ĒDIENA FOTOGRAFĒŠANA
Labākie objektīvi ēdienu fotografēšanai
Izveidojiet fotogrāfijas ar ēdieniem, kurus ir vērts nobaudīt un kas fotografēti ar Canon objektīvu izlasi, kas jums noteikti nepieciešama.
ĒDIENA FOTOGRAFĒŠANA
Pateicoties Instagram iespējām, ēdienu fotografēšana pēdējo gadu laikā piedzīvo renesansi, bet ikviens, kurš kaut reizi ir mēģinājis nofotografēt savas pusdienas, zina — tas nav nemaz tik vienkārši. Ēdienu fotogrāfe no Zviedrijas Linda Lomelīno (Linda Lomelino) ir lieliski apguvusi šo mākslu. Viņas ēdienu attēli ir ievīti rotaļīgi pasakainā šarmā ar saldsērīgas noskaņas piedevu un ir spējuši piesaistīt vairāk nekā 750 000 sekotāju viņas Instagram kontam.
“Cepšanas azartu sevī atklāju pirms aptuveni 11 gadiem,” saka Linda, kura fotomākslu apguva skolā. “Glazūrkēksiņi tolaik bija ļoti iecienīti, tādēļ es uzņēmu dažas fotogrāfijas un ievietoju tās Facebook tīklā. Citiem tās ļoti patika, tādēļ sāku domāt par sava bloga izveidi.” Pateicoties šim blogam (Call Me Cupcake), Lindas apetīti rosinošie meistardarbi ir apkopoti četrās grāmatās, kas ir tulkotas vairākās valodās.
Lūk, daži viņas padomi, kā tikt pie panākumu saldās garšas:
Ja jums ir tāda iespēja, studijas vidē Canon Speedlites palīdzēs izveidot atbilstošu apgaismojumu. Cits variants ir izmantot dabisko gaismu, kas tik viegli nepakļaujas, bet ar pareizu pieeju var lieliski izcelt jūsu objektu. “Eksperimentējiet ar gaismu savā dzīvesvietā,” iesaka Linda. “Loga izmērs, tā novietojums telpā, diennakts laiks un laikapstākļi — tas viss ietekmē apgaismojumu,” viņa norāda. “Parasti visvieglāk strādāt ar ziemeļu puses logiem — gaisma dienas laikā tik daudz nemainās un attēli nebūs jāuzņem tiešā saules gaismā.”
Lindas ideālie apstākļi ir nedaudz apmākusies diena, jo tad no sāniem apgaismotus attēlus viņa pirms pusdienlaika var uzņemt studijā, kas pavērsta uz rietumiem, bet vēlā pēcpusdienā un vakarā — virtuvē, kas pavērsta uz austrumiem. Lai iegūtu sev raksturīgo “saldsērīgo” izskatu, viņa aizvelk tumšus aizkarus.
“Eksperimentējot un trenējoties var iegūt labu rezultātu neatkarīgi no tā, kāds logs ir jūsu telpā, bet, ja dzīvojat valstī, kur pārsvarā spīd saule un ir pieejams tikai dienvidu puses logs — tas būs sarežģītāk,” viņa stāsta. “Šādos apstākļos iesaku izmantot plānus, baltus aizkarus, lai padarītu gaismu nedaudz maigāku.”
Viens oriģinālu uzņēmumu avots ir kompozīcija, un Lindas risinājums ir koncentrēties uz krāsām. “Fotografējot es parasti izmantoju tikai divas vai trīs krāsas,” viņa paskaidro. Viņa izmanto vienādas krāsas ēnas un pēc tam pievieno papildinošas krāsas, kas atrodas krāsu apļa pretējā pusē, lai radītu vizuālu kontrastu. “Strādājot ar kūku, kurai ir violeta glazūra, es mēģināšu fotogrāfijā ielikt kaut ko dzeltenu vai dzeltenzaļu. Esmu ļoti iecienījusi arī oranžas un zilganzaļas krāsas salikumu, kas palīdz iegūt tiešām satriecošus fotoattēlus.”
Linda iesaka eksperimentēt ne tikai ar krāsām, bet arī ar tekstūru, lai padarītu uzņēmumu interesantāku. “Fotografējot kūku, kurai ir izteikta tekstūra un glazūras raksts, es izvēlos līdzenu fonu, lai vairāk izceltu tieši kūku. Citkārt es izmantoju līdzenu tekstūru pilnīgi visam vai iekļauju daudz dažādu tekstūru — to var vienkārši panākt, pievienojot, piemēram, saburzītu auduma salveti.”
