VIDEO

Ēdiens kustībā: kustības ēdiena videoklipu veidošanā

Emuāra “Jessie Bakes Cakes” satura veidotāja dalās ar padomiem, kā uzņemt kārdinošus ēdiena videoklipus.
No augšas uzņemtā attēlā ir parādīta Canon EOS R8 kamera un Canon RF objektīvu izlase, ko ieskauj kūkas, cepumi un to sastāvdaļas.

Ēdienam ir spēks apvienot cilvēkus no visām dzīves jomām, un ēdiena fotografēšana un videoklipu veidošana jau sen ir savaldzinājusi auditoriju, īpaši līdz ar sociālo tīklu popularitātes pieaugumu. Tomēr uzņemt ēdienu kustībā nav viegli — to satura veidotāja Džesika Marsdena-Urkhārta (Jessica Marsden-Urquhart) zina pārāk labi.

Viņas sociālo tīklu kontā Jessie Bakes Cakes, kur viņai ir vairāk nekā 100 000 sekotāju, Džesika veido īsos videoklipus, kuros uzsvērts radošais process un darba stundas, kas patērētas ēdiena gatavošanai. Viņas aizraušanās ar ēdiena fotografēšanu sākās mājsēdes laikā. “Man vienmēr ir paticis cept kūkas, un es atceros, ka 2013. gadā ar savu tālruni uzņēmu šausmīgas fotogrāfijas,” Džesika smejas. “2020. gadā es sāku par to domāt nopietnāk, uzdodot sev jautājumu: “Ko man patīk darīt?”. Es sāku uzlabot savas receptes, bet sāku arī vairāk uzmanības pievērst fotografēšanai.”

Šeit Džesika apraksta savu ceļu no ēdiena fotografēšanas līdz videoklipu uzņemšanai un dalās ar praktiskiem padomiem un paņēmieniem, ko var izmantot tie, kas domā par ēdiena filmēšanu.

Pāriešana no ēdiena fotografēšanas uz filmēšanu

Sieviete stāv aiz Canon EOS R8 kameras, kas uzstādīta uz trijkāja, lai filmētu ēdienu.

Jums nav jāizmanto video, lai parādītu kustību ēdiena fotogrāfijās. Pietiek, ka fotografējat kanēļa standziņas, kas pārlietas ar krēmsiera glazūru, lai mainītu to, kā skatītājs uztver attēlus. Tomēr pāriešana uz filmēšanu jūsu saturam piešķir pilnīgi jaunu dimensiju. Ēdiena baudīšanu ļoti ietekmē tā izskats, un, izmantojot video, ir daudz vieglāk uzsvērt tekstūru un mērogu. Būtībā mums patīk skatīties ēdienu attēlus, jo mēs vēlamies to apēst, un videoklipi rada vēl lielāku vēlmi tos apēst.

Satura veidotājiem ir arī ļoti svarīgi pielāgoties mainīgajai situācijai sociālajos tīklos. “Manu interesi par pāriešanu no fotografēšanas uz videoklipu veidošanu patiešām izraisīja tendenču maiņa,” Džesika saka. “Es zināju, ka man ir jāiemācās izmantot video, lai mana karjera un uzņēmējdarbība attīstītos.”

Izmantojiet pareizo fotoaparatūru, lai padarītu ēdienu par zvaigzni

Divas rokas piestiprina Canon objektīvu Canon EOS R8 kamerai.

“Es joprojām nevaru aizmirst, cik Canon RF objektīvi šķiet viegli salīdzinājumā ar EF objektīviem,” Džesika saka. “Nemaz nerunājot par uzlaboto materiāla kvalitāti, fokusēšanas iespējām un diafragmas atvēruma diapazonu.”

Sieviete sēž uz dīvāna, smaida un tur paceltu dakšiņu pie kēksiņa uz šķīvja viņas priekšā.

“Eksperimentēšana ir svarīga darba daļa, lai uzlabotu prasmes un iemācītos, kas izdodas un patīk gan jums, gan jūsu sekotājiem,” Džesika saka. Un, ja kaut kas neizdodas, jums ir daudz garda ēdiena, ko izbaudīt.

Ēdiena videoklipu uzņemšanai izmantotā fotoaparatūra ievērojami ietekmē jūsu darbu, taču, lai iegūtu lieliskus rezultātus, jums nav jātērē daudz naudas. Džesika uzskata, ka objektīva izvēle ir svarīgāka par kameru un iesaka 50 mm objektīvu ar plašu diafragmas atvērumu, piemēram, Canon RF 50mm F1.8 STM. “Ar to panāku vēlamo izšķirtspēju un kvalitāti,” viņa saka. Arī seklais asuma dziļums liek ēdienam izcelties un nodrošina, ka tas ir uzmanības centrā.

