IELU FOTOGRAFĒŠANA

Fotografējiet citādi: padomi abstraktām fotogrāfijām

Izejiet ielās, lai ar Canon kameru uzņemtu pārsteidzoši abstraktus tēlus, netveramas detaļas un sirreālas dubultās ekspozīcijas.
Canon Camera
Abstrakts attēls ir tāds, kuram pēc pirmā acu uzmetiena nav nekādas saistības ar reālo pasauli. Radot attēlus, kam ir vāja saistība ar realitāti, mēs varam izteikt ideju vai emocijas, kas ir atrautas no ikdienas priekšmetiem un ainām. Bieži saka, ka fotogrāfijām ir jābūt asām, taisnām un fokusētām, taču abstraktā fotogrāfijā mēs varam pārkāpt šos noteikumus pēc saviem ieskatiem. Tas dod fotogrāfiem milzīgu brīvību piesaistīt skatītāju dziļākā līmenī, vienlaikus izpētot aizraujošus vizuālos tēlus un eksperimentējot ar fotografēšanas paņēmieniem.

Abstraktā tēma iet roku rokā ar ielu un dokumentālo fotogrāfiju. Ielu vide ir pilna ar detaļām, ģeometriju un kustību, ko ar dažiem fotografēšanas paņēmieniem var novērot un iemūžināt konceptuālā veidā, atklājot slēptus prieciņus pat ikdienišķākajās un pazīstamākajās ainās.

Abstraktā pieeja var ne tikai piedāvāt jaunu skatu leņķi uz ikoniskiem apskates objektiem un daudz fotografētām ēkām, bet tā ļauj mums parādīt arī spilgtus iespaidus par apkārtējo pilsētvidi neatkarīgi no tā, vai redzama rosīga darbība vai melanholiskas pretrunas. Kāpēc gan nepaņemt kameru un nedoties pastaigā pa pilsētu, pievēršot uzmanību abstraktajam? Nekad nevar zināt, ar ko atgriezīsieties.

1. Uzņemiet izpludinājumu ar kameru

Ielas attēls ar izteiksmīgu vertikālu izpludinājumu. Gājēji joprojām ir redzami, bet liela daļa ainas ir sadalījusies krāsainās rozā, zaļās un dzeltenās gaismas joslās.

Uzņemot izpludinājumu ar kameru, meklējiet interesantus objektus, kas izveidos izteiksmīgus rakstus, piemēram, krāsainus lietussargus, kas piekārti virs ielas. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 35 mm, 1/15 s, f/22 un ISO100.

Cilvēks ļoti ātri noliec Canon kameru augšup un lejup.

Kameras kustība no augšas uz leju apvienojumā ar 1/15 s ekspozīcijas ilgumu pārveidos ikdienas ielu ainu brīnišķīgi izpludinātā kadrā.

Kameras izkustēšanās parasti ir tas, no kā fotogrāfi vēlas izvairīties, bet ar nodomu veikta kustība ekspozīcijas laikā var radīt pārsteidzoši abstraktus ielu uzņēmumus, un tas ir brīnišķīgs veids, kā parādīt vietas noskaņu.

Galvenais ir iestatīt aizslēga ātrumu, kas ir pietiekami lēns, lai radītu izpludinājumu, bet pietiekami ātrs, lai atstātu cilvēku un formu tēlus. Mēģiniet kameru iestatīt aizslēga prioritātes (Tv) režīmā ar aizslēga ātrumu 1/15 s. Sākumā iestatiet kameras gaismas jutību uz ISO100, koriģējot to, balstoties uz apkārtējā apgaismojuma līmeni, līdz esat sasniedzis ekspozīciju, kas jūs apmierina. Pēc tam, kad spiežat aizslēga pogu, veiciet asu, īsu kustību ar kameru. Kustība uz augšu un uz leju labi noder ainām ar cilvēkiem, jo tiek saglabāta figūru forma, bet varat mēģināt arī kustību uz sāniem, asu rotāciju vai ātru tālummaiņu.

Aizslēga prioritātes (Tv) režīmā varat arī vienkārši iestatīt automātisko ISO, kas pieejams vairumam kameru un ļauj koncentrēties tikai uz aizslēga ātrumu.

