāj galveno, ko apguvusi ceļā uz panākumiem.

1. Eksperimentējiet ar dažādām fotografēšanas metodēm

Divas glāzes ar spilgti rozā šķidrumu, kurā peld ziedlapiņas. Šķidrums tiek liets no augstuma, izraisot šļakstus no vienas glāzes.

Jasmīna saka, ka viņas tiešsaistes panākumu atslēga bija unikāla un pārsteidzoša stila atrašana — tas palīdzēja izcelties uz pārējo fona. Uzņemts ar Canon EOS R un RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 85mm, 1/200 s, f/4 un ISO100. © Yasmin AlBatoul

Uz galda šķīvis ar čurro, viens iemērkts bļodiņā ar šokolādes mērci un viens gaisā virs bļodiņas.

Ēdiena fotogrāfijā pievēršot uzmanību kādai konkrētai objekta daļai, var radošāk izpausties. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un EF 100mm f/2.8L Macro IS USM objektīvu ar 1/200 s, f/6,3 un ISO250. © Yasmin AlBatoul

Jasmīna iedrošina eksperimentēt, lai izveidotu savu stilu.

“Man vienmēr šķiet intriģējoši, ja profesionāli fotogrāfi izmanto neparastas metodes,” viņa skaidro. “Man personīgi patīk izmantot īsu ekspozīcijas laiku, lai nofotografētu lidojošus objektus vai ūdens pilītes, fonā radot interesantus efektus. Šī bija viena no pirmajām metodēm, ko iemācījos, kad sāku izmantot manuālo režīmu.” Gaismas iekrāsošana ir vēl viens paņēmiens, ko Jasmīna ir izmantojusi kopš laika, kad bija amatiere. Viņa saka, ka, kontrolējot šo procesu, attēlam var piešķirt brīnišķīgu, māksliniecisku noskaņu.

Fotogrāfiem, kuri vēlas uzņemt kustību, kā to dara Jasmīna, piemērota ir Canon EOS M50, kas var uzņemt 10 kadrus sekundē nepārtrauktās uzņemšanas režīmā, neko nepalaižot garām.

2. Attīstiet māksliniecisko pusi

Dažādi augļi sakārtoti gaisā, it kā uzsprausti uz dakšiņas, uz spilgti zila fona.

Tiešsaistes kopienas izveide ir lielisks veids, kā iepazīties ar apkārt jau notiekošo, kā arī var palīdzēt sazināties ar sekotājiem un paplašināt sava zīmola atpazīstamību. Uzņemts ar Canon EOS R un RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 105 mm, 1/100 s, f/7.1 un ISO100. © Yasmin AlBatoul

Trīs ceptas olas, kas šķietami peld vienā līnijā uz dzeltena fona.

Jasmīna joprojām izmanto kameru, ar kuru viņa sāka uzņemt profesionālus attēlus, pierādot, ka var iegūt augstas kvalitātes fotogrāfijas bez milzīgām izmaksām. Uzņemts ar Canon EOS R un RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 70mm, 1/125 s, f/4.5 un ISO100. © Yasmin AlBatoul

“Galvenais, ko esmu iemācījusies, — ir jāpiesaista interese, radot kaut ko atšķirīgu,” saka Jasmīna. “Interese par ēdiena fotogrāfijām un saturu arvien vairāk pieaug visās platformās, tāpēc ikvienam, kurš vēlas kļūt par influenceri ēdienu jomā, jāpatur prātā darba mākslinieciskā puse.”

“Domājiet par estētiku,” viņa saka. “Ēdienu attēli mēdz izskatīties līdzīgi, tāpēc izveidojiet savu stilu. Pārliecinošiem influenceriem ēdienu jomā ir savs raksturīgais stils, un, attīstot māksliniecisko pusi, varēsiet sasniegt unikālus rezultātus.”

3. Kopienas veidošana

Bļodiņā tiek lieta dzeltena zupa, izšļakstot šķidrumu gaisā.

Jasmīnas izvēlētā fotografēšanas metode viņas attēliem piešķir kustību un jautrību, atšķirot tos no klusās dabas kadriem. Uzņemts ar Canon EOS R un RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 105 mm, 1/160 s, f/6.3 un ISO200. © Yasmin AlBatoul

Jasmīna zināja, ka līdzīgi domājošu fotogrāfu jūrā viņa var izcelties, tikai piedāvājot ko jaunu. “Es sapratu, ka tādās platformās kā Instagram ir daudz ēdienu degustētāju un ceļojumu ēdienu fotogrāfu, tomēr tikai daži no viņiem tiešām ir ēdienu fotogrāfi. Tas bija mans izlaušanās mirklis. Es domāju, kāpēc gan nedalīties ar saturu, kas uzņemts no ēdiena fotogrāfa skatu punkta?

Kad uzsāku savu darbību, Alžīrijā nebija daudz ēdiena fotogrāfu, tāpēc domāju, ka būtu interesanti izpētīt šo lauciņu. Šeit, Alžīrijā, pavārmāksla ir svarīga kultūras sastāvdaļa, ēdienam mēs piešķiram lielu nozīmi, tāpēc tēma man bija dabiska.”

Sociālie tīkli ir iemācījuši Jasmīnai, cik vērtīgi ir uzturēt saziņu ar cilvēkiem. Uzmanības pievēršana tīkla attīstīšanai viņai ir palīdzējusi aug gan kā fotogrāfei, gan kā influencerei.

