Fotografēšana no augšas ir radošs veids, kā parādīt dažādus objektus un produktus — no kosmētikas un rotaslietām līdz ēdieniem un paziņojumiem par bērna piedzimšanu. Blogeri un satura veidotāji sociālajos medijos nodrošina bagātīgu iedvesmas avotu šāda veida fotogrāfijām, taču ar ko sākt, plānojot un veidojot savas fotogrāfijas no augšas, un kā nodrošināt, lai jūsu no augšas uzņemtie kadri izceltos sociālo tīklu plūsmās?
Komerciālo produktu un dzīvesstila fotogrāfs Kriss Pristlijs (Chris Priestley), kuram daļa no iztikas darba ir fotografēšana no augšas un kuram ir 54 000 sekotāju pakalpojumā Instagram un vairāk nekā 1 miljons sekotāju pakalpojumā TikTok, iesaka būt vienkāršam. “Runājot par rekvizītiem, fotografējot no augšas, mazāk ir vairāk, jo traucējošs fons var sabojāt attēlu.”
Labā ziņa ir tā, ka ikviens var fotografēt no augšas. Nav nepieciešams īpašs aprīkojums — standarta komplekta objektīvs vai pat kompaktkamera ir viss nepieciešamais, lai izmēģinātu šo aizraujošo paņēmienu. Faktiski viss sākas ar papīru un zīmuli, kā Kriss paskaidro pirmajā no sešiem tālāk sniegtajiem padomiem.
RADOŠA FOTOGRAFĒŠANA
Skats no augšas: seši padomi pārsteidzošu attēlu uzņemšanai no augšas
1. Plānojiet kompozīciju
Vispirms Kriss uzzīmē izkārtojumu uz papīra lapas, kas palīdz izveidot kompozīciju, jo viņš saka, ka var būt diezgan biedējoši sākt no nulles, kad kamera ir novietota darba pozīcijā.
“Kad skicēju izkārtojumu no augšas, uzmanību pievēršu, lai nodrošinātu, ka galvenais objekts ir novietots pozīcijā, kurā tas var izcelties,” viņš skaidro. “Fonam un jebkuram pavadošajam rekvizītam ir jāpapildina fotografējamais objekts estētiski, funkcionāli vai saistībā ar mērķauditorijas dzīvesstilu.”
Kriss piebilst, ka tikai ar mēģinājumu un kļūdu metodi var konstatēt, kad no augšas uzņemtais attēls ir kļuvis pārāk pieblīvēts, novēršot uzmanību no galvenā. Viņš iesaka izkārtot lietas apkārt galvenajam objektam un izvēlētajam fonam. “Man patīk izmantot trešdaļu likumu un sadalīt attēlu deviņos laukumos. Tad nodrošinu, ka katram rekvizītam vai dizaina elementam ir savs laukums.”
2. Izveidojiet rekvizītu kolekciju
Kriss iesaka nekad neizmest ārā nevienu no iegādātajiem rekvizītiem fotografēšanai no augšas. “Nekad nevar zināt, kad tas būs nepieciešams,” viņš saka. “Tagad man ir liela kaste ar rekvizītiem, kurus varu paņemt. Ir labi, ja viss ir sagatavots darbam, aizpildot vietas, kas neizskatās labi.”
Tomēr, tā vietā, lai glabātu lielu skaitu apgrūtinoši uzglabājamu fona priekšmetu, Kriss iesaka izmantot vieglus, komerciāli pieejamus fotografēšanas fonus. “Jūs varat iegādāties A1 formāta fotopaneļus, kas ir pieejami dažādos stilos, tostarp ar koka, marmora un slānekļa efektu.” Tieši to viņš izmantoja marmora fonam savai fotogrāfijai no augšas.
No augšas fotografētos attēlos rekvizīti patiešām palīdz parādīt stāstu un piešķir kontekstu fotografējamajam objektam, parādot, uz ko tas attiecas.
Neatkarīgi no izvēlētajiem rekvizītiem no augšas fotografētos attēlos Kriss iesaka vienmēr pārliecināties, ka tie ir nevainojami tīri. “Viena lieta, ko esmu iemācījies, strādājot ar lieliem klientiem, ir tāda, ka, ja kaut kur ir traips, putekļi vai kas tamlīdzīgs, fotogrāfija būtībā ir sabojāta. Nav svarīgi, cik labi ir izdevies attēls, skatītāja acs dabiski ievēro nepilnības.
“Ja ir skrāpējumi un nobrāzumi, mēģiniet tos paslēpt ar citiem rekvizītiem, un pirms fotografēšanas pārliecinieties, ka viss ir nevainojams,” turpina Kriss. “Jūs tiešām nevēlēsieties vēlreiz pārskatīt savus publicētos attēlus un tos tīrīt, jo tas ir murgs.”
