Svarīgi padomi, lai uzņemtu unikālas ielu fotogrāfijas un videoklipus

Andress Maknīls (Andres McNeill) saka, ka pēdējās desmitgadēs ielu fotogrāfija ir attīstījusies — mūsdienās tā ir eksperimentālāka, iedvesmojoties no citiem žanriem.
Ielu fotogrāfs Andress Maknīls uzņem ielu fotogrāfiju ar personu, kas iet pa garu iekaramo tiltu.

Ielu fotografēšana ir notikusi kopš brīža, kad kameras bija pietiekami portatīvas, lai tās ērti pārnēsātu. Šajā žanrā ir plašs stilu klāsts, bet kopumā tas tiek definēts šādi: neiestudēti attēli publiskā vietā. Lielākā daļa cilvēku domā, ka ievērojamākais ielu fotogrāfiju stils ir 20. gs. 60.–80. gadu Ņujorkas stils — ātri uzņemti kadri, kas dažkārt uzņemti tieši cilvēku sejās. Līdzīgi kā visu veidu fotogrāfijas, šis stils ir attīstījies.

Laikā, kad ikvienam kabatā ir viedtālrunis, nopietni ielu fotogrāfi izceļas ar to, ka viņu ar kameru uzņemtie attēli ir kvalitatīvi un radoši. Viņi var pieturēties pie iepriekš minētā stila, tomēr uzņemt ielu fotogrāfijas savā stilā.

Kā piemērs minams Andress Maknīls (Andres McNeill). Viņš dzīvo Glāzgovā, Lielbritānijā un ir ieguvis daudz sekotāju sociālajos tīklos ar dramatiskajiem Skotijas pilsētas kadriem, kuru pamatā ir arhitektūra. Andresam svarīgākās ir ēkas, cilvēki tās papildina.

Šeit viņš dalās ar ielu fotografēšanas padomiem.

Vērojiet pasauli jums apkārt

Ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill) uzņem ielu fotogrāfiju ar divām personām ar lietussargiem, kas iet gar lielu, iespaidīgu ēku.

Andresu iedvesmo arhitektūra, tomēr viņam patīk savās pilsētas fotogrāfijās ietvert arī cilvēkus, pievienot kustību un personību, lai atdzīvinātu kadru. Uzņemts ar Canon EOS R6, kurai ir Canon stiprinājuma adapteris EF-EOS R un Canon EF 70-200mm f/4L IS USM objektīvs, ar 200 mm, 1/800 s, f/4 un ISO 400. © Andres McNeill

Ielu fotogrāfs Andress Maknīls uzņem ielu fotogrāfiju ar vecu vīru, kas iet pa ietvi ar spieķi un kurš izskatās mazs augstas ēkas sarkano ķieģeļu sienu ielenkumā.

Ceļu zīmes un metāla elementi šīs ēkas ārpusē palīdz pievērst skatītāja skatienu šim pavecajam vīrietim, kas gar iespaidīgajām sarkano ķieģeļu sienām iet ar spieķi. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/800 s, f/2,8 un ISO 100. © Andres McNeill

Kad Andress dodas ārā fotografēt, viņš apzināti izvairās izdomāt, kurp doties, tā vietā reaģējot uz to, ko redz. Viņam ir sajūta par to, ko viņš meklē. “Es teiktu, ka esmu nedaudz atšķirīgs no daudziem ielu fotogrāfiem, jo es ņemu vērā pilsētas arhitektūru,” viņš skaidro. “Mani interesē mēroga parādīšana. Man patīk masīva ēka un cilvēki priekšplānā, lai radītu kontrastu.”

Andress klīst apkārt, līdz atrod vietu, kura, viņaprāt, veidos spēcīgu kompozīciju, pēc tam sagatavo kameru un gaida. “Es atrodu jauku ēku fonam, un cilvēks, kas paies tai garām, ir gandrīz sekundārs,” viņš saka. Tas, kas veido ideālu fotografējamo objektu, bieži vien balstās uz vizuālu atkārtojumu vai sakritību — “cilvēks zaļā krekliņā blakus reklāmas stendam, kurā redzams cilvēks ar zaļu krekliņu, un tamlīdzīgas lietas”.