“Kad sāku publicēt savus attēlus, atsauksmes man deva pārliecību turpināt to, ko daru,” viņa saka. “Kļūstot par influenceri, uzzināju, ka cilvēkus interesē tas, ko daru: viņi vēlas uzzināt vairāk. Un kad mana tiešsaistes ģimene aug, rodas interese par manu saturu.”

4. Objektīvi paver radošās iespējas

Tuvplāna kadrs ar grauzdētiem kastaņiem, kur vienam ir atlobījusies miziņa.

Ar makro objektīvu varat izpētīt ēdiena dažādās tekstūras un rakstus. Uzņemts ar Canon EOS R un RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 105 mm, 1/200 s, f/8 un ISO100. © Yasmin AlBatoul

Profesionālām fotogrāfijām nav nepieciešams profesionāļu budžets. “Es uzsāku ar Canon EOS 600D, jo tā ir ideāla kamera iesācējiem: pieejama un labas kvalitātes. Pēc manām domām, tā ir viena no uzticamākajām tirgū,” Jasmīna saka. Bet neilgi pēc fotografēšanas uzsākšanas viņa atklāja, ka vēlētos pāriet no komplekta objektīva uz kādu labāku. “Rezultāti bija labi, bet es vēlējos vairāk, tāpēc izvēlējos Canon EF 50mm f/1.8 STM,” viņa saka.

Jasmīna konstatēja, ka jaunais objektīvs viņai sniedza jaunas radošās iespējas. “Piedāvātais diafragmas atvērums sniedza iespēju panākt izpludinātu fonu, kas fotogrāfijas padara pievilcīgākas un izteiksmīgākas. Es uzreiz varēju pamanīt uzlabojumus, jo īpaši detaļās, krāsās un kopējā kvalitātē.”

Jasmīna izmanto arī Canon EF 100mm f/2.8L Macro USM objektīvu, visbiežāk kopā ar Canon EOS 5D Mark IV kameru. “Tas ir mans iecienītākais objektīvs. Makro objektīvs manas ēdienu fotogrāfijas paceļ citā līmenī, tām piešķirot intensīvāku un spilgtāku izskatu, papildinot ar tekstūru un detaļām.”

Citi objektīvi, kuru lietošanu var apsvērt, ir EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM objektīvs ar EOS M50 vai var izmantot EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM ar DSLR kameru.

5. Turpiniet apgūt jaunas prasmes

Rozā tējkanna, no kuras tiek lieta tēja tasē, kas atrodas gaisā virs apakštasītes.

Eksperimentējot ar objektīviem, piemēram, makro, var panākt atšķirīgus rezultātus. Jasmīnas iecienītākais objektīvs ir Canon EF 100mm f/2.8L Macro USM. © Yasmin AlBatoul

Viena otrā ieliktas bļodiņas, kas tiek piepildītas ar rīsiem no koka karotes, kas atrodas gaisā virs tām.

Vēlme nepārtraukti pilnveidoties ir svarīgākā īpašība it visiem, kuri vēlas iet Jasmīnas pēdās. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un EF 100mm f/2.8L Macro IS USM objektīvu ar 1/160 s, f/9 un ISO100. © Yasmin AlBatoul

Svarīgs aspekts Jasmīnas ilgtermiņa panākumos ir viņas spēja un vēlme iemācīties ko jaunu pat tad, kad viņa jau ir pieredzējusi profesionāle.

“Kad apskatu fotogrāfijas, ko esmu uzņēmusi pirms diviem vai trim gadiem, esmu patiesi apmierināta ar rezultātu, tomēr priecājos arī par to, ka joprojām pilnveidojos, jo zinu, ka tagad šo darbu varu paveikt daudz labāk,” viņa saka. “Noslēpums ir vienkāršs — jāturpina mācīties. Tāpēc esmu vairāk nekā priecīga dalīties ar padomiem ar jebkuru, kurš vēlas uzlabot savas prasmes.”



Varat sekot Jasmīnas ceļojumam ēdienu pasaulē pakalpojumā Instagram @yasmin_albatoul

Autors: Natālija Dentone (Natalie Denton)

Saistīti produkti

Saistīti raksti

  • ĒDIENA FOTOGRAFĒŠANA

    Ēdiena fotografēšanas apgūšana

    Fotogrāfe Linda Lomelino stāsta, kas ir galvenās sastāvdaļas apetīti rosinošiem ēdienu kadriem.

  • VIDEO

    Kā uzņemt augstas kvalitātes ēdiena fotogrāfijas kā profesionālim

    “Jessie Bakes Cakes” ir emuārs, kas ar satriecošiem ēdiena videoklipiem ir savācis vairāk nekā 100 000 sekotāju. Šeit viņa paskaidro, kā apgūt ēdiena videoklipu veidošanu.

  • DRUKĀŠANAS PADOMI

    Izdrukājiet savu recepšu grāmatu

    Nataša Alipura-Faridani (Natasha Alipour-Faridani) par to, kā fotografēt un izdrukāt savu recepšu grāmatu.

  • MAKRO FOTOGRAFĒŠANA

    Ēdiena makro fotografēšana

    Veidojiet interesantas abstraktās fotogrāfijas ar ēdienu, izmantojot Canon makro objektīvu.