PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

Kā uzņemt izcilus grupu portretus

Četri Canon vēstnieki dalās ar vērtīgiem padomiem par to, kā uzņemt dažādu veidu grupu portretus — no ģimenēm un kāzu ballēm līdz sporta komandām.
Grupas portrets, kurā redzama līgava un līgavas māsas, kas pozē blakus daudzstāvu kāzu tortei.

Īpaši notikumi, piemēram, kāzas, sporta pasākumi un ģimenes svinības, piedāvā lieliskas iespējas uzņemt grupu portretus ar draugiem un mīļotajiem cilvēkiem, ko varēs lolot turpmākajos gados.

Tomēr laba grupas kadra iegūšana ir māksla, kas ir arī sarežģīta. Ja jums ir darīšana ar vairākiem cilvēkiem, jums ir jāspēj ātri izdomāt, kur viņus novietot, un skaidri paziņot, ko vēlaties, lai viņi dara. Tas nozīmē, ka jums ir jābūt apguvušam grupas portretu fotografēšanas pamatus.

Daži padomi ir universāli. Neatkarīgi no tā, kāda veida grupas attēlu uzņemat, jums jānodrošina, lai visiem būtu laba sejas izteiksme, kadrs būtu labi iekomponēts un eksponēts, kā arī fons nebūtu pārblīvēts vai traucējošs.

Vienmēr ir svarīgs arī apgaismojums. Piemēram, ja fotografējat ārā saulainā dienā, meklējiet noēnotu vietu, lai fotografējamie objekti nebūtu samieguši acis, lūkojoties kamerā.

Izmantojot kameru ar elektronisko skatu meklētāju, piemēram, Canon EOS RP vai Canon EOS R6, uzņemšanas laikā varēsiet redzēt grupas attēlus un pielāgot ekspozīciju, savukārt grozāmais ekrāns ļaus fotografēt no dažādiem skatu punktiem, kas noderēs radošu vai praktisku apsvērumu dēļ.

Fotografējot telpās un izmantojot dabisko apgaismojumu, noderīgs ir objektīvs ar lielu diafragmas atvērumu, piemēram, Canon RF 50mm F1.8 STM. Ja jāfotografē liela grupa salīdzinoši nelielā vietā, varat iegūt labu kadru ar īpaši plata leņķa objektīvu — Canon RF 16mm F2.8 STM.

Šeit četri Canon vēstnieki, visi ļoti pieredzējuši profesionāļi savā jomā, piedāvā vērtīgus padomus lielisku grupas kadru uzņemšanai jebkurā situācijā.

1. Ģimenes grupu portreti

Melnbalts attēls ar ģimeni pludmalē. Tēvs paceļ savu bērnu gaisā, un visu trīs personu silueti ir redzami pret sauli.

“Ja ģimene iet vai skrien jums pretī, grupas kadram var piešķirt dinamiku, un bērniem parasti patīk skraidīt apkārt,” saka ģimenes fotogrāfe Helēna Barleta (Helen Bartlett). “Varat arī pārvērst fotografēšanu spēlē, saglabājot jautrību!” Uzņemts ar Canon EOS-1D X Mark II (tās pēctecis tagad ir Canon EOS-1D X Mark III) un Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM objektīvu ar 24 mm, 1/5000 s, f/2.8 un ISO200. © Helen Bartlett

Melnbalts grupas portrets, kurā ģimene pozē brīvā dabā, vecāki notupušies un abi bērni noliekušies uz viņu pleciem.

Šajā kadrā redzams, ka vecāki apsēdušies zemāk nekā bērni, kas ir kompozīcijas paņēmiens, lai nodrošinātu, ka viņu sejas ir vienā līmenī. Uzņemts ar Canon EOS-1D X (tās pēctecis tagad ir Canon EOS-1D X Mark III) un Canon EF 50mm f/1.2L USM objektīvu ar 1/100 s, f/5 un ISO1000. © Helen Bartlett

Grupu uzņemšana ir daļa no Helēnas Barletas (Helen Bartlett) ikdienas darba, jo viņa ir viena no Lielbritānijas populārākajām ģimenes fotogrāfēm. “Ja iespējams, fotografējot grupu, cilvēki jāsakārto interesantā kompozīcijā, mainot garumu un izvietojumu, lai radītu līdzsvarotu attēlu,” viņa saka.