Fotografējot cilvēkus ainā, ir svarīgi paturēt prātā fokusa punktu — vai tās ir galvenā objekta acis, pūļa centrālās personas seja vai cilvēks uz ielas, kas steidzas.

Atrodiet stilu, kas jūs iedvesmo

Šajā ielas fotogrāfijā, kas uzņemta no apakšas, divas greznas ēkas ēnā ierāmē trešo ēku, ko apspīd saule.

Augstas ēkas var izmantot, lai ierāmētu citu objektu kadrā, un šādas fotografēšanas priekšrocība ir tā, ka varat fotografēt jebkurā laikā. “Nav svarīgi, vai fotografējat pusdienlaikā, kas parasti fotogrāfiem ļoti nepatīk skarbās saules gaismas dēļ, jo joprojām var atrast jauku kontrastu starp gaismu un ēnu,” Andress saka. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/250 s, f/2,8 un ISO 200. © Andres McNeill

Ielu fotogrāfija ar cilvēku, kas skatās un gaida uz perona, garām pabraucot vilcienam. Cilvēks ir fokusēts, savukārt vilciena vagoni ir izplūduši.

Andresam patīk veidot attēlus, kas izskatās pēc filmu kadriem, jo tie rada “nostalģisku izskatu, gandrīz kā manas bērnības Glāzgovā”, viņš saka. Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 1/6 s, f/4.5 un ISO 100. © Andres McNeill

Kino Andresam ir nozīmīgs saskarsmes punkts, viņš veido attēlu “gandrīz kā kadru no filmas”.

Viņš uzsver, ka mūsdienās ielu fotografēšanā nav paņēmiena, kas derētu visiem. Andresa uzmanību visvairāk piesaista ēku formas un raksti — neatkarīgi no tā, vai tās ir 19. gadsimta Viktorijas laikmeta celtnes vai atsevišķas brutālisma stila ēkas, kuras var atrast Glāzgovas ielās. Viņš saka: “Man ļoti patīk izmantot virzošas līnijas, veidojot attēlus, kur ēku līnijas aizved līdz objektam. Dažreiz es fotografēju ēku abās kadra pusēs un tad pa vidu kādu cilvēku vai varbūt taksometru, kas brauc manā virzienā.

“Ir tik daudz veidu, kā tam pieiet,” Andress piebilst. “Kādreiz vienmēr izmantoja 35 mm, dažreiz fotografēja impulsīvi, iegūstot tuvplānus, turpretim tagad mēs izmantojam tik dažādus fokusa attālumus. Ja esat vairāk introverts, varat izmantot 85 mm vai 200 mm fokusa attālumu un uzņemt no otras ielas puses, nofotografējot mirkli, ko palaistu garām ar 35 mm fokusa attālumu.”

Esiet cieņpilns

Andresa Maknīla (Andres McNeill) ielu fotogrāfija ar riteņbraucēju, kurš brauc pa bruģētu pilsētas ielu gar iespaidīgu akmens ēku.

Kad Andress uzsāka fotografēšanu, viņš centās atdarināt veco laiku ielu fotogrāfus, kas objektam piekļuva cik vien iespējams tuvu. “Man nepatīk ielauzties cilvēku personīgajā telpā,” viņš pēc tam secināja. “Tas nav mans stils.” Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/500 s, f/4.5 un ISO 100. © Andres McNeill

Vienmēr ir ieteicams pārbaudīt ielu fotografēšanas likumību vietās, kur plānojat fotografēt, taču parasti lielākajā daļā valstu ir atļauta fotografēšana sabiedriskās vietās, ja vien nav norādīts citādi. Tas ietver gājēju fotografēšanu uz ielām un cilvēku fotografēšanu publiskās vietās, piemēram, parkos.

