CEĻOJUMU FOTOGRAFĒŠANA
Apzināta ceļojumu fotografēšana
Kas jāņem vērā, fotografējot kultūras un kopienas, pie kurām jūs nepiederat.
IELU FOTOGRAFĒŠANA
Fotografēšana ir Džuzepes Espozito-Rodrigesa gēnos Viņš ir dzimis Venecuēlā, viņa tēvs ir itālis, kas mīl uzņemt ainavas, un māte — portugāliete, kura ir aizrāvusies ar ceļojumu fotografēšanu. Džuzepei bija gluži dabiski iet savu vecāku fotografēšanas pēdās.
No 2013. gada viņš mājo Dublinā, staigā pa avēnijām gar upi un lampu apgaismotām ieliņām, lai uzņemtu kinematogrāfiski pārsteidzošas, bet klusi intīmas ielu fotogrāfijas, kas ir publicētas dažādos materiālos, tostarp “Lonely Planet” un “Culture Trip”. Kādreiz Džuzepe bija iecienījis strādāt ar Canon EOS 5D Mark III (tagad tās pēctecis ir Canon EOS 5D Mark IV) kopā ar Canon EF 24-70mm f2.8L II USM objektīvu, Canon EF 50mm f/1.4 USM objektīvu vai Canon EF 85mm f/1.4L IS USM objektīvu. Taču nesen viņš iepazinās ar ārkārtīgi portatīvo Canon EOS M6 Mark II.
“Canon EOS M6 Mark II ir lieliska vispusīga kamera ielu fotogrāfiem, jo tā apvieno augstu izšķirtspēju (32,5 megapikseļi), nepārtrauktu uzņemšanu (14 kadri sekundē) un lielisku video (4K bez apgriešanas) ar izturīgu rokturi, kas nodrošina ļoti ērtu turēšanu, fotografējot ielas ilgāku laika periodu.” Līdzīgi kā citas Canon EOS M kameras, EOS M6 Mark II var izmantot kopā ar Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS M, kas sniedz iespēju izvēlēties kādu no milzīgā — vairāk nekā 80 EF-S un EF objektīvu klāsta, tostarp specializētus objektīvus, piemēram, makro un zivs acs objektīvus.
Šeit Džuzepe stāsta par savu pieeju un paņēmieniem, kā arī sniedz padomus, kā uzņemt radošas ielu fotogrāfijas.
Vienmēr ieteicams pārbaudīt, kas plānotajā ielu fotografēšanas vietā ir atļauts ar likumu, tomēr kopumā lielākajā daļā valstu ir atļauts fotografēt publiskās vietās, ja vien nav norādīts pretējais, un tas ietver gājēju fotografēšanu ielās un cilvēku fotografēšanu tādās publiskās vietās kā parki. Tomēr ne visi laipni uzņem to, ka viņus fotografējat. Džuzepe saka: “Ko es daru — ātri parādu viņiem fotogrāfijas un ceru, ka viņi redzēs, ka pieeju šai lietai mākslinieciski. Dažkārt parādu viņiem savu Instagram kontu, lai viņi varētu redzēt, ka vienīgais iemesls, kāpēc to daru, ir mākslas mīlestība, un parasti viņi to novērtē un nomierinās.”
Rosīgā vide ir viens no lielākajiem šī žanra izaicinājumiem. “Viss nepārtraukti mainās,” saka Džuzepe. “Gaisma, objekts, vide. Aizejiet uz to pašu vietu nākamajā dienā, un vairs neredzēsiet to pašu. Jums jāpieņem, ka neko nevarat kontrolēt. Viss, ko varat darīt — attīstīt savu ideju un mēģināt prognozēt, kad šo ideju varētu realizēt. Svarīgi ir izmantot apkārtējās vides sniegtā scenārija iespējas.”
Džuzepe sagatavojas, lai varētu vislabāk izmantot veiksmes mirkļus, vispirms atrodot fonu, kas pašam patīk, pēc tam kādu stūri, kur var paslēpties. “Parasti rosīgās ielās atrodu kādu stūri un pacietīgi gaidu, kamēr attēlā iekļūs atbilstošā persona. Varu nedaudz izkustēties, lai izmēģinātu vai iegūtu kādus kadrus no cita leņķa vai perspektīvas, bet lielāko daļu laika es atrodos vietā, kurā, manuprāt, objekts labi izskatīsies uz attiecīgā fona, un gaidu.”
Pamatojoties uz savu ilgo pieredzi, Džuzepe saka, ka labākais ielu fotografēšanas režīms ir Av. “Jums nav jākontrolē it viss, tikai diafragmas atvērums un varbūt arī ISO. ISO iestatījums var būt jāpalielina, ja uzņemat naktī, un dienas laikā varat izmantot lielāku uzņemšanas ātrumu ar mazāku diafragmas atvērumu, uzlabojot iespējas uzņemt kustīgu objektu, kas ir fokusā.”
Džuzepe parasti izmanto lielu diafragmas atvērumu (mazus f skaitļus), kas viņam palīdz radīt raksturīgo kinematogrāfisko efektu. “Uzņemot ar f/1.4, f/1.8 vai f/2.8, objektu varu izolēt, izveidojot izpludinātu fonu. Tas joprojām tur ir, lai palīdzētu man parādīt savu stāstu, tomēr mums nav jāredz katra mazākā detaļa.”