3. Kamera un iestatījumi fotografēšanai no augšas
Lai uzņemtu pārsteidzošas fotogrāfijas no augšas, nav nepieciešams specializēts komplekts, tomēr trijkājis noturēs kameru fiksētā stāvoklī, kamēr kārtosiet rekvizītus.
Kriss izmanto Canon EOS R5 un saka, ka tās svars bija priekšrocība, fotografējot no augšas šajā rakstā publicētos attēlus. “Tas nozīmēja, ka man nebija nekādu problēmu to noliekt pāri galdam. Ar smagāku kameru man trijkājim būtu jāpieliek svars, lai tas neapgāztos. Grozāmais maināmā leņķa ekrāns ļāva to pārvietot tādā pozīcijā, lai es varētu redzēt attēlu.
Ja runā par objektīva izvēli fotografēšanai no augšas, Kriss iesaka standarta 50 mm objektīvu, piemēram, Canon RF 50mm F1.2L USM. “Iemesls, kāpēc es izvēlētos 50 mm, nevis platāku objektīvu, ir tas, ka tas nerada objektīva kropļojumus šajā fotografēšanas attālumā. Ja, piemēram, fotografējat no augšas ar 16 mm objektīvu, jūs varat iegūt perspektīvas izkropļojumus ap attēla malām, kas produktu kadros neizskatās labi.”
Šāda veida attēliem izcila izvēle ir arī tāda kamera kā Canon EOS RP kopā ar komplekta objektīvu, piemēram, Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM — tas aptver 50 mm diapazonu un Krisa šeit ieteikto diafragmas atvērumu. Varat arī izmantot kompaktkameru, piemēram, Canon PowerShot G7 X Mark III, jo īpaši ja jums ir ierobežotāks budžets. Tā sver tikai 304 g (ar akumulatoru un atmiņas karti), bet uzņem daudz detaļu ar iespaidīgo 20,1 MP sensoru.
Lai gan mazs diafragmas atvērums, piemēram, f/16 un f/22, no augšas asi fokusē plašāku fotografējamo izkārtojumu, Kriss parasti izmanto f pakāpju iestatījumus no f/5.6 līdz f/8. “Man nepatīk izmantot lielāku iestatījumu, jo tad pārāk liela attēla daļa tiek parādīta ļoti detalizēti,” viņš saka. “Man patīk veidot nedaudz lielāku asuma dziļumu, lai joprojām varētu skaidri noteikt, kas ir fonā, tomēr tas būtu nedaudz mazāk fokusā, kas dabiski piesaista skatienu galvenajam objektam.”
4. Apgaismojiet izveidoto kompozīciju no 45° leņķa
Runājot par apgaismojumu, Kriss iesaka neko nesarežģīt. “Daudziem darbiem uzņemu ar vienu gaismu, kas pozicionēta 45° leņķī no objekta gan horizontāli, gan vertikāli. Tas parasti veido patīkamu objekta apgaismojumu.
“Var izmantot dažāda veida apgaismojumu,” viņš turpina. “Tā kā strādāju ar komerciāliem darbiem, parasti izmantoju studijas apgaismojumu, jo ir vienkārši lietot modifikatorus, lai gaismu novirzītu un padarītu maigāku. Lieliska iespēja ir arī pastāvīgs apgaismojums, jo tad var redzēt, kur krīt ēnas, kas ievērojami atvieglo rekvizītu izkārtošanu, fotografējot no augšas.”
Canon Speedlite, piemēram, Canon Speedlite EL-1, ko var aktivizēt ar tālvadību, izmantojot Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT V2, arī sniedz radošas apgaismojuma kontroles iespējas, fotografējot no augšas, jo īpaši izmantojot ar lietussargu vai softboksu, lai izkliedētu gaismu.
Kriss saka, ka vēl viena iespēja ir izmantot dabisko apgaismojumu. Bieži vien vislabāk ir fotografēt mākoņainā dienā, nevis spilgtā saules gaismā, jo mākoņi darbojas kā dabiski gaismas izkliedētāji, padarot to maigāku. “Ja izveidojat kompozīciju fotografēšanai no augšas 45° leņķī no loga,” saka Kriss, “būtībā iegūsiet tādu pašu rezultātu, kādu panāktu ar mākslīgo apgaismojumu.”
5. Pielāgojiet izkārtojumu dažādiem sociālajiem kanāliem
“Viena lieta, kas man patīk Canon EOS R5 kamerā, ir tā, ka tai ir liels megapikseļu skaits un es varu apgriezt attēlus, nezaudējot kvalitāti,” saka Kriss. Taču viņš arī norāda, ka sociālo mediju kanāliem ir atšķirīgas prasības saistībā ar attēlu lielumiem un specifikācijām. Tā vietā, lai uzņemtu vienu fotogrāfiju no augšas un vienkārši apgrieztu attēlus dažādos veidos, izmantojot rediģēšanas programmatūru, Kriss iesaka veltīt laiku, lai izveidotu kadru katram tiešsaistes pielietojuma veidam.
