IELU FOTOGRAFĒŠANA

Kā fotografēt ielu portretus: profesionāļa padomi

Mācieties no portretu un dzīvesstila fotogrāfa Džūliena Lova (Julian Love), kā tuvoties potenciālajam fotografējamajam objektam un kā izvēlēties apgaismojumu un kompozīciju, izmantojot šo vispusīgo ielu portretu fotografēšanas ceļvedi.
Canon Camera
Ielu portretus ir viegli sajaukt ar ielu fotogrāfijām. Šiem abiem stiliem ir daudz kopīga: abi ietver svešinieku fotografēšanu ārpus studijas. Bet, lai gan ielu fotografēšana ir atklāta, dažreiz objekti tiek nofotografēti, nemaz to nezinot, dzīvesveida un portretu fotogrāfs Džūliens Lavs paskaidro, ka ielu portreti atšķiras, jo “cilvēks, kuru fotografējat, piekrīt šai situācijai.

Jūs esat ar viņu runājis, iespējams, pat pozējis,” viņš turpina. “Tas ir interaktīvāk — tā ir sadarbība, ne tikai vērošana.” Nesen Džūliens pastaigā pa ielām Bātā, kur viņš dzīvo, bija paņēmis Canon EOS RP, lai uzņemtu ielu portretus. Šeit viņš dalās ar astoņiem padomiem izcilu kadru uzņemšanai.
Sieviete zilā kleitā bez piedurknēm un ar saulesbrillēm uz galvas atliekusies pret akmens sienu.

Emma tika nofotografēta, gaidot draugu pie restorāna. “Ja kāds piesaista jūsu uzmanību ar savu pārsteidzošo izskatu, parasti viņš to pamana un parasti arī ir diezgan atsaucīgs pret fotografēšanos,” saka Džūliens. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 85mm F2 Macro IS STM objektīvu ar 1/640 s, f/2 un ISO100. © Julian Love

Smaidīgs stenda īpašnieks, kas valkā šalli un vīnsarkanu priekšautu, stāv aiz veikala piederumiem.

Bens savā stendā Bātas Zemnieku tirdziņā. “Varbūt ir veikals vai stends, kas jums vienmēr ļoti paticis, vai darbnīca, kurai ejat garām, kad dodaties uz darbu. Ieejiet vai sazinieties sociālajos tīklos, lai uzzinātu, vai viņi vēlētos tikt nofotografēti,” saka Džūliens. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 50mm F1.8 STM objektīvu ar 1/60 s, f/2.8 un ISO160. © Julian Love

1. Identificējiet fotografējamo objektu

“Vārds iela” var būt nedaudz maldinošs,” saka Džūliens, jo fotografējamajam objektam nav jāstaigā pa ielu. “Bieži vien tie ir nepiemērotākie cilvēki, kam to vaicāt, jo viņi kaut kur dodas.” Tā vietā Džūliens iesaka meklēt cilvēkus, kas nesteidzas un kas varētu būt priecīgi pavadīt piecas minūtes kopā ar jums. Jo īpaši iespējamos fotografējamos objektus viņš iesaka meklēt vietās, kur cilvēki parasti kaut ko gaida, piemēram, autobusu pieturās, taksometru rindās vai dzelzceļa stacijās.

“Arī veikalu īpašnieki ir ļoti piemēroti, bieži vien viņi atrodas interesantā vidē,” viņš piebilst. “Neejiet sestdienas rītā, kad cilvēki ir ārkārtīgi aizņemti.” Izvēloties fotografējamo objektu, padomājiet par to, kā attēlā viņu ietvert vidē, lai parādītu stāstu. Piemēram, spilgtie ziedi ir lielisks fons Džuliena attēlam ar floristi Mārsiju Vudu (Marcia Wood) (attēlā augšā), kura pirms aptuveni četriem gadiem no Londonas pārcēlās uz Bātu kopā ar vīru, kurš ir arborists. “Viņa bija sabiedriska persona, kas bija bija sajūsmā par to, ka tiek fotografēta,” saka Džūliens.

