IELU FOTOGRAFĒŠANA

Svarīgi padomi, lai uzņemtu unikālas ielu fotogrāfijas

Andress Maknīls (Andres McNeill) saka, ka pēdējās desmitgadēs ielu fotogrāfija ir attīstījusies — mūsdienās tā ir eksperimentālāka, iedvesmojoties no citiem žanriem.
No aizmugures uzņemta persona, kas iet pāri garam iekārtajam tiltam pretim augstu ēku rindai. Uzņēmis ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill).

Ielu fotografēšana ir notikusi kopš brīža, kad kameras bija pietiekami portatīvas, lai tās ērti pārnēsātu. Šajā žanrā ir plašs stilu klāsts, bet kopumā tas tiek definēts šādi: neiestudēti attēli publiskā vietā. Lielākā daļa cilvēku domā, ka ievērojamākais ielu fotogrāfiju stils ir 20. gs. 60.–80. gadu Ņujorkas stils — ātri uzņemti kadri, kas dažkārt uzņemti tieši cilvēku sejās. Līdzīgi kā visu veidu fotogrāfijas, šis stils ir attīstījies.

Laikā, kad ikvienam kabatā ir viedtālrunis, nopietni ielu fotogrāfi izceļas ar to, ka viņu ar kameru uzņemtie attēli ir kvalitatīvi un radoši. Viņi var pieturēties pie iepriekš minētā stila, tomēr uzņemt ielu fotogrāfijas savā stilā.

Kā piemērs minams Andress Maknīls (Andres McNeill). Viņš dzīvo Glāzgovā, Lielbritānijā un ir ieguvis daudz sekotāju sociālajos tīklos ar dramatiskajiem Skotijas pilsētas kadriem, kuru pamatā ir arhitektūra. Andresam svarīgākās ir ēkas, cilvēki tās papildina.

Šeit viņš dalās ar ielu fotografēšanas padomiem.

1. Vērojiet pasauli jums apkārt

Divas personas ar lietussargiem iet gar lielu, iespaidīgu ēku. Uzņēmis ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill).

Andresu iedvesmo arhitektūra, tomēr viņam patīk savās pilsētas fotogrāfijās ietvert arī cilvēkus, pievienot kustību un personību, lai atdzīvinātu kadru. Uzņemts ar Canon EOS R6, kurai ir Canon stiprinājuma adapteris EF-EOS R un Canon EF 70-200mm f/4L IS USM objektīvs, ar 200 mm, 1/800 s, f/4 un ISO 400. © Andres McNeill

Pavecāks vīrietis ar spieķi iet pa ietvi un izskatās niecīgs pret augstceltni ar sarkanām ķieģeļu sienām. Uzņēmis ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill).

Ceļu zīmes un metāla elementi šīs ēkas ārpusē palīdz pievērst skatītāja skatienu šim pavecajam vīrietim, kas gar iespaidīgajām sarkano ķieģeļu sienām iet ar spieķi. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/800 s, f/2,8 un ISO 100. © Andres McNeill

Kad Andress dodas ārā fotografēt, viņš apzināti izvairās izdomāt, kurp doties, tā vietā reaģējot uz to, ko redz. Viņam ir sajūta par to, ko viņš meklē. “Es teiktu, ka esmu nedaudz atšķirīgs no daudziem ielu fotogrāfiem, jo es ņemu vērā pilsētas arhitektūru,” viņš skaidro. “Mani interesē mēroga parādīšana. Man patīk masīva ēka un cilvēki priekšplānā, lai radītu kontrastu.”

Andress klīst apkārt, līdz atrod vietu, kura, viņaprāt, veidos spēcīgu kompozīciju, pēc tam sagatavo kameru un gaida. “Es atrodu jauku ēku fonam, un cilvēks, kas paies tai garām, ir gandrīz sekundārs,” viņš saka. Tas, kas veido ideālu fotografējamo objektu, bieži vien balstās uz vizuālu atkārtojumu vai sakritību — “cilvēks zaļā krekliņā blakus reklāmas stendam, kurā redzams cilvēks ar zaļu krekliņu, un tamlīdzīgas lietas”.

Fotografējot cilvēkus ainā, ir svarīgi paturēt prātā fokusa punktu — vai tās ir galvenā objekta acis, pūļa centrālās personas seja vai cilvēks uz ielas, kas steidzas.

