RADOŠA FOTOGRAFĒŠANA

Skats no augšas: seši padomi pārsteidzošu attēlu uzņemšanai no augšas

Dzīvesstila fotogrāfs un populārais pakalpojuma TikTok lietotājs Kriss Pristlijs (Chris Priestley) parāda, kā uzņemt labākas fotogrāfijas no augšas.
Cilvēks, kas veido horizontālu izkārtojumu ar rozā pulksteni, piezīmju grāmatiņu, klaviatūru un rozā makarūniem uz šķīvja.

Fotografēšana no augšas ir radošs veids, kā parādīt dažādus objektus un produktus — no kosmētikas un rotaslietām līdz ēdieniem un paziņojumiem par bērna piedzimšanu. Blogeri un satura veidotāji sociālajos medijos nodrošina bagātīgu iedvesmas avotu šāda veida fotogrāfijām, taču ar ko sākt, plānojot un veidojot savas fotogrāfijas no augšas, un kā nodrošināt, lai jūsu no augšas uzņemtie kadri izceltos sociālo tīklu plūsmās?

Komerciālo produktu un dzīvesstila fotogrāfs Kriss Pristlijs (Chris Priestley), kuram daļa no iztikas darba ir fotografēšana no augšas un kuram ir 54 000 sekotāju pakalpojumā Instagram un vairāk nekā 1 miljons sekotāju pakalpojumā TikTok, iesaka būt vienkāršam. “Runājot par rekvizītiem, fotografējot no augšas, mazāk ir vairāk, jo traucējošs fons var sabojāt attēlu.”

Labā ziņa ir tā, ka ikviens var fotografēt no augšas. Nav nepieciešams īpašs aprīkojums — standarta komplekta objektīvs vai pat kompaktkamera ir viss nepieciešamais, lai izmēģinātu šo aizraujošo paņēmienu. Faktiski viss sākas ar papīru un zīmuli, kā Kriss paskaidro pirmajā no sešiem tālāk sniegtajiem padomiem.

1. Plānojiet kompozīciju

No augšas uzņemts kadrs ar sarkani melnu pulksteni, kas novietots uz maziem baltiem akmentiņiem un ap kuru izkaisītas baltas lapas un citi balti rekvizīti.

“Man patīk strādāt ar krāsu tēmu, fotografējot no augšas,” saka Kriss Pristlijs. “Vispirms meklēju akcenta krāsas uz galvenā produkta. Šim sarkanajam pulkstenim skaitļu atzīmes ir izceltas baltā krāsā, tāpēc es zināju, ka balts fons to papildinās. Es nevarēju atrast visus vajadzīgos rekvizītus baltā krāsā, tāpēc ar baloniņu nokrāsoju karabīni, kompasu un mākslīgās lapas, lai apvienotu visu attēlu.” Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu ar 1/200 s, f/5.6 un ISO100. © Chris Priestley

Vispirms Kriss uzzīmē izkārtojumu uz papīra lapas, kas palīdz izveidot kompozīciju, jo viņš saka, ka var būt diezgan biedējoši sākt no nulles, kad kamera ir novietota darba pozīcijā.

“Kad skicēju izkārtojumu no augšas, uzmanību pievēršu, lai nodrošinātu, ka galvenais objekts ir novietots pozīcijā, kurā tas var izcelties,” viņš skaidro. “Fonam un jebkuram pavadošajam rekvizītam ir jāpapildina fotografējamais objekts estētiski, funkcionāli vai saistībā ar mērķauditorijas dzīvesstilu.”

Kriss piebilst, ka tikai ar mēģinājumu un kļūdu metodi var konstatēt, kad no augšas uzņemtais attēls ir kļuvis pārāk pieblīvēts, novēršot uzmanību no galvenā. Viņš iesaka izkārtot lietas apkārt galvenajam objektam un izvēlētajam fonam. “Man patīk izmantot trešdaļu likumu un sadalīt attēlu deviņos laukumos. Tad nodrošinu, ka katram rekvizītam vai dizaina elementam ir savs laukums.”

