SAVVAĻAS DZĪVNIEKU FOTOGRAFĒŠANA

Kā uzņemt iespaidīgas savvaļas dzīvnieku fotogrāfijas ar savu Canon kameru

Desmit inovatīvi padomi un paņēmieni, kas jūsu fotogrāfijas pacels jaunā līmenī.
Sarkana vāvere lūkojas tieši kamerā, kamēr skrien pāri sausu lapu un nobirušu ziedlapiņu paklājam.

Neparedzami dzīvnieki, kas pārvietojas ātri, neregulāri un neprognozējami, var būt daži no vissarežģītākajiem fotografēšanas objektiem.

Tomēr atbilstošas zināšanas ļaus vieglāk iegūt attēlus, ar kuriem lepoties. Nav atšķirības no sporta fotografēšanas — efektīva sagatavošanās, pareizas pozīcijas atrašana, zināšanas par vajadzīgo aprīkojumu (un kā to izmantot) un negaidītā gaidīšana ir vissvarīgākie apsvērumi, lai fotografētu savvaļas dzīvniekus.

Šeit ir mūsu svarīgākie 10 padomi lielisku savvaļas dzīvnieku fotogrāfiju iegūšanai.

1. Iepazīstiet fotografējamo objektu

Ibērijas lūsis, kas stāv uz klints un skatās tieši uz fotogrāfu Anduharas Nacionālajā parkā Spānijā.

Var būt noderīgi uzzināt, kā savvaļas dzīvnieki pārvietojas, rīkojas un uzvedas, lai jūs varētu atrast labāko veidu to fotografēšanai. Uzņemts ar Canon EOS R7 un Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM objektīvu ar 1/1600 s, f/2.8 un ISO1250. © Dani Connor

Zināšanas par fotografējamā dzīvnieka dabisko vidi un uzvedību ir ļoti svarīgas un ietaupīs stundām laika, atrodoties dabā. Zinot, kurā gada laikā suga ir aktīva, varēsiet plānot fotografēšanu. Lieliski savvaļas dzīvnieku attēli reti tiek uzņemti bez zināšanām un organizācijas.

2. Treniņš rada perfekciju

Gulbis ar izplestiem spārniem paceļas no ūdens.

Savvaļas dzīvnieku fotografēšana prasa pacietību un praksi, taču perfektā mirkļa sagaidīšana var dot neticamus rezultātus. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon EF 600mm f/4L IS USM objektīvu ar 1/1600 s, f/4 un ISO800.

Nav lielas jēgas atrasties īstajā vietā un īstajā laikā, ja nespējat uzņemt jūsu acu priekšā notiekošo. Ir jātrenējas, lai uzņemtu sekunžu daļu mirkļus. Lai fotografētu tramīgus dzīvniekus, jums būs daudz jāmēģina, pieļaujot arī kļūdas, līdz zināsiet, kā jums rīkoties.

Apsveriet iespēju izveidot putnu barotavas dārzā un uzņemt tos cauri logam vai no īpaši izveidotas slēptuves, izmantojot tālummaiņas kameru ar telefoto sasniedzamību, piemēram, Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM vai Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM. Tālummaiņas objektīvs ļaus koriģēt fokusa attālumu, panākot, piemēram, 400 mm sasniedzamību ar objektīvu RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, un tas nozīmē, ka varēsiet pietuvināt pat vismazākās radības, tās neiztraucējot.

Cita iespēja ir pavadīt laiku ar kameru netālā parkā vai dzīvnieku rezervātā, lai labāk izprastu dzīvnieku uzvedību. Jo vairāk uztrenēsiet acis un savu reakciju, jo labāk jums veiksies fotografēšana savvaļā.

3. Piekļūstiet tuvumā

Uz zara esoša brūna un spalvaina putna sarkanās acs tuvplāns.

Parasti vislabāk ir fokusēt dzīvnieka acis, jo tas ir punkts, kuram dabiski tiek pievērsta skatītāja uzmanība. Uzņemts ar Canon EOS R7 un Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM, un Canon Extender EF 1.4x III, izmantojot EF-EOS R regulēšanas gredzena stiprinājuma adapteri, ar 1/400 s, f/4 un ISO320. © Dani Connor

Lielākajā daļā lielisko savvaļas dzīvnieku attēlu redzama darbība tuvplānā. Fiziski tuvojoties savvaļas dzīvniekiem, parasti tie maina uzvedību vai vēl ļaunāk — tiek pilnībā aizbiedēti. Ir svarīgi izmantot objektīvu ar garu fokusa attālumu, lai radītu attēlus, kas detalizēti parāda darbību. Lai objektu vēl vairāk pietuvinātu, gatavo attēlu var apgriezt.