2. Uzsāciet sarunu

Ielu portreti ir atkarīgi no jūsu mijiedarbības ar fotografējamo objektu, tāpēc vispirms uzsāciet sarunu. “Es iepazīstinu ar sevi kā ar fotogrāfu un paskaidroju, kāpēc vēlos uzņemt viņu attēlus,” saka Džūliens. “Tas var būt tāpēc, ka viņi ir interesanti ģērbušies, interesanti izskatās vai atrodas interesantā vietā. Vai arī vienkārši tāpēc, ka ir īpaši jauka gaisma.” Daži cilvēki sevi neredz tā, kā jūs viņus redzat, tāpēc nebaidieties piedāvāt iedrošinājumu potenciālajam fotografējamajam objektam, paskaidrojot, kas tieši jums kā fotogrāfam šķiet viņos tik interesants.

3. Vienkāršojiet kompozīciju

Džūliens uzskata, ka kompozīcijas māksla ir kadrā esošo objektu vienkāršošana. Viņš saka, “Tas jo īpaši jāņem vērā, kad esat reālajā pasaulē, vidē, ko nevarat kontrolēt.” Publiskās vietās var būt daudz vizuālu nekārtību, spilgtu krāsu vai pārmaiņu no gaišām līdz tumšām vietām. “Jūs vēlaties noņemt šīs lietas, lai kompozīcija būtu nedaudz vienkāršāka, un jūs vēlaties labu kontrastu starp fotografējamo objektu un fonu. Varat meklēt vienkrāsainu fonu vai objekts var būt spilgts, bet fons tumšs, vai otrādi; tas var būt arī krāsu kontrasts, varbūt tas valkā zaļas drēbes, un fons ir sarkans. Mēģiniet izcelt savu objektu.”
Sieviete ar rudiem matiem džinsa kleitā stāv pie gleznas, kas piekārta pie koku paneļu sienas.

Rebeka stāv galerijā pie sava vīra mākslas darba. “Mēģiniet objektu novietot tā, lai gaisma uz seju kristu no vienas puses, piešķirot kontrastu un uzsverot vaibstus,” saka Džūliens. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 50mm F1.8 STM objektīvu ar 1/80 s, f/2.8 un ISO100. © Julian Love

Sirms vīrietis tumši brūnā jakā sēž aiz tirgus stenda un pārdod senas bļodas un vāzes.

Jums nav jāatmet savs plāns. Padomājiet par vietām un cilvēkiem, kuriem tuvoties. “Katru sestdienu Bātā notiek senlietu tirdziņš, un es uzņēmu viena stenda īpašnieku. Bija 9.30 no rīta, apkārtnē nebija daudz cilvēku, un viņš bija atlaidies savā krēslā.” Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 50mm F1.8 STM objektīvu ar 1/640 s, f/2.8 un ISO100. © Julian Love

4. Nebaidieties dot norādījumus

Džūliens saka, ka ielu portreti rodas mijiedarbībā, tāpēc nekautrējieties kaut ko jautāt fotografējamajam objektam, ja tas nepieciešams. “Gaisma var būt patīkamāka, ja uzņemat ēnā, vai arī varat iegūt labākas fotogrāfijas, sniedzot tam padomus par pozēšanu,” saka Džūliens. Viņš konstatēja, ka Canon EOS RP aizmugurējais ekrāns palīdzēja tikt galā ar šo ielu portretu uzņemšanas elementu. “Jūs nedaudz vairāk mijiedarbojaties ar objektu un neslēpjaties aiz kameras,” viņš saka.

Noderīga bija arī Cann EOS RP kameras automātiskās fokusēšanas funkcija ar sejas noteikšanu un sekošanu tai. “Tā ir lieliska tehnoloģija, kas ļauj vairāk laika veltīt mijiedarbībai ar fotografējamo objektu un kompozīcijas izvēlei. Jums nav jāraizējas par fokusu. Katrā attēlā cilvēka seja tiek perfekti fokusēta pat tad, ja tā kadrā ir relatīvi neliela.”