2. Izveidojiet rekvizītu kolekciju

Canon kameras LCD ekrāns, kurā redzams no augšas fotografēts attēls ar rozā pulksteni un papildinošiem rozā un baltiem rekvizītiem.

“Man patīk rekvizītus nogriezt, tāpēc tie nav pilnībā kadrā redzami, piemēram, klaviatūra un piezīmju grāmatiņa,” saka Kriss. “Es arī vēlējos, lai rekvizīti radītu formas, kas virzītu skatienu cauri attēliem, tāpēc es sakārtoju klaviatūru, galda virsmu, piezīmju grāmatiņu, pildspalvu un pulksteni, lai to panāktu.” © Andy Holbrook/ Chris Priestley

No augšas uzņemts attēls ar rozā pulksteni, kam apkārt rūpīgi novietota klaviatūra, piezīmju grāmatiņa, pildspalva, ziedlapiņas un makarūni — viss rozā un baltā krāsā.

“Man nepatīk, ka ir pārāk daudz tukšu laukumu, jo tas izjauc attēla līdzsvaru,” saka Kriss. “Klaviatūra atrodas šī attēla augšējā labajā stūrī, tāpēc es gribēju atrast kaut ko, lai ievietotu apakšējā kreisajā stūrī, pat ja tā bija tikai ziedlapiņa. Līdz ar to šis laukums neizskatās tā, it kā būtu aizmirsts, un viss attēls kopā izskatās pabeigts.” Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu ar 1/200 s, f/8 un ISO100. © Chris Priestley

Kriss iesaka nekad neizmest ārā nevienu no iegādātajiem rekvizītiem fotografēšanai no augšas. “Nekad nevar zināt, kad tas būs nepieciešams,” viņš saka. “Tagad man ir liela kaste ar rekvizītiem, kurus varu paņemt. Ir labi, ja viss ir sagatavots darbam, aizpildot vietas, kas neizskatās labi.”

Tomēr, tā vietā, lai glabātu lielu skaitu apgrūtinoši uzglabājamu fona priekšmetu, Kriss iesaka izmantot vieglus, komerciāli pieejamus fotografēšanas fonus. “Jūs varat iegādāties A1 formāta fotopaneļus, kas ir pieejami dažādos stilos, tostarp ar koka, marmora un slānekļa efektu.” Tieši to viņš izmantoja marmora fonam savai fotogrāfijai no augšas.

No augšas fotografētos attēlos rekvizīti patiešām palīdz parādīt stāstu un piešķir kontekstu fotografējamajam objektam, parādot, uz ko tas attiecas.

Neatkarīgi no izvēlētajiem rekvizītiem no augšas fotografētos attēlos Kriss iesaka vienmēr pārliecināties, ka tie ir nevainojami tīri. “Viena lieta, ko esmu iemācījies, strādājot ar lieliem klientiem, ir tāda, ka, ja kaut kur ir traips, putekļi vai kas tamlīdzīgs, fotogrāfija būtībā ir sabojāta. Nav svarīgi, cik labi ir izdevies attēls, skatītāja acs dabiski ievēro nepilnības.

“Ja ir skrāpējumi un nobrāzumi, mēģiniet tos paslēpt ar citiem rekvizītiem, un pirms fotografēšanas pārliecinieties, ka viss ir nevainojams,” turpina Kriss. “Jūs tiešām nevēlēsieties vēlreiz pārskatīt savus publicētos attēlus un tos tīrīt, jo tas ir murgs.”

3. Kamera un iestatījumi fotografēšanai no augšas

Vīrietis gatavojas uzņemt melna pulksteņa attēlu no augšas, izmantojot Canon kameru uz trijkāja. Liels studijas apgaismojuma komplekts apgaismo izkārtojumu.