“Es fotografēju ar malu attiecību 3:2, jo no augšas uzņemtas fotogrāfijas parasti tiek izmantotas blogu attēliem vai vietņu attēliem,” viņš paskaidro. “Bet viena lieta, ko es ņemtu vērā, ir tā, ka, ja plānojat pielāgot savu attēlu dažādiem sociālajiem kanāliem, piemēram, ar malu attiecību 4:5 vai pat 9:16 pakalpojumam Instagram, jums ir jāmaina rekvizītu atrašanās vieta. Es arī ieteiktu noņemt dažus rekvizītus, jo jūsu darbam būs daudz mazāk vietas.”
6. Eksperimentējiet ar kustīgiem elementiem
Ja tiešām vēlaties paplašināt savu iespēju robežas, fotografējot no augšas, varat mēģināt eksperimentēt ar kustību, kā Kriss to ir darījis iepriekš redzamajā attēlā. Lai panāktu šo satriecošo efektu, viņš iesaka kustīgos elementus uzņemt atsevišķi, nevis mēģināt visu uzņemt vienā kadrā. Apskatiet arī citus viņa darbus pakalpojumā TikTok.
“Viena no priekšrocībām, veidojot saliktus attēlus programmā Photoshop, ir tā, ka ziedlapiņas varēju likt dažādos slāņos,” turpina Kriss. “Pēc tam es varēju izmantot šos slāņus programmā Adobe After Effects, kur pievienoju virtuālo kameru. Pēc tam es pārvietoju kameru cauri šiem slāņiem pulksteņrādītāju kustības virzienā, lai iegūtu trīsdimensiju efektu, kas šeit redzams.”
Ja vēlaties, lai viss būtu vienkārši, varat mēģināt uzņemt kustīgos elementus pareizajā pozīcijā vienā attēlā. Tas ietvers vairākus mēģinājumus, tāpēc iestatiet kameru nepārtrauktas uzņemšanas režīmā un veidojiet kadru sēriju, pievienojot kustību. Lai atdzīvinātu attēlus, mēģiniet tos apvienot animētā GIF formātā, izmantojot Adobe Photoshop vai savu iecienīto attēlu redaktoru.
Vai jau jūtat iedvesmu? Izmēģiniet fotografēšanu no augšas un dalieties ar iegūto attēlu, pievienojot mirkļbirku #FreeYourStory un birku @canonemea.
*Adobe, After Effects, Lightroom un Photoshop ir reģistrētas preču zīmes vai preču zīmes, kas pieder uzņēmumam Adobe Amerikas Savienotajās Valstīs un/vai citās valstīs.
Autors: Markuss Hokins (Marcus Hawkins)
Saistītie produkti
-
Bezspoguļu kameras
EOS R5
Izvērtējiet, ko zināt par bezspoguļu kamerām. EOS R5 bezkompromisu veiktspēja pilnībā izmainīs fotografēšanu un filmu veidošanu. -
Objektīvi EOS R kamerām
RF 50mm F1.2L USM
Objektīvs ar fiksētu fokusa garumu 50mm f/1.2 izcilam asumam un ievērības cienīgai veiktspējai vājā apgaismojumā. -
Digitālās kompaktkameras
PowerShot G7 X Mark III
Kamera ar savienojumu — uzņem izcilus videoklipus un fotogrāfijas, kas patiks jūsu sekotājiem. -
Profesionālā zibspuldze
Speedlite EL-1
Izturīgā un pret laikapstākļiem noturīgā korpusā ietverta moderna Speedlite zibspuldze, kas ir izcili uzticama un nodrošina uzlabotu sniegumu liela ātruma izmantošanas režīmā. -
Bezvadu raidītājs
Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2)
Aktivizējiet saderīgas radiofrekvenču Speedlite zibspuldzes līdz pat 30 m attālumā. Papildu tālvadības funkcijas modelim EL-1.
Saistītie raksti
-
RADOŠA FOTOGRAFĒŠANA
Eksperimentējiet ar septiņiem dažādiem stiliem
Atklājiet jaunus fotografēšanas virzienus un radiet izcilus attēlus, izmēģinot vienu jaunu stilu dienā.
-
MĀJĀS ĪSTENOJAMI PROJEKTI
Trīs paštaisīti foto piederumi
Izveidojiet savu gaismas mīkstinātāju, staru kūļa cauruli fokusētai gaismai un spilvenu kameras atbalstam.
-
PRODUKTA FOTOGRĀFIJA
Kā uzlabot produktu fotogrāfijas
Uzziniet, kā balvas ieguvusī mazā uzņēmuma īpašniece Sofija Sellu (Sophie Sellu) ir izmantojusi produktu fotogrāfijas, lai gūtu priekšrocības.
-
MĀJĀS ĪSTENOJAMI PROJEKTI
Izveidojiet savu mājas studiju
Atklājiet, kā radoši strādāt ar zibspuldzi un uzņemt iespaidīgus portretus, iekļaujoties nelielā budžetā.