Iepriekšējos šīs sērijas rakstos runājām ar modes fotogrāfiem Ninu Zimolongu (Nina Zimolong), Aianu Hipolītu (Ian Hippolyte) un Emanuelu Ojeleki (Emmanuel Oyeleke) par modes fotografēšanas demokratizāciju un uzzinājām, kā viņi veidoja karjeru šajā nozarē. Šeit mēs iedziļināmies kamerās un objektīvos, kas palīdz šiem fotogrāfiem atdzīvināt viņu modes saturu, kā arī uzzinām viņu domas par to, kā iesaistīt modeļus un nodrošināt veiksmīgu modes fotosesiju.
Modes fotografēšanas aprīkojuma saraksts
Ninas ieteikumi
Nina savu ceļu sāka ar Canon EOS 5D Mark II kopā ar 50 mm fokusa attāluma objektīvu. Mūsdienu bezspoguļa ekvivalents varētu būt EOS R6 Mark II ar RF 50mm F1.8 STM objektīvu. Laika gaitā viņa ietaupīja līdzekļus Canon 70-200mm objektīvam, kurš kļuva par biežāk izmantoto objektīvu viņas darbā. Mūsdienu ekvivalents ir RF 70-200mm F2.8L IS USM objektīvs, viens no Canon profesionālo f/2.8 tālummaiņas objektīvu trīsvienības.
“Man ļoti iepatikās 70–200 mm objektīvs. Es domāju, ka tas ir dziļuma dēļ. Tas nav gluži tas pats, ko redz acs, un tas man tajā patīk visvairāk.”
Tagad viņas izvēlētā kamera ir bezspoguļa EOS R5 Mark II ar RF 85mm F1.2L USM objektīvu. Tomēr viņa saka: “Tiem, kas tagad uzsāk fotografēšanu, es ieteiktu EOS R8 vai EOS R7 — abas ir vieglas, pieejamas bezspoguļa kameras ar lielisku veiktspēju gan fotogrāfiju, gan video uzņemšanā. Ja vairāk interesē satura veidošana vai hibrīdā veida uzņemšana, EOS R6 Mark II ir lieliska universāla kamera — ātra, intuitīvi lietojama un izcila vājā apgaismojumā.”
Runājot par objektīviem, Nina iesaka Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM kā ļoti daudzpusīgu objektīvu. Tas ir ass, ātrs un aptver pietiekami plašu diapazonu, lai uzņemtu portretus, modi, dokumentālas fotogrāfijas un aizkulišu saturu. Ja jums ir ierobežots budžets, lieliska izvēle ir RF 28-70 F2.8 IS STM. RF 35mm F1.8 MACRO IS STM ir brīnišķīgs, kompakts fiksēta fokusa attāluma objektīvs, lai iegūtu pasakainu bokē efektu un asas detaļas, — piemērots gan fotogrāfijām, gan video, kameru turot rokās.
Nina izmanto Canon EOS R5 Mark II un Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu, bet iesācējiem viņa iesaka vieglāko un pieejamāko kameru EOS R8 vai EOS R7 ar RF 85mm F2 MACRO IS STM objektīvu. © Nina Zimolong
Aians vienmēr fotografē, turot kameru rokās, jo tas ļauj viņam brīvi pārvietoties pa studiju. Viņaprāt, Canon EOS R5 kamerai ir ideāli izmēri un svars šādam lietojumam. EOS R6 Mark II ir vēl viena vienkārši lietojama pilnkadra kamera. © Ian Hippolyte
Aiana ieteikumi
Aiana pirmā kamera bija Canon EOS 600D, un viņš piebilst, ka tā bija patiešām piemērota iesācējiem. Viņam tā bija īpaši noderīga, pateicoties pilnībā pagriežamajam LCD ekrānam. Mūsdienu bezspoguļa ekvivalents varētu būt Canon EOS R10. Viņa karjerai attīstoties, viņš pārgāja uz EOS R5, “kas pilnībā izmainīja viņa darbu, pateicoties tās automātiskās fokusēšanas iespējām.