“Turiet kameras aizmuguri paralēli horizontālajai virsmai,” saka Kriss. “Ja būsiet nedaudz novirzījies, tas izkropļos attēlu.” Dažiem trijkājiem ir statīva galvā iebūvēti līmeņrāži, kas var būt neticami noderīgi, lai nodrošinātu taisnu kameras stāvokli. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Lai uzņemtu pārsteidzošas fotogrāfijas no augšas, nav nepieciešams specializēts komplekts, tomēr trijkājis noturēs kameru fiksētā stāvoklī, kamēr kārtosiet rekvizītus.

Kriss izmanto Canon EOS R5 un saka, ka tās svars bija priekšrocība, fotografējot no augšas šajā rakstā publicētos attēlus. “Tas nozīmēja, ka man nebija nekādu problēmu to noliekt pāri galdam. Ar smagāku kameru man trijkājim būtu jāpieliek svars, lai tas neapgāztos. Grozāmais maināmā leņķa ekrāns ļāva to pārvietot tādā pozīcijā, lai es varētu redzēt attēlu.

Ja runā par objektīva izvēli fotografēšanai no augšas, Kriss iesaka standarta 50 mm objektīvu, piemēram, Canon RF 50mm F1.2L USM. “Iemesls, kāpēc es izvēlētos 50 mm, nevis platāku objektīvu, ir tas, ka tas nerada objektīva kropļojumus šajā fotografēšanas attālumā. Ja, piemēram, fotografējat no augšas ar 16 mm objektīvu, jūs varat iegūt perspektīvas izkropļojumus ap attēla malām, kas produktu kadros neizskatās labi.”

Šāda veida attēliem izcila izvēle ir arī tāda kamera kā Canon EOS RP kopā ar komplekta objektīvu, piemēram, Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM — tas aptver 50 mm diapazonu un Krisa šeit ieteikto diafragmas atvērumu. Varat arī izmantot kompaktkameru, piemēram, Canon PowerShot G7 X Mark III, jo īpaši ja jums ir ierobežotāks budžets. Tā sver tikai 304 g (ar akumulatoru un atmiņas karti), bet uzņem daudz detaļu ar iespaidīgo 20,1 MP sensoru.

Lai gan mazs diafragmas atvērums, piemēram, f/16 un f/22, no augšas asi fokusē plašāku fotografējamo izkārtojumu, Kriss parasti izmanto f pakāpju iestatījumus no f/5.6 līdz f/8. “Man nepatīk izmantot lielāku iestatījumu, jo tad pārāk liela attēla daļa tiek parādīta ļoti detalizēti,” viņš saka. “Man patīk veidot nedaudz lielāku asuma dziļumu, lai joprojām varētu skaidri noteikt, kas ir fonā, tomēr tas būtu nedaudz mazāk fokusā, kas dabiski piesaista skatienu galvenajam objektam.”

4. Apgaismojiet izveidoto kompozīciju no 45° leņķa

Pilnīgi melnās drēbēs ģērbies vīrietis virtuvē regulē lielu studijas apgaismojuma komplektu.

Runājot par attēlu apgaismojumu, fotografējot no augšas, Kriss iesaka izmantot vienu gaismas avotu neatkarīgi no tā, vai tas ir studijas apgaismojums, piemēram, attēlā redzamais, vai dabiskais apgaismojums no loga. “Dabiskais apgaismojums ir ļoti piemērots gaišu, sapņainu attēlu uzņemšanai,” viņš saka. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Fotogrāfs viedtālrunī izmanto Canon Camera Connect lietotni, lai uzņemtu attēlu ar sarkanu pulksteni, ko ieskauj alpīnisma aprīkojums.