“Es iesaku sākt ar kadru, kur viņi skatās kamerā, un pēc tam pagaidīt, kamēr attīstās darbība. Parasti kadrs, kas iegūts pēc oficiālā portreta, ir vislabākais, jo ģimenes locekļi pagriežas viens pret otru, tērzē un smejas.”

Ja fotografējat dārzā vai parkā, Helēna iesaka fotografējamos objektus grupēt ap vides objektiem. Piemēram, nokritis koks ir pievilcīgs rekvizīts, kur mazi bērni var uzrāpties.

“Ja fotografējat telpās, padomājiet par gaismu un ideālā gadījumā fotografējiet ģimeni ar sejām pret logu, lai viņu sejas būtu vienmērīgi apgaismotas,” Helēna turpina. “Ja strādājat nelielā telpā un fotografējat mazus bērnus, vecāki viņus var pacelt, lai viņi nevarētu aizbēgt, un tas visas galvas novieto vienā līmenī.

“Ja ģimeni novietojat uz dīvāna, mazākie bērni var sēdēt vecākiem klēpī. Lielākus bērnus var izkārtot uz dīvāna roku balstiem vai aizmugurējās malas, lai kompozīciju padarītu daudzveidīgāku.”

Visbeidzot, ja vēlaties izmantot jaunākās tehnoloģijas, lai spontāni uzņemtu ģimenes fotoattēlus tādos pasākumos kā bērnu ballītes vai ģimenes viesības, jums noderēs Canon PowerShot PX. Tā ir vieda kamera, kas izmanto attēlu atpazīšanas tehnoloģiju un automātiski iekomponē attēlus, ļaujot jums brīvi izbaudīt pasākumu.

2. Kāzu grupu portreti

Grupas portrets ar trīs sievietēm košu krāsu tradicionālajā indiešu tērpā ar hennu un daudzām rokassprādzēm uz rokām, stāvot ziedu kompozīcijas priekšā.

Kāzu fotogrāfa Sandžeja Džogijas (Sanjay Jogia) metode, kā izvairīties no mūžīgās acu mirkšķināšanas problēmas, ir šāda — sākumā viņš lūdz grupu aizvērt acis. “Pēc tam es saku, “Skaitīšu no trīs līdz viens, pēc tam atveriet acis.” “Es uzņemu trīs kadrus ar aptuveni pussekundes intervālu.” Uzņemts ar Canon EOS-1D X Mark II un Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM objektīvu ar 24 mm, 1/1000 s, f/3.5 un ISO320. © Sanjay Jogia

Liela ģimenes grupa svētku apģērbā pozē vāji apgaismotā telpā ar zeltītiem gaismas ķermeņiem pie griestiem.

Sandžejs grupu kadriem neizmanto lielu diafragmas atvērumu, lai izvairītos no tā, kā atsevišķi cilvēki nav fokusā. “Parasti, lai būtu drošs, grupas fotografēšanai neizmantoju mazāk par f/8, pat ja tā atrodas ārpus telpām un stāv vienā līnijā, jo tad var iegūt vairāk detaļu ainas aizmugurē,” viņš skaidro. Uzņemts ar Canon EOS 5DS R un Canon E 24-70mm f/2.8L II USM objektīvu ar 44 mm, 1/200 s, f/8 un ISO200. © Sanjay Jogia

Sandžejs Džogija (Sanjay Jogia) fotografē kāzas kopš 2008. gada, specializējoties uz indiešu kāzām un citām kāzām īpašās vietās visā pasaulē. Lai gan lielākajā daļā kāzu oficiālos attēlus uzņem profesionāļi, viņam ir padoms ikvienam, kurš vēlas uzņemt savus grupas kadrus.

“Lai izvairītos no augsta kontrasta apgaismojuma situācijām, es ieteiktu novietot grupas atklātā vietā ēnā, piemēram, zem liela koka vai ēkas ēnā, kur ir jauks fons,” Sandžejs saka. “Jūs nevēlaties, lai cilvēki stāvētu pret sienu, — jūs noteikti vēlaties nošķirt fotografējamos objektus un fonu, tāpēc fokusējiet cilvēkus.”