Šajā fotosesijā Džesika izmantoja arī Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM objektīvu, un viņa saka, ka uzreiz to iemīļoja. “Tas ir ideāli piemērots ēdiena tuvplāniem, un uzņemtā materiāla asums ir pārsteidzošs,” viņa saka. “Man patīk to izmantot, lai parādītu ceptā izstrādājuma garšīgo tekstūru. AF/MF slēdzis ļauj ļoti viegli mainīt manuālo fokusu, kad vēlos saglabāt fokusu uz objektu, un automātisko fokusu, kad vēlos sekot kustībai ainā.” Turklāt, izmantojot lielu diafragmas atvērumu, Džesika var akcentēt ēdienu un izveidot sapņainu, izpludinātu fonu. Objektīvs lepojas ar 5,5 pakāpju optisko attēla stabilizāciju, lai iegūtu materiālu bez izkustēšanās ietekmes, bet tas var nodrošināt pat 8 pakāpes, strādājot kopā ar kameru, kurai ir korpusā ietvertā attēla stabilizācija (In-Body Image Stabilisation, IBIS), piemēram, Canon EOS R6 Mark II. Arī Dual Nano USM motoriņi gandrīz nedzirdami nodrošina precīzu un liela ātruma automātisko fokusēšanu, lai objektīva radītais troksnis netraucētu objektam.

Daudzpusīgais Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvs ir kompakta un viegla izvēle. “Lielais fokusa attālums ļauj man uzņemt plašus kadrus, lai parādītu visu objektu, un pēc tam varu tuvināt, lai iegūtu tuvplānus, nemainot objektīvu, nepārvietojot statīvu un nezaudējot izšķirtspēju,” Džesika saka. “Tas arī ātri reaģē uz kustību un fokusē objektu, neradot troksni — lieliski piemērots, ierakstot video ar skaņu. Šim objektīvam ir līdz 5 pakāpju optiskais attēla stabilizators (Optical IS), un, ja panoramējat ar objektīvu, kuram aktivizēta IS, tas automātiski pārslēdzas no standarta IS uz panoramēšanas IS. Tas nozīmē, ka varat uzņemt videoklipus, kameru turot rokās, kā arī pārvietot kameru, lai uzņemtu katru detaļu.

Runājot par kameru, līdz 2023. gada sākumam Džesika izmantoja APS-C DSLR kameru, bet pēc tam pārgāja uz pilnkadra bezspoguļa kameru Canon EOS R8. “Es izmantoju mākslīgo apgaismojumu, tāpēc tas ir jāsaskaņo ar krāsām kamerā, pretējā gadījumā jūs iegūsiet zaļus vai rozā toņus,” viņa saka. “Ēdienam tas ir vēl svarīgāk, jo jūs nevēlaties, lai balts krēms izskatītos dzeltens. Kamera EOS R8 man ir patiešām palīdzējusi, jo sniedz iespēju iestatīt pielāgotu baltā balansu, lai varu iegūt tieši tādas krāsas, kā vēlos.”

Kamera EOS R8 ir īpaši laba videoklipu uzņemšanai, jo ieraksta ar 4K izšķirtspēju, izmantojot līdz 60p pārdiskretizētu materiālu no sensora 6K datiem, lai iegūtu augstākas kvalitātes 4K videoklipus, salīdzinot ar tiem, kas dabiski ierakstīti ar 4K izšķirtspēju. Jums arī nav jāraizējas, ka varat nokavēt kādu kadru, jo kamerai EOS R8 ir iepriekšējās ierakstīšanas funkcija, ar kuru pirms ieraksta pogas nospiešanas tiek uzņemts 3–5 sekunžu ilgs materiāls.

Optimizējiet ēdiena videoklipu veidošanas darbplūsmu

Canon EOS R8 kamera ir uzstādīta uz trijkāja 90° leņķī, lai ierakstītu drīzāk portreta, nevis ainavas orientācijā.

Parasti Džesika uzņem portreta orientācijā, jo zina, ka lielākoties viņas saturu skatās viedtālruņos. Lai ietaupītu laiku, viņa ieplāno kadrus, kurus vēlas uzņemt. “Uzrakstiet kadru sarakstu, domājot par stāstu, kuru vēlaties parādīt,” viņa iesaka. “Es pierakstu kameras leņķus, objektīvu, kuru vēlos izmantot, un iestatījumus, kas, manuprāt, labi darbosies. Kārtība man patiešām palīdz.”