2. Eksponējiet gaišās vietas

Kadrs, kas uzņemts pazemes pārejā, kur redzama gaisma, kas plūst cauri uz sienu ar grafiti zīmējumiem.

Veidojot abstraktus attēlus, var būt noderīgi uzņemt vietas ar gaišām vai kontrastējošām gaismām un krāsām — ar šādu kontrastu ir vieglāk redzēt pasauli kā formu sēriju. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 39 mm, 1/160 s, f/8 un ISO100.

LCD ekrāns, kur tiek samazināta ekspozīcija kamerā, lai izveidotu tumšāku attēlu.

Izmantojiet ekspozīcijas kompensāciju un samaziniet ekspozīciju par vienu vai divām pakāpēm, lai eksponētu gaišās vietas saulainās dienās. Ņemiet vērā, ka, lai to izdarītu, jāizmanto automātiskās ekspozīcijas iestatījums, piemēram, diafragmas atvēruma prioritāte, aizslēga prioritāte vai automātiskais ISO.

Bieži vien fotogrāfi dienas laikā izvairās uzņemt tiešā saules gaismā, jo tiek radīts spēcīgs kontrasts ar dziļām ēnām. Uzņemot ielu fotogrāfijas, šis kontrasts var vienkāršot haotiskas ainas, pārveidojot tās pārsteidzoši abstraktās formās. Kad eksponējat gaišās vietas, ēnas attēlos kļūs gandrīz pilnīgi melnas, veidojot formas bez detaļām.

Vienkāršākais veids, kā to izdarīt, ir izmantot ekspozīcijas kompensāciju. Vienkārši samaziniet ekspozīciju par vienu vai divām pakāpēm, lai ainu padarītu tumšāku un ēnas kļūtu dziļas, bet tās daļas, kas ir spilgtā saules gaismā, paliktu spilgtas.

3. Uzņemiet ar dubulto ekspozīciju

Dubultā ekspozīcija ar vienu pilsētas panorāmu, kas otrādi uzklāta uz otras.

Kad uzņemat kadru vairāku ekspozīciju režīmā, kameras LCD ekrāns sniedz tiešā skata priekšskatījumu ar sapludināto attēlu, tāpēc ir ērti iekomponēt otru ekspozīciju, lai tā harmoniski izskatītos kopā ar pirmo. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 55 mm, 1/160 s, f/7,1 un ISO100.

Otrādi apgriezts LCD ekrāns Canon kamerā, kurā redzamas šķietami debesīs iekārtas ēkas ar dubulto ekspozīciju.

Pagriežot kameru otrādi, kad uzņem otru dubultās ekspozīcijas kadru, var izveidot sirreālus pilsētas panorāmas attēlus.

Dubultā ekspozīcija ir populāra kopš 19. gadsimta, un tā ļauj vienu attēlu uzklāt uz otra, panākot pārsteidzošus rezultātus. Canon EOS 90D un daudzas citas jaunās kameras piedāvā īpašu vairāku ekspozīciju režīmu, kas uzņemšanas laikā ļauj radīt efektu. Vienkārši aktivizējiet režīmu, iestatiet vēlamo ekspozīciju skaitu un sāciet uzņemt. Noder tiešā skata režīms, kuru ieslēdzot ekrānā tiek rādīts efekta priekšskatījums, uzņemot otro kadru (vai trešo un ceturto — ar šo režīmu var uzņemt līdz deviņiem kadriem), lai jūs varētu koriģēt kadru, panākot visinteresantāko sapludinājumu.

Meklējot objektus un ainas dubultās ekspozīcijas attēliem, paturiet prātā, ka gaišākas zonas paliek tādas pašas vai pat vēl gaišākas, bet nekad nepaliek tumšākas. Tas nozīmē, ka tumšākas ēkas un formas pret gaišāku fonu, piemēram, debesīm, var veidot izteiksmīgus attēlus.

4. Pārklājiet vairākus kadrus

Melnbaltā ekspozīcija ar debesskrāpi.

Veidojot vairāku kadru attēlus, varat izvēlēties režīmu Additive (Papildināts) vai Average (Vidējs). Režīms Additive (Papildināts) pārklāj gaišākās vietas vienu otrai virsū, savukārt režīms Average (Vidējs) palīdz izvairīties no atsevišķu vietu izgaismošanas. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 21 mm, 1/640 s, f/11 un ISO100.