Tomēr svešinieku fotografēšana var būt biedējoša. “Vienkārši esiet godīgs pret to, ko darāt, un ļaujiet izpausties savai aizrautībai,” iesaka Andress, kurš parasti uzņem kadru un pēc tam, ja iespējams, iet un runā ar nofotografēto objektu un parāda tam attēlu kamerā. Varat arī piedāvāt kopīgot attēlus vai sniegt fotografējamajam objektam informāciju par saviem sociālajiem tīkliem, lai viņš varētu apskatīt attēlus tiešsaistē.

Lielākā daļa cilvēku ir saprotoši, bet Andress labprāt izdzēš attēlu, ja viņam to lūdz.

Ielu kinematogrāfija

get-inspired-street-photography-tips-andres-mcneill-video.mp4

Tā kā Andresam patīk kinematogrāfisks izskats, nav pārsteigums, ka līdz ar ielu fotoattēliem viņš sāka uzņemt iztēli raisošus videoklipus. Viņš bieži izmanto Canon EOS R5 (tās pēctece ir EOS R5 Mark II), kad vēlas pārslēgties starp fotoattēlu un videoklipu uzņemšanu, bet izmanto EOS C70 kinokameru, kad koncentrējas tikai uz videoklipiem, pateicoties tās progresīvajiem iebūvētajiem ND filtriem ekspozīcijas kontrolei.

Attiecībā uz ielu kinematogrāfiju Andress iesaka apzinātāk iekadrēt ainu. “Ielu fotogrāfijas principi nav tik stingri. Tik un tā jāveic rūpīga kadrēšana, bet tos var vēlāk apgriezt. Ja, uzņemot video, kaut kas neizskatās labi vai aizsedz kadru, to ir grūtāk atrisināt, lai gan ar 8K Canon kamerām jūs varat apgriezt ainu, lai izveidotu 4K vai Full HD kadru.”

Viņš arī iesaka vairāk domāt kā savvaļas dzīvnieku fotogrāfam, lai būtu pacietīgāks, uzņemot ielas ainu: “Kad šķiet, ka nekas nenotiek un grasāties doties uz citu vietu, vienkārši ierakstiet vēl 10 sekundes — tieši tad kaut kas notiek!”

Viņš saka, ka viņa pieeja videoklipu uzņemšanai ir “ļoti līdzīga, bet vienlaikus ļoti atšķirīga” salīdzinājumā ar fotoattēlu uzņemšanu. “Es zinu, ka tas ir paradokss! Man patīk spontāna dokumentālā stila videoklipu uzņemšana, kas līdzinās ielu fotogrāfijai, jo ietver mirkļu vērošanu. Tomēr tās atšķiras. Ielu fotogrāfijā jākoncentrējas uz cilvēkiem kadrā, bet ielu kinematogrāfijā cilvēki ir gandrīz sekundāri. Būtiskāka ir gaisma un ēkas, pilnas ainas radīšana.”

Šī glezniecībai līdzīgā pieeja attiecas arī uz pēcapstrādi: “Man tiešām patīk redzēt gala rezultātu, pārveidot krāsas un redzēt, kādus trakus attēlus varu iegūt. Man ļoti patīk, piemēram, Blade Runner, kur krāsas reizēm ir patiešām nereālistiskas.”

Par sēriju apstrādi kopā publicēšanai sociālajos tīklos Andress saka: “Es meklēju pievilcīgu kompozīciju ar arhitektūru, un man patīk to iekadrēt, cilvēkiem ieejot kadrā vai izejot no tā vai reizēm ejot pūlī, fokusējoties uz ēku. Man arī patīk uzņemt ejošu cilvēku vai riteņbraucēju panorāmas kadrus, lai radītu kustības iespaidu.”

Uzņemšana sociālo tīklu vajadzībām

Andresa Maknīla ielu fotogrāfija ar šauru bruģētu ielu krēslas stundā un lampu gaismu atspīdumu peļķēs.