Automātiskā fokusēšana ar sekošanu dzīvniekiem, kas ir pieejama kamerai Canon EOS R7 un pilnkadra kamerai EOS R6, var atpazīt suņus, kaķus un putnus, nosakot fotografējamā objekta ķermeni, galvu vai aci, un tas nozīmē, ka varat uzņemt ārkārtīgi asus attēlus ar dzīvniekiem kustībā.

4. Izvēlieties pareizu objektīvu

Sarkanā vāvere, kas tup uz zara augstu kokā.

Garš telefoto objektīvs ir svarīgs savvaļas dzīvnieku fotografēšanai, ja ir jāievēro liela distance. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM objektīvu ar 200 mm, 1/320 s, f/4 un ISO5000. © Robert Marc Lehmann

Runājot par objektīviem, gudra izvēle atmaksājas. Objektīvam RF 100-400mm F5.6-8 IS USM ir iespaidīgs tālummaiņas diapazons, kas nodrošina lielisku daudzpusību. Lai panāktu vēl lielāku super teleobjektīva sasniedzamību ar tādu pilnkadra kameru kā Canon EOS RP, pieejami tādi fiksēta fokusa attāluma objektīvi kā Canon RF 600mm F11 IS STM un RF 800mm F11 IS STM.

Ja jums ir APS-C formāta kamera, piemēram, Canon EOS R7, un jūs vēlaties iegādāties aprīkojumu pakāpeniski (mazāku un budžeta klases aprīkojumu), izpētiet objektīvu RF-S 18-150MM F3.5-6.3 IS STM.

Tā kā APS-C kameru sensors ir mazāks nekā pilnkadra kameru sensors, nevar uzņemt visu attēla platumu, ko tas pats objektīvs varētu uzņemt ar pilnkadra kameru — “apgriešanas koeficients” ir aptuveni 1,6 reizes, kas ietekmē ainas tuvināšanu, jo jūsu objekts kadrā ir attiecīgi tikpat lielāks. Izmantojiet, piemēram, objektīvu RF 100-400mm F5.6-8 IS USM kopā ar Canon EOS R7, un baudiet priekšrocības, ko sniedz efektīvais fokusa attālums 160–640 mm.

Lai atrastu savas kameras objektīva efektīvo fokusa attālumu, izmantojiet bezmaksas Canon Photo Companion lietotni ar efektīvā fokusa attāluma kalkulatoru.

5. Saglabājiet stabilitāti

Lapsēns, kas stāv uz sūnu klāta pakalna.

Fotografējot savvaļas dzīvniekus, bieži vien nav laika uzstādīt trijkāji. Palīdz attēla stabilizācija, nodrošinot vienmērīgi asus attēlus, tos uzņemot ar kameru rokās, izmantojot pat garus telefoto un makro objektīvus.

Izmantojot telefoto objektīvus, asu kadru ienaidnieks ir kameras izkustēšanās.

Lielākā daļa Canon telefoto objektīvu ir aprīkoti ar ārkārtīgi efektīvu optisko attēla stabilizāciju, lai to novērstu, parasti tā līdzinās no trīs līdz piecām ekspozīcijas vērtības pakāpēm. Tas var radīt milzīgas atšķirības, fotografējot savvaļas dzīvniekus ar kameru rokās, kad liels slēdža ātrums var būt nepraktisks visās situācijās, izņemot tiešu saules gaismu. Canon RF 600mm F11 IS STM kameras piecu pakāpju attēla stabilizators var nodrošināt pastāvīgi asus kadrus ar 1/20, nevis 1/640 sekunžu ātrumu.

Izmantojiet attēla stabilizētāju telefoto un makro fotogrāfijās, jo īpaši strādājot ar kameru rokās. Tomēr, ja kamera atrodas uz trijkāja, bieži vien ir labāk izslēgt attēla stabilizatoru.

6. Saglabājiet fokusu

Plēsīgais putns, kas planē debesīs.

Ja esat kluss un pamanāties neaizbaidīt putnus un citas jutīgas radības, varat pavadīt laiku, praktizējot dažādus fotografēšanas paņēmienus, lai pilnveidotu savas prasmes. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 IS USM objektīvu ar 451 mm, 1/8000 s, f/6.3 un ISO4000. © Robert Marc Lehmann

Savvaļas dzīvnieku attēlos ir svarīgi nodrošināt, lai būtu asa atbilstošā fotografējamā objekta daļa. Canon EOS R bezspoguļu kameru klāstam ir ārkārtīgi efektīva Dual Pixel AF sistēma, kas nodrošina liela ātruma fāžu noteikšanas automātisko fokusēšanu tieši uz attēla sensora, un tā darbojas lielākajā kadra daļā. Dual Pixel AF ir arī jaunākajās EOS DSLR kamerās un ir pieejama, uzņemot tiešā skata režīmā.