Fotogrāfija ar roku, kas uzklāj glazūru uz kūkas, ir atvērta Canon EOS Utility programmatūrā, kas redzama klēpjdatora ekrānā.

“Padomājiet par to, kā varat pievienot kadram tekstūru, kas raisītu skatītājos vēlmi izkļūt cauri ekrānam un paņemt ēdienu,” Džesika saka. "Neatkarīgi no tā, vai tiek izmantots lāpstiņveida nazis, ar ko uzklāt glazūru uz kēksiņa, vai īpašs konditorejas uzgalis.” Džesika izmanto Canon EOS Utility programmatūru, lai attēlu tekstūru detalizētāk apskatītu klēpjdatorā.

Ir svarīgi atrast sev piemērotu risinājumu. Kad izdomājat receptes, cepat kūkas vai gatavojat un pēc tam to ierakstāt, tas var būt sarežģīti un laikietilpīgi, tāpēc Džesika vienmēr veic vairākus darbus vienlaicīgi. “Kad es izstrādāju recepti, es jau domāju par to, kā tā tiks parādīta videoklipā,” viņa saka. “Piemēram, kad rakstu brauniju recepti, es domāju: “Šajā brīdī tiks pievienoti šokolādes čipsi, tas ir viens kadrs.” Iespējams, jūs filmēsiet 30 minūtes un vēlāk materiālu apgriezīsiet, atstājot 30 sekundes, tāpēc ir svarīgi ņemt vērā, kuri ir svarīgākie momenti.”

Džesikas saturs ir galvenokārt paredzēts sociālajiem tīkliem — tas tiek uzņemt portreta orientācijā, lai to varētu skatīt viedtālrunī, un viņa uzskata, ka laba prakse ir rediģēšana telefonā. “Es neizmantoju dārgu fotogrāfiju rediģēšanas programmatūru,” viņa paskaidro. “Es pārsūtu videoklipus uz tālruni, izmantojot Canon Camera Connect lietojumprogrammu, un rediģēju tālrunī. Ir daudz bezmaksas lietojumprogrammu, kuras varat izmantot; jums nav jālielās ar lielu abonēšanas maksu.”

Viņa izmanto arī Canon EOS Utility programmatūru, lai reāllaikā datorā redzētu, ko kamera redz. “Redzēt to, ko kamera redz, uz daudz lielāka ekrāna, ir patiešām noderīgi, uzstādot ainu, kā arī kad esmu uzņemšanas vidū un uzņemu ēdienu kustībā,” Džesika saka. “Es izmantoju programmatūras režģa marķierus, lai precīzi novietotu priekšmetus ainā. Tas man sniedz arī pilnīgu kontroli pār krāsu temperatūru, kas ir svarīgi, lai iegūtu visprecīzākās krāsas, izmantojot mākslīgo apgaismojumu.”

Gan EOS R8, gan EOS R50 var parādīt kamerā arī malu marķierus atkarībā no izvēlētās malu attiecības, lai jūs varētu pareizi iekadrēt ainu atkarībā no tā, kurai sociālo tīklu platformai uzņemat. Ir redzams viss kadrs, bet norādes rāda, kur tas tiks apgriezts.

Labākie iestatījumi un paņēmieni ēdiena videoklipu veidošanai

Sieviete kārto kūku softboksa gaismas priekšā, blakus uz galda atrodas klēpjdators, un Canon EOS R8 kamera ir novietota uz trijkāja, lai filmētu no augšas.

“Padomājiet par veidiem, kā varat piesaistīt kādu personu noskatīties visu videoklipu,” Džesika saka. “Lielisks paņēmiens ir mainīt veidu, kā filmējat. Nevērsiet kameru visu laiku pret ēdienu. Uzņemiet šādu kadru, pēc tam uzņemiet no augšas, pēc tam no trīs ceturtdaļu leņķa no sāniem. Leņķu maiņa uzsvērs arī kustības aspektu.”

Sieviete ir pagriezusi Canon EOS R8 kameru pret bļodu ar dažāda veida šokolādi, kamēr virspusē uzber baltas šokolādes gabaliņus.

Kad uzklāj glazūru, apkaisa virskārtu ar rotājumiem vai griež ar nazi biskvītu, video uzņemšanas ātrums var radīt ievērojamu atšķirību. Džesika iesaka eksperimentēt ar dažādiem efektiem, lai redzētu, ko var panākt.