Papildus krāsām un tekstūrai Linda iesaka padarboties ar dažādiem sīkumiem, kas var atdzīvināt vienmuļu kompozīciju, kā arī piešķirt tai mēroga un dziļuma iespaidu. “Labs piemērs ir ārpus fokusa esoši priekšmeti priekšplānā un fonā,” viņa iesaka. “Es varētu aiz ēdiena novietot vāzi ar ziediem un tad, izmantojot nepāra skaitļus, izkaisīt ap to receptes sastāvdaļas, piemēram, miltus, ogas un lapas.”
Lai darbs būtu precīzāks un ja kamera ir atbilstoši aprīkota, Linda iesācējiem iesaka izmantot lokāmu (vari-angle) skārienjutīgu ekrānu. “Tādas kameras kā Canon EOS 850D un Canon EOS 250D ir lieliski piemērotas ēdienu fotografēšanai, jo tām ir lokāmi skārienjutīgie ekrāni. Tie ir īpaši noderīgi, uzņemot fotogrāfijas no putna lidojuma, jo kamera atrodas augstu, bet jūs varat vienkārši nolocīt ekrānu un izvēlēties vajadzīgo fokusa vietu. Tas pats ir sakāms par fotografēšanu no ļoti maza leņķa — nav jāguļ uz grīdas, vienkārši pagrieziet ekrānu.”
Tie, kuri ir pamielojuši acis ar Lindas veikumu, zina, cik ļoti šī fotogrāfe no Skandināvijas ir iecienījusi rekvizītus, kas ir būtiski papildu tekstūru un krāsu ienešanai, kā arī attēla kopējās noskaņas veidošanai. “Man ir milzum daudz rekvizītu,” viņa stāsta. “Galvenokārt tie ir paveci priekšmeti, ko esmu uzgājusi dažādās bodītēs un antikvariātos un kas palīdz atainot stāstu. Ja vēlos iegūt lauciniecisku, nostalģisku iespaidu, noderēs antīki rekvizīti, bet, ja nepieciešams košs, moderns izskats, es izvēlēšos rekvizītus ar izteiktām līnijām, kam ir mazāk rakstu un krāsu.”
Lindai pieejamo fonu krājums ir tikpat iespaidīgs kā viņas rekvizītu kolekcija, un tajā atrodami visdažādākie materiāli, piemēram, tapetes, dāvanu papīrs, lina aizkari, koka kastes, vecas durvis un krēsli un pat vecmodīgi čemodāni. “Ne jau vienmēr jāizmanto koka galds,” viņa saka. “Fonu var izveidot no jebkura materiāla. Var, piemēram, nokrāsot pāris koka gabalu. Katru malu var nokrāsot atšķirīgā krāsā un, kad vēlaties pamainīt izskatu, tās vienkārši pārkrāsot.”
Parasti Linda izmanto kameru Canon EOS 5D Mark II (tagad tās vietā ir Canon EOS 5D Mark IV) ar vienu no četriem biežāk lietotajiem objektīviem: Canon EF 50 mm f/1,2L USM, Canon EF 85 mm f/1,2L II USM, Canon EF 100 mm f/2,8 Macro USM un Canon EF 24-70 mm f/2,8L II USM. Objektīva izvēle ir saistīta ar to, kādu stāstu viņa vēlas radīt.
“Ja tikai sākat fotografēt, objektīvs Canon EF 50 mm f/1,8 STM ir fantastisks sākumpunkts,” viņa saka. “Tam ir pieņemama cena, un apstāklis, ka var fotografēt ar zemu f-stop vērtību un lielu diafragmas atvērumu, palīdzēs brīžos, kad ir vāja gaisma, — tas ir ļoti būtiski, ja dzīvojat valstī ar garām un tumšām ziemām. Turklāt tam ir ideāls fokusa attālums, lai, uzņemot fotogrāfiju, nebūtu jāiet pārāk tuvu. Vēl viena laba izvēle ir Canon EF-S 60 mm f/2,8 Macro USM, kas ir līdzīgs manam makro objektīvam ar neticamu asumu.”
