PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

Kā portretu fotogrāfijās uzņemt dabisku ādas toni

Dabiska ādas toņa iegūšana ir viens no izaicinošākajiem aspektiem portretu fotografēšanā. Džeida Keša Gordona (Jade Keshia Gordon) piedāvā piecus padomus panākumu gūšanai.
Canon Camera
Dabisku un precīzu ādas toņu uzņemšana ir viens no izaicinošākajiem portretu fotografēšanas aspektiem. Neparasts apgaismojums un dīvainas, nevajadzīgas krāsas portretējamo personu var attēlot ar slimīgu ādas krāsu, kuras koriģēšana pēcapstrādē var paņemt daudz laika. Bet, lai gan mēs visi nevaram atļauties grima mākslinieku, kas asistē, ir daudz veidu, kā iegūt tīru, svaigu ādas toni tieši ar EOS kameru un samazināt nepieciešamās retušēšanas apjomu.

Šeit ar godalgām novērtētā modes un skaistumkopšanas nozares fotogrāfe Džeida Keša Gordona (Jade Keshia Gordon) piedāvā piecus vienkāršus padomus, kā uzņemt perfektu ādas toni. Viņa paskaidro, kādas dažādas pieejas izmanto melnas, baltas un jauktas rases ādas fotografēšanai un kā viņa iestata savu EOS kameru, lai iegūtu vienmērīgus rezultātus.

Sekojiet Džeidas padomiem un varēsiet uzņemt perfektu ādas toni, lieki netērējot laiku!

1. Izvairieties no tiešas, spilgtas gaismas

Sieviete ar garām bizēm un rozā jaku pozē, rokas salikusi abās galvas pusēs.

Fotografēšana dabiskā apgaismojumā ir lielisks veids, kā apgaismot fotografējamos objektus un nodrošināt viņiem patiesu ādas toni. Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/640 s, f/1.4 un ISO320. © Jade Keshia Gordon

Portrets ar sievieti ar garām bizēm un zili batikotu T kreklu.

Spilgta, tieša gaisma var radīt nepatīkamas ēnas — apmākusies diena un maigs apgaismojums no sāniem nodrošina maigākas ēnas, kas uzlabo fotogrāfijas, palīdzot parādīt sejas formu un vaibstus. Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/1000 s, f/1.2 un ISO320. © Jade Keshia Gordon

Maigā gaismā kopumā cilvēki izskatās labāk. Fotografējot ārā gaišas dienas laikā, kad ir apmācies, iegūsiet izkliedētu apgaismojumu, kas noder visiem ādas toņu tipiem. Skaidrās, saulainās dienās, kad ir tieša gaisma, kas netiek filtrēta, bieži vien ir labāk sameklēt nedaudz noēnotu vietu, lai izvairītos no ēnām un izgaismojuma sejās.

“Runājot par ādas toni, vispirms jādomā par apgaismojumu,” apstiprina Džeida. “Ja tas krīt uz sejas fotografējamajam objektam ar gaišāku ādu, fotogrāfijās tā var izskatīties blāva. Tāpēc ir jāsagatavojas samazināt ekspozīciju vai arī pagriezt fotografējamo objektu otrādi, lai gaisma kristu no aizmugures.”

“Kad strādāju studijā, man patīk izmantot divus gaismas avotus — vienu aiz fotografējamā objekta, kas izgaismo fonu, un tad vēl gaismas izkliedētāju “beauty dish” priekšpusē, nedaudz nost no modeļa centra, lai apgaismotu tā seju.”

2. Pareizi eksponējiet dažādus ādas toņus

Augstās modes portrets ar sievieti gaiši zilā halātā. Viņas mati ir viļņaini un sasprausti ar sprādzēm.

Neizmantojiet pieeju, ka viens der visam, ja jāfotografē portreti ar dažādiem ādas toņiem — izvēlieties katram tonim vislabāko apgaismojumu, ekspozīciju un baltās krāsas balansu. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM objektīvu ar 1/125 s, f/4.5 un ISO50. © Jade Keshia Gordon

Portrets ar sievieti lielā kažokā, kas tur baltas saulesbrilles pirkstos ar gariem nagiem.

