DABAS FOTOGRAFĒŠANA
Kā fotografēt dabu pilsētā
Osi Sārinens (Ossi Saarinen) sniedz informāciju par labākajiem kameras iestatījumiem un radošām metodēm, ko izmantot dabas fotografēšanai pilsētā.
DABAS FOTOGRAFĒŠANA
Osi Sārinens ir ieguvis simtiem tūkstošus sekotāju sociālajā platformā Instagram, pateicoties savām urbānās dabas fotogrāfijām, kurās visbiežāk attēloti Helsinku ielās un to apkārtnē, kā arī Somijas pilsētā Espo sastaptie apburošie dzīvnieki.
Katru nedēļu 22 gadus vecais fotogrāfs dodas modernās pilsētvides pretstata meklējumos uz pilsētas nomali, lai radītu intīmu un izteiksmīgu dzīvnieku portretu portfolio. “Kad dodos laukā, no mana prāta pazūd visi pienākumi un es varu atpūsties pat tad, kad uzņemu fotogrāfijas. Esot dabā, es izbaudu katru brīdi,” saka Osi. Osi dalās ar savu urbānās dabas fotografēšanas stāstu, sākot ar pirmo reizi, kad viņš stāvējis aci pret aci ar četriem lapsu mazuļiem, līdz savas slavas pirmsākumiem sociālajā platformā Instagram (@soosseli) pāris gadus vēlāk. Osi arī sniedz padomus par to, kā izveidot Instagram sekotāju loku.
Osi stāsts un viņa padomi jūs iedvesmos ņemt rokās kameru un uzņemt savas apkārtnes dabas fotoattēlus neatkarīgi no tā, vai jūsu tuvākā zaļā zona ir parks vai ielu malās esošie krūmāji. Urbānās vides dzīvniekiem kļūstot aizvien drosmīgākiem, salīdzinot ar saviem savvaļas brāļiem, pastāv liela iespēja, ka attapsities aci pret aci ar savu sapņu “modeli” ātrāk, nekā bijāt gaidījis.
“Es vienmēr esmu interesējies par dabu, jo īpaši par dzīvniekiem. Pirms trim gadiem, kad biju 18 gadus vecs, es uzņēmu savu pirmo fotogrāfiju un apjautu, ka varu tvert mirkļus, kurus dabā tik ļoti loloju.”
“Jā. Domāju, ka dabas fotografēšana strauji kļūst populāra, ņemot vērā daudzu jaunu profilu parādīšanos platformā Instagram. Iespējams, cilvēki gūst aizvien lielāku interesi par dabu, jo redz tik daudz labu fotoattēlu.
“Man patīk uzņemt dabas fotogrāfijas, jo pie iemūžinātajiem mirkļiem varu atgriezties arī vēlāk. Un man patīk izaicinājums. Katru dienu es cenšos uzņemt labāku fotogrāfiju nekā iepriekšējā dienā.”
“Manam tēvam bija fotoaparāts Canon EOS 100D, kuru viņš man aizdeva. Es to izmantoju vienu vai divus gadus. Komplektā ar kameru es izmantoju Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM objektīvu, kurš nebija īpaši dārgs. Tagad man ir Canon EF 70-200mm f/2.8L USM objektīvs un pilnkadra kamera Canon EOS 6D.”
“Nav jādodas tālu, lai pilsētā atrastu dabu. Mana vecā dzīvokļa pagalmā Espo bija lapsu ala, un pat Helsinku centrā var ieraudzīt vāveres, jenotsuņus un pūces. Daba ir visur, pat mazos krūmājos un brikšņos mājo dzīvnieki. Pat vismazākajos parkos atrodami savvaļas dzīvnieki.”
“Vienreiz uzstādīju foto-slazdu mežā netālu no lapsu alas, lai redzētu, kā tas darbojas un kas pie alas notiek naktī. Tā ir vienīgā reize, kad lietoju foto-slazdu. Visticamāk, es to izmantotu biežāk, ja fotografētu kautrīgākus dzīvniekus savvaļā, tomēr, fotografējot pilsētas dzīvniekus, man foto-slazdi nav nepieciešami.”
“Mana mīļākā fotogrāfija tika uzņemta pirmajā dienā, kad fotografēju lapsas. Es braucu caur laukiem un biju ieplānojis fotografēt ziedus agri no rīta. Taču pēc aukstās nakts ziedi bija aizvēruši ziedlapiņas, tādēļ nolēmu braukt atpakaļ mājās. Atpakaļceļā pamanīju mazus dzīvnieciņus, kuri šķērsoja ceļu.
“Nebiju pārliecināts, kas tie bija, tādēļ piestāju malā, uzmanīgi izkāpu no automašīnas un pamanīju, ka dzīvnieciņi paslēpjas zem veca šķūņa. Es nogūlos uz zemes dažu metru attālumā un gaidīju, kas notiks tālāk. Pēc kāda laika mazie lapsu mazuļi iznāca ārā. Viņi nebaidījās no manis un spēlējās pie šķūņa. Uzņēmu aptuveni 200–300 fotogrāfijas, un mana mīļākā fotogrāfija ir tā, kurā četri lapsu mazuļi nāk manas kameras virzienā [attēls augšā]. Domāju, ka dabas fotografēšana mani ir padarījusi pacietīgāku — ja vēlies uzņemt labu kadru, tad ir jābūt pacietīgam.”