Kriss izmantoja Canon Camera Connect lietotni, lai uzņemtu šos kadrus. “Kad esmu izkārtojis kompozīciju fotografēšanai no augšas, saprotams, ka nevēlos to pārvietot,” viņš saka. “Lietotnes izmantošana ļāva man mijiedarboties ar kameru, tai nepieskaroties. Es varēju mainīt diafragmas atvērumu un slēdža ātrumu, aktivizēt slēdzi un arī tuvināt, lai pārbaudītu augstas izšķirtspējas attēlu.” © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Runājot par apgaismojumu, Kriss iesaka neko nesarežģīt. “Daudziem darbiem uzņemu ar vienu gaismu, kas pozicionēta 45° leņķī no objekta gan horizontāli, gan vertikāli. Tas parasti veido patīkamu objekta apgaismojumu.

“Var izmantot dažāda veida apgaismojumu,” viņš turpina. “Tā kā strādāju ar komerciāliem darbiem, parasti izmantoju studijas apgaismojumu, jo ir vienkārši lietot modifikatorus, lai gaismu novirzītu un padarītu maigāku. Lieliska iespēja ir arī pastāvīgs apgaismojums, jo tad var redzēt, kur krīt ēnas, kas ievērojami atvieglo rekvizītu izkārtošanu, fotografējot no augšas.”

Canon Speedlite, piemēram, Canon Speedlite EL-1, ko var aktivizēt ar tālvadību, izmantojot Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT V2, arī sniedz radošas apgaismojuma kontroles iespējas, fotografējot no augšas, jo īpaši izmantojot ar lietussargu vai softboksu, lai izkliedētu gaismu.

Kriss saka, ka vēl viena iespēja ir izmantot dabisko apgaismojumu. Bieži vien vislabāk ir fotografēt mākoņainā dienā, nevis spilgtā saules gaismā, jo mākoņi darbojas kā dabiski gaismas izkliedētāji, padarot to maigāku. “Ja izveidojat kompozīciju fotografēšanai no augšas 45° leņķī no loga,” saka Kriss, “būtībā iegūsiet tādu pašu rezultātu, kādu panāktu ar mākslīgo apgaismojumu.”

5. Pielāgojiet izkārtojumu dažādiem sociālajiem kanāliem

Tuvplāna attēls no augšas, kurā uz salauzta šīfera fona redzams melns pulkstenis ar melnām siksniņām, kas novietotas abās tā pusēs.

Kriss dod priekšroku galīgā attēla iekadrēšanai kamerā, uzņemot lielāko daļu fotogrāfiju no augšas. Taču šim noskaņu radošajam šīfera izkārtojumam viņš uzņēma nedaudz platāku kadru, lai pēc tam varētu brīvi apgriezt attēlu. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu ar 1/100 s, f/8 un ISO100. © Chris Priestley

No augšas fotografēts attēls, kurā redzams melns pulkstenis un divas melnas siksniņas uz šīfera lauskām. Priekšplānā var redzēt kameru uz trijkāja.

Sākotnēji Kriss plānoja izmantot šīferi kā fonu, fotografējot attēlu no augšas, taču tas nešķita pietiekami interesanti. Tad viņš to sadauzīja ar āmuru un sakārtoja lauskas, pirms tam aizpildot tukšos laukumus ar melnu akvārijiem paredzētu granti. Novietojot un pārvietojot priekšmetus, viņš iesaka sastiprināt tos ar līmi. “Sastiprināšana noteikti noder, fotografējot produktus no augšas. Kad esmu izveidojis fonu, man patīk uzstādīt galveno objektu, pirms izveidoju pārējo izkārtojumu. Lai tas viss turētos savā vietā, es to diskrēti sastiprinu.” © Andy Holbrook/ Chris Priestley

“Viena lieta, kas man patīk Canon EOS R5 kamerā, ir tā, ka tai ir liels megapikseļu skaits un es varu apgriezt attēlus, nezaudējot kvalitāti,” saka Kriss. Taču viņš arī norāda, ka sociālo mediju kanāliem ir atšķirīgas prasības saistībā ar attēlu lielumiem un specifikācijām. Tā vietā, lai uzņemtu vienu fotogrāfiju no augšas un vienkārši apgrieztu attēlus dažādos veidos, izmantojot rediģēšanas programmatūru, Kriss iesaka veltīt laiku, lai izveidotu kadru katram tiešsaistes pielietojuma veidam.