5. Mainiet objektīvus

Šajā nesenajā ielu portretu uzņemšanā Džūliens fotografēja cilvēkus iekšā un ārā, izmantojot trīs dažādus objektīvus Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM, Canon RF 50mm F1.8 STM un Canon RF 85mm F2 Macro IS STM. “Portretiem telpās es mēdzu izmantot 35 mm vai 50 mm objektīvu, bet portretiem ārā — 50 mm vai 85 mm. Es lēmumu pieņemu atkarībā no tā, cik daudz fona vēlos ietvert. Telpās esat tuvāk objektam, jo ir mazāk vietas, un jūs vēlaties parādīt vairāk dabiskās vides, tāpēc noder 35 mm objektīvs. Ārā fons ir haotiskāks, mazāk kontrolējams, tāpēc gara fokusa attāluma objektīvs palīdz izolēt objektu, portretā vairāk uzmanības pievēršot cilvēkam.”

Canon EOS RP un vieglie objektīvi, kurus Džūliens izvēlas, ir lieliski piemēroti, lai bez smagām somām uzņemtu portretus, atrodoties ceļā. Kamera EOS RP ir arī aprīkota ar automātisko fokusēšanu acu izsekošanai — šī Dual Pixel CMOS AF tehnoloģija palīdz noturēt izcili asas fotografējamā objekta acis, nodrošinot īpaši asus portretus.

6. Efektīvi izmantojiet gaismu

Fotografējot ielu portretus, Džūliens izmanto tikai dabisko apgaismojumu. “Kad uzņemu telpās, piemēram, veikalā, es lūdzu izslēgt mākslīgo apgaismojumu. Bieži vien telpas apgaismo gareniskas lampas vai prožektori, kas portretu izskatam nenāk par labu, turklāt šādā apgaismojumā ir grūti strādāt, tāpēc daļa no labas vietas izvēles ir tādas vietas meklēšana, kurai ir lieli logi,” viņš saka.

“Ja uzņemat ārā, dariet to agri no rīta vai vēlu vakarā, kad saule debesīs ir zemu,” viņš piebilst. “Uzsākot fotogrāfa gaitas, bieži vien cilvēki domā, ka jaukas fotogrāfijas var uzņemt skaistā saules gaismā. Uz portretiem tas noteikti neattiecas. Ja diena apmākusies, mākoņi darbojas kā milzu softbokss, un izkliedētā gaismā attēli izskatās daudz labāk.”
Sieviete ar īsiem blondiem matiem, brillēm un tumšām drēbēm sēž uz krēsla pie gaišas akmens ēkas.

Zeltkale Tīna Engele (Tina Engell) izgājusi no darbnīcas blakus savam veikalam. Tīna ir dāniete, viņa studēja zeltkaļa amatu Londonā un pirms 25 gadiem pārcēlās uz Bātu. “Es vēlos, lai fons būtu saprotams, bet es arī vēlos, lai cilvēks nedaudz izceltos,” saka Džūliens. “Plats diafragmas atvērums veido maigu fonu, kas nav pilnībā izpludināts.” Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 85mm F2 Macro IS STM objektīvu ar 1/640 s, f/2 un ISO100. © Julian Love

Sieviete ar gariem, lokainiem matiem sēž pie veikala letes blakus iespiešanas iekārtai.

Atēnai Kolijai-Jū (Athena Cauley-Yu) studijā ir divas oriģinālās “Heidelberg” iespiešanas iekārtas, un viņa veido brīnišķīgus materiālus ar roku apdruku. “Atēna ir ļoti aktīva sociālajos tīklos, tāpēc domāju, ka viņa varētu piekrist portretam,” saka Džūliens. “Es viņu nofotografēju blakus iespiešanas iekārtai — mēģiniet atrast interesantus objektus vidē, kas pastāsta nedaudz vairāk par fotografējamajiem objektiem.” Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM objektīvu ar 1/80 s, f/2.2 un ISO320. © Julian Love