Centieties fokusēt vissvarīgāko fotografējamā objekta daļu, parasti acis. Canon EOS R7 un EOS R6 ir aprīkotas ar automātiskās fokusēšanas režīmu, kas nosaka dzīvnieku acis, — tas automātiski sameklē ainā acis un nofiksējas uz tām. AI Servo automātiskās fokusēšanas režīms nepārtraukti seko savvaļas dzīvnieku kustībām pat tad, kad tie pārvietojas ļoti ātri, lai nodrošinātu asus kadrus. Mēģiniet palaist nepārtraukto fotografēšanu ar kameras ātrāko fotografēšanas režīmu, lai nofiksētu izšķirošo mirkli.

7. Ātrumam ir nozīme

Zebra, kas skrien pa lauku.

Lai uzzinātu vairāk par kustības uzņemšanu attēlos, skatiet mūsu galvenos padomus kustības fotografēšanai.

Lai uzņemtu vislabākās savvaļas dzīvnieku fotogrāfijas, ir svarīgi izmantot pareizu slēdža ātrumu. Loģiska darbība, uzņemot ātru kustību, ir palielināt slēdža ātrumu. Tomēr, iespējams, vēlēsieties panākt nelielu izpludinājumu ar lēnāku slēdža ātrumu, piemēram, putna spārnu galos, lai radītu kustības sajūtu.

Iegūstot labākas prasmes darbā ar savu aprīkojumu, iespējams, vēlēsieties vēl vairāk samazināt slēdža ātrumu, iespējams, pat līdz 1/10 sekundēm un sākt izmantot panoramēšanas paņēmienu, lai vēl vairāk pastiprinātu kustības sajūtu.

Vispārīgais likums ir tāds, ka jums ir nepieciešams slēdža ātrums, kas ir vismaz tikpat ātrs kā atbilstošais pilnkadra fokusa attālums. Ja izmantojat 600 mm objektīvu, piemēram, Canon RF 600mm F11 IS STM, slēdža ātrumam jābūt vismaz 1/600 sekundes, kad izslēgta attēla stabilizācija — lielākajā daļā kameru tas būs 1/640.

8. Ņemiet vērā apgaismojumu: efektīvi izmantojiet fona apgaismojumu

Briedis, kas stāv garā zālē.

“Zelta stundai” ir trāpīgi nodēvēta. Pirmajā stundā pēc saullēkta un pēdējā stundā pirms saulrieta saule debesīs ir zemu, gaismas kvalitātei piešķirot zeltainu siltumu. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 100-400MM F5.6-8 IS USM objektīvu ar 373 mm, 1/1250 s, f/8 un ISO1250. © Ben Hall

Varat uzlabot attēlus, izvēloties piemērotus apgaismojuma apstākļus savu objektu fotografēšanai. Ņemot vērā dzīvnieku uzvedības modeļus, mēģiniet izmantot agra rīta vai vēla vakara saules gaismu, lai iegūtu siltu, zemu apgaismojumu, kas rada bagātīgas krāsas un dziļas ēnas.

9. Asuma dziļuma kontrole

Briedis izbāzis galvu virs paparžu paklāja, kas izskatās izpludināts.

Lai gan telefoto objektīvam var pietrūkt “ātra” diafragmas atvēruma, tomēr varat to izmantot, lai izpludinātu savu kadru fonu, jo garais fokusa attālums var radīt iespaidu par diezgan seklu asuma dziļumu pat pie salīdzinoši maza diafragmas atvēruma. Tas ir, pateicoties telefoto objektīvu iespējai saspiest attālumu, pietuvinot izpludinātu, nefokusētu fonu tuvāk fotografējamajam objektam. Uzņemts ar Canon EOS RP un Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM objektīvu ar 400 mm, 1/60 s, f/8 un ISO1250. © Ben Hall

Šis padoms ir tiešām svarīgs. Parasti fotografēšanā izmanto diafragmas prioritātes režīmu (AV uz kameras ripas). Makro objektīviem tuvā darba attāluma dēļ diafragmas atvērums ir samazināts līdz f/16, f/22 vai vairāk, lai palielinātu asuma dziļumu un nodrošinātu, ka viss fotoattēls ir fokusā.