Pārklāts kadrs ar atspoguļotu Londonas panorāmu.

Pārklājot vairākus kadrus, mēģiniet atspoguļot kadru kā šo attēlu, veidojot abstraktu panorāmu. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 47 mm, 1/250 s, f/9 un ISO100.

Kāpēc gan apstāties pie dubultās ekspozīcijas? Vairāku ekspozīciju režīms, kas pieejams tādās kamerās kā Canon EOS 90D un Canon EOS RP, ļauj uzņemt un sapludināt veselu kadru sēriju vienā noskaņas pilnā attēlā. Lai iegūtu pievilcīgu arhitektūras attēlu, mēģiniet iestatīt piecus kadrus un uzņemt ēku, veicot nelielas skatu punkta vai objektīva tālummaiņas variācijas. Uzņemšanas laikā kadri tiks pārklāti, radot pārsteidzošu vairāku ekspozīciju efektu.

5. Izceliet detaļas

Vīrietis tur kameru, stāvot uz ielas un skatoties uz ēku ar lieliem stikla paneļiem.

Kad dodaties ārā ar savu kameru, meklējiet interesantus kontrastējošus punktus, harmoniskus rakstus, ģeometriskas formas, izteiksmīgus krāsu laukumus vai abstraktas arhitektūras detaļas.

Debesskrāpja mala, kas uzņemta no apakšas ar krāsainu stikla apdari vienā pusē.

Uzņemot ēku daļu tuvplānus, piemēram, šo attēlu, kas fotografēts leņķī, var lieliski parādīt abstraktus arhitektūras objektus. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 30 mm, 1/250 s, f/9 un ISO100.

Viens no interesantiem ielu fotografēšanas aspektiem ir apkārt esošo interesanto detaļu milzīgā daudzveidība — no abstraktām arhitektūras līnijām līdz krāsainām izkārtnēm, tekstūrām, uzrakstiem un atspīdumiem. Bieži vien vislabākās abstraktās fotogrāfijas ir ar visvienkāršāko kompozīciju. Par mērķi izvirzot vienu vai divas detaļas un izslēdzot visu pārējo, var radīt brīnišķīgas fotogrāfijas, kas rada iespaidu par plašāku vidi tām apkārt. Tādi attēli var būt brīnišķīgi mākslas darbi, ko var piekārt pie sienas. Kāpēc gan iemīļotākos attēlus neizdrukāt?

6. Spēlējieties ar ēnām

Kāpņu telpa dziļā ēnā, kur redzama tikai neliela katra pakāpiena daļa.

Liekot lietā nedaudz radošas domāšanas, kāpņu telpu mestās ēnas var radīt izteiksmīgi abstraktu attēlu. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 21 mm, 1/250 s, f/10 un ISO250.

Melnbalts attēls ar betona ēku, kas uzņemta no apakšas, veidojot ģeometriskas formas ar ēnām.

Koncentrēšanās uz ēnu un siluetu uzņemšanu ir vienkāršs veids, kā attēlus parādīt abstraktākā veidā. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM objektīvu ar 31 mm, 1/250 s, f/8 un ISO100.

Kad saule debesīs ir zemu, ēnas ielās kļūst garākas, un tas var būt lielisks laiks abstraktu ēnu formu uzņemšanai. Meklējiet ēnas, kas uz ielas krīt interesantos leņķos, un skatieties, kuras cilvēku un ēku mestās ēnas ietvert kadrā. Mēģiniet eksponēt gaišās vietas, kā aprakstīts 2. padomā, lai padarītu attēlu vienkāršāku, tumšākās zonas pārveidojot par melnām.

Abstraktās fotogrāfijas piedāvā tādu brīvību, ko tikai nedaudzi citi žanri var piedāvāt, un tas ir lielisks veids, kā izpētīt kameras radošās vadīklas, nejūtoties ierobežotam ar parastajiem fotografēšanas likumiem. Nav pareizu vai nepareizu lietu, ir tikai nebeidzamas iespējas veidot iespaidīgas abstraktās fotogrāfijas.

Autors: Džeimss Patersons (James Paterson)

Saistīti produkti

Saistīti raksti