Radošo robežu paplašināšana ir būtiska modes fotografēšana daļa, un tā ir ļoti svarīga, virzoties uz demokratizētu nozari — tādu, kurā jaunie radošie cilvēki, kā arī jau sevi pierādījušie fotogrāfi spēj pastāstīt savus unikālos stāstus caur objektīvu. Šoreiz Nigēriešu Canon vēstnieks Emanuels Ojeleke stāsta vairāk par savu iedvesmojošo modes fotogrāfa ceļu Lagosā.
Emanuels Ojeleke: radošais ceļš modes fotografēšanā
No Scrabble spēles līdz kameras objektīviem
Emanuela ceļš fotogrāfijas pasaulē ir tikpat unikāls kā viņa uzņemtie attēli. Iepriekš viņš bija profesionāls Scrabble spēlētājs, kas apceļoja pasauli, piedaloties turnīros. Tieši šo piedzīvojumu laikā viņā izveidojās dziļa patika pret fotografēšanu, iemūžinot atmiņas un mirkļus no saviem ceļojumiem.
Emanuels sevi dēvē par "sērijveida uzņēmēju", un viņš galvenokārt novirza enerģiju tajā, ar ko aizraujas, un tas ir bijis nozīmīgs faktors, pārveidojot hobiju par plaukstošu karjeru.
Oriģinalitātes filozofija
Viens no Emanuela vadošajiem principiem ir — nekad neatkārtot vienu un to pašu attēlu. "Man nepatīk rutīna," viņš atzīstas. "Es ātri sāku garlaikoties, tādēļ, pat ja es fotografēju kaut ko jau iepriekš uzņemtu, apgaismojumam ir jābūt atšķirīgam. Protams, ka klienti grib konsekvenci, taču es izvairos būt klišejisks. Es atrodu jaunus ceļus, kā nonākt līdz savam mērķim. Tas ir bijis mans virzītājspēks. Tas manī ir uzturējis interesi.
"Kad šķiet, ka esi kaut ko sapratis, un ka tā ir pareizā pieeja, tad iekrīti pašapmierinātības slazdā, un vienā brīdī tavi attēli sāk atkārtoties. Nigērijas kultūrā cilvēki vēlas svaigas idejas un vienmēr kaut ko atšķirīgu. Ja sāc darīt kaut ko vienā stilā, daudzi jaunie fotogrāfi to sāks atdarināt, tādēļ — ja nespēj atrast jaunu pieeju savam darbam — tas sāks izskatīties tāpat kā simts citu fotogrāfu veikums. Spēja kaut ko darīt atšķirīgi katru reizi man un maniem klientiem vienmēr nodrošina neatkārtojamības sajūtu."
Neatkarīgi no tā, vai strādāju ar personīgu projektu vai klienta pasūtījumu, vienmēr jāliek lietā savs skatījums — stāsta Emanuels — un dažreiz, pat ja klients to nav gaidījis, rezultāts viņus uzrunā un viņš beigu beigās par to ir sajūsmā.
"Mana darba pamatā ir tādi elementi kā spontanitāte un mākslinieciskums, taču, manuprāt, to būtiski ietekmē arī apgaismojums," stāsta Emanuels. "Man šķiet, ka tas nosaka lielu daļu redzamās noskaņas. Taču pats svarīgākais ir tas, lai manam darbam būtu dvēsele." Uzņemts ar Canon EOS R5 ar Canon RF 50mm F1.2L USM lēcu ar 1/160 s, f/2,8 un ISO 125. © Emmanuel Oyeleke
Emanuels atklāj: "Man ļoti patīk izcelt un akcentēt savu modeļu stiprās puses". "Man arī patīk būt nedaudz dinamiskam, radot savu fotogrāfiju kompozīciju. Šie ir daži no elementiem, kas, manuprāt, ir būtiski manos darbos." Uzņemts ar Canon EOS R5 ar Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu ar 1/160 s, f/2,8 un ISO 160. © Emmanuel Oyeleke
Stāsts caur modes fotogrāfijām
Līdzīgi kā Nina Zimolonga un Jans Hipolaits, par kuru varējāt lasīt šīs sērijas iepriekšējā rakstā, arī Emanuels uzskata, ka modes fotografēšanā vienmēr klātesošs ir stāsts.
"Pat, ja jūs to nepamanāt, tajā vienmēr ir kāds stāsts," viņš turpina, "pat tad, ja tas slēpjas vissmalkākajās niansēs — modeles skatienā, kompozīcijā vai tajā, ko izvēlos iekļaut kadrā vai atstāt ārpus tā. Es vienmēr kaut ko cenšos pastāstīt caur savu darbu."
Emanuels atpazīst to pašu radošo impulsu pašā modes nozarē un tādēļ uzsver, cik svarīgas ir platformas, kurās var saklausīt jaunas balsis. "Piemēram, Lagosas modes nedēļa ir izveidota lieliem zīmoliem, taču dažās ir redzamas platformas arī jaunajiem dizaineriem. Šobrīd parādās daudz jaunumu." Viņš uzsver tādu pasākumu vērtību kā Street Souk vai Lagosas ielas apģērbu pasākums, kas pulcē dažādus radošos cilvēkus, lai slavinātu modi un parādītu viņu darbu. "Šīs platformas ir ļoti svarīgas jaunajiem dizaineriem, kā arī citiem nozares aspektiem — jaunajiem grima māksliniekiem, frizieriem, fotogrāfiem, satura veidotājiem. Ikvienam ir vajadzīga platforma, kurā viņi var parādīt to, ko spēj dot."