Bieži vien ir jāgaida, lai uzņemtu īsto kadru. Andress vienā vietā var palikt pusstundu, kamēr iegūst vēlamo attēlu, piemēram, sagaida, ka kadrā ienāks kāda persona. Bet, ja ir atrasta interesanta vieta, tajā vienmēr var atgriezties citā dienā. Uzņemts ar Canon EOS R6, kurai ir Canon stiprinājuma adapteris EF-EOS R un Canon EF 70-200mm f/4L USM objektīvs, ar 1/250 s, f/4.5 un ISO 3200. © Andres McNeill

Canon EOS R50 V kamera ar Canon RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ objektīvu, vertikāli uzstādīta uz Canon trijkāja roktura HG-100TBR.

Video uzņemšanai piemērotajai Canon EOS R50 V kamerai ir vertikāla trijkāja stiprinājuma vieta, kas atvieglo uzņemšanu vertikālā orientācijā sociālo tīklu platformām. Tā tiek izmantota ar daudzpusīgo Canon trijkāja rokturi HG-100TBR.

Kopīgot ielu fotogrāfijas un videoklipus sociālajos tīklos ir lielisks veids, kā sasniegt jaunu un lielāku auditoriju. Andress saka, ka sociālie tīkli bija svarīgi, kad viņš sāka darboties: “Tie bija ļoti svarīgi, jo es nezinu neko par tīmekļa vietnēm un meklētājprogrammu optimizāciju.”

Viņš saka, ka videoklipi kļūst par svarīgāko satura veidu sociālajos tīklos, un tagad viņš uzņem īpašus klipus saviem sociālo tīklu kanāliem. “Iespējams, perfekcionists teiktu, ka viss jāfilmē horizontāli, bet tas nav piemēroti sociālajiem tīkliem, izņemot Youtube. Tāpēc reizēm es ar nolūku filmēju ielu ainas vertikāli. Tas atmaksājas, jo mani iesaistes rādītāji TikTok ir daudz labāki, kad uzņemu videoklipus vertikāli.” Videoklipiem paredzētajai Canon EOS R50 V ir vertikāla trijkāja stiprinājuma vieta, kas palīdz maksimāli izmantot šīs iespējas.

Vertikāla kompozīcija bieži vien papildina ielu arhitektūras fotogrāfijas, bet Andress labprāt uzņem kadrus horizontāli. “Instagram var, piemēram, novietot trīs dažādas horizontālas ainas vienu virs otras 4x5 kadrā. Šo iespēju reizēm var izmantot, lai parādītu vizuālu stāstu.”

Izvēloties fotoattēlus, kurus publicēt sociālajos tīklos, Andress iesaka necensties izpatikt citiem, bet izvēlēties sev tīkamāko: “Esmu iemācījies neuzņemt kadrus citiem. Es cenšos fotografēt to, kas interesē mani.”

Lai gan sociālie tīkli nemitīgi mainās, Andresam ir vienmēr aktuāls padoms ielu fotogrāfijas sekotāju skaita palielināšanai un iesaistīšanai: mijiedarbojieties. “Es neesmu no tiem satura veidotājiem, kas publicē ierakstus un ignorē ziņojumus. Man ir pamata auditorija, kas ikdienā ar mani komunicē, un, lai gan man nav ļoti daudz sekotāju, es veltu laiku, lai atbildētu uz visiem komentāriem un aprunātos ar visiem, kas to vēlas. Protams, ja jums ir miljons sekotāju, tas ir neiespējami, bet, manuprāt, sociālajiem tīkliem jādarbojas abos virzienos.”

Pilnveidojiet savu ielu fotografēšanas fotoaparatūru

Divas rokas tur Canon EOS R8, kurai pievienots Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvs, ko bieži izmanto ielu fotografēšanai.

Viens no lielākajiem baudījumiem ielu fotografēšanā ir spontānu mirkļu un neparastu ainu notveršana, tāpēc ir lieliski, ja ir kamera ar ātru nepārtrauktās fotografēšanas režīmu. Kamera EOS R8 var uzņemt līdz 40 kadrus sekundē ar elektronisko slēdzi, un tai ir arī 30 kadru sekundē nepārtrauktās fotografēšanas režīms ar iepriekšēju tveršanu RAW formātā, kas sniedz iespēju sākt uzņemt RAW formāta kadrus, līdz pusei nospiežot pogu.