2. Atrodiet stilu, kas jūs iedvesmo

Šajā ielas fotogrāfijā, kas uzņemta no apakšas, divas greznas ēkas ēnā ierāmē trešo ēku, ko apspīd saule.

Augstas ēkas var izmantot, lai ierāmētu citu objektu kadrā, un šādas fotografēšanas priekšrocība ir tā, ka varat fotografēt jebkurā laikā. “Nav svarīgi, vai fotografējat pusdienlaikā, kas parasti fotogrāfiem ļoti nepatīk skarbās saules gaismas dēļ, jo joprojām var atrast jauku kontrastu starp gaismu un ēnu,” Andress saka. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/250 s, f/2,8 un ISO 200. © Andres McNeill

Cilvēks skatās un gaida uz perona, garām pabraucot vilcienam. Cilvēks ir fokusēts, savukārt vilciena vagoni ir izplūduši.

Andresam patīk veidot attēlus, kas izskatās pēc filmu kadriem, jo tie rada “nostalģisku izskatu, gandrīz kā manas bērnības Glāzgovā”, viņš saka. Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 1/6 s, f/4.5 un ISO 100. © Andres McNeill

Kino Andresam ir nozīmīgs saskarsmes punkts, viņš veido attēlu “gandrīz kā kadru no filmas”.

Viņš uzsver, ka mūsdienās ielu fotografēšanā nav paņēmiena, kas derētu visiem. Andresa uzmanību visvairāk piesaista ēku formas un raksti — neatkarīgi no tā, vai tās ir 19. gadsimta Viktorijas laikmeta celtnes vai atsevišķas brutālisma stila ēkas, kuras var atrast Glāzgovas ielās. Viņš saka: “Man ļoti patīk izmantot virzošas līnijas, veidojot attēlus, kur ēku līnijas aizved līdz objektam. Dažreiz es fotografēju ēku abās kadra pusēs un tad pa vidu kādu cilvēku vai varbūt taksometru, kas brauc manā virzienā.

“Ir tik daudz veidu, kā tam pieiet,” Andress piebilst. “Kādreiz vienmēr izmantoja 35 mm, dažreiz fotografēja impulsīvi, iegūstot tuvplānus, turpretim tagad mēs izmantojam tik dažādus fokusa attālumus. Ja esat vairāk introverts, varat izmantot 85 mm vai 200 mm fokusa attālumu un uzņemt no otras ielas puses, nofotografējot mirkli, ko palaistu garām ar 35 mm fokusa attālumu.”

3. Izmantojiet radošas perspektīvas

Uzņēmis ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill) no tilta apakšas — ēka un koki atspīd lielā peļķē uz ceļa.

Andress citādi necilu ainu ir padarījis interesantu, izmantojot zemi un tilta apakšu kā dabisku ierāmējumu un panākot, ka lielā peļķē uz ceļa ir redzams ēkas un koku atspīdums. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/1000 s, f/3,5 un ISO 100. © Andres McNeill

Bruģēta un līkumota Glāzgovas iela, kas uzņemta no augšas. Starp ēkām abās pusēs ir sakārtas krāsainu karodziņu virtenes. Uzņēmis ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill).

Piešķiriet savām pilsētas fotogrāfijām dažādību, fotografējot ielas no augšas vai no apakšas uz augšu. Uzņemts ar Canon EOS R6, kurai ir Canon stiprinājuma adapteris EF-EOS R un Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM objektīvs, ar 16 mm, 1/160 s, f/5 un ISO 100. © Andres McNeill

Lai izveidotu izteiksmīgus attēlus, mēģiniet uzņemt no neparasta leņķa vai skatu vietas. Viena lieta, kas Andresam Glāzgovā patīk, ir dažādās perspektīvas un līmeņi, ko var nofotografēt, jo tā ir kalnaina. Paaugstinājums ir lieliski piemērots arī saulrietu uzņemšanai.

Vēl viens paņēmiens ir meklēt atspīdumus logos vai citās spīdīgās virsmās. Varat eksperimentēt ne tikai ar logiem, bet arī ar peļķēm un upēm, radot interesantas kompozīcijas.

Ja uzņemat ielu attēlus, apsveriet savas pilsētas unikālās īpašības un izmantojiet tās, lai attēlus padarītu interesantus un atšķirīgus.