Fotografēšanai no attāluma Linda iesaka platāka leņķa objektīvu. “Ja nepieciešams fotografēt visu galdu, izvēlieties objektīvu Canon EF-S 35 mm f/2,8 IS Macro STM, kuru es izmantotu arī uzņēmumiem no putna lidojuma.” Atcerieties, ka, fotografējot ar APS-C vai kameru ar apgriešanas sensoru, piemēram, Canon EOS 850D, 35 mm objektīvs ar 1,6x apgriešanas faktoru sniegs līdzīgu ainu kā pilnkadra kameras 50 mm objektīvs.
Lai arī vairums cilvēku ēdienu fotogrāfijas saista ar uzņēmumiem no putna lidojuma, kādi ir redzami Instagram, Linda uzskata, ka ir svarīgi izmantot arī citus leņķus. “Uzņemšanas leņķis ir atkarīgs no tā, ko es vēlos izcelt. Garu kārtaino kūku es, visticamāk, fotografētu uz statīva no sāniem un pēc tam uzņemtu putna lidojuma attēlus ar kūkas gabaliņiem uz šķīvja.”
Tā kā lielāka daļa Lindas darbu ir redzami viņas blogā, viņasprāt, kvantitāte ir tikpat nozīmīga kā kvalitāte. “Es ievietoju internetā daudz attēlu, tādēļ mēģinu fotografēt no dažādiem leņķiem, lai saturs būtu daudzveidīgāks un plūstošāks.”
Lai radītu savu apburošas noskaņas piesātināto stilu, Linda parasti fotografē ar plašu diafragmas atvērumu un zemu ISO skaitli. “Parasti izmantoju f/1,8 līdz f/3,2 diafragmas atvērumu, lielāku izvēlos ļoti reti,” viņa skaidro. “Vienīgais gadījums, kurā es izmantotu mazāku diafragmas atvērumu, būtu putna lidojuma fotogrāfijām, kuru fokusā vēlos redzēt vairākus priekšmetus dažādos augstumos, bet es reti eju tālāk par f/5.”
“Tāpat es ieteiktu fotografēt ar zemu ISO un nepārspīlēt ar slēdža ātruma samazināšanu. Turot kameru rokās, mēģinu turēties pie 1/125 s, bet, ja izmantojat trijkāji un fotografējat nekustīgu objektu, var lietot arī zemāku.” ISO iespējas ir lielā mērā atkarīgas no izmantotās fotokameras, bet ieteicams fotografēt ar ISO, kas ir pēc iespējas zemāks. Zems ISO skaitlis palīdz izvairīties no graudainiem attēliem, kas ir īpaši svarīgi, ja plānojat attēlus palielināt vai izdrukāt.
Lindas noskaņas bagātākie uzņēmumi ir no “tumšo toņu” (low-key) kategorijas, proti, tajos ir pareiza objekta ekspozīcija un apkārt esošie priekšmeti ir tumšāki. Lai panāktu vajadzīgo estētisko noformējumu, Linda savus uzņēmumus apstrādā, bet uzskata, ka iesācējiem nav vajadzīga dārga programmatūra. Canon piedāvā Digital Photo Professional bez maksas visiem Canon kameru lietotājiem, un viedtālrunī var ielādēt daudz bezmaksas foto apstrādes lietotņu. Izmantojiet savas fotokameras Wi-Fi savienojuma iespējas un pārnesiet fotogrāfijas uz tālruni vai datoru ar image.canon palīdzību, lai tās uzreiz varētu apstrādāt un koplietot.
Autors: Natālija Dentone (Natalie Denton)
Gūstiet iedvesmu — tas ir galvenais noderīgu fotografēšanas padomu, pircēja ceļvežu un informatīvu interviju avots — viss, kas nepieciešams vislabākās kameras vai printera atrašanai un jaunāko radošo ideju īstenošanai.
Atpakaļ uz visiem padomiem un paņēmieniemĒDIENA FOTOGRAFĒŠANA
Посетители Международной конвенции телерадиовещания (IBC) объясняют, почему они делают выбор в пользу разрешения 4K, даже если результат съемки транслируется в разрешении 1080p.
DRUKĀŠANAS PADOMI
Nataša Alipūra Faridani iesaka, kā uzņemt ēdienu fotogrāfijas, un parāda, kā izdrukāt tik skaistus attēlus, ka mēli var norīt.
ĒDIENA FOTOGRAFĒŠANA
Ēdiena fotografēšanas padomi no Instagram influenceres un Canon vēstnieces Jasmīnas Albatoulas (Yasmin AlBatoul).