Izmantojot trijkāja rokturi, lietotājs tur Canon PowerShot V1 kameru zemā leņķī ar grozāmo ekrānu uz augšu, kas ir piemēroti ielu fotografēšanai.

Daudzām Canon EOS kamerām ir grozāms ekrāns, kas atvieglo attēla kompozīcijas izveidi, uzņemot no neparastiem leņķiem. Arī Canon PowerShot V1 ir šī funkcija, kā arī lieliskas uz videoklipiem orientētas opcijas.

Canon EOS R sistēmas bezspoguļa kameru — no pilnkadra kamerām EOS R8 un EOS R6 Mark II līdz APS-C sensora kamerām EOS R10 un EOS R50 — kompaktie izmēri un lieliskā darbība vājā apgaismojumā padara tās par lielisku izvēli ielu fotografēšanai. Ja vēlaties ko kompaktāku, apsveriet tādu kompaktkameru kā Canon PowerShot V1, kas apvieno augstu attēla kvalitāti un uzlabotas fotoattēlu un videoklipu uzņemšanas funkcijas satura veidotājiem.

Andress parasti uzņem ar mazu ekspozīcijas laiku nepārtrauktās fotografēšanas režīmā. “Es vēlos apturēt darbību un nevēlos palaist garām kadru,” viņš skaidro.

Tradicionāli ielu fotogrāfi izmantoja 35 mm vai 50 mm objektīvus, jo ar tiem pasaule izskatās vislīdzīgākā cilvēka acs skatienam, līdz ar to nodrošinot dabisku perspektīvu. Objektīvi Canon RF 50mm F1.8 STM un RF 35mm F1.8 MACRO IS STM nodrošina skaistu un vienmērīgu bokē efektu, un to lielais diafragmas atvērums arī palīdz radīt kinematogrāfisku efektu, izolējot objektu un vienlaikus saglabājot izpludinātu fonu.

Tomēr, ja fons ir tikpat svarīgs kā objekts, labāk var būt piemērots platleņķa objektīvs. Ārkārtīgi kompaktajam objektīvam Canon RF 28mm F2.8 STM ir gan daudzpusīgs fokusa attālums, gan liels diafragmas atvērums, lai eksperimentētu ar fona izpludināšanu, tāpēc tas ir lielisks objektīvs ielu fotografēšanai. Universālais Canon RF 28-70mm F2.8 IS STM ir aprīkots ar optisko attēla stabilizāciju, lai samazinātu kameras izkustēšanās ietekmi, kā arī nodrošinātu daudzpusīgu lietojumu, uzņemot gan platleņķa ielu ainas, gan daudz intīmākus ielu portretus. “Dažkārt man patīk, ka varu pietuvināt un izveidot citādu perspektīvu,” Andress saka.

Uzņemot ar teleobjektīvu, varat nodrošināt lielāku attālumu starp sevi un fotografējamo objektu, lai nebūtu jāielaužas personas privātajā telpā. Objektīvs Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM ir ārkārtīgi daudzpusīgs 10 reižu tālummaiņas objektīvs, kas ir lieliski piemērots, ja vēlaties objektīvu ar ikvienam scenārijam piemērotu fokusa attālumu.

Pieci svarīgākie padomi radošām ielu fotogrāfijām

1. Izmantojiet radošas perspektīvas

Uzņēmis ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill) no tilta apakšas — ēka un koki atspīd lielā peļķē uz ceļa.

Andress citādi necilu ainu ir padarījis interesantu, izmantojot zemi un tilta apakšu kā dabisku ierāmējumu un panākot, ka lielā peļķē uz ceļa ir redzams ēkas un koku atspīdums. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/1000 s, f/3,5 un ISO 100. © Andres McNeill

Bruģēta un līkumota Glāzgovas iela, kas uzņemta no augšas. Starp ēkām abās pusēs ir sakārtas krāsainu karodziņu virtenes. Uzņēmis ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill).