7. Uzņemiet dabiskus mirkļus

Ar ielu portretiem jūs nedzenaties pēc spraigas darbības kadriem vai izšķirošajiem momentiem, bet tie var palīdzēt izveidot stāstu, parādot fotografējamo objektu iesaistītu kādā sev svarīgā nodarbē, piemēram, drukātājs blakus printerim. “Kopumā ne fotografējamais objekts, ne vide nepārvietojas un man nav ļoti ātri jāreaģē uz dažādām izmaiņām, tāpēc mēdzu izmantot manuālo (M) režīmu,” saka Džūliens. “Ja izmantojat diafragmas prioritātes (Av) režīmu, katru reizi, kad nedaudz pārkadrējat fotoattēlu, mainās ekspozīcija, jo kamera to pārrēķina. Bieži vien fonā vai priekšplānā man ir kaut kas spilgts, un es vēlos to izcelt.”

8. Nezaudējiet saikni

Džūliens parasti nēsā līdzi aptuveni piecas nelielas savu darbu izdrukas, lai tās parādītu potenciālajam fotografējamajam objektam, kā arī momentuzņēmumu printeri, lai varētu tam uzreiz iedot attēlu. “Tādējādi tā lielākā mērā izskatās kā apmaiņa,” viņš saka. Portatīvais printeris, piemēram, Canon Zoemini vai Canon SELPHY Square QX10 šim nolūkam būtu ideāli piemērots. Bieži vien cilvēki lūdz fotoattēla kopiju, iespējams, saviem sociālajiem tīkliem vai lai izdrukātu un izstādītu, tāpēc Džūliens nēsā līdzi arī vizītkartes. “Tad sava e-pasta adrese nav jāraksta 25 reizes dienā,” viņš piebilst.

Lai gan pirms ielu portretu uzņemšanas viņš vienmēr lūdz atļauju, Džūlians izmanto veidlapu, kas paredzēta modeļiem, tikai tad, ja uzņem fotogrāfijas komerciālam pasūtījumam. “Modeļiem paredzētā veidlapa nav vajadzīga, ja vienkārši attēlojat personu tādu, kāda tā ir, nesaistot ar produktu, pakalpojumu vai zīmolu. Es paskaidroju, kā attēls tiks izmantots, un saņemu mutisku piekrišanu,” viņš saka.

Šo žanru problemātisku padara tieši tas pats, kas to padara aizraujošu: tas ir neprognozējams. Bet, lai gan ir daudz aspektu, kurus nevar kontrolēt, ar apdomu, treniņu un pārliecību varat radoši strādāt ar tiem elementiem, kas ir jūsu rīcībā, — objektu, kompozīciju, gaismu un vietu — lai radītu brīnišķīgus un autentiskus ielu portretus.


Autors Reičela Sīgala Hamiltone (Rachel Segal Hamilton)

Saistīti produkti

Saistīti raksti

  • Portrets profilā, kurā redzams vīrietis ar kailu augšdaļu vāji apgaismotā telpā, skatoties uz kameru.

    PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Portretu fotografēšanas padomi un paņēmieni

    Uzlabojiet portretu fotografēšanu ar šiem padomiem un paņēmieniem.

  • Padomi abstraktu ielu fotogrāfiju uzņemšanai

    IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Atkājiet, kā veidot abstraktas ielu fotogrāfijas

    Veidojiet skaistus mākslas darbus ar ikdienas motīviem, izmantojot šos vienkāršos paņēmienus sirreālu pilsētvides attēlu veidošanai.

  • Vairākas krāsainas gaismas strēles uz melna fona izaužas apkārt modelei, kuras rokas ir uz gurniem.

    PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Uzņemiet abstraktus portretus

    Eksperimentējiet ar kombinēto ekspozīciju, gleznojiet ar gaismu, spēlējieties ar ēnām un veiciet citas darbības.

  • Sieviete ar garām bizēm, kuru uz ielas fotografē draudzene ar Canon EOS R6.

    MODES FOTOGRĀFIJAS

    Kā uzņemt draugus kā modeļus

    Londonā dzīvojošā modes un skaistumkopšanas nozares fotogrāfe Džeida Keša Gordona (Jade Keshia Gordon) piedāvā sešus vienkāršus padomus, kā izveidot stilīgākus kadrus, ko ievietot sociālajos tīklos.