“Cilvēki jums stāstīs, ka ielu fotografēšanai ir jāizmanto 28–55 mm fokusa attālums, jo tas ir vistuvākais cilvēka redzei, līdz ar to var panākt dabisku perspektīvu,” Džuzepe saka. “Tomēr man fons ir tikpat svarīgs kā objekts, tāpēc es mēdzu uzņemt ar 24 mm vai 28 mm objektīvu.” Dodoties fotografēt ar Canon EOS M6 Mark II, viņš izmantoja Canon EF-M 32mm f/1.4 STM objektīvu, lai radītu plašās, atklātās ainas, kas viņam patīk. “Objektīvs bija ļoti daudzpusīgs gandrīz visās situācijās, kurās nokļuvu,” viņš saka. “Jo īpaši man patika veids, kā tas ļāva man uzņemt ainas ar noskaņu, fokusējot visu ainu, nevis tikai vienu konkrētu objektu.”
Džuzepe ne tikai uzņem plašā leņķī, bet nesen ir sācis dot priekšroku arī fotografēšanai no attāluma. “Pēdējā laikā esmu konstatējis, ka ērtāk ir uzņemt ar telefoto objektīvu, lai gan daudzi profesionāļi saka, ka tā nevajag darīt. Es domāju, ka šis viedoklis ir ļoti vecmodīgs. Uzņemot ar 85 mm objektīvu vai telefoto tālummaiņas objektīvu, piemēram, Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM, varu saglabāt zināmu attālumu starp sevi un objektu, tāpēc man nav jāiztraucē cilvēku privātums, un tas palīdz izolēt objektu un rada ārkārtīgi izpludinātu fonu, kas man patīk.”
Džuzepe uzskata, ka Canon EOS M6 Mark II viņam ir pavēris jaunas iespējas. “Automātiskā fokusēšana ir uzticama un ātra, arī sejas un acu izsekošana ir ļoti precīza.” Džuzepe arī mudina ielu fotogrāfus mēģināt pāriet uz manuālo fokusēšanu, lai veidotu vēl radošākus attēlus. “Teiksim, ja vēlos fokusēt kādu objektu ainas vidū, bet vēlos arī, lai visi cilvēki, kas šķērso ainu, būtu izpludināti, radot kustības sajūtu, manuālā fokusēšana ir vislabākā opcija.”
Lai izveidotu izteiksmīgus attēlus, Džuzepe iesaka uzņemt no neparasta leņķa vai skatu vietas. Viens no viņa iecienītākajiem paņēmieniem ir meklēt atspīdumus logos vai citās spīdīgās virsmās. “Tas, ko daru, — atrodu cilvēkus aiz stikla, vai nu tas būtu autobusa vai kafejnīcas logs, un es atrodu arī interesantu objektu, kas atspīd, piemēram, ēku, automašīnu vai kādu cilvēku,” viņš saka. “Tas attēlam piešķir pārklājumu ar noskaņu.”
Džuzepe iesaka eksperimentēt ne tikai ar logiem, bet arī ar peļķēm un upēm, radot interesantas kompozīcijas.
Viņš arī iesaka būt gatavam uzņemt gaismā un pieņemt mākslīgo apgaismojumu. “Gaismai fotogrāfijā ir milzīga nozīme, un mēs visi to zinām, bet iespaidu var panākt ar to, kā rotaļājas ar gaismu”, viņš saka. Ja gaisma ir spilgta vai tieša, viņš iesaka to izmantot kā iespēju eksperimentēt ar siluetiem. “Es atrodu apgaismotu vēlamo fonu, tad gaidu, kamēr kāds ienāk kadrā pareizajā punktā. Šāda pieeja ir īpaši laba, ja nevēlaties ietvert fotografējamā objekta seju.
“Citreiz man patīk izmantot mākslīgo apgaismojumu no ielu izkārtnēm vai lampām, jo tas rada noskaņu un palīdz virzīt skatītāja uzmanību.”
Ja vēlaties izmēģināt ielu fotografēšanu, ievērojiet Džuzepes vienkāršo padomu. “Trenējieties, trenējieties un trenējieties,” viņš saka. “Ja būsiet aizrautīgs, ar laiku jums izdosies arvien labāk sasniegt to, ko vēlaties, un jūs atradīsiet savu stilu. Es joprojām to daru. Es vienmēr trenējos. Labākais padoms, ko varu jums dot, — vienkārši paņemiet kameru, ejiet ārā un to dariet.”
Vai uztraucaties par publisku fotografēšanu vai cilvēku reakciju? “Cilvēku fotografēšana uz ielas ir šķērslis, kas jums jāpārvar,” Džuzepe piebilst. “Jo vairāk to darīsiet, jo drīzāk jutīsiet pārliecību, kad būsiet ārā, lai fotografētu, un tas jums ļaus koncentrēties uz svarīgo — burvīgu kadru iegūšanu.”
Autors: Natālija Dentone (Natalie Denton)
Gūstiet iedvesmu — tas ir galvenais noderīgu fotografēšanas padomu, pircēja ceļvežu un informatīvu interviju avots — viss, kas nepieciešams vislabākās kameras vai printera atrašanai un jaunāko radošo ideju īstenošanai.
Atpakaļ uz visiem padomiem un paņēmieniemCEĻOJUMU FOTOGRAFĒŠANA
Kas jāņem vērā, fotografējot kultūras un kopienas, pie kurām jūs nepiederat.
PILSĒTVIDES FOTOGRAFĒŠANA
11 padomi un paņēmieni, kas palīdzēs notvert pilsētas džungļu garu.
PILSĒTAS FOTOGRAFĒŠANA
Uzņemiet pārsteidzošas fotogrāfijas ar urbāno vidi un pilsētas ainām. Turpiniet lasīt, lai uzzinātu visus padomus, ieteikumus un paņēmienus, kā arī gūtu nepieciešamo iedvesmu.