“Uzņemot fotogrāfijas, es par to nedomāju; drīzāk, izvēloties fotogrāfijas, kuras kopīgot ar citiem, es cenšos atlasīt tās, kurās objekts “izlec”, it kā izdejo laukā no fona. Šo efektu es panāku, izmantojot lielu diafragmas atvērumu, lai fons būtu neass.
“Parasti izmantoju diafragmas prioritātes režīmu (Av režīmu) un iestatu diafragmu maksimāli atvērtu, piemēram, f/2.8, atkarībā no objektīva. Dažreiz izmantoju arī manuālo režīmu, tomēr bieži vien gaisma mainās ļoti ātri un dzīvnieki pārvietojas uz dažādām vietām; lai ātrāk reaģētu, ir vieglāk izmantot Av režīmu, nevis manuālo režīmu.
“Sākumā necentos tiem likt izskatīties mīlīgi; domāju, ka tas ir tādēļ, ka bieži vien putna aste nav redzama, kas tos padara vizuāli apaļākus. Bieži vien cenšos uzņemt fotogrāfijas, kuros dzīvnieki skatās tieši kamerā. Vienā piegājienā uzņemu daudzas fotogrāfijas un vēlāk cenšos izvēlēties tās, kurās dzīvniekiem ir smieklīga izteiksme vai redzama kāda cita īpatnība.”
“Ar telefona kameru var labi uzņemt ainavas, taču, fotografējot dzīvniekus, ar to nav iespējams piekļūt pietiekami tuvu telefona kameras objektīva ierobežotā diapazona dēļ. Dzīvnieki arī ātri pārvietojas, un telefona kamera nav pietiekami laba, lai notvertu kustību. Turklāt ar telefonu nevar fotografēt tumsā.”
“Es teiktu, ka tas ir Canon EF 70-200mm f/2.8L USM objektīvs, kuru izmantoju kopā ar savu Canon EOS 6D kameru. Objektīva tālummaiņa man ļauj fotografēt dzīvniekus gan tuvumā, gan no lielāka attāluma, un f/2.8 diafragmas iestatījums ir lielisks fotografēšanai vājākā apgaismojumā Man labāk patīk tādi objektīvi ar lielu diafragmas atvērumu kā šis, jo, lai notvertu dzīvniekus kustībā, ir nepieciešams liels slēdža ātrums. Objektīvs arī nav pārāk smags vai liels, lai to pārnēsātu. Kādu dienu es vēlētos iegādāties arī otro vai trešo versiju [abas būtu aprīkotas ar attēla stabilizatoriem, kas ļauj uzņemt asākus attēlus], taču vissvarīgākais man ir tas, ka autofokuss ir pietiekami ātrs.”
“Instagram platformā vienmēr esmu publicējis savas mīļākās fotogrāfijas. Manus darbus pamanīja, kad publicēju pirmos lapsu attēlus, kurus vēlāk kopīgoja Instagram konti, kas izceļ dažādu mākslinieku darbus [augšupielādējot attēlus, Osi izmanto populārus vietturus un vietturus, kas ir saistīti ar šiem kontiem, kas tiem palīdz atrast viņa darbus]. Kad manas fotogrāfijas kopīgoja, es ieguvu vairāk sekotāju.
“Tagad arī tīmekļa vietnes kopīgo manas fotogrāfijas un pievieno par tām rakstus. Pirms dažām dienām kāda tīmekļa vietne kopīgoja manas fotogrāfijas savā rakstā, un tās guva lielu popularitāti [sasniedzot 467 000 skatījumus raksta tapšanas laikā]. Trīs dienās es ieguvu aptuveni 15 000 jaunu sekotāju.”
“Jā. Pēdējā laikā esmu sācis domāt par to, kā fotogrāfija izskatīsies Instagram profilā, jo tā ir galvenā platforma, kurā kopīgoju savus darbus. Tādēļ parasti cenšos ievietot dzīvnieku fotogrāfijas centrā. Es uzņemu gan horizontālas, gan vertikālas fotogrāfijas, bet, ja domāju tikai par Instagram, tad vertikāli kadri ir labāki. Lai nezaudētu sekotāju interesi, es kopīgoju tikai jaunus attēlus, nevis atkārtoti kopīgoju vecās fotogrāfijas. Visi mīlīga izskata dzīvnieki, piemēram, lapsu mazuļi un citi dzīvnieku mazuļi, ir ļoti populāri.”
Autori: Katrīne Enkere (Kathrine Anker) un Deivids Klārks (David Clark)
Gūstiet iedvesmu — tas ir galvenais noderīgu fotografēšanas padomu, pircēja ceļvežu un informatīvu interviju avots — viss, kas nepieciešams vislabākās kameras vai printera atrašanai un jaunāko radošo ideju īstenošanai.
Atpakaļ uz visiem stāstiemDABAS FOTOGRAFĒŠANA
Osi Sārinens (Ossi Saarinen) sniedz informāciju par labākajiem kameras iestatījumiem un radošām metodēm, ko izmantot dabas fotografēšanai pilsētā.
SAVVAĻAS DZĪVNIEKU FOTOGRAFĒŠANA
Uzņemiet brīnišķīgus attēlus ar savvaļas dzīvniekiem un putniem, izmantojot šos fiksēta fokusa attāluma un tālummaiņas objektīvus.
SAVVAĻAS DZĪVNIEKU FOTOGRAFĒŠANA
Profesionāle Danija Konora (Dani Connor) sniedz noderīgus padomus topošajam savvaļas dzīvnieku fotogrāfam par to, kā gūt panākumus nozarē.