Savvaļas dzīvnieku fotogrāfijas var uzlabot, izmantojot bokē efektu, kas fotografējamo objektu padara par galveno objektu attēlā. Tomēr, iespējams, vēlēsieties izvairīties no fona izpludināšanas, ja savvaļas dzīvniekus vēlaties uzņemt to dabiskajā vidē.

Ar lielāku fokusa attālumu var izveidot spēcīgāku fona izpludinājumu. Šī iemesla dēļ telefoto tālummaiņas objektīvus var izmantot, lai objektu izolētu un fonu pārveidotu izpludinājumā bez detaļām. Ja vēlaties pastiprināt bokē efektu, atkāpieties dažus soļus un pietuviniet ar lielāku fokusa attālumu.

10. Ļoti tuvi tuvplāni

Brūns lēcējzirneklis, kas nosēdies uz zara.

Dzīvu būtņu makro fotografēšana var būt izaicinoša, tāpēc, lai uzņemtu patiesi izcilus attēlus, nepieciešams pareizais aprīkojums un daudz pacietības. Uzņemts ar Canon EOS 90D un Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM objektīvu ar 1/250 s, f/8 un ISO500. © Pierre Anquet

Ja izplāno ainu un fotografējamo objektu ievieto tā dabiskajā kontekstā, var radīt pārsteidzošu savvaļas dzīvnieka attēlu. Tam nepieciešams platleņķa objektīvs. Ar mazākiem objektiem, piemēram, putniem un pat kukaiņiem, efektīvāku attēlu var iegūt, fotografējot ļoti tuvu tuvplānu, lai objekts nepazustu plašā kadrā. Tam nepieciešams īpašs makro objektīvs. Lai gan tas nav makro objektīvs, varat izmantot pat Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, kuram ir 0,41 reizes palielinājums un iespēja fokusēt tuvumā, kas piedāvā veidot attēlus, kas izskatās ļoti līdzīgi makro kadriem.

Pašreiz piedāvātajiem Canon makro objektīviem ir raksturīga “hibrīda attēla stabilizācija”, kas koriģē nobīdi pa x un y asi, kā arī parasto leņķisko vibrāciju. Līdz ar to tie ir izcili piemēroti ļoti tuvu tuvplānu fotografēšanai ar kameru rokās. Canon RF 35mm F1.8 IS MACRO STM un RF 85mm F2 MACRO IS STM ir fiksēta fokusa attāluma objektīvu piemēri, kas piedāvā 0,5 reižu palielināšanas koeficientu makro kadriem pie tuvākā fokusēšanas attāluma.

Makro objektīva skaistums ir tajā, ka tas ļauj veidot fotoattēlus, kuros var redzēt lielākas detaļas, nekā parasti redzam ekrānā vai izdrukā. Varat parādīt sīkus kukaiņus kā iespaidīgus briesmoņus ar kukaiņu acīm vai arī sīkas detaļas, ko parasti cilvēka acs nepamana.

Ja jūs meklējat piemērotu objektīvu savvaļas dzīvnieku fotografēšanai, apskatiet mūsu pilno ceļvedi.


Autors: Metjū Ričardss (Matthew Richards)

Saistītie produkti

Saistītie raksti

  • SAVVAĻAS DZĪVNIEKU FOTOGRAFĒŠANA

    Labākie objektīvi savvaļas dzīvnieku fotografēšanai

    Uzņemiet brīnišķīgus attēlus ar savvaļas dzīvniekiem un putniem, izmantojot šos fiksēta fokusa attāluma un tālummaiņas objektīvus.

  • Leopards, kas atpūšas ēnā.

    SAVVAĻAS DZĪVNIEKU FOTOGRAFĒŠANA

    No balvu ieguvējiem līdz profesionāļiem

    Divi Gada jaunie savvaļas dzīvnieku fotogrāfi par to, ko viņiem nozīmēja gūt panākumus agrīnā vecumā.

  • Sadalīts attēls, kurā redzama Canon EOS R6 uz lielas apsūnojušas klints un Canon EOS R7 — arī uz klints.

    TEHNOLOĢIJA

    Skaidrojums par APS-C un pilnkadra kamerām

    Ar ko atšķiras APS-C un pilnkadra kameras, un kura ir jums piemērotākā?

  • Jauns lauka piekūns uzlaidies uz koka mieta un, saliecis nagus, neganti kliedz.

    SAVVAĻAS DZĪVNIEKU FOTOGRAFĒŠANA

    Padomi savvaļas dzīvnieku fotografēšanai

    Profesionāle Danija Konora (Dani Connor) sniedz noderīgus padomus topošajam savvaļas dzīvnieku fotogrāfam par to, kā gūt panākumus nozarē.