“Es fotografēju ar malu attiecību 3:2, jo no augšas uzņemtas fotogrāfijas parasti tiek izmantotas blogu attēliem vai vietņu attēliem,” viņš paskaidro. “Bet viena lieta, ko es ņemtu vērā, ir tā, ka, ja plānojat pielāgot savu attēlu dažādiem sociālajiem kanāliem, piemēram, ar malu attiecību 4:5 vai pat 9:16 pakalpojumam Instagram, jums ir jāmaina rekvizītu atrašanās vieta. Es arī ieteiktu noņemt dažus rekvizītus, jo jūsu darbam būs daudz mazāk vietas.”

6. Eksperimentējiet ar kustīgiem elementiem

Ja tiešām vēlaties paplašināt savu iespēju robežas, fotografējot no augšas, varat mēģināt eksperimentēt ar kustību, kā Kriss to ir darījis iepriekš redzamajā attēlā. Lai panāktu šo satriecošo efektu, viņš iesaka kustīgos elementus uzņemt atsevišķi, nevis mēģināt visu uzņemt vienā kadrā. Apskatiet arī citus viņa darbus pakalpojumā TikTok.

Vīrietis, kas uzstāda kameru uz trijkāja, skatoties lejup un fotografējot rozā pulksteni uz apaļas baltas pamatnes ar rozā rožu ziedlapiņām visapkārt.

“Es uzliku pulksteņa siksniņu un sakārtoju visas ziedlapiņas ap to, un pēc tam lēnām metu lejā ziedlapiņas, uzņemot attēlu sēriju,” viņš skaidro. "Pēc tam es ar Adobe Photoshop izgriezu katru ziedlapiņu, kas man patika, un izveidoju saliktu attēlu. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

Uz leju vērsta kamera uz trijkāja, lai fotografētu horizontālu izkārtojumu ar rozā pulksteni uz baltas pamatnes un rozā rožu ziedlapiņām, kas krīt tam visapkārt.

Fotografējot no augšas, kustības pievienošana ir lielisks veids, kā padarīt to dinamiskāku. Vienkāršs veids, kā iekļaut kustību, ir rekvizītu pievienošana un noņemšana, lai gala videoklipā parādītu, kā produkts pārvietojas vai pazūd. © Andy Holbrook/ Chris Priestley

“Viena no priekšrocībām, veidojot saliktus attēlus programmā Photoshop, ir tā, ka ziedlapiņas varēju likt dažādos slāņos,” turpina Kriss. “Pēc tam es varēju izmantot šos slāņus programmā Adobe After Effects, kur pievienoju virtuālo kameru. Pēc tam es pārvietoju kameru cauri šiem slāņiem pulksteņrādītāju kustības virzienā, lai iegūtu trīsdimensiju efektu, kas šeit redzams.”

Ja vēlaties, lai viss būtu vienkārši, varat mēģināt uzņemt kustīgos elementus pareizajā pozīcijā vienā attēlā. Tas ietvers vairākus mēģinājumus, tāpēc iestatiet kameru nepārtrauktas uzņemšanas režīmā un veidojiet kadru sēriju, pievienojot kustību. Lai atdzīvinātu attēlus, mēģiniet tos apvienot animētā GIF formātā, izmantojot Adobe Photoshop vai savu iecienīto attēlu redaktoru.

Vai jau jūtat iedvesmu? Izmēģiniet fotografēšanu no augšas un dalieties ar iegūto attēlu, pievienojot mirkļbirku #FreeYourStory un birku @canonemea.



*Adobe, After Effects, Lightroom un Photoshop ir reģistrētas preču zīmes vai preču zīmes, kas pieder uzņēmumam Adobe Amerikas Savienotajās Valstīs un/vai citās valstīs.



Autors: Markuss Hokins (Marcus Hawkins)

Saistītie produkti

Saistītie raksti