Sociālie plašsaziņas līdzekļi: dod balsi māksliniekiem
Emanuels uzskata, ka nav iespējams pārvērtēt sociālo plašsaziņas līdzekļu svarīgumu — gan fotogrāfiem, gan pārējiem radošajiem cilvēkiem, kas darbojas modes vai citā nozarē.
Viņš piebilst, ka sociālie plašsaziņas līdzekļi ir ieviesuši demokrātiju publicitātē, ļaujot visdažādākajiem māksliniekiem beigu beigās “pašpublicēt” savu veikumu un sasniegt skatītājus visā pasaulē, bez nepieciešamības paļauties uz tradicionālajiem piekļuves devējiem — ko pieminēja arī Jans, aprakstot šķēršļus iekļūšanai savā darbības lauciņā, piemēram, izdevējiem, galerijām un producentiem. "Sociālie plašsaziņas līdzekļi tik tiešām ir devuši labas iespējas, it īpaši jaunajiem fotogrāfiem, dizaineriem, grima māksliniekiem un citiem, kam iepriekš nebija iespējas tapt pamanītiem vai iegūt svarīgus kontaktus.
"Varbūt tu nekad neesi izbraucis no Nigērijas, taču tavs darbs ir apceļojis visu pasauli. Manuprāt, tas ir patiešām svarīgi."
Emanuels uzskata, ka viņa video un satura veidošana ir darba centrālā daļa, kas ne tikai ļauj viņam uzņemt attēlus, bet arī parādīt to, kas pamudina radīt šādus attēlus. "Tu vari notvert šīs pieredzes niansi. To nav iespējams nopirkt.” Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu ar 1/160 s, f/2,8 un ISO 100. © Emmanuel Oyeleke
Padoms topošajiem modes fotogrāfiem
Emanuels sniedz padomu topošajiem modes fotogrāfiem, kā arī uzlecošajiem nozares talantiem, kuriem viņu darbs var atnest neredzētu pamanāmību:
- "Centies kļūt redzams. Kopīgošana veicina afrikāņu talantu redzamību — fotogrāfijas, videogrāfijas, kinematogrāfijas, modes jomā. Ir tāds teiciens: aizvērta mute netiks pabarota. Ar to es domāju, ka, būdams mākslinieks, tu nevēlies tikai radīt darbu, kas tiks nolikts nevienam neredzamā vietā. Manuprāt, šobrīd kā vēl nekad svarīgi ir dalīties."
- Parādiet savu stāstu "Cilvēkus uzrunā stāsti, nevis tikai attēli vai video. Pastāsti savu stāstu, tādēļ, ka neviens cits nevar to izdarīt kā tu."
- Atveries caurskatāmībai. "Cik gan bieži var dzirdēt citus sakām: “Ak, mans darbs runā pats par sevi"? Taču visapkārt, pat sociālajos plašsaziņas līdzekļos ir daudz trokšņa un uzmanības novērsēju. Tādēļ šobrīd tev ir jādalās maksimāli daudz un bieži — un, manuprāt, ne tikai ar labo, bet arī ar izaicinājumiem, aizkadra mirkļiem, un varbūt cilvēki pamanīs kaut ko vērtīgu tajā, ko dari."
Emanuela ceļš ir dzīva liecība kaislības, oriģinalitātes un radošuma spēkam, atklājot, cik daudz uzņēmēja gars un sociālie plašsaziņas līdzekļi spēj veidot mūsdienu vizuālo stāstnieku karjeras. Ja mums no tā kaut kas būtu jāiemācās, tas būtu: ar pareizajiem instrumentiem un attieksmi lieli sapņi kļūst par realitāti.
Lasīt vēl:
Autors: Mabintija Teilore-Kamara un Sāra Keja Blanda
Saistītie produkti
-
EOS R6 Mark II
Fotogrāfijas vai video, darbība vai portreti — kameras EOS R6 Mark II apvienotā veiktspēja un attēlu kvalitāte ļauj radoši uzplaukt -
EOS R8
Pārejiet uz fotografēšanu un filmēšanu ar pilnkadra kameru un īstenojiet savas radošās ieceres. -
EOS R7
Izpētiet savvaļas dzīvniekus ar kameru, kas nodrošina sensacionālu ātrumu un attēlu kvalitāti ērti pārnēsājamā korpusā ar APS-C sensoru — tā konstruēta nākotnes lietošanas vajadzībām. -
EOS R10
Speriet nākamos soļus fotografēšanā un video veidošanā ar bezspoguļa EOS R sistēmas kameru, kuras konstrukcijas pamatā ir APS-C lieluma sensors. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM piedāvā tuvplānu daudzpusību ar nelielu telefoto saspiešanu un piecu pakāpju attēla stabilizatoru kompaktā, vieglā korpusā. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35 mm makro objektīvs ar lielu diafragmas atvērumu f/1.8 platleņķa perspektīvai un fokusēšanai tuvumā; aprīkots ar Hybrid IS. -
RF 28-70mm F2.8 IS STM
Mazs, ātrs un viegls f/2.8 28–70 mm tālummaiņas objektīvs pilnkadra kamerām ar attēla stabilizatoru un izolāciju noturībai pret laika apstākļiem. Lieliski piemērots ceļojumiem, portretiem un ikdienas radošajai darbībai. -
RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM
Standarta APS-C tālummaiņas objektīvs EOS R sērijai, kas ir lieliski piemērots ikdienas situācijām, piemēram, ģimenes, dzīvesstila, portretu un brīvdienu fotografēšanai.