“Es domāju, ka iesācējiem lieliska izvēle varētu būt EOS R10. Tā ir maza, viegla un spēj nodrošināt augstas kvalitātes fotogrāfijas, kā arī 4K video, tādēļ ir ideāli piemērota hibrīdā veida darbam un satura veidošanai.”
Kas attiecas uz objektīviem, Aians iesaka sākt ar Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM komplekta objektīvu, bet apsvērt iespēju aprīkojumam pievienot arī fiksēta fokusa objektīvu RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, kas ir lieliski piemērots vāja apgaismojuma ainām un eksperimentēšanai ar asuma dziļumu.”
Emanuela ieteikumi
Emanuels apgalvo, ka viena no viņa pirmajām profesionālajām kamerām bija Canon EOS 60D. “Tā bija viegla, pieejama un uzticama.” Tagad viņš izmanto EOS R5 Mark II, ko viņš raksturo kā “spēcīgu bezspoguļa kameru, kas lieliski tiek galā gan ar fotogrāfiju, gan video uzņemšanu profesionālā līmenī”, to izmantojot kopā ar objektīviem RF 50mm F1.2L USM un RF 85mm F1.2L USM.
Tiem, kas šodien sāk darbu šajā nozarē un vēlas profesionāli strādāt, uzņemot gan fotogrāfijas, gan video, viņš iesaka EOS R6 Mark II kā “ideālu universālu kameru — 24 MP fotogrāfijas, pārliecinošs 4K video sniegums un izcila darbība vājā apgaismojumā. Tā ir lieliska izvēle pasākumiem, portretiem, aizkulišu materiālam un satura veidošanai. Es to izmantoju visam savam video saturam.”
Hibrīdā veida darbam Emanuels iesaka ātru, vieglu tālummaiņas objektīvu, piemēram, RF 28-70 F2.8 IS STM, kam ir attēlu stabilizēšana un pastāvīgs f/2.8 maksimālais diafragmas atvērums, lai iegūtu konsekventus rezultātus.
Emanuels saka, ka EOS R5 Mark II ir pilnībā pārveidojusi viņa darbplūsmu. “Ar automātisko fokusēšanu, 45 MP izšķirtspēju, korpusā iebūvēto attēla stabilizāciju un iespaidīgo video tā ir ideāli piemērota mūsdienu hibrīdā veida satura veidotāju vajadzībām.” Tomēr, lai sāktu modes fotografēšanu, nav vajadzīgs augstākās klases aprīkojums: “Canon konsekventi nodrošina lieliskas veiktspējas attēlveidošanas tehniku dažādās cenu kategorijās,” viņš uzsver.
Emanuels atceras, ka karjeras sākumā viņam nebija pieejams liels budžets studijām vai augstākās klases aprīkojumam, taču “Canon sākuma un vidējā līmeņa kameras man nodrošināja rīkus, lai uzņemtu profesionāla līmeņa modes saturu, kas atbilda nozares standartiem. To uzticamība, intuitīvais dizains un krāsu atveide ļāva man koncentrēties uz stāstu un apgaismojumu, — kas abi ir būtiski elementi modes fotogrāfijā — neiestrēgstot tehniskajos ierobežojumos. Tas bija neticami iedvesmojoši. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu ar 1/200 s, f/5 un ISO 200. © Emmanuel Oyeleke
Drošas vietas un lieliski attēli
Lai gan tehnika ir svarīga, Nina uzskata, ka ne vienmēr nepieciešams dārgākais aprīkojums, un patiesībā tieši darba paņēmieni ir tie, kas izceļ darbu. “Svarīgākais ir, kā uzņem attēlu un kā to iekadrē.”
Viņa uzskata, ka galvenais ir saikne. “Es apzināti veidoju drošu un atvērtu vidi uzņemšanas laukumā — vietu, kur cilvēki jūtas pamanīti, sadzirdēti un saprasti. Es nesteidzos sākt uzņemt. Es runāju ar modeli, atrodu ritmu un ļauju šajā procesā rasties mirkļiem. “Esmu atklājusi, ka vislabākie attēli rodas tad, kad pastāv uzticēšanās — kad cilvēks nomet aizsardzības vairogu un jūtas iedrošināts būt pats.