Džeida saka, ka vissvarīgāk ir atcerēties par ekspozīcijas iestatīšanu — pārliecinieties, ka gaišāks ādas tonis netiek pāreksponēts. © Jade Keshia Gordon

Džeida regulāri uzņem modeļus ar dažādiem ādas toņiem un katram no tiem izmanto citu pieeju.

“Kad uzņemat portretu, ir svarīgi izvairīties no baltas ādas pāreksponēšanas,” viņa paskaidro. “Jūs noteikti vēlaties redzēt ādas tekstūru un vasarraibumus vai kosmētiku. Ja gaišās vietas ir pārāk gaišas, var būt grūti vai neiespējami tās atgūt.”

“Ja ir melns ādas tonis, nepieciešams daudz gaismas,” turpina Džeida. “Melnā krāsa absorbē gaismu, tāpēc nepieciešams pietiekami daudz gaismas, lai izceltu vaibstus. Tomēr robeža ir smalka, jo pārāk daudz gaismas pāreksponēs ādu un izlīdzinās vaibstus.”

“Es parasti konstatēju, ka fona apgaismošana, izmantojot studijas lampas vai sauli, labi noder jauktas rases ādas toņiem. Tā piešķir patīkamu gaismu sejas sāniem, un jūs varat izmantot atstarotāju, lai daļu šīs gaismas atstarotu atpakaļ uz sejas.”

3. Izmantojiet portretu attēlu stilu

Portrets ar sievieti ar garām bizēm, rozā jaku un pelēkām džinsu biksēm pilsētas ielā.

Šī fotogrāfija tika uzņemta ar portretu attēlu stilu, kas krāsas padara nedaudz siltākas. Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/640 s, f/1.4 un ISO320. © Jade Keshia Gordon

Portrets ar nedaudz vēsākām krāsām, kur pilsētas ielā ir redzama sieviete ar garām bizēm, rozā jaku un pelēkām džinsu biksēm.

Šī fotogrāfija ir uzņemta ar standarta attēlu stilu, tāpēc krāsas ir nedaudz vienmuļākas, bet patiesākas. Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/640 s, f/1.4 un ISO320. © Jade Keshia Gordon

Izvēloties kādu no iepriekš iestatīto attēlu stilu opcijām, kamera jūsu vietā parūpēsies par visiem iestatījumiem — katrs attēlu stils piedāvā dažādu asuma, kontrasta, piesātinājuma un krāsu toni, un ar tiem var panākt ievērojami atšķirīgu efektu uz ādas toni. Kā jūs varētu sagaidīt, portretu attēlu stils ir optimizēts kadriem ar cilvēkiem — ar nedaudz samazinātu asumu un nedaudz palielinātu spilgtumu, lai panāktu maigāka izskata ādu.

“Šeit es dodu priekšroku portretu iestatījumam, jo attēls, ko uzņēmu ar standarta attēlu stilu, šķita nedaudz vienmuļš,” saka Džeida. “Portretu iestatījums attēlā viegli pastiprina sarkano apakštoni. Tāpēc tas lieliski izcēla modeļa rozā apģērbu, un, tā kā viņa ir melna, šīs sarkanās krāsas pastiprināšana palīdzēja uzlabot viņas ādas toni, nepadarot to pārāk oranžīgi sarkanu.”

Ja konstatējat, ka portretu attēlu stils kopā ar apgaismojumu ādas toni padara nedaudz par daudz sarkanīgu vai dzeltenīgu, izmantojiet krāsu toņa slīdni attēlu stila izvēlnē, lai to koriģētu.

4. Iestatiet baltās krāsas balansu manuāli

Portrets ar sievieti ar garām bizēm un rozā jaku.

Šis attēls tika uzņemts ar dienasgaismas baltās krāsas balansa iestatījumu, un tajā redzamas patiesās krāsas. Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/640 s, f/1.2 un ISO320. © Jade Keshia Gordon

Portrets ar sievieti ar garām bizēm un īsu rozā jaku, izmantojot siltāku baltās krāsas balansu.