4. Izmantojiet laikapstākļus savā labā

Cilvēks, ģērbies elegantā melnā uzvalkā un turot rokās lielu melnu lietussargu, iet ar muguru pret kameru pa lietainu pilsētas ielu. Uzņēmis Andress Maknīls (Andres McNeill).

Canon aizsardzība pret sliktiem laikapstākļiem Andresu nekad nav pievīlusi, tomēr dažreiz viņš iepako papildu lietus pārsegu savai kamerai gadījumam, ja lietusgāze kļūst stipra. Uzņemts ar Canon EOS R6, kurai ir Canon stiprinājuma adapteris EF-EOS R un Canon EF 70-200mm f/4L IS USM objektīvs, ar 165 mm, 1/160 s, f/4 un ISO 100. © Andres McNeill

Šaura bruģēta iela krēslas stundā, starp ēkām piekārto lampu gaisma atspīd ūdens peļķēs uz ceļa. Uzņēmis Andress Maknīls (Andres McNeill).

Bieži vien ir jāgaida, lai uzņemtu īsto kadru. Andress vienā vietā var palikt pusstundu, kamēr iegūst vēlamo attēlu, piemēram, sagaida, ka kadrā ienāks kāda persona. Bet, ja ir atrasta interesanta vieta, tajā vienmēr var atgriezties citā dienā. Uzņemts ar Canon EOS R6, kurai ir Canon stiprinājuma adapteris EF-EOS R un Canon EF 70-200mm f/4L USM objektīvs, ar 1/250 s, f/4.5 un ISO 3200. © Andres McNeill

Glāzgovā ir izveidota vide ar brīnišķīgām ēkām, tomēr tā ir arī viena no lietainākajām Lielbritānijas pilsētām. Andress neiebilst. Patiesībā viņš pārbauda laika prognozi, cerot uz lietu. “Mani draugi un ģimene mani par to ienīst,” viņš smejas.

“Strādājot ar EOS R sistēmas kamerām, kam ir tik liela izšķirtspēja, es varu redzēt katru lietus lāsi,” viņš piebilst. “Lietus attēliem piešķir pilnīgi citu izskatu, salīdzinot ar vasaras dienās uzņemtiem attēliem. Tajos ir vairāk noskaņas.” Arī lietussargi ir lieliski rekvizīti.

5. Esiet cieņpilns

Andresa Maknīla (Andres McNeill) ielu fotogrāfija ar riteņbraucēju, kurš brauc pa bruģētu pilsētas ielu gar iespaidīgu akmens ēku.

Kad Andress uzsāka fotografēšanu, viņš centās atdarināt veco laiku ielu fotogrāfus, kas objektam piekļuva cik vien iespējams tuvu. “Man nepatīk ielauzties cilvēku personīgajā telpā,” viņš pēc tam secināja. “Tas nav mans stils.” Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/500 s, f/4.5 un ISO 100. © Andres McNeill

Vienmēr ir ieteicams pārbaudīt ielu fotografēšanas likumību vietās, kur plānojat fotografēt, taču parasti lielākajā daļā valstu ir atļauta fotografēšana sabiedriskās vietās, ja vien nav norādīts citādi. Tas ietver gājēju fotografēšanu uz ielām un cilvēku fotografēšanu publiskās vietās, piemēram, parkos.

Tomēr svešinieku fotografēšana var būt biedējoša. “Vienkārši esiet godīgs pret to, ko darāt, un ļaujiet izpausties savai aizrautībai,” iesaka Andress, kurš parasti uzņem kadru un pēc tam, ja iespējams, iet un runā ar nofotografēto objektu un parāda tam attēlu kamerā. Varat arī piedāvāt kopīgot attēlus vai sniegt fotografējamajam objektam informāciju par saviem sociālajiem tīkliem, lai viņš varētu apskatīt attēlus tiešsaistē.

Lielākā daļa cilvēku ir saprotoši, bet Andress labprāt izdzēš attēlu, ja viņam to lūdz.

6. Pilnveidojiet savu ielu fotografēšanas fotoaparatūru

Divas rokas tur Canon EOS R8, kurai pievienots Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvs.

Viens no lielākajiem baudījumiem ielu fotografēšanā ir spontānu mirkļu un neparastu ainu notveršana, tāpēc ir lieliski, ja ir kamera ar ātru nepārtrauktās fotografēšanas režīmu. Kamera EOS R8 var uzņemt līdz 40 kadrus sekundē ar elektronisko slēdzi, un tai ir arī 30 kadru sekundē nepārtrauktās fotografēšanas režīms ar iepriekšēju tveršanu RAW formātā, kas sniedz iespēju sākt uzņemt RAW formāta kadrus, līdz pusei nospiežot pogu.