Sandžejs iekomponē savas grupas tā, lai kadru galvenokārt aizpildītu cilvēki, apkārt atstājot nedaudz telpas, vienlaikus izvairoties no jebkādiem traucējošiem objektiem fonā. Ja attēlā ir līgava un līgavainis, viņš tos ievieto centrā.

“Es parasti novietoju līgavu un līgavaini un vienkārši mainu viņiem apkārt esošos cilvēkus,” viņš saka. “Ja grupa stāv, es mēģinu to novietot vienā rindā, tāpēc man ir vienāds cilvēku skaits abās pusēs, kuri visi ir pagriezušies pret līgavu un līgavaini. Es tos novietoju tuvu viens otram, lai samazinātu grupas aizņemto vietu.”

3. Sporta komandu portreti

Grupas portrets ar Austrālijas kriketa komandu, kas valkā dzeltenas un zaļas krāsas apģērbu.

“Padomājiet par gaismu,” saka galvenais sporta fotogrāfs Marks Asplands (Marc Aspland). “Mēs mēdzam uzņemt komandu fotoattēlus pārāk ātri, taču, nosakot, kur ir vislabākā gaisma, iegūsim daudz labākus attēlus. Es vienmēr dodu priekšroku fona apgaismojumam, nevis tiešiem saules stariem, lai iegūtu vienmērīgāku apgaismojumu.” © Marc Aspland

Marks Asplands (Marc Aspland) ir galvenais sporta fotogrāfs laikrakstā “The Times”. Lai gan daudzos viņa darbos galvenā uzmanība ir pievērsta kustības uzņemšanai, viņš fotografē arī grupu kadrus. “Vienota, kārtīga, precīza komandas grupa vienmēr ir labāka nekā nejaušs grupas attēls,” viņš saka.

Ja jūs, piemēram, fotografējat futbola komandu, Marks iesaka izvietot komandu divās rindās, kur aizmugurējā rinda stāv un priekšējā rinda ir notupusies uz viena ceļa, vienu roku uzliekot uz ceļa vai sakrustojot rokas. Kapteinim jāatrodas aizmugurējās rindas vidū, bet menedžerim — grupas malā. Ieteicams arī zems kameras leņķis, kas ir gandrīz vienā līmenī ar cilvēku galvām pirmajā rindā.

Ar platleņķa līdz vidēja diapazona teleobjektīvu, piemēram, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, varēsiet kadrā uzņemt visu komandu, elastīgi veidojot kompozīciju. “Komandas grupai gandrīz precīzi jāietilpst jūsu DSLR skatu meklētājā,” Marks turpina. “Jums nav nepieciešams īpaši liels slēdža ātrums, bet svarīgs ir asuma dziļums, lai nodrošinātu, ka fokusā ir gan priekšējā, gan aizmugurējā rinda. Precīzu attēlu iegūsiet ar f/5.6 vai f/8.”

Ja kaut kas novērš jūsu grupas uzmanību fotografēšanas laikā, pievērsiet viņu uzmanību ar kliedzienu vai mājienu, lai viņi skatītos tieši uz jums. Marks piebilst, “Jums arī jāpārliecinās, ka kāds no viņiem ar pirkstiem nerāda “radziņus” uz blakus stāvošā spēlētāja galvas!”

4. Modes grupu portreti

Melnbalts grupas portrets ar trīs jaunām sievietēm, kas sēž uz automašīnas motora pārsega pie gleznaina ezera.

Šajā modes fotogrāfes Jūlijes Pikes (Julie Pike) kadrā redzama Norvēģijas popzvaigzne Aurora (centrā) un divas viņas māsas. “Es speciāli jautāju, vai mēs varētu satikties viņu bērnības mājās, jo tā bija vieta, kur viņas justos ērti,” viņa saka. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark III (tās pēctecis tagad ir Canon EOS 5D Mark IV) un Canon EF 24-105mm f/4L IS USM objektīvu (tā pēctecis tagad ir Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM) ar 105 mm, 1/400 s, f/9 un ISO500. © Julie Pike

Trīs jaunas sievietes vasaras apģērbā staigā pa mežu, saulei spīdot caur kokiem. Vienas sievietes rokas ir gaisā.