Piešķiriet savām pilsētas fotogrāfijām dažādību, fotografējot ielas no augšas vai no apakšas uz augšu. Uzņemts ar Canon EOS R6, kurai ir Canon stiprinājuma adapteris EF-EOS R un Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM objektīvs, ar 16 mm, 1/160 s, f/5 un ISO 100. © Andres McNeill

Lai izveidotu izteiksmīgus attēlus, mēģiniet uzņemt no neparasta leņķa vai skatu vietas. Viena lieta, kas Andresam Glāzgovā patīk, ir dažādās perspektīvas un līmeņi, ko var nofotografēt, jo tā ir kalnaina. Paaugstinājums ir lieliski piemērots arī saulrietu uzņemšanai.

Vēl viens paņēmiens ir meklēt atspīdumus logos vai citās spīdīgās virsmās. Varat eksperimentēt ne tikai ar logiem, bet arī ar peļķēm un upēm, radot interesantas kompozīcijas.

Ja uzņemat ielu attēlus, apsveriet savas pilsētas unikālās īpašības un izmantojiet tās, lai attēlus padarītu interesantus un atšķirīgus.

2. Uzņemiet izpludinājumu ar kameru

Ielu fotogrāfija ar izteiksmīgu vertikālu izpludinājumu; gājēji ir redzami starp rozā, zaļas un dzeltenas gaismas joslām.

Uzņemot izpludinājumu ar kameru, meklējiet interesantus objektus, kas izveidos izteiksmīgus rakstus, piemēram, krāsainus lietussargus, kas piekārti virs ielas. Kameras kustība no augšas uz leju apvienojumā ar 1/15 s ekspozīcijas ilgumu pārveidos ikdienas ielu ainu brīnišķīgi izpludinātā kadrā. Uzņemts ar Canon EOS RP kameru (tās pēctece ir EOS R8) un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 35 mm, 1/15 s, f/22 un ISO 100.

Kameras izkustēšanās parasti ir tas, no kā fotogrāfi vēlas izvairīties, bet ar nodomu veikta kustība ekspozīcijas laikā var radīt pārsteidzoši abstraktus ielu uzņēmumus, un tas ir brīnišķīgs veids, kā parādīt vietas noskaņu.

Galvenais ir iestatīt aizslēga ātrumu, kas ir pietiekami lēns, lai radītu izpludinājumu, bet pietiekami ātrs, lai atstātu cilvēku un formu tēlus. Mēģiniet kameru iestatīt aizslēga prioritātes (Tv) režīmā ar aizslēga ātrumu 1/15 s. Sākumā iestatiet kameras gaismas jutību uz ISO100, koriģējot to, balstoties uz apkārtējā apgaismojuma līmeni, līdz esat sasniedzis ekspozīciju, kas jūs apmierina. Pēc tam, kad spiežat aizslēga pogu, veiciet asu, īsu kustību ar kameru. Kustība uz augšu un uz leju labi noder ainām ar cilvēkiem, jo tiek saglabāta figūru forma, bet varat mēģināt arī kustību uz sāniem, asu rotāciju vai ātru tālummaiņu.

Aizslēga prioritātes (Tv) režīmā varat arī vienkārši iestatīt automātisko ISO, kas pieejams vairumam kameru un ļauj koncentrēties tikai uz aizslēga ātrumu.

3. Eksponējiet gaišās vietas

Ielu fotogrāfijas kadrs, kas uzņemts pazemes pārejā, ar gaismu, kas plūst cauri uz sienu ar grafiti zīmējumiem.

Veidojot abstraktus attēlus, var būt noderīgi uzņemt vietas ar gaišām vai kontrastējošām gaismām un krāsām — ar šādu kontrastu ir vieglāk redzēt pasauli kā formu sēriju. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 39 mm, 1/160 s, f/8 un ISO100.

LCD ekrāns, kur tiek samazināta ekspozīcija kamerā, lai izveidotu tumšāku attēlu.