Canon EOS R sistēmas bezspoguļa kameru — no pilnkadra kameru EOS R8 un EOS R6 Mark II līdz APS-C sensora kamerām EOS R10 un EOS R50, kompaktie izmēri un lieliskā darbība vājā apgaismojumā padara tās par lielisku izvēli ielu fotografēšanai.

Andress parasti uzņem ar mazu ekspozīcijas laiku nepārtrauktās fotografēšanas režīmā. “Es vēlos apturēt darbību un nevēlos palaist garām kadru,” viņš skaidro.

Tradicionāli ielu fotogrāfi izmantoja 35 mm vai 50 mm objektīvus, jo ar tiem pasaule izskatās vislīdzīgākā cilvēka acs skatienam, līdz ar to nodrošinot dabisku perspektīvu. Objektīvi Canon RF 50mm F1.8 STM un RF 35mm F1.8 MACRO IS STM nodrošina skaistu un vienmērīgu bokē efektu, un to lielais diafragmas atvērums arī palīdz radīt kinematogrāfisku efektu, izolējot objektu un vienlaikus saglabājot izpludinātu fonu.

Tomēr, ja fons ir tikpat svarīgs kā objekts, labāk var būt piemērots platleņķa objektīvs. Ārkārtīgi kompaktajam objektīvam Canon RF 28mm F2.8 STM ir gan daudzpusīgs fokusa attālums, gan liels diafragmas atvērums, lai eksperimentētu ar fona izpludināšanu, tāpēc tas ir lielisks objektīvs ielu fotografēšanai. Universālais Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM ir aprīkots ar optisko attēla stabilizāciju, lai samazinātu kameras izkustēšanās ietekmi, kā arī nodrošinātu daudzpusīgu lietojumu, uzņemot gan platleņķa ielu ainas, gan daudz intīmākus ielu portretus. “Dažkārt man patīk, ka varu pietuvināt un izveidot citādu perspektīvu,” Andress saka.

Uzņemot ar teleobjektīvu, varat nodrošināt lielāku attālumu starp sevi un fotografējamo objektu, lai nebūtu jāielaužas personas privātajā telpā. Objektīvs Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM ir ārkārtīgi daudzpusīgs 10 reižu tālummaiņas objektīvs, kas ir lieliski piemērots, ja vēlaties objektīvu ar katram scenārijam piemērotu fokusa attālumu.

Ielu fotografēšana ir vispieejamākais fotografēšanas veids. Lai sāktu ar to nodarboties, nav nepieciešams sarežģīts, dārgs aprīkojums. Nav nekur tālu jāceļo, jākāpj kalnos vai nedēļām ilgi jāsēž slēptuvē, līdz parādās kāda reta radība. Viss nepieciešamais ir paņemt savu fotoaparatūru, doties ielās vietā, kur dzīvojat, un sākt uzņemt. Tās ir prasmes, kuras uzlabo prakse. “Kamēr nebūsiet uztrenējis acis, jūs nepamanīsiet, ka visu laiku ir pieejami neticami mirkļi,” Andress saka. “Nepieciešama tikai pacietība.”

Fascinējoši fotografējamie objekti ir tieši jūsu durvju priekšā. Ejiet ārā, esiet sagatavojies un nospiediet slēdža pogu.


Autors Reičela Sīgala Hamiltone (Rachel Segal Hamilton)

Saistītie produkti

Saistītie raksti

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Ielu fotografēšanas objektīva izaicinājums

    Kāpēc ielu fotogrāfiem Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvs ir svarīgs piederums fotoaparatūras somā?

  • Arhitektūras fotografēšana

    Arhitektūras fotografēšanas padomi

    Uzsāciet arhitektūras fotografēšanu ar profesionāļa ieteiktiem paņēmieniem un padomiem.

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Atkājiet, kā veidot abstraktas ielu fotogrāfijas

    Veidojiet skaistus mākslas darbus ar ikdienas motīviem, izmantojot šos vienkāršos paņēmienus sirreālu pilsētvides attēlu veidošanai.

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Ielu portretu fotografēšanas padomi

    Labākie padomi izciliem ielu portretiem no profesionālā fotogrāfa Džūliena Lova (Julian Love).