Es arī ticu, ka virzīšana notiek ar enerģiju, nevis ar kontroli. Es vadu maigi, piedāvāju noskaņas vai kustību norādes, bet atstāju vietu cilvēka personībai, lai tā varētu atklāties. Neatkarīgi no tā, vai tas ir modelis, mākslinieks vai kāds, kurš nekad iepriekš nav fotografēts, burvība rodas tajos brīžos, kad viņi pilnībā atklāj sevi.”
Arī Aianam vissvarīgākā ir komunikācija. “Lai iegūtu maksimālo efektu darbā ar cilvēkiem, es vienmēr cenšos pēc iespējas vairāk komunicēt un dalīties ar savu vīziju. Ir ļoti svarīgi atcerēties, ka arī viņi ir daļa no sadarbības procesa, tāpēc vienmēr dalos ar noskaņu kolāžām un vizuālām atsaucēm, lai viņi varētu saprast, ko vēlos panākt. Arī laba mūzika sesijas laikā ļoti palīdz!”
Emanuela pieeja ir ļoti līdzīga. “Pirms fotosesijas vienmēr veltu dažas minūtes, lai iepazītos un radītu saikni ar cilvēku,” viņš saka. “Neatkarīgi no tā, vai tie ir pieredzējuši modeļi vai iesācēji, sajūta, ka viņi ir drošībā, ir pamanīti un tiek cienīti, ļauj viņiem būt autentiskiem.”
“Es saviem modeļiem dodu skaidras norādes, bet saglabāju draudzīgu un sadarbības pilnu gaisotni,” viņš piebilst. “Mūzika, smiekli un iedrošinājums palīdz cilvēkiem atbrīvoties un atvērties.”
Nina, Aians un Emanuels apliecina, ka tieši mākslinieka vīzija, ko atbalsta piemērots aprīkojums un sadarbība, ir tā, kas iedzīvina stāstu. Tas atgādina, ka fotografēšana nav tikai attēla uzņemšana — tā ir stāsta radīšana, kas rezonē ar skatītāju vēl ilgi pēc tam, kad attēls ir uzņemts.
Lasīt vēl:
Saistītie produkti
-
EOS R6 Mark II
Fotogrāfijas vai video, darbība vai portreti — kameras EOS R6 Mark II apvienotā veiktspēja un attēlu kvalitāte ļauj radoši uzplaukt -
EOS R8
Pārejiet uz fotografēšanu un filmēšanu ar pilnkadra kameru un īstenojiet savas radošās ieceres. -
EOS R7
Izpētiet savvaļas dzīvniekus ar kameru, kas nodrošina sensacionālu ātrumu un attēlu kvalitāti ērti pārnēsājamā korpusā ar APS-C sensoru — tā konstruēta nākotnes lietošanas vajadzībām. -
EOS R10
Speriet nākamos soļus fotografēšanā un video veidošanā ar bezspoguļa EOS R sistēmas kameru, kuras konstrukcijas pamatā ir APS-C lieluma sensors. -
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Piešķiriet fotografēšanai ar pilnkadra bezspoguļu kameru profesionālu pieskārienu — izmantojiet 24–70 mm tālummaiņas objektīvu, kas lepojas ar ātru diafragmas atvērumu un piecu pakāpju attēlu stabilizēšanu. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM piedāvā tuvplānu daudzpusību ar nelielu telefoto saspiešanu un piecu pakāpju attēla stabilizatoru kompaktā, vieglā korpusā. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35 mm makro objektīvs ar lielu diafragmas atvērumu f/1.8 platleņķa perspektīvai un fokusēšanai tuvumā; aprīkots ar Hybrid IS. -
RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM
Standarta APS-C tālummaiņas objektīvs EOS R sērijai, kas ir lieliski piemērots ikdienas situācijām, piemēram, ģimenes, dzīvesstila, portretu un brīvdienu fotografēšanai.