Džesika saka, ka viena no visbiežāk pieļautajām kļūdām, uzņemot video, ir neizpratne par to, kad mainīt manuālo un AF režīmu. “Ja kādu priekšmetu izņemat no kadra un vēlaties, lai fokuss pārietu uz objektu aiz tā, izmantojiet automātisko fokusēšanu,” viņa skaidro. “Tomēr es pārsvarā uzņemu manuālajā režīmā, lai izvairītos no fokusa lēkāšanas, jo tas var novērst uzmanību.”

Uzņemot ēdiena gatavošanas videoklipus, ir svarīgi arī eksperimentēt ar dažādiem leņķiem. “Piemēram, uzņemiet no augšas, lai iegūtu lielisku kadru ar mīklas maisīšanu bļodā, jo varat parādīt kustību un piesaistīt tai skatītāju,” viņa saka. “Ir noderīgi arī mainīt tuvplānu un platu leņķi, jo varat parādīt dažādas ēdiena tekstūras vai tā lielumu.”

Lai gan daudzus videoklipus varat publicēt reāllaika ātrumā, eksperimentējot ar to palēnināšanu vai paātrināšanu, var ievērojami ietekmēt gala rezultātu. Rediģējot jūs arī varat noteiktas sociālo tīklu ziņas sadaļas paātrināt un citas palēnināt. “Jūs varat uzņemt ar lēno ierakstīšanu un izmantot to kā ievadu, jo lēnā kustībā viss izskatās grezni!” Džesika saka. Turpretī “videoklipu paātrināšana tiem piešķir daudz enerģijas,” viņa saka. Ja ziņām ir laika ierobežojumi, videoklipa paātrināšana var arī palīdzēt ietvert vairāk satura īsākā laika ierobežojumā. “Ātra kustība ir noderīga arī tad, ja nepieciešams, lai materiāls ietilptu piecu vai 10 sekunžu klipā,” Džesika saka.

Lieciet tendencēm strādāt jūsu labā — un uzticieties savai nojautai

Canon EOS R8 ir uzstādīta, lai filmētu roku, kas uzklāj glazūru uz kūkas virspuses.

“Liela daļa videoklipu ar ēdienu ir veidoti eksperimentējot, tāpēc nebaidieties riskēt,” Džesika saka. “Nekas, ja rullītis neizdodas. Mēģiniet vēlreiz.”

Tendences sociālajos tīklos visu laiku mainās. Vienu nedēļu cilvēki ir apsēsti ar banānu maizes videoklipiem, bet nākamajā — ar fondantu un glazūru, kas satura veidotājiem var šķist sarežģīti. “Tendences nāk un iet,” Džesika saka. “No tendences jums jāpaņem tas, kas jums patīk. Domājiet, kā varat to ielikt savā darbā, nevis dariet to pašu.”

Džesika arī uzsver, cik svarīgi ir saglabāt savu stilu un pieeju, veidojot ēdiena videoklipus. “Tas patīk zīmoliem un klientiem, ar kuriem strādājat; viņi jūs izvēlējās jūsu individualitātes dēļ,” viņa skaidro. “Ir vienkārši baidīties no cilvēkiem, kuriem ir vairāk sekotāju, taču mēģināšana viņiem līdzināties un sasniegt viņu sekotāju skaitu, nav labākais veids, kā gūt panākumus. Koncentrējiet uzmanību uz to, kāpēc jūs to darāt. Dariet to, kas jums patīk, jo aizrautība būs redzama jūsu darbā. Kad es ieguvu savu pirmo klientu, man bija tikai 2000 sekotāju, tāpēc jums nav vajadzīga liela auditorija. Jums joprojām var būt plaukstoša uzņēmējdarbība ar nelielu sekotāju skaitu.

“Ir normāli, ka šaubāties par sevi,” viņa turpina. “Visapkārt ir tik daudz iedvesmas, un, iespējams, jūs mēģināt kaut ko atdarināt un domājat: “Tas nav gluži piemērots manam stilam” vai “Vai tas patiešām man patīk?”. Darbojieties, izmantojot savu intuīciju. Tas biežāk atmaksājas, nekā neatmaksājas.”

Tāpēc nākamreiz, kad cepsiet kūku vai gatavosiet vakariņas, eksperimentējiet ar kameras video iespējām un šajā rakstā sniegtajiem padomiem, lai redzētu, ko varat sasniegt.

Autors: Nikita Achanta (Nikita Ačanta)

Saistītie produkti

Saistītie raksti