Izmantojiet ekspozīcijas kompensāciju un samaziniet ekspozīciju par vienu vai divām pakāpēm, lai eksponētu gaišās vietas saulainās dienās. Ņemiet vērā, ka, lai to izdarītu, jāizmanto automātiskās ekspozīcijas iestatījumi, piemēram, diafragmas atvēruma prioritāte vai aizslēga prioritāte.

Bieži vien fotogrāfi dienas laikā izvairās uzņemt tiešā saules gaismā, jo tiek radīts spēcīgs kontrasts ar dziļām ēnām. Uzņemot ielu fotogrāfijas, šis kontrasts var vienkāršot haotiskas ainas, pārveidojot tās pārsteidzoši abstraktās formās. Kad eksponējat gaišās vietas, ēnas attēlos kļūs gandrīz pilnīgi melnas, veidojot formas bez detaļām.

Vienkāršākais veids, kā to izdarīt, ir izmantot ekspozīcijas kompensāciju. Vienkārši samaziniet ekspozīciju par vienu vai divām pakāpēm, lai ainu padarītu tumšāku un ēnas kļūtu dziļas, bet tās daļas, kas ir spilgtā saules gaismā, paliktu spilgtas.

4. Uzņemiet ar dubulto ekspozīciju

Dubultās ekspozīcijas ielu fotogrāfija ar vienu pilsētas panorāmu, kas otrādi uzklāta uz otras.

Kad uzņemat kadru daudzkārtējas ekspozīcijas režīmā, kamera sniedz tiešā skata priekšskatījumu ar sapludināto attēlu, tāpēc ir ērti iekomponēt otru ekspozīciju, lai tā izskatītos harmoniski kopā ar pirmo. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 55 mm, 1/160 s, f/7,1 un ISO100.

Otrādi apgriezts LCD ekrāns Canon kamerā, kurā redzamas šķietami debesīs iekārtas ēkas ar dubulto ekspozīciju.

Pagriežot kameru otrādi, kad uzņem otru dubultās ekspozīcijas kadru, var izveidot sirreālus pilsētas panorāmas attēlus.

Dubultā ekspozīcija ir populāra kopš 19. gadsimta, un tā ļauj vienu attēlu uzklāt uz otra, panākot pārsteidzošus rezultātus. Canon EOS R8, EOS R7 un citas jaunās kameras nodrošina īpašu daudzkārtējas ekspozīcijas režīmu, kas uzņemšanas laikā ļauj radīt efektu. Vienkārši aktivizējiet režīmu, iestatiet vēlamo ekspozīciju skaitu un sāciet uzņemt. Noderīgs ir efekta priekšskatījums, uzņemot otro kadru (vai trešo un ceturto — ar šo režīmu var uzņemt līdz deviņiem kadriem), lai jūs varētu koriģēt kadru, panākot visinteresantāko sapludinājumu.

Meklējot objektus un ainas dubultās ekspozīcijas attēliem, paturiet prātā, ka gaišākas zonas paliek tādas pašas vai pat vēl gaišākas, bet nekad nepaliek tumšākas. Tas nozīmē, ka tumšākas ēkas un formas pret gaišāku fonu, piemēram, debesīm, var veidot izteiksmīgus attēlus.

5. Izceliet detaļas

Ielu fotogrāfijas kadrs ar debesskrāpja malu, kas uzņemts no apakšas ar krāsainu stikla apdari vienā pusē.

Kad dodaties ārā ar savu kameru, meklējiet interesantus kontrastējošus punktus, harmoniskus rakstus, ģeometriskas formas, izteiksmīgus krāsu laukumus vai abstraktas arhitektūras detaļas. Uzņemot ēku daļu tuvplānus, piemēram, šo attēlu, kas fotografēts leņķī, var lieliski parādīt abstraktus arhitektūras objektus.