Šis attēls tika uzņemts, izmantojot baltās krāsas balansa iestatījumu Shade (Ēna), kas visas krāsas portretā padara siltākas (oranžākas). Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu ar 1/640 s, f/1.4 un ISO320. © Jade Keshia Gordon

Lai panāktu vienmērīgu ādas krāsu, izvēlieties baltās krāsas balansa iepriekšējo iestatījumu, kas atbilst apgaismojuma apstākļiem, vai izveidojiet savu, izmantojot pielāgotu baltās krāsas balansa opciju kameras galvenajā izvēlnē. Kamēr apgaismojums nemainīsies, visos kadros iegūsiet vienu un to pašu rezultātu.

Ja atstājat automātisku baltās krāsas balansa iestatījumu, kamera koriģēs krāsas temperatūru, lai noņemtu nevajadzīgās krāsas. Tā var veidoties pārāk siltu toņu (oranžs) vai pārāk aukstu toņu (zils) ādas tonis. Ja uzņemat RAW režīmā, vēlāk rediģēšanas laikā varat mainīt baltās krāsas balansu, tomēr, to pareizi iestatot kamerā, var iegūt precīzāku priekšskatījumu.

“Šajos piemēros varat redzēt efektu uz modeļa ādas toni, ko panāk ar dažādu baltās krāsas balansa iestatījumu lietošanu,” skaidro Džeida. “Šeit es dodu priekšroku rezultātiem, kas iegūti ar dienasgaismas iestatījumu, jo tas neizlīdzina viņas vaibstus un nepadara viņu pārāk oranžīgu. Tas vienkārši nedaudz uzlabo krāsas, veidojot attēlu līdzīgāku tam, kādu tajā brīdī to redzēju.”

5. Uzņemiet RAW formātā

Cilvēks, kas tur Canon EOS R6 un iestata kameru fotografēšanai RAW formātā.

Uzņemot RAW formātā, kamera saglabā visus toņus un krāsu detaļas, ko uzņēmis sensors, sniedzot vairāk brīvības attēla apstrādē. © Jade Keshia Gordon

Ja uzņemat JPEG vai HEIF formātā, pirms uzņemšanas kamerā jāiestata pareizie iestatījumi. Tas ietver krāsu telpu, kas nosaka fotogrāfijā parādāmo krāsu diapazonu. To var iestatīt kameras galvenajā izvēlnē.

Džeida vienmēr uzņem RAW formātā un iesaka to darīt arī tad, ja tikko uzsākat portretu fotografēšanu, jo tas atvieglo precīzu ādas toņa koriģēšanu vēlāk. RAW faili satur vairāk attēlu informācijas nekā JPEG vai HEIF faili, un jūs varat brīvi koriģēt attēlu parametrus, piemēram, baltās krāsas balansu, krāsu raksturojumu un asumu, izmantojot RAW failu apstrādes un rediģēšanas programmatūru, piemēram, Canon Digital Photo Professional, neietekmējot sākotnējos attēlu datus.


Autors: Markuss Hokins (Marcus Hawkins)

Saistīti produkti

Saistīti raksti

  • Portrets, kurā ir sieviete ar lielu, zaļu kaklarotu un zilu bereti uz violeta fona.

    MĀJĀS ĪSTENOJAMI PROJEKTI

    Izveidojiet savu mājas studiju

    Atklājiet, kā radoši strādāt ar zibspuldzi un uzņemt iespaidīgus portretus, iekļaujoties nelielā budžetā.

  • Sieviete ar garām bizēm, kuru uz ielas fotografē draudzene ar Canon EOS R6.

    MODES FOTOGRĀFIJAS

    Kā uzņemt draugus kā modeļus

    Londonā dzīvojošā modes un skaistumkopšanas nozares fotogrāfe Džeida Keša Gordona (Jade Keshia Gordon) piedāvā sešus vienkāršus padomus, kā izveidot stilīgākus kadrus, ko ievietot sociālajos tīklos.

  • dark portrait of girl

    PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Portreti izaicinoša apgaismojuma apstākļos

    Portretu uzņemšana naktī var būt sarežģīta. Uzziniet, kā uzlabot savas portretu fotografēšanas prasmes.

  • A Speedlite on a tripod with a cardboard box mounted in front of it, throwing gentle light on a boy.

    PROJEKTI

    Paštaisīti foto piederumi

    Izveidojiet savu gaismas mīkstinātāju, staru kūļa cauruli fokusētai gaismai un spilvenu kameras atbalstam.