Mākslas fotogrāfs Kriss Vards (Chris Ward) bieži vien atgriežas pie tās pašas ainas, piemēram, pie šī koka, kas atrodas Anglijā, uz dienvidiem no Linkolnas, lai uzņemtu, kādu ietekmi uz attēlu atstāj debesu izskats un laukā iestādītā augu kultūra. “Šeit bija miglainas debesis bez mākoņiem un rugāji, kas palikuši pēc ražas novākšanas,” viņš saka. Kriss pāreksponēja debesis un lauku, lai iegūtu tīrāku kompozīciju. “Tukšā telpa palīdz izolēt koku, un dzīvžogs nodrošina izteiksmīgu horizontālu līniju, atdalot debesis un lauku.” Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 105 mm, 1/330 s, f/11 un ISO100. © Chris Ward
Krāsu uztvere ir spēcīgi saistīta ar emocijām. Psiholoģiskās teorijas skaidro, kā mūs ietekmē dažādas krāsas. Tas atšķiras dažādās kultūrās, taču bieži tiek uzskatīts, ka zaļā un zilā krāsa nomierina, savukārt sarkanā un oranžā krāsa stimulē un, šķiet, pat liek justies izsalkušam! Šīs idejas ietekmē to, ko mēs izvēlamies valkāt, kā mēs iekārtojam savas mājas un, runājot par fotografēšanu, kādus attēlus uzņemam.
Bet ne visi krāsas uztver vienādi. Lielbritānijā dzīvojošajam mākslas fotogrāfam Krisam Vardam (Chris Ward) ir iedzimta slimība, ko dēvē par krāsu aklumu, jo viņam ir grūtības redzēt zaļās krāsas toņus. Viņš ir atklājis, ka viņa redze ir daudz vairāk pielāgota smalku detaļu, neliela kontrasta un daudzveidīgas faktūras atpazīšanai nekā citiem cilvēkiem, kas viņam lieliski noder, specializējoties uz monohromu attēlu veidošanu.