Viens no interesantiem ielu fotografēšanas aspektiem ir apkārt esošo interesanto detaļu milzīgā daudzveidība — no abstraktām arhitektūras līnijām līdz krāsainām izkārtnēm, tekstūrām, uzrakstiem un atspīdumiem. Bieži vien vislabākās abstraktās fotogrāfijas ir ar visvienkāršāko kompozīciju. Par mērķi izvirzot vienu vai divas detaļas un izslēdzot visu pārējo, var radīt brīnišķīgas fotogrāfijas, kas rada iespaidu par plašāku vidi tām apkārt. Tādi attēli var būt brīnišķīgi mākslas darbi, ko var piekārt pie sienas. Kāpēc gan iemīļotākos attēlus neizdrukāt?

Ielu fotografēšana ir vispieejamākais fotografēšanas veids. Lai sāktu ar to nodarboties, nav nepieciešams sarežģīts, dārgs aprīkojums. Nav nekur tālu jāceļo, jākāpj kalnos vai nedēļām ilgi jāsēž slēptuvē, līdz parādās kāda reta radība. Viss nepieciešamais ir paņemt savu fotoaparatūru, doties ielās vietā, kur dzīvojat, un sākt uzņemt. Tās ir prasmes, kuras uzlabo prakse. “Kamēr nebūsiet uztrenējis acis, jūs nepamanīsiet, ka visu laiku ir pieejami neticami mirkļi,” Andress saka. “Nepieciešama tikai pacietība.”

Fascinējoši fotografējamie objekti ir tieši jūsu durvju priekšā. Ejiet ārā, esiet sagatavojies un nospiediet slēdža pogu.



Autori: Reičela Sīgala Hamiltone (Rachel Segal Hamilton), Džeimss Patersons (James Paterson) un Markuss Hokins (Marcus Hawkins)

Saistītie produkti

  • PowerShot V1

    Digitālās kompaktkameras

    PowerShot V1

    Kompaktkamera, kas galvenokārt paredzēta video uzņemšanai, piedāvā 4K formāta ierakstu, precīzu automātisko fokusēšanu un kristāldzidru skaņu — lieliski piemērota satura veidotājiem, kuri pārvietojas.
  • Bezspoguļu kameras

    EOS R10

    Speriet nākamos soļus fotografēšanā un video veidošanā ar bezspoguļa EOS R sistēmas kameru, kuras konstrukcijas pamatā ir APS-C lieluma sensors.
  • Bezspoguļu kameras

    EOS R8

    Pārejiet uz fotografēšanu un filmēšanu ar pilnkadra kameru un īstenojiet savas radošās ieceres.
  • EOS R50 V

    Bezspoguļu kameras

    EOS R50 V

    Kļūstiet radošs ar kameru, kas galvenokārt paredzēta video uzņemšanai un ir aprīkota ar modernām filmu veidošanas funkcijām, lai uzlabotu jūsu saturu.
  • RF objektīvi

    RF 28-70mm F2.8 IS STM

    Mazs, ātrs un viegls f/2.8 28–70 mm tālummaiņas objektīvs pilnkadra kamerām ar attēla stabilizatoru un izolāciju noturībai pret laika apstākļiem. Lieliski piemērots ceļojumiem, portretiem un ikdienas radošajai darbībai.
  • Standarta objektīvs

    RF 50mm F1.8 STM

    Kompakts, kluss un viegls 50 mm RF fiksēta fokusa attāluma objektīvs ar f/1.8 diafragmas atvērumu, kas lieliski piemērots jūsu radošās vīzijas īstenošanai.

Saistītie raksti

Ielu fotografēšanas objektīva izaicinājums

Kāpēc ielu fotogrāfiem Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvs ir svarīgs piederums fotoaparatūras somā?

Arhitektūras fotografēšanas padomi

Uzsāciet arhitektūras fotografēšanu ar profesionāļa ieteiktiem paņēmieniem un padomiem.

Ielu portretu fotografēšanas padomi

Labākie padomi izciliem ielu portretiem no profesionālā fotogrāfa Džūliena Lova (Julian Love).

Labākie objektīvi komplekta objektīva vietā

Vai vēlaties nomainīt kameras komplekta objektīvu pret labāku? Lūk, kam jāpievērš uzmanība, un pieci lieliski tālummaiņas objektīvi radošām izpausmēm.