Jūlije saka, ka ir svarīgi pievērst patiesu uzmanību fotografējamajiem objektiem, lai iegūtu pārliecinošus attēlus. “Apzinieties, kā viņi pārvietojas un darbojas,” viņa saka. “Mēģiniet nodibināt patiesu kontaktu ar viņiem, nevis vienkārši atrasties aiz kameras, jo tas nošķirs jūs no cilvēkiem, kurus fotografējat.” Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark III un Canon EF 24-105mm f/4L IS USM objektīvu ar 24 mm, 1/200 s, f/7.1 un ISO320. © Julie Pike

Jūlije Pike (Julie Pike) ir modes fotogrāfe, kas strādā Norvēģijas galvaspilsētā Oslo, un viņa uzņem sapņainus, spontāna izskata attēlus slaveniem zīmoliem un žurnāliem. Ja vēlaties uzņemt nelielu grupu modes vai dzīvesstila fotogrāfijā, viņa iesaka izvēlēties tādu vietu kā, piemēram, dārzu vai māju, kur visi jūtas ērti. Viņa arī iesaka izmantot tikai vienu tālummaiņas objektīvu, lai jūs netērētu laiku objektīvu nomaiņai.

“Fotografēšanas sākumā pastaigājieties kopā ar grupu, lai mazliet atslābinātos,” viņa saka. “Es vienmēr vispirms aprunājos ar cilvēkiem. Es drīzāk runāju ar viņiem 15 minūtes un fotografēju piecas minūtes, nekā otrādi. Vienmēr turiet kameru gatavībā. Kad visi ir atslābinājušies, sāciet uzņemt kādus kadrus.”

Ja fotografējat, teiksim, trīs modeļus un vēlaties, lai tie visi būtu asi, Jūlije iesaka fotografēt ar f/8 vai f/11 un slēdža ātrumu vismaz 1/250 s, ja modeļi kustas. Fotografējot vājākā apgaismojumā, tādas kameras kā Canon EOS RP vai Canon EOS R6 ļauj uzņemt ar lielāku ISO iestatījumu bez zibspuldzes. “Tagad ir tik labas kameras, ka ISO var ievērojami palielināt, joprojām iegūstot lieliskus attēlus,” viņa saka.

Jūlijei ir savs modes fotogrāfiju stils — viņa liek fotografējamajiem objektiem iedomāties, ka viņi tiek filmēti, un turpināt kustēties, nevis gaidīt nākamo kadru. “Viņiem nevajadzētu visu laiku skatīties uz kameru,” viņa saka. “Es drīzāk lūdzu, lai viņi paskatās uz mani, kad to vēlos. Es vēlos, lai viņi aizmirstu par kameru.”

Nākamajā pasākumā ar ģimeni vai draugiem sapulciniet visus, lai uzņemtu asu un skaistu grupas portretu.

Autors: Deivids Klārks (David Clark)

Saistīti produkti

Saistītie raksti

  • BALLĪŠU FOTOGRAFĒŠANA

    Svarīgi padomi lieliskām ballīšu fotogrāfijām

    Uzņemiet neticami labas ballīšu fotogrāfijas, izmantojot šos vienkāršos padomus un paņēmienus.

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Kā portretos uzņemt perfektu ādas toni

    Apgūstiet sarežģīto mākslu uzņemt dabisku ādas toni kopā ar profesionālo modes fotogrāfi Džeidu Kešu Gordonu (Jade Keshia Gordon).

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Portretu fotografēšanas padomi

    Uzlabojiet portretu fotografēšanu ar šiem padomiem un paņēmieniem.

  • ĢIMENES FOTOGRĀFIJAS

    Uzņemiet labākas Ziemassvētku fotogrāfijas nekā pagājušajā gadā

    Fotogrāfe Ļena Petrova stāsta par to, kā uzlabot svētku